Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 juli 2011, 10:58   #1781
gfpatch
Provinciaal Gedeputeerde

gfpatch's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gfpatch Bekijk bericht
Tja voor interpretatie vatbaar.
Dus ... iedereen heeft gelijk
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Macchiavelli Bekijk bericht
Voor interpretatie vatbaar inderdaad, en dat leidt onvermijdelijk tot willekeur, en willekeur leidt onvermijdelijk naar een ongelijke behandeling; precies het tegenovergestelde van wat deze wet wil beogen...

Of niemand heeft gelijk natuurlijk.
Hoe dan ook is zo'n wet totaal onbruikbaar, en bovendien zeer gevaarlijk, omdat zo'n wet zonder duidelijk omlijnde definitie maar al te makkelijk misbruikt kan worden om meningen die tegen de meningen van het establishment ingaan, te verbieden, om mensen monddood te maken. En dat is precies wat we telkens zien gebeuren.
Dat bedoelde ik dus maar jij hebt het iets uitgebreider neergepend

Churchill: "Ik geloof alleen in statistieken als ik ze zelf gemanipuleerd heb!"
gfpatch is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2011, 11:00   #1782
gfpatch
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Dit gezegd hebbende, zou ik de nobele "racisme"bestrijders willen aanraden eens heel erg goed na te denken over de mogelijke gevolgen voor zichzelf in de toekomst.

Het is namelijk niet ondenkbeeldig dat er een andere politieke wind gaat waaien, een rechtse wind. En dan kan het opeens zomaar zijn dat de onduidelijke wettelijke definitie van "racisme" als een boemerang terug gaat komen op degenen die ze nu misbruiken, dat die wettelijke definitie nog verder opgerekt en geïnterpreteerd gaat worden, en ook kritiek op rechts gedachtegoed gaat omvatten. Dan zijn jullie opeens zelf "racisten" geworden en worden jullie voor jullie strafbare uitingen vervolgd.
²

Oud 18 juli 2011, 11:04   #1783
Modjo
Parlementslid

Modjo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C uit W Bekijk bericht
Het zou wel leuk en verfrissend zijn moest er vrijheid van meningsuiting zijn.
Er zijn volgens mij toch wel grenzen.

"Die vuile kutneger, steek die maar ondergrond na zijn leden te hebben afgezet": die mening zou ik toch niet vrij maken.

Laatst gewijzigd door Modjo : 18 juli 2011 om 11:06.
Modjo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2011, 11:26   #1784
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
zijn ze er zich wel van bewust dat veel berichten van het type C, niet strafbaar racisme, beschouwd kan worden als haatzaaien.
Ze zijn er zich wel van bewust dat in dat ze in geval die persoon zich schuldig maakt aan 'haat zaaien', maar ze zijn er zich niet van bewust dat door dat grote aantal racistische post, ze zelf onder die noemer dreigen te vallen, of reeds vallen.
Oud 18 juli 2011, 11:28   #1785
Alboreto

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Wat volgens de wet geen racisme is , is dat voor mij ook niet.
En dus blijkbaar voor de moderatie ook niet.
Nee, ge begrijpt het niet.
Het is volgens de moderatie wel degelijk racisme, maar ze vinden dat het niet strafbaar is.
Oud 18 juli 2011, 11:29   #1786
Alboreto

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Vreemd , het zijn klaarblijkelijk precies jou vriendjes hierboven in de draad ,die de vrije meningsuiting willen afschaffen.
Not really.
Ik zie hier wel veel posts die er op aansturen de vrije meningsuiting en andere grondwettelijke vrijheden van moslims willen afschaffen.
Oud 18 juli 2011, 11:34   #1787
Macchiavelli
Minister

Macchiavelli's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Modjo Bekijk bericht
Er zijn volgens mij toch wel grenzen.

"Die vuile kutneger, steek die maar ondergrond na zijn leden te hebben afgezet": die mening zou ik toch niet vrij maken.
Dat zijn uitspraken vergelijkbaar met deze passage uit de koran; 4:89 om precies te zijn:
Het gaat hier over ongelovigen.
Citaat:
grijpt hen dan en doodt hen waar gij hen ook vindt; en neemt vriend noch helper uit hun midden
Of deze; 2:191
Citaat:
En doodt hen, waar gij hen ook ontmoet en drijft hen uit
En zo staan er nog talloze van zulke zaken in dat boek.
Oud 18 juli 2011, 11:38   #1788
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Not really.
Ik zie hier wel veel posts die er op aansturen de vrije meningsuiting en andere grondwettelijke vrijheden van moslims willen afschaffen.
En ook
de moderatie zou beter mensen die teveel over deze zaken discussiëren, permanent verbannen.
Dat is toch ook de eerste niet die vindt dat er over racisme moet gezwegen worden.

Er is hier zelfs iemand die kritiek en racisme door elkaar slaat. En "waarschuwt" wat er kan gebeuren met mensen die durven kritiek te uiten op een rechts gedachtegoed.

We mogen content zijn dat we nog niet uitgescholden worden voor volksverraders + verdekte bedreigingen in de aard van "weet je wat er met volksverraders gebeurt".
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2011, 11:43   #1789
Rizzz
Parlementslid

Rizzz's schermafbeelding

Stuur een bericht via Skype™ naar Rizzz
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
de moderatie zou beter mensen die teveel over deze zaken discussiëren, permanent verbannen.
Zagen bedoel je.
Rizzz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2011, 11:45   #1790
Alboreto

Standaard

Citaat:
Er is hier zelfs iemand die kritiek en racisme door elkaar slaat. En "waarschuwt" wat er kan gebeuren met mensen die durven kritiek te uiten op een rechts gedachtegoed.
Klopt, voor mensen die zo graag kritiek uiten kunnen ze zelf heel slecht kritiek verdragen.
Het toont ook aan hoe hypocriet ze zijn.
Ze eisen vrijheid van meningsuiting en tegelijk vragen ze dat de tegenstander monddood wordt gemaakt.

Citaat:
We mogen content zijn dat we nog niet uitgescholden worden voor volksverraders + verdekte bedreigingen in de aard van "weet je wat er met volksverraders gebeurt".
Ehm, er bestaat zelfs een hele draad over, maar vind die niet direct terug.

Laatst gewijzigd door Alboreto : 18 juli 2011 om 11:47.
Alboreto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2011, 11:47   #1791
Macchiavelli
Minister

Standaard

Citaat:
Not really.
Ik zie hier veel posts die bepaalde grondwettelijke vrijheden willen afschaffen waarbij aan één of andere prutswet gerefereerd wordt.

Ik noem dat een prutswet omdat dat die wet, gemakshalve de "antiracismewet" genoemd, iets verbiedt, maar geen duidelijk omlijnde definitie van het verbodene geeft, en bijgevolg onbruikbaar is, en daarom per direct afgeschaft zou moeten worden.

Die "antiracismewet" is immers voor velerlei interpretatie vatbaar, en dat leidt onvermijdelijk tot willekeur, en willekeur leidt onvermijdelijk naar een ongelijke behandeling; precies het tegenovergestelde van wat deze wet wil beogen.

Daarom is zo'n wet totaal onbruikbaar, en bovendien zeer gevaarlijk, omdat zo'n wet zonder duidelijk omlijnde definitie maar al te makkelijk misbruikt kan worden om meningen die tegen de meningen van het establishment ingaan, te verbieden, om mensen monddood te maken. En dat is precies wat we telkens zien gebeuren.

Vandaar dat ik de nobele "racisme"bestrijders met klem zou willen aanraden eens heel erg goed na te denken over de mogelijke gevolgen voor zichzelf in de toekomst.

Het is namelijk niet ondenkbeeldig dat er een andere politieke wind gaat waaien, een rechtse wind. En dan kan het opeens zomaar zijn dat de onduidelijke wettelijke definitie van "racisme" als een boemerang terug gaat komen op degenen die ze nu (willen) misbruiken, dat die wettelijke definitie dan opeens nog verder opgerekt en geïnterpreteerd kan gaan worden, en ook kritiek op rechts gedachtegoed gaat omvatten. Dan zijn jullie opeens zelf "racisten" geworden en worden jullie voor jullie strafbare uitingen vervolgd.
Oud 18 juli 2011, 11:49   #1792
Alboreto

Standaard

Citaat:
Ah, gevonden (google is your friend)

http://forum.politics.be/showthread.php?t=148321
Oud 18 juli 2011, 11:57   #1793
Macchiavelli
Minister

Standaard

Citaat:
Er is hier zelfs iemand die kritiek en racisme door elkaar slaat.
Precies, en jij bent zelf één van die mensen die kritiek op een bepaald gedachtegoed of bepaalde maatschappelijke toestanden nogal vaak als "racisme" af wil doen, zonder dat je kunt of wilt aangeven waar dat "racisme" dan precies in zit.

Ter illustratie:
Citaat:
Citaat:
Alhoewel er nog zo draden zijn; is het spijtig genoeg de uitzondering onder I&I.
Veel draden worden opgestart, enkel met de bedoeling om haat te zaaien en/of aan te zetten tot racisme. Dikwijls wordt zelfs geen moeite meer gedaan om de indruk te geven om een punt te maken in de openingspost.
Die draden blijven staan.
Hoe kun jij zo zeker weten dat topics worden gestart "met de bedoeling om haat te zaaien en/of aan te zetten tot racisme"?
Staat dat erbij geschreven, of hebben de topicstarters jou dat in PM verteld?
Of is ook dit jouw hoogstpersoonlijke uitleg en interpretatie, zoals ik jou al eerder posts van anderen op die manier heb zien uitleggen en interpreteren terwijl dat geenzins het geval was?
En:
Citaat:
Citaat:
Neen, niet strafbaar; maar wel racisme.
artisjok, kun jij eens uitleggen wat er precies racistisch zou zijn aan de uitspraak "Ik wil in een samenleving leven waar ik niet alle vijf stappen tegen een allochtoon bots. En al zeker niet in mijn trappenhuis, of in mijn straat, mijn gemeente..."?
Oud 18 juli 2011, 11:58   #1794
Modjo
Parlementslid

Modjo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat zijn uitspraken vergelijkbaar met deze passage uit de koran; 4:89 om precies te zijn:
Het gaat hier over ongelovigen.

Of deze; 2:191

En zo staan er nog talloze van zulke zaken in dat boek.
De koran is inderdaad geen schoon voorbeeld van solidariteit en verdraagzaamheid. Ook hoe de vrouw onderdrukt wordt... maar niet alle moslims zijn zo.

Priesters geven hier ook niet altijd het goeie voorbeeld.
Oud 18 juli 2011, 12:16   #1795
Macchiavelli
Minister

Standaard

Citaat:
De koran is inderdaad geen schoon voorbeeld van solidariteit en verdraagzaamheid. Ook hoe de vrouw onderdrukt wordt... maar niet alle moslims zijn zo.
Dat klopt, niet alle moslims zijn zo, maar hun religieuze ideologie is wel zo, die schrijft wel zulke onmenselijke dingen voor.

Citaat:
Ook dat is correct, maar die pedo-priesters (ik neem aan dat je die bedoelt), handelen niet volgens hun heilig boek, en verwijzen er niet naar als excuus voor hun walgelijke handelingen.
Oud 18 juli 2011, 12:21   #1796
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Ze zijn er zich wel van bewust dat in dat ze in geval die persoon zich schuldig maakt aan 'haat zaaien',
Maar treden ze er ook tegen op?
Ik denk dat ze dit niet eens detecteren.
Citaat:
maar ze zijn er zich niet van bewust dat door dat grote aantal racistische post, ze zelf onder die noemer dreigen te vallen, of reeds vallen.
Dat was wat Drosophila in het (ver) verleden ook aanklaagde.
http://forum.politics.be/showthread.php?t=117819

Laatst gewijzigd door artisjok : 18 juli 2011 om 12:23.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2011, 14:04   #1797
Modjo
Parlementslid

Modjo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat klopt, niet alle moslims zijn zo, maar hun religieuze ideologie is wel zo, die schrijft wel zulke onmenselijke dingen voor..
Onze bijbel beschrijft een verrijzenis van Jesus. Ik denk dat dit door veel gelovigen ook met een korrel zout wordt opgenomen, net zoals dat zo is bij moslims en het doden van niet gelovigen. En bij ons is de profeet ook een man omringd door 12 mannen? Is dit geen discriminatie?
En ik weet niet of je ooit het vaticaan bezocht hebt in Rome. Al dat katholiek bloedgeld dat daarvoor gebruikt is...Daarvoor zijn ook heel wat doden gevallen. De kerk heeft haar historische achtergrond niet mee. Wat ik bedoel is dat onze katholieke kerk is ook niet altijd zo "katholiek" is. Ik versta wel dat er passages in de koran zijn die er beter zouden worden uitgelaten.

Citaat:
Ook dat is correct, maar die pedo-priesters (ik neem aan dat je die bedoelt), handelen niet volgens hun heilig boek, en verwijzen er niet naar als excuus voor hun walgelijke handelingen.
Maar er is wel een causaal verband tussen hun handelen en geloof.
Oud 18 juli 2011, 14:23   #1798
gfpatch
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Onze bijbel beschrijft een verrijzenis van Jesus. Ik denk dat dit door veel gelovigen ook met een korrel zout wordt opgenomen, net zoals dat zo is bij moslims en het doden van niet gelovigen. En bij ons is de profeet ook een man omringd door 12 mannen? Is dit geen discriminatie?
En ik weet niet of je ooit het vaticaan bezocht hebt in Rome. Al dat katholiek bloedgeld dat daarvoor gebruikt is...Daarvoor zijn ook heel wat doden gevallen. De kerk heeft haar historische achtergrond niet mee. Wat ik bedoel is dat onze katholieke kerk is ook niet altijd zo "katholiek" is. Ik versta wel dat er passages in de koran zijn die er beter zouden worden uitgelaten.

Ja maar dan verkeerd geinterpreteerd zeker.
In Matteüs 22:21 staat geschreven: "Laat de kinderen tot mij komen" en niet "Laat mij komen op de kinderen"

Oud 18 juli 2011, 14:27   #1799
Macchiavelli
Minister

Standaard

Citaat:
Mijn bijbel is het niet hoor, ik ben atheïst. Maar er staan wel meer van die dingen in de bijbel, zoals over water lopen, magische brood- en visvermenigvuldigingen enz. Dat wordt inderdaad met een korrel zout genomen. Er staat ook nergens dat de bijbel letterlijk geïnterpreteerd dient te worden; de bijbel is dan ook beschrijvend. In de koran staat juist wel dat het hele boek het letterlijke woord van allah is, onveranderlijk, van en voor alle tijden. En daar mag niet aan getornd worden. Dat er genoeg moslims zijn die de oproepen tot het doden van ongelovigen niet letterlijk nemen, of niet uit willen voeren, doet daar verder niets aan af. Dat maakt hen enkel tot slechte moslims vanuit islamitisch perspectief.

Citaat:
Is dat zo? Waar wordt in de bijbel dan seks met kinderen toegelaten zoals in de koran, vers 65:4?
Oud 18 juli 2011, 14:31   #1800
smiley

smiley's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

het verschil is dat die eerstgenoemde moslims dan tegen hun geloof ingaan net zoals die laatstgenoemde priesters. Het verschil is dat de islam ten gronde niet deugd.

http://www.youtube.com/watch?v=WkPnq...eature=related

Als u, net als ik, moslims kent die oprecht vriendelijk en verdraagzaam zijn, dan is dat geen verdienste van de islam, maar een verdienste van die mensen in weerwil van de islam. Zij zijn goede mensen, maar slechte moslims http://koenraadelst.bharatvani.org/a...oorongel1.html

Citaat:
Wij zijn van mening dat hoe meer een moslim de Islam toepast, hoe moeilijker het samenleven met niet-moslims verloopt.

Wij geloven dat het probleem van moslims niet “het te weinig volgen van de Islam” is maar het “teveel volgen van de Koran en het voorbeeld van hun Profeet Mohammed”.
http://exmoslim.org/wie%20zijn%20wij.html

Laatst gewijzigd door smiley : 18 juli 2011 om 14:35.
smiley is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be