Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 juli 2011, 15:08   #401
redwasp
Staatssecretaris

redwasp's schermafbeelding

Standaard

vrede,

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Macchiavelli Bekijk bericht
Met New York, Londen, en Madrid in gedachten, met die mislukte islamitische aanslag in Stockholm vorig jaar in gedachten, met de situatie in Denemarken n.a.v. de Mohamed-cartoons in gedachten, met het oppakken van drie Al Qaida-leden in Oslo vorig jaar in gedachten, en met de terreurdreigementen aan Noorse politici en de Noorse samenleving door mullah Krekar in gedachten, was het niet geheel onwaarschijnlijk dat er dit keer alweer islamieten bij betrokken waren, zeker niet als een terroristisch clubje dan ook nog eens de aanslagen gaat opeisen.

Dat kun je natuurlijk vervelend vinden, maar als ik jou was, zou ik blij zijn dat het voor de verandering niet jouw geloofsbroeders geweest zijn.
ik had het over het feit dat journalisten hun werk niet naar behoren doen. noch de journalist van de NYT, die de website van een zelfverklaard expert als enige bron genoeg vindt om een leugen te verspreiden, noch die tientallen journalisten van alle andere media die zonder onderzoeken die leugen overnamen.

dat sommige mensen zo paranoïde zijn om overal meteen de islam achter te zien (zelfs achter de recente EHEC epidemie, naar het schijnt) dat is normaal. er zullen altijd een paar paranoïde types blijven bestaan. maar dat journalisten zomaar publiceren wat toevallig voorbijhuppelt, is me dunkt wel een probleem.

vrede,

redwasp
Oud 23 juli 2011, 15:10   #402
Fleur__
Lokaal Raadslid

Fleur__'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door redwasp Bekijk bericht
vrede,

ik had het over het feit dat journalisten hun werk niet naar behoren doen. noch de journalist van de NYT, die de website van een zelfverklaard expert als enige bron genoeg vindt om een leugen te verspreiden, noch die tientallen journalisten van alle andere media die zonder onderzoeken die leugen overnamen.

dat sommige mensen zo paranoïde zijn om overal meteen de islam achter te zien (zelfs achter de recente EHEC epidemie, naar het schijnt) dat is normaal. er zullen altijd een paar paranoïde types blijven bestaan. maar dat journalisten zomaar publiceren wat toevallig voorbijhuppelt, is me dunkt wel een probleem.

vrede,

redwasp
Ik hoop dat die onbekwame journalist zo snel mogelijk zal worden ontslagen. Weet iemand wat de naam is van die journalist?
Fleur__ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2011, 15:11   #403
smiley
Perm. Vertegenwoordiger VN

smiley's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Anders Behring Breivik herkende zich in Wilders?
Vandaar dat hij het op de mooiste meisjes gemunt had. Geef toch toe. Die onmens is niet goed bij zijn hoofd.

Mooiste meisje schoot hij eerst dood
http://www.hln.be/hln/nl/10756/Bloed...de-dader.dhtml

Laatst gewijzigd door smiley : 23 juli 2011 om 15:12.
smiley is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2011, 15:12   #404
Fj9lnir
Gouverneur

Fj9lnir's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fleur__ Bekijk bericht
Ik hoop dat die onbekwame journalist zo snel mogelijk zal worden ontslagen. Weet iemand wat de naam is van die journalist?
Will McCants, als ik het goed voorheb.

Verder is het dodental net bijgesteld naar 92 (+1)

edit:
http://electronicintifada.net/blog/b...er-oslo-horror

Citaat:
From the “experts” to The New York Times to the world…

The New York Times originally reported:

A terror group, Ansar al-Jihad al-Alami, or the Helpers of the Global Jihad, issued a statement claiming responsibility for the attack, according to Will McCants, a terrorism analyst at C.N.A., a research institute that studies terrorism.

In later editions, the story was revised to read:

Initial reports focused on the possibility of Islamic militants, in particular Ansar al-Jihad al-Alami, or Helpers of the Global Jihad, cited by some analysts as claiming responsibility for the attacks. American officials said the group was previously unknown and might not even exist.

The source is Will McCants, adjunct faculty at Johns Hopkins University. On his website he describes himself as formerly “Senior Adviser for Countering Violent Extremism at the U.S. Department of State, program manager of the Minerva Initiative at the Department of Defense, and fellow at West Point’s Combating Terrorism Center.” This morning, he posted “Alleged Claim for Oslo Attacks” on his blog Jihadica:

This was posted by Abu Sulayman al-Nasir to the Arabic jihadi forum, Shmukh, around 10:30am EST (thread 118187). Shmukh is the main forum for Arabic-speaking jihadis who support al-Qaeda. Since the thread is now inaccessible (either locked or taken down), I am posting it here. I don’t have time at the moment to translate the whole thing but I translated the most important bits on twitter.

The Shmukh web site is not accessible to just anyone, so he is the primary source for this claim. McCants stated from the beginning that the claim had been removed or hidden, and on Twitter he even cast doubt on whether it was a claim of responsibility at all.

Laatst gewijzigd door Fj9lnir : 23 juli 2011 om 15:14.
Fj9lnir is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2011, 15:15   #405
Fleur__
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door smiley Bekijk bericht
Vandaar dat hij het op de mooiste meisjes gemunt had. Geef toch toe. Die onmens is niet goed bij zijn hoofd.

Mooiste meisje schoot hij eerst dood
http://www.hln.be/hln/nl/10756/Bloed...de-dader.dhtml
Natuurlijk is dat beest niet goed snik. Wie hij eerst neerschoot maakt niet zo veel uit.
Oud 23 juli 2011, 15:17   #406
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
komt in orde jurgen
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2011, 15:18   #407
Fieseler

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

De Standaard: ik ben volledig ontmaskerd als potentiële massamoordenaar:

Jonge: nope
blonde: check
extreemrechtse: nope (check volgens de 20% linkiewinkies én de ganse persmeute)
nationalist: check...

24 uur heb ik moeten wachten...en ik ben voor de volle 75% verdacht van het beramen van dergelijke schoftenstreken...
Oud 23 juli 2011, 15:19   #408
smiley

Standaard

Citaat:
Als je hem niet kent, waarom sleurt u er dan de islam, de jihadis bij? Je ziet spoken. Lees het nog maar eens goed op internet. Het ging om een blanke racist uit extreem-rechtse hoek. Opdoeken die extreem-rechtsen.
Bij het horen van een bomauto .. en dan de feiten op het eiland ... dubbele moordaanslag .. dit had alle kenmerken van een aanslag door jihadis. Iedereen sprak in het begin over mogelijk islamitische terreuraanslagen wat echt niet te verwonderen is. Iets wat u blijkbaar niet kan verdragen. Hebt u iets met de islam ?
Oud 23 juli 2011, 15:20   #409
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
vrede,

vrede,

redwasp
Citaat:
Oei, als alle onbekwame journalisten moeten ontslagen worden.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2011, 15:23   #410
Fieseler

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
awel ja, beloont hem nog eens. waarom niet direct een standbeeld???
Ge kunt er natuurlijk ook een gemediatizeerd circus van maken en daarna de ganse gemeenschap straffen door dat krapuul levenslang te geven a rato van 100,0€ per dag....
Oud 23 juli 2011, 15:24   #411
redwasp
Staatssecretaris

Standaard

vrede,

Citaat:
Bij het horen van een bomauto .. en dan de feiten op het eiland ... dubbele moordaanslag .. dit had alle kenmerken van een aanslag door jihadis. Iedereen sprak in het begin over mogelijk islamitische terreuraanslagen wat echt niet te verwonderen is. Iets wat u blijkbaar niet kan verdragen. Hebt u iets met de islam ?
want er bestaan natuurlijk alleen maar moslims en mensen die tegen de islam zijn?

vrede,

redwasp
Oud 23 juli 2011, 15:24   #412
Fj9lnir
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Noorwegen ligt idd in Europa maar wenst niet tot de E.U. toe te treden: ze hebben olie, die andere armoezaaiers niet.
En natuurlijk zijn ze al eeuwen een soort kolonie van Denemarken/Zweden (sinds de Kalmarunie van 1397, tot onafh. in 1905) dus dat zal wel meespelen dat ze niet happig zijn om weer een groot deel van hun onafhankelijkheid te verliezen, zeker door het democratisch deficit bij de EU.

Bovendien zijn het vooral de plattelanders (boeren/vissers) die traditioneel op de referenda om bij de EU te komen, 'NEE' stemmen.
E.e.a. heeft mss met de overdreven regulering op dat vlak van de EU te maken? Of dat ze bang zijn voor concurrentie op hun markt.

Het is in ieder geval veel complexer dan het financieel plaatje zenne.

Laatst gewijzigd door Fj9lnir : 23 juli 2011 om 15:26.
Oud 23 juli 2011, 15:27   #413
Fieseler

Standaard

Citaat:
vrede,

want er bestaan natuurlijk alleen maar moslims en mensen die tegen de islam zijn?

vrede,

redwasp
Geef toe Red: de islam, nazisme, communisme: men is er voor of men is er tegen maar als die ideologieen u onverschillig laten dan is er echt iets mis hoor...

Laatst gewijzigd door Fieseler : 23 juli 2011 om 15:28.
Fieseler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2011, 15:28   #414
smiley

Standaard

Citaat:
vrede,

vrede,

redwasp
Waarom zouden er nu mensen zijn die iets tegen de islam hebben ? Islam is toch 'vrede' ?
Oud 23 juli 2011, 15:30   #415
redwasp
Staatssecretaris

Standaard

vrede,

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
Geef toe Red, de islam, nazisme, communisme: men is er voor of men is er tegen maar als die ideologieen u onverschillig laten dan is er echt iets mis hoor...
ik ben moslim en bolsjeviek. ik weet niet wat je bedoelt met koud laten.

ik merkte op dat het blijkbaar volgens smiley zo is dat als iemand niet meegaat in zijn paranoïde delirium tegen moslims, die persoon alleen maar een moslim kan zijn.

probeer misschien af en toe eerst iets te lezen voor je reageert.

vrede,

redwasp
Oud 23 juli 2011, 15:31   #416
Fj9lnir
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Bij het horen van een bomauto .. en dan de feiten op het eiland ... dubbele moordaanslag .. dit had alle kenmerken van een aanslag door jihadis.
bomaanslag: check. eiland: nope.

toen de feiten op Utøya bekend begonnen te raken tegen 6u 's avonds gisteren, begon men op de noorse tv iig al te twijfelen aan die zogezegde opeising door islamieten.
Een bomauto zou daarmee overeenkomen, maar de werkwijze op het eiland, met een paar vuurwapens een massa mensen oog in oog beginnen executeren, heb ik binnen de jihad nog niet van gehoord. Dat is niet hun 'manier'.

Laatst gewijzigd door Fj9lnir : 23 juli 2011 om 15:33.
Oud 23 juli 2011, 15:32   #417
Fleur__
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
U zegt het goed 'mogelijk islamitisch'. Ik heb niets met de islam, ik heb wel iets tegen de relnichten die in elke post beginnen te zagen over de islam en het Vlaams belang. We weten nu dat de moslims niks te maken hadden met de aanslag. En toch blijven er forummers zagen over de jhadis en de islam. Dat kan er bij mij niet in.
Oud 23 juli 2011, 15:34   #418
Macchiavelli
Minister

Macchiavelli's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
Ge kunt er natuurlijk ook een gemediatizeerd circus van maken en daarna de ganse gemeenschap straffen door dat krapuul levenslang te geven a rato van 100,0€ per dag....
Zo iemand gaat veel meer dan 100 € per dag kosten. Die kan nooit samen met andere gevangenen zitten. Mensen die kinderen vermoorden hoeven op geen enkele compassie van hun medegevangenen te rekenen. Er zal dan wel een speciale afdeling voor hem gebouwd moeten worden met extra bewakingspersoneel e.d. �* raison van heel veel geld.

De meest waarschijnlijke scenario's zijn dat hij ofwel gek verklaard, en ergens platgespoten in een instituut opgeborgen wordt, waarna hij na verloop van tijd "zelfmoord" zal plegen, ofwel pleegt hij "zelfmoord" in voorarrest, zodra hij alles verteld heeft. Eventueel kunnen er altijd "ongelukjes" gebeuren tijdens het voorarrest, zoals in de douche over het zeepje uitglijden en ongelukkig ten val komen, en van dat soort dingen.
Oud 23 juli 2011, 15:34   #419
smiley

Standaard

Citaat:
vrede,

ik ben moslim en bolsjeviek. ik weet niet wat je bedoelt met koud laten.

ik merkte op dat het blijkbaar volgens smiley zo is dat als iemand niet meegaat in zijn paranoïde delirium tegen moslims, die persoon alleen maar een moslim kan zijn.

probeer misschien af en toe eerst iets te lezen voor je reageert.

vrede,

redwasp
Waaruit maakt u dat op ?
Moordaanslagen door jihadis weredlwijd hebben dezelfde kenmerken. Bomaanslagen (via autobom of via zelfontploffers) met als enige doel, zo veel mogelijk slachtoffers te maken. Dergelijke aanslag gepleegd zoals nu in Noorwegen is zeldzaam. In Noorwegen hebben ze dat nog niet meegemaakt.
Oud 23 juli 2011, 15:35   #420
Fleur__
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Oei, als alle onbekwame journalisten moeten ontslagen worden.
Er zullen niet veel meer overschieten maar deze journalist spant de kroon.

Laatst gewijzigd door Fleur__ : 23 juli 2011 om 15:35.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be