![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
Discussietools |
![]() |
#261 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
(want ik geloof niet een seconde in de hardhandige "inlijving" van Brussel in Vlaanderen) Wat Vlaanderen nodig heeft, is bestuurlijke AUTONOMIE, zodat het niet meer gedwongen is om akkoorden te sluiten over wat dan ook met de Franstaligen. De Franstaligen (politiek gezien he) hebben voor mij de laatste jaren aangetoond mensen te zijn met wie het niet goed is om zaken te doen ; wat ik bestempel als "onredelijke" mensen, die niet het minste greintje respect kunnen opbrengen voor de "partner", en die iets wat eigenlijk als een soort van wederzijds gunstige "zakenrelatie" moest zijn, totaal, maar dan ook totaal, hebben omgevormd als een vijandige confrontatie. Zaken doen is niet noodzakelijk caritatief, he, maar normaal gezien is zaken doen constructief en wederzijds gunstig. Het bestaat niet in het beschouwen van de partner als "de vijand". Het is trachten samen te zoeken naar dingen die voor beiden de wereld beter maken. Met franstaligen is dat het geval niet. Het is confrontatie, het is eisen stellen, aanslagen op hetgene van U is, het is profitariaat. Geen interessante partners. Eerder nefast om mee op te trekken. Slecht gezelschap, kortom. En daar moet een oplossing voor komen, DAT is wat belangrijk is. Natuurlijk heb je gewoon separatisme, dat uiteraard een manier om dat probleem op te lossen. Maar totale autonomie is al goed genoeg, want dan moet je er niet meer mee op trekken.
Al moordend problemen oplossen. Laatst gewijzigd door patrickve : 27 juli 2011 om 19:47. |
|
![]() |
![]() |
#262 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Stemtip federaal: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Vlaams: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Europa: PVDA. Stop genocide ! Ooit was Bart De Wever de dikke steur vol eitjes voor N-VA; nu is hij de vis die de vijver levenloos maakt. |
|
![]() |
![]() |
#263 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waar wacht men nog op ?
![]() Stemtip federaal: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Vlaams: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Europa: PVDA. Stop genocide ! Ooit was Bart De Wever de dikke steur vol eitjes voor N-VA; nu is hij de vis die de vijver levenloos maakt. |
|
![]() |
![]() |
#264 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
#265 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als je met die ingesteldheid blijft zitten zullen de Vlaamse ministers tot het einde der tijde trouw moeten zweren aan het Huis Van België.
![]() |
![]() |
#266 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Hier heb je een staaltje van "uitgesloten derde" argumenten: (als 't niet zwart is, is het dus wit). Het is niet omdat ik niet geloof in een harde inlijving van Brussel in Vlaanderen - en niet alleen niet geloof, ik WIL dat ook niet: het zou onethisch zijn om dat aan de franstalige brusselaar aan te doen, dat ik denk dat het ethisch zou zijn om Brussel in te lijven in Wallonie (of Wallobrux) ; maar daar komt nog bij dat het TOTAAL ONAANVAARDBAAR is dat een stuk zuiver Vlaanderen daar zou bij ingelijfd worden omdat het het ongeluk heeft van op een strategische plek te liggen. Ik vind NIET dat Brussel moet "losgelaten worden". Vlaanderen moet nog steeds zeggenschap behouden over de Brusselse Vlamingen, tenminste voor persoonsgebonden aangelegenheden. Het is ondenkbaar dat brusselse Vlamingen voor bijvoorbeeld onderwijs afhankelijk zouden zijn van een franstalig ministerie van onderwijs of zo. Niet alleen omdat men discriminatie kan verwachten, maar in dit speciaal geval ook omdat franstalig onderwijs van slechtere kwaliteit is dan nederlandstalig onderwijs. Ik geef maar 1 voorbeeldje. Ik heb al verschillende oplossingen voorgesteld. Een daarvan is om van Brussel met zijn grondgebied (het BHG) een naamloos vennootschap te maken, een "prive stad" met als aandeelhouders VL en W. Maar dat was een oplossing die er enkel was omdat ik dacht dat het duidelijk was dat Brussel niet zelfbedruipend is. Als Brussel zelfbedruipend kan zijn, dan is het waarschijnlijk beter om daar ook een totaal autonoom gebied van te maken, dat instaat voor zijn eigen financiering en bestuur. Het is dan moeilijker om een link tussen VL en de Brusselse vlamingen te behouden, maar eventueel kunnen ze een Vlaamse nationaliteit bekomen en zo via hun consulaten een vorm van "bescherming" krijgen. Het is dan toch wel problematisch om die minderheid te beschermen tegen de vanzelfsprekende discriminatie waar ze het slachtoffer van zullen worden.
![]() |
#267 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
#268 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Droom verder. Belgie is op sterven na dood. Dat er geen corridor is verandert daar niks aan. De koe heeft geen zin meer in gemolken worden. Nu het verbaast mij niet dat jullie denken dat wij slaven zijn die hun vrijheid moeten kopen. Helaas zal het voor jullie anders uitdraaien...
derp wegens derp want politics.be. Want derp en derp en derp, zei 'iemand'. Laatst gewijzigd door Salvadorii : 27 juli 2011 om 20:07. |
![]() |
![]() |
#269 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hoe zal het voor mij uitdraaien ?
|
![]() |
![]() |
#270 |
Parlementslid
|
![]() Veel diarree als er in uw dierbaar België het niet meer mogelijk is een degelijke regering te krijgen door de onwil van de uberBelgen (nl. de Franstaligen) zelf.
Vlaams-republikeinse atheist. Echte Belgen haten Nederlanders. Laatst gewijzigd door Mr. Orange : 27 juli 2011 om 20:34. |
![]() |
![]() |
#271 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En maar blijven zwarte pieten... Word je dat spel nu nooit eens moe ?
![]() |
![]() |
#272 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Gewoon dat er geen regering meer komt. Als dat jaren duurt zal 't misschien dagen ?
![]() |
#273 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kan je dat dan ook eens met mathematische logika beredeneren?
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende) Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD)) Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR) |
![]() |
![]() |
#274 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Al moordend problemen oplossen. Laatst gewijzigd door patrickve : 27 juli 2011 om 21:09. |
|
![]() |
![]() |
#275 | |
Burger
|
![]() Nog voor ik het over je andere punten heb, wil ik mij specifiek op deze concentreren.
Citaat:
Without further ado: Het Danny Pieters Complex Over incompetent gesproken. En zo iemand wordt dan Senaatsvoorzitter! Ik stel de vraag nog eens expliciet. Stel, ik werk in Brussel, maar woon in Vlaanderen. Onder welk sociaal zekerheidsstelsel val ik?
"Free your mind and the rest will follow, Be color blind, don't be so shallow" - En Vogue, Free Your Mind " The serpent is crawling inside of your ear, He says you must vote for what you want to hear! Don't matter what's wrong as long as you're alright! So pull yourself stupid, rob yourself blind!" - Iron Maiden, Be Quick Or Be Dead |
|
![]() |
![]() |
#276 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende) Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD)) Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR) |
|
![]() |
![]() |
#277 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen. |
|
![]() |
![]() |
#278 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
#279 |
|
![]() erata: de VRT zorgde ervoor dat hij niet anders kon dan afgaan als een gieter. Een een tweetje met SPa...
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen. |
![]() |
![]() |
#280 | |
|
![]() Citaat:
![]()
|
![]() |