![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#41 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Dialoog en onderwijs lijken me een veel beter initiatief.
|
|
|
|
#42 | |
|
Minister
|
Citaat:
|
|
|
|
#43 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Het lijkt me aangewezen dit draadje te melden aan het CGKR. Ik ben zwaar benieuwd wat hun antwoord zal zijn. Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 20 juli 2011 om 08:21. |
|
|
|
|
|
|
#44 |
|
Banneling
|
de bijbel verhaalt OVER oorlogen en aanvallen. In het evangelie heb ik NERGENS de opdracht gelezen om ongelovigen een kopje kleiner te maken;
Het verschil tussen bijbel en koran is dat de laatste gewoon een blauwdruk voor oorlogsvoering is, en de eerste het oorlogzuchtige verhaal vertelt van de eerste Israelieten. |
|
|
|
|
|
#45 | ||
|
Banneling
|
Citaat:
Citaat:
Met zo'n grote kilo zout nemen ze het wel niet, gezien de dagdagelijkse aanvallen en terroristische daden, allemaal gebaseerd op die wredelievende teksten. |
||
|
|
|
|
|
#46 | ||
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Citaat:
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible" Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.” |
||
|
|
|
|
|
#47 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
De bijbel vervult dan ook geen enkele functie die met die van de koran voor moslims te vergelijken valt. Dit argument snijdt evenveel hout als: "Suske en Wiske wordt toch ook getolereerd?"
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible" Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.” |
|
|
|
|
|
#48 | |
|
|
Citaat:
Er zijn velen die de bijbel letterlijk volgen.
|
|
|
|
#49 |
|
|
Klopt. En ... ?
|
|
|
#50 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Laatst gewijzigd door Albrecht : 20 juli 2011 om 09:25. |
|
|
|
|
|
|
#51 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#52 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#53 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Dat is toch letterlijk wat je beweerd? De tekst die ik in de openingspost heb geschreven is onaanvaardbaar, maar als het in de Koran staat moet het kunnen. Zeg eens, wat is er verkeerd aan mijn interpretatie van jou argumentatie? Beginnen roepen dat het kinderachtig is, is een zeer zwak argument.
|
|
|
|
#54 | ||
|
Europees Commissaris
|
Als ik net het zelfde schrijf is het gegarandeerd aanzetten tot haat en geweld.
Kromme redenering. Citaat:
Ik ga mijn passages ook niet in de realiteit omzetten, toch vind je dat het in mijn geval niet moet kunnen. Citaat:
|
|
|
|
#55 |
|
Provinciaal Gedeputeerde
|
In de handen van de verkeerde mensen toch ja.
Met wat interpretatie kan zelfs de bijbel gevaarlijk worden ... oog om oog tand om tand.
"If you cannot point your finger at anything and say that is wrong, then you also take part in your own cultural collaps." Churchill: "Ik geloof alleen in statistieken als ik ze zelf gemanipuleerd heb!" Laatst gewijzigd door gfpatch : 20 juli 2011 om 09:48. |
|
|
|
|
|
#56 | |
|
Minister
|
Citaat:
Mohammed zegt: bekijken ze u nog maar vies, onthoofd hen en tref hen waar ge ze ook vindt... Groot verschil, niet waar? |
|
|
|
|
|
|
#57 | ||
|
Provinciaal Gedeputeerde
|
Citaat:
Je hebt dan nog het nieuw testament dewelke wil je nemen. Door middel van doctrine en interpretatie kan elke religie gevaarlijk worden. Het hangt gewoon af van de gek die voor de menigte staat. Citaat:
"If you cannot point your finger at anything and say that is wrong, then you also take part in your own cultural collaps." Churchill: "Ik geloof alleen in statistieken als ik ze zelf gemanipuleerd heb!" Laatst gewijzigd door gfpatch : 20 juli 2011 om 10:12. |
||
|
|
|
|
|
#58 | |
|
Minister
|
Ja het OT is eigenlijk vervallen he. Dat heeft ons doen splitsen met de joden.
Niet dat het OT niet meer erkend wordt, maar dat we leer van Jezus praktijk maakte. U drukt vet: Citaat:
En vergelijk dat met Mohammed en je ziet wat verschilt. De oude leer van de bijbel (het OT) wordt vooral toegepast door joden. En omdat Jezus daar voorzichtig opmerkingen over gaf en een nieuw licht scheen op heel die ideologie zijn wij gesplitst met de joden. De joden erkennen Jezus namelijk helemaal niet. In het Westen alhier had Jezus vooral een grote rol in het vormen van onze maatschappij. Niet zozeer het OT. En vergeet niet dat Islam ook gaat over de profeten die voorkomen in de bijbel. Alleen hebben ze nog een Mohammed gehad die daar wat aan toe te voegen had, zoals "wij" Jezus hebben. |
|
|
|
|
|
|
#59 | |
|
Provinciaal Gedeputeerde
|
Citaat:
Er zijn trouwens nog veel katholieken die citeren uit het oud testament. Nogmaals alles hangt af van wat men wil lezen hoe men het interpreteert en hoe het overgebracht wordt. Simpel toch.
"If you cannot point your finger at anything and say that is wrong, then you also take part in your own cultural collaps." Churchill: "Ik geloof alleen in statistieken als ik ze zelf gemanipuleerd heb!" Laatst gewijzigd door gfpatch : 20 juli 2011 om 11:03. |
|
|
|
|
|
|
#60 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
|