Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Bekijk resultaten enquête: Wat denken jullie?
Dit lijkt me een goed idee. 4 12,12%
Dit lijkt me geen goed idee. 28 84,85%
Ik heb hier helemaal geen mening over. 1 3,03%
Aantal stemmers: 33. Je mag niet stemmen in deze enquête

Discussietools
Oud 24 juli 2011, 11:34   #121
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Eddy, zet je oogkleppen af en kijk eens goed rond.
Allez, Henri, wie stelde de eerste geschreven nota op ? Wie zegde daar njet op zonder ze te lezen ?

Vanaf dat ogenblik weet je toch dat men niet serieus een akkoord wil, nee ?

Nu, er is wel iets dat mij stoort bij die calimero toestanden van "Bart kreeg geen kans om veel te doen".

Ik begrijp totaal niet waarom men bij regeringsonderhandelingen ook maar 10 seconden rekening houdt met wat een of andere kwiebus in Laken heeft gezegd.

IEDEREEN kan toch onderhandelingen beginnen, voorstellen doen, nota's schrijven en met andere partijen onderhandelen zonder de toelating van de Keunink ?

STEL nu dat de Keunink, ik weet niet, Kabouter Wouter aanstelt van de groenen. Wat zou, zeg maar, Beekske of Bart of gelijk wie beletten van totaal los van wat de Kabouter zegt schrijft of in Laken gaat vertellen, compromisnota's te schrijven, met anderen trachten tot akkoorden te komen, en partijen rond de tafel te inviteren ?
Oud 24 juli 2011, 11:39   #122
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Allez, Henri, wie stelde de eerste geschreven nota op ? Wie zegde daar njet op zonder ze te lezen ?

Vanaf dat ogenblik weet je toch dat men niet serieus een akkoord wil, nee ?

Nu, er is wel iets dat mij stoort bij die calimero toestanden van "Bart kreeg geen kans om veel te doen".

Ik begrijp totaal niet waarom men bij regeringsonderhandelingen ook maar 10 seconden rekening houdt met wat een of andere kwiebus in Laken heeft gezegd.

IEDEREEN kan toch onderhandelingen beginnen, voorstellen doen, nota's schrijven en met andere partijen onderhandelen zonder de toelating van de Keunink ?

STEL nu dat de Keunink, ik weet niet, Kabouter Wouter aanstelt van de groenen. Wat zou, zeg maar, Beekske of Bart of gelijk wie beletten van totaal los van wat de Kabouter zegt schrijft of in Laken gaat vertellen, compromisnota's te schrijven, met anderen trachten tot akkoorden te komen, en partijen rond de tafel te inviteren ?
Als Bart & N-VA ook maar de moeite gedaan had om een akkoord te gaan bedebatteren zou ik u willen geloven, maar Bart toonde zijn onverzettelijke, onbuigzame en grote ego "ik".

Iedereen moet nu wel concluderen dat er nooit een akkoord gewenst geweest is.
Zo klaar als pompwater is dat.
Henri1 is offline  
Oud 24 juli 2011, 11:45   #123
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Wel, steek je licht eens op pakweg bij Nebur. De meeste Vlaamsnationalisten zijn ondanks hun republiek-geschreeuw niet in staat om buiten het Belgisch kader te denken. Ze hebben een heilig respect voor de Belgische grondwet, zelfs voor de "ongeschreven geplogenheden" van het systeem, en die stelt nu eenmaal dat de koning het initiatief heeft bij de formatie.
Oud 24 juli 2011, 11:45   #124
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat uitgerekend u een forumgenoot met oogkleppen gaat bedenken vind ik één van de betere grappen van het jaar.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline  
Oud 24 juli 2011, 11:46   #125
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als Bart & N-VA ook maar de moeite gedaan had om een akkoord te gaan bedebatteren zou ik u willen geloven, maar Bart toonde zijn onverzettelijke, onbuigzame en grote ego "ik".

Aan dat pompwater zal dan toch wel een flinke dosis LSD toegevoegd zijn, veronderstel ik.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline  
Oud 24 juli 2011, 11:47   #126
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het volstond van "ja" te zeggen op zijn nota, en klaar was kees he. Wie heeft toen "nee" gezegd ?

Citaat:
Uiteraard is er nooit een akkoord gewenst door de PS met de N-VA, zoveel was duidelijk op dat moment. Vanaf dan weet je hoe laat het is.

Ik heb altijd volgehouden dat een een strategische zet was van BDW, want die nota was VEEL TE SLAP. De voornaamste punten die van belang waren, namelijk het splitsen van de sociale zekerheid, van de totale fiscaliteit en nog andere punten, die toch een echt minimum waren geweest om in een paar stappen naar een volledige uitholling van het federale niveau te gaan, stonden er zelfs niet eens in. Hoe kon een partij die beloofd had, en verkozen was om, "Belgie laten te verdampen", vrede nemen met zo een slap voorstel ? Maar toch hebben ze het op tafel gelegd, en TOCH is het, zelfs zonder het te lezen, door de PS binnen het uur afgeschoten.

Dan weet je toch dat er niet de minste mogelijkheid meer is om een akkoord te vinden waarin je nog een serieus deel van Belgie gaat kunnen laten verdampen, nee ?

Wat zit je daar dan nog te doen ?
Oud 24 juli 2011, 11:48   #127
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Wel, steek je licht eens op pakweg bij Nebur. De meeste Vlaamsnationalisten zijn ondanks hun republiek-geschreeuw niet in staat om buiten het Belgisch kader te denken. Ze hebben een heilig respect voor de Belgische grondwet, zelfs voor de "ongeschreven geplogenheden" van het systeem, en die stelt nu eenmaal dat de koning het initiatief heeft bij de formatie.
Vlaanderen is uiteindelijk zelf het product van het Belgisch kader. De appel en de boom...
Pelgrim is offline  
Oud 24 juli 2011, 11:51   #128
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Onnozel mannekes, dus

Ik had er direct een punt van gemaakt om den ouwe van Laken te negeren, maar bon...

Ge vraagt U af hoe serieus ze dan wel zijn om het spel willen op te blazen he. Als ge nog niet eens met het elementairste kunt beginnen. Nu, 't was BDW zijn begin, misschien was-em nog een beetje bedeesd.

Laatst gewijzigd door patrickve : 24 juli 2011 om 11:53.
patrickve is offline  
Oud 24 juli 2011, 13:03   #129
stropke
Minister-President

stropke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door matthias999 Bekijk bericht
Nah, maak heel frankrijk tweetalig dan is het beter.
Dan gaat ge een heel groten effort moeten doen, want er gaan 65,4 miljoen man &vrouw NON roepen...
Oud 24 juli 2011, 13:08   #130
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stropke Bekijk bericht
Dan gaat ge een heel groten effort moeten doen, want er gaan 65,4 miljoen man &vrouw NON roepen...
In Occitanië lopen er momenteel campagnes voor tweetaligheid.
la douce France van Magnificat wil zelfs geen tweetalige borden in het dorpje Vilanova (daar geplaatst door de burgemeester) want dat is discriminatie tegenover de Franstaligen ( )
Pelgrim is offline  
Oud 24 juli 2011, 13:27   #131
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
...zei de man die uit zuiver oogkleppen is opgetrokken

Laatst gewijzigd door fonne : 24 juli 2011 om 13:27.
fonne is offline  
Oud 24 juli 2011, 16:05   #132
EddyBal
Perm. Vertegenwoordiger VN

EddyBal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Geen oogkleppen te zien Henri, en ik zie alleen maar winst voor de NVA. Ik zie een CD&V die vervalt in haar oude streken. Die een nota goedkeurt als onderhandelingsmateriaal, waar op voorhand al alle winstpunten voor de Franstaligen en alle verliespunten voor de Vlamingen dubbel zijn ingedekt, zodat je weer wat anders moet toegeven om van één kwaad verlost te raken.

Het zijn gekken die aan zo een onderhandeling beginnen. Dirupo had slechtere kaarten dan in 2007-2008 en heeft zichzelf nu alle azen toebedeeld en alle troeven, en NU gaat de OVLD mee, daar waar ze voordsien de stekker trokken? Kom he zeg!

En CD&V weet niet meer van welk hout pijlen maken en dus doen ze maar waar ze vroeger ooit veel successen mee scoorden: tsjevenstreken en toegeven aan de franstaligen.

Een welgemeend proficiat als je dat op een positieve manier kan uitleggen hoe de Vlamingen weeralm zullen bestolen worden, nog meer dan reeds het geval was.

Ik denk dat JIJ eigenlijk eens je oogkleppen zou moeten afdoen.
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline  
Oud 24 juli 2011, 16:08   #133
EddyBal
Perm. Vertegenwoordiger VN

EddyBal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Onnozel mannekes, dus

Ik had er direct een punt van gemaakt om den ouwe van Laken te negeren, maar bon...

Ge vraagt U af hoe serieus ze dan wel zijn om het spel willen op te blazen he. Als ge nog niet eens met het elementairste kunt beginnen. Nu, 't was BDW zijn begin, misschien was-em nog een beetje bedeesd.
Ja, Bart ook, maar vooraleer hij dat konb doen, en waartoe alle Vlaamse partijen hem "aanmoedigeden", was het antwoord van Elioke al dat hij alleen het woord van de Koning zou respecteren, en geen enkel ander initiatief.

Dan kom je niet ver met je eigen planning, nietwaar?
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline  
Oud 24 juli 2011, 16:27   #134
jogo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Uiteraard is er nooit een akkoord gewenst door de PS met de N-VA, zoveel was duidelijk op dat moment. Vanaf dan weet je hoe laat het is.

Ik heb altijd volgehouden dat een een strategische zet was van BDW, want die nota was VEEL TE SLAP. De voornaamste punten die van belang waren, namelijk het splitsen van de sociale zekerheid, van de totale fiscaliteit en nog andere punten, die toch een echt minimum waren geweest om in een paar stappen naar een volledige uitholling van het federale niveau te gaan, stonden er zelfs niet eens in. Hoe kon een partij die beloofd had, en verkozen was om, "Belgie laten te verdampen", vrede nemen met zo een slap voorstel ?
de PS-politici wisten dit en hebben rekening gehouden met het N-VA achterban die het niet aandurfden hun leider af te wijzen en hebben dit in hun plaats gedaan.
jogo is offline  
Oud 24 juli 2011, 16:34   #135
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jogo Bekijk bericht
de PS-politici wisten dit en hebben rekening gehouden met het N-VA achterban die het niet aandurfden hun leider af te wijzen en hebben dit in hun plaats gedaan.
Ze hebben Bartje zijn gezicht gered uit medelijden, kom
Oud 24 juli 2011, 17:29   #136
jogo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ze hebben Bartje zijn gezicht gered uit medelijden, kom
de PS weet dat het de Vlamingen(de N-VA achteban) nogal eens aan durf ontbreekt.
(de durf om hun eigen leider terug te fluiten)
niet uit medelijden maar uit staatsmanschap rekening houden met burgers aan de overzijde van de taalgrens.
jogo is offline  
Oud 24 juli 2011, 17:33   #137
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
de PS weet dat het de Vlamingen(de N-VA achteban) nogal eens aan durf ontbreekt.
(de durf om hun eigen leider terug te fluiten)
niet uit medelijden maar uit staatsmanschap rekening houden met burgers aan de overzijde van de taalgrens.

Goei moppen !
Oud 24 juli 2011, 17:48   #138
koppijn
Minister-President

koppijn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik wist echt niet dat PS-politici zo begaan waren met het welzijn van BDW, dat is uiteraard heel vriendelijk van de PS.
Oud 24 juli 2011, 17:53   #139
jogo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Onnozel mannekes, dus

we mogen niet van de koning
Bijgevoegde afbeelding(e)

jogo is offline  
Oud 24 juli 2011, 18:00   #140
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door koppijn Bekijk bericht
Ik wist echt niet dat PS-politici zo begaan waren met het welzijn van BDW, dat is uiteraard heel vriendelijk van de PS.
En zeggen dat we slechte gedachten gehad hebben over onzen Elio. Foei foei van ons.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be