![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#1181 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Is dat soms ze aan werk helpen? Dat is ze naar het OCMW versassen. Jullie oplossing dus. Begrijpe wie kan. |
|
|
|
|
|
|
#1182 | |
|
Banneling
|
Citaat:
(opgepast: in hun plaats zou ik misschien hetzelfde doen... Laatst gewijzigd door freelancer : 23 juli 2011 om 20:54. |
|
|
|
|
|
|
#1183 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Maar zonder de uitkeringen onder de armoedegrens weg te halen, tenzij je die op de armoedegrens wil brengen. |
|
|
|
|
|
|
#1184 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Effectief komaf maak je daarmee door uw systeem zo te vormen dat mensen hun bezigheid vinden; je maakt echt geen komaf met werkloosheid door mensen nog verder de armoede in te duwen.
"Het is de gelovige die, niet het geloof dat bescherming nodig heeft. Mensen hebben mensenrechten, religies, geloven en ideeën hebben die niet.'' Laatst gewijzigd door the_dude : 24 juli 2011 om 10:00. |
|
|
|
|
|
|
#1185 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Traagjes aan, veel te traag naar mijn goesting maar gauw, krijgen de belgen wel door dat die programma's gewoon zinnen op een blad zijn en dat het het gedrag is na de verkiezing die toont waar een partij voor staat.
|
|
|
#1186 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#1187 |
|
Banneling
|
Heel wat Nox en fijn stof in deze draad
|
|
|
|
|
|
#1188 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
|
|
|
|
|
|
#1189 |
|
Banneling
|
In feite is het wel een beetje ridicuul voor te stellen alsof Bart De Wever en zijn partij... staan voor uitsluiting van de zwakkeren...
M.i. willen ze die helpen door een deel van bepaalde doelgroepen te responsabiliseren... Door een deel ervan betere kansen te geven... met een andere benadering dan de oerconservatieve 'oplossingen' van de oerconservatieve linkse partijen, die zich Het is eveneens lachwekkend te stellen dat de meeste VOKA ondernemingen voor verarming zouden zijn/zorgen... Zij staan integendeel voor tewerkstelling en dus - in de meeste gevallen toch - voor meer rijkdom/welzijn (en niet alleen van zichzelf Ik begrijp natuurlijk ook dat er mensen zijn die denken dat onze staatsapparaten voor rijkdom en welzijn/welstand zorgen... Maar zij dwalen ------------------------------------------------ Dat de N-VA zich zo scherp opstelt is m.i. - hopelijk - enkel uit strategische overwegingen... (en neeje... ik ben - voorlopig althans - geen N-VA man) |
|
|
|
|
|
#1190 | |
|
Banneling
|
Nva is wazig in zijn partijprogramma over uitkeringen van werkzoekenden. Vast staat dat ze de doorlopende uitkeringen willen schrappen.
bovendien: Citaat:
Kunnen: dat lijkt vrijwillig. Maar ik ben zo vrij dat te betwijfelen. Laatst gewijzigd door eno2 : 24 juli 2011 om 18:22. |
|
|
|
|
|
|
#1191 | |||
|
Provinciaal Statenlid
|
Citaat:
Wat is er wazig aan: Citaat:
Citaat:
En gelijk hebben ze; anders wordt het allemaal onbetaalbaar en ontmoedig je mensen om zich los te maken van een uitkering. http://www.n-va.be/files/default/nva...-VA%202010.pdf |
|||
|
|
|
|
|
#1192 |
|
|
Werkkrachten genoeg hier in België. Zolang bedrijven een werkkracht geen opleiding willen geven in hun bedrijf op hun kosten, zal de gewone burger moeten blijven opdraaien voor al de premies, die niet de werkzoekende krijgt, maar de werkgever.
|
|
|
|
|
|
#1193 | |||
|
Banneling
|
Citaat:
Jouw citaat stond daar niet in, maar ik weet wel dat dat vaststaat en dat zei ik ook. Citaat:
Waziger is of ze de werklozen gedwongen te werk willen stellen of niet. Verder ontzegt de NVa de staat "andere inkomsten te zoeken" Ik beschouw dat als regelrechte sabotage. Dezelfde soort chantage die nu de VS naar het failliet drijft. Laatst gewijzigd door eno2 : 24 juli 2011 om 18:36. |
|||
|
|
|
|
|
#1194 |
|
|
Dan is het inderdaad...alleen voor de werkgever een vermindering van bijdragen en een belasting verhoging voor de gewone werkende burger.... of begrijp je er helemaal niets van?
|
|
|
|
|
|
#1195 | |||
|
Provinciaal Statenlid
|
Citaat:
Je kan hem wel voor zijn verantwoordelijkheid plaatsen: je verwacht dat de maatschappij je steunt? Geen probleem, dat doen we, maar daar hangen voorwaarden aan vast. Niet akkooord? geen probleem; ga maar in de zetel liggen stinken maar verwacht dan ook geen euro steun meer. Citaat:
werkloosheidsuitkering = 1330 euro voor gezin (bruto gezinsinkomen 3000 euro) -330 euro Citaat:
|
|||
|
|
|
|
|
#1196 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Lees toch eens iets anders dan communistisch gezever... Laatst gewijzigd door freelancer : 24 juli 2011 om 18:51. |
|
|
|
|
|
|
#1197 | |
|
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#1198 | ||
|
Banneling
|
[quote]
Citaat:
Er zijn 500000 Belgen die geen werk vinden en die volgens jouw terminologie "in de zetel zitten te stinken" Hiermee geef j e dus regelrecht toe dat jullie van plan zijn de uitkeringen simpelweg af te pakken waarvoor soms bijdragen langdurig betaald zijn. En wat met de verhoogde uitkeringen "met anciënniteit" van mensen met meer dan 20 jaar dienst? ook allemaal afpakken? Ik geloof niet, dat dit het programma is noch het officiële standpunt, maw het is jouw wishfull (s)thinking Citaat:
Leefloon 750 Dop 875 125€ verschil plus recht op allerlei gratis steun , tussenkomsten en prioriteiten die hij als werkloze niet heeft. Eindresultaat aan besparing verwaarloosbaar. En ja het is natuurlijk niet mooi werkloosheidsuitkeringen die al 15% onder de armoedegrens zitten te vervangen door leeflonen die er 30% onder zitten. Het gaat jullie ook niet lukken. Bovendien zal het leefloon nog meer richting armoedegrens opgetrokken worden, en terecht. De besparing wordt daardoor nog kleiner. Jullie richten daarmee een onnodige sociale puinhoop aan die bovendien ook nog niet veel oplevert Dom in begrotingstermen en onverantwoord in termen van sociale vrede en cohesie. Laatst gewijzigd door eno2 : 24 juli 2011 om 19:03. |
||
|
|
|
|
|
#1199 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Ik weet wel niet hoeveel subsidies daar naartoe gaan. Het lijkt me wel een zeer succesvol en verstandig model.. |
|
|
|
|
|
|
#1200 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|