Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 juli 2011, 19:35   #1481
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Snerror Bekijk bericht
Wie is die Gelenn Beck en waarom verwijs je naar hem?
http://en.wikipedia.org/wiki/Glenn_Beck

http://en.wikipedia.org/wiki/Glenn_B...Party_protests

(*zucht* wat kom jij op een politiek forum doen?)

Laatst gewijzigd door filosoof : 27 juli 2011 om 19:37.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2011, 19:36   #1482
Snerror
Europees Commissaris

Standaard

Kan jij soms ook spreken of alleen maar copy-pasten? Ik vraag waarom je naar hem verwijst.
Oud 27 juli 2011, 19:39   #1483
Macchiavelli
Minister

Macchiavelli's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Tja, er zijn mensen die vinden dat men uiteindelijk verantwoordelijk blijft voor zijn eigen daden, dan zijn er mensen die probleemloos de schuld verschuiven naar de grote boze maatschappij, waar deze zelfde mensen uiteraard zelf 100 pct. deel van uitmaken.
Och, als immigrantenjongeren weer eens de halve stad afbreken om één of andere flutreden, dan komt links ook steevast met het verhaal dat de maatschappij verantwoordelijk is voor hun disfunctioneren.

Citaat:
Niemand zingt hier la la laa, maar dat schijn jij gewoon niet te beseffen.
Breivik bij voorbaat al knettergek willen verklaren, zonder verder ook maar een soconde na te willen denken over het hoe en waarom hij tot zijn gruweldaad is gekomen, noem ik la la laaa zingen.

Citaat:
En ja, ik ga inderdaad over naar de orde van de dag. Mag dat niet ? Jij gaat trouwens ook terug naar de orde van de dag, stuk pretentieuze hypocriet die je bent. Of ga jij plotseling je leven wijden aan de waarheid omtrent Utøya en Brevik ?

Natuurlijk niet. Jij gaat gewoon door met je leven, net als iedereen hier. Dus durf dat nog eens iemand hier te verwijten.
Zo zo, "stuk pretentieuze hypocriet" nog wel. Doet het zo zeer dat je tot schelden over moet gaan?

Het staat je verder vrij tot de orde van de dag over te willen gaan, het af willen doen als de daad van een gek, maar probeer dat alsjeblieft niet aan anderen op te leggen, of anderen die verder willen kijken daar op aan te vallen.
Mensen als Breivik komen niet zomaar tot zo'n daad. Er lopen over Europa verspreid nog tientallen miljoenen potentiële Breiviks rond, en met reden. We mogen nog van geluk spreken dat bij de meesten de stoppen nog lang niet zijn doorgeslagen, maar wordt er niet verder gekeken en geluisterd naar die mensen dan gaat dat onvermijdelijk weer gebeuren.

Citaat:
Een regelrecht complot dus. Ik had moeten wedden.

Elk van je fameuze "feiten" kunnen probleemloos ontkracht worden. Je gaat echt met beter bewijsmateriaal moeten op de proppen komen vrees ik. Vertel me trouwens eens wat er allemaal "verdacht" is. Blijkbaar ben jij expert ter zake, en liggen de uitgetikte politieverslagen netjes vertaald en chronologisch voor je, samen met een stafkaart en de vele verklaringen van de overlevenden.
Hier nog zo'n fameus feit: Politie geloofde vader niet die meldde dat er mensen op Utøya werden doodgeschoten. De kinderen moesten zélf de politie maar waarschuwen!
Ik wacht op je ontkrachting.

Ik wacht ook op je onkrachting van de rest, zoals dat de politieboot door panne te laat kwam.

Verder:
Getuigen noemen meerdere schutters.

Politiehelicopter stond aan de grond.

Breivik had aanzienlijke hoeveelheden munitie over toen de politie hem arresteerde.

Breivik stond op een lijst van verdachte personen die chemicaliën hadden gekocht.
Oud 27 juli 2011, 19:43   #1484
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door J.B good Bekijk bericht
Ik ga dat even opzoeken en hier linken.

http://www.vancouversun.com/news/Gle...627/story.html

Shit jong, waar halen ze het?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Snerror Bekijk bericht
Kan jij soms ook spreken of alleen maar copy-pasten? Ik vraag waarom je naar hem verwijst.
Glenn Beck is éen van de grote 'lichten' van de rechtse Teaprtybeweging, de man die in Washington een grote betoging tegen Obama organizeerde, vanuit zijn zeteltje als politiek comentator bij Foxnews.
Moet je nu écht alles voorgelepeld krijgen?

Laatst gewijzigd door filosoof : 27 juli 2011 om 19:44.
Oud 27 juli 2011, 19:44   #1485
Albrecht
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Glenn Beck is éen van de grote 'lichten' van de rechtse Teaprtybeweging, de man die in Washington een grote betoging tegen Obama organizeerde, vanuit zijn zeteltje als politiek comentator bij Foxnews.
Moet je nu écht alles voorgelepeld krijgen?
Misschien is het net beter dat figuren als Beck geen aandacht krijgen.
Albrecht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2011, 19:52   #1486
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges Bekijk bericht
Volgens de Noorse democratische wetten is hij tot nu toe enkel " beschuldigde ", nog géén ( veroordeelde ) crimineel, hé...
Breivik legde al een bekentenis af.
Oud 27 juli 2011, 19:56   #1487
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges Bekijk bericht
Is dat jouw stamkroeg misschien, Suqar ? Want dan kom ik eens af als ik in t' Stad ben... Hoe herken ik je ? Hoofddoek of boerka ?
carlgustaaf, moet je weer persoonlijk worden?
Oud 27 juli 2011, 20:13   #1488
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Macchiavelli Bekijk bericht
Breivik bij voorbaat al knettergek willen verklaren, zonder verder ook maar een soconde na te willen denken over het hoe en waarom hij tot zijn gruweldaad is gekomen, noem ik la la laaa zingen.
Ik zing la la laaa en jij zoekt complotten. Zo zijn we beiden tevreden.

Citaat:
Zo zo, "stuk pretentieuze hypocriet" nog wel.
Ja dat was er niet naast he ? Ik vond het ook wel leuk.

Citaat:
Het staat je verder vrij tot de orde van de dag over te willen gaan, het af willen doen als de daad van een gek, maar probeer dat alsjeblieft niet aan anderen op te leggen, of anderen die verder willen kijken daar op aan te vallen.
Jij gaat over tot de orde van de dag. Ik ook. Jij bent ervan overtuigd dat er allerhande diepere, complexe, duistere, sociaal-economische factoren naar boven zullen komen die Europa zullen doen daveren op haar grondvesten.

Ik daarentegen denk niet dat het zo een vaart zal lopen. Ik ben daar realistischer in.

Citaat:
Mensen als Breivik komen niet zomaar tot zo'n daad.
Hoe wéét jij dat in hemelsnaam ? Je ként hem niet eens. Je weet er niets van. Wat een pretentie heb jij.

Citaat:
Er lopen over Europa verspreid nog tientallen miljoenen potentiële Breiviks rond, en met reden. We mogen nog van geluk spreken dat bij de meesten de stoppen nog lang niet zijn doorgeslagen, maar wordt er niet verder gekeken en geluisterd naar die mensen dan gaat dat onvermijdelijk weer gebeuren.
Met reden zeg je ? Welke redenen moet je hebben om onschuldige jongeren bij bosjes neer te maaien ?

Ik ben iets - nou, eigenlijk een heleboel - slimmer dan jij. Ik wacht rustig de verklaringen af en zal daarop mijn mening wel baseren.

Voor jou hoeft dat blijkbaar allemaal niet. Het Breivik en Utøya dossier zal ongetwijfeld vele, vele duizenden pagina's dik zijn. Maar onze vriend Macchiavelli heeft, ongeacht toekomstige verklaringen, al zijn bedenkingen.

Echt wel grappig.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2011, 20:17   #1489
D'ARTOIS

D'ARTOIS's schermafbeelding

Standaard

@ S

Ze zitten al op hem te wachten om de zaak toe te komen lichten. Want hij alleen kan met zijn heldere blik de zaak uit de doeken doen.

Wij noemen dat betweters.
Het drama is al triest genoeg zonder dit soort bs .....
Oud 27 juli 2011, 20:17   #1490
D'ARTOIS

Standaard

@ Filo - dat is niet tegen jou.
Oud 27 juli 2011, 20:25   #1491
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oblique Bekijk bericht
'Wilders indirect verantwoordelijk voor Breivik'

http://www.joop.nl/politiek/detail/a..._voor_breivik/

Correcte analyse
"Pagina niet gevonden"
Oud 27 juli 2011, 20:36   #1492
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
"Pagina niet gevonden"
Een complot zeg ik je. Hier zit de Mossad achter.
Oud 27 juli 2011, 20:48   #1493
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Neen, hij hoort hier niet bij.
Vergelijk het leven van Mohammed met dat van Jezus.

Voeg daar de kernwaarde van de islam aan toe: totale onderwerping aan God (islam betekent zelfs letterlijk "totale onderwerping aan God").

Wat voor een walgelijk voorbeeld heb je dan?

Laatst gewijzigd door Nr.10 : 27 juli 2011 om 20:49.
Nr.10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2011, 20:48   #1494
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een complot zeg ik je. Hier zit de Mossad achter.
Het is al de tweede keer dat een pas geplaatst artikel verwijderd wordt in de loop van deze topic.

Laatst gewijzigd door Nr.10 : 27 juli 2011 om 20:48.
Nr.10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2011, 20:50   #1495
Macchiavelli
Minister

Standaard

Citaat:
Ik zing la la laaa en jij zoekt complotten. Zo zijn we beiden tevreden.
Ik zoek niet naar complotten, maar naar antwoorden. Jij blijft echter la la laaa zingen.

Citaat:
Ja dat was er niet naast he ? Ik vond het ook wel leuk.
Ik vind het ook wel leuk dat jij er met je schelden mijlenver naast zat.

Citaat:
Jij gaat over tot de orde van de dag. Ik ook. Jij bent ervan overtuigd dat er allerhande diepere, complexe, duistere, sociaal-economische factoren naar boven zullen komen die Europa zullen doen daveren op haar grondvesten.
Ik ben zoals gezegd op zoek naar antwoorden. En ja, ik heb zo mijn ideeën waar die antwoorden te vinden kunnen zijn.

Citaat:
Ik daarentegen denk niet dat het zo een vaart zal lopen. Ik ben daar realistischer in.
Als jij la la laaa zingen "realistischer" wilt noemen, dan mag dat van mij, maar ik heb daar toch wel mijn bedenkingen bij.

Citaat:
Hoe wéét jij dat in hemelsnaam ? Je ként hem niet eens. Je weet er niets van. Wat een pretentie heb jij.
De man is negen jaar hiermee bezig geweest. In tegenstelling tot jij (waarschijnlijk), ben ik al een eind met het lezen van zijn manifest gevorderd. Dat geeft al een vrij aardig inzicht in bepaalde zaken. Misschien zou jij dat ook eens moeten doen vooraleer hier hoog van de toren te komen blazen.

Citaat:
Met reden zeg je ? Welke redenen moet je hebben om onschuldige jongeren bij bosjes neer te maaien ?
Met reden zeg ik, ja. Dat "met reden" moet je natuurlijk niet willens en wetens aan het doodschieten van kinderen willen koppelen zoals jij hier probeert. Ik zei: "Er lopen over Europa verspreid nog tientallen miljoenen potentiële Breiviks rond, en met reden. We mogen nog van geluk spreken dat bij de meesten de stoppen nog lang niet zijn doorgeslagen, maar wordt er niet verder gekeken en geluisterd naar die mensen dan gaat dat onvermijdelijk weer gebeuren."

In de hele westerse wereld zijn er tientallen, zo niet honderden, miljoenen mensen die de hele multicul meer dan beu zijn. Mensen die meestal niet gehoord worden, die monddood worden gemaakt, die omwille van hun mening worden gebroodroofd, gemarginaliseerd, belachelijk worden gemaakt door "racisme"-, "discriminatie"-, "xenofobie"-, "islamofobie"-roepende elites en hun links grondpersoneel, mensen wier leefomgeving in zeer korte tijd tot het onherkenbare is veranderd, en vrijwel altijd ten kwade, mensen die vervreemd worden en zich vervreemd voelen. Vroeg of laat staat er dan iemand als Breivik op die dan maar op zijn manier om aandacht voor hem en zijn lotgenoten schreeuwt.
Dát is de reden, of beter gezegd dat zijn de redenen die ik bedoelde. De redenen waarom hij m.i. tot zijn daad is gekomen. De achterliggende motieven zo je wil.

Citaat:
Ik ben iets - nou, eigenlijk een heleboel - slimmer dan jij.
En dat durft dan een ander "pretentieus" te noemen... Ga toch een eind fietsen man.

Citaat:
Ik wacht rustig de verklaringen af en zal daarop mijn mening wel baseren.
Als jij rustig verklaringen aan het afwachten bent, waarom reageer je dan? Verveel je je soms?
Als ik jou was, zou ik gewoon daad bij woord voegen en afwachten, in plaats van anderen met je zever, pretentieuze zever zelfs, als ik zo vrij mag zijn, lastig te vallen.
In de tussentijd kun je misschien proberen de zaken waarvan ik je linkjes gaf, te weerleggen.

Citaat:
Voor jou hoeft dat blijkbaar allemaal niet. Het Breivik en Utøya dossier zal ongetwijfeld vele, vele duizenden pagina's dik zijn. Maar onze vriend Macchiavelli heeft, ongeacht toekomstige verklaringen, al zijn bedenkingen.

Echt wel grappig.
Ik zie het hele uiteindelijke dossier zeer zeker tegemoet, maar dat neemt niet weg dat er nu zaken zijn waarvan ik vind dat die aandacht verdienen. Of jij dat nu leuk of grappig vindt of niet.
Oud 27 juli 2011, 21:02   #1496
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Macchiavelli Bekijk bericht
Dát is de reden, of beter gezegd dat zijn de redenen die ik bedoelde. De redenen waarom hij m.i. tot zijn daad is gekomen. De achterliggende motieven zo je wil.
Eens te meer weet je dat allemaal niet. Je vermoedt dat het zo gegaan is, maar het is en blijft een gok. Misschien is zijn hart ooit eens gebroken door een Marokkaans meisje, wie weet. Of is hij eens ziek geweest na het eten van een aangebakken kebab.

Om misverstanden te vermijden: ik ben tegen de huidige vorm van multicultarisme, en zie de vele nieuwe migranten en de problemen die ze met zich meebrengen met lede ogen aan.

Maar geweld is nooit, nooit de oplossing en kan onder geen enkele omstandigheid getolereerd worden.

Citaat:
In de tussentijd kun je misschien proberen de zaken waarvan ik je linkjes gaf, te weerleggen.
Sorry mijn beste, enkel na intense dossierstudie kan ik proberen mijn eigen bescheiden mening te geven.

Ik hoop dat dit ook voor jou geldt. Professioneel ben je alvast niet bezig, met je snel door Google vertaalde websites die "ergens iets moeten suggereren".

Het is eigenlijk heel simpel. Jij beweert dat het een heus complot is, niets meer, niets minder. Wel, geen probleem, toon het dan aan, maar vergeet niet dat sterke beweringen sterke bewijzen vragen.

En ik vrees dat je deze niet zult vinden.
Oud 27 juli 2011, 21:23   #1497
Macchiavelli
Minister

Standaard

Citaat:
Eens te meer weet je dat allemaal niet. Je vermoedt dat het zo gegaan is, maar het is en blijft een gok. Misschien is zijn hart ooit eens gebroken door een Marokkaans meisje, wie weet. Of is hij eens ziek geweest na het eten van een aangebakken kebab.

Om misverstanden te vermijden: ik ben tegen de huidige vorm van multicultarisme, en zie de vele nieuwe migranten en de problemen die ze met zich meebrengen met lede ogen aan.

Maar geweld is nooit, nooit de oplossing en kan onder geen enkele omstandigheid getolereerd worden.
Indien het je ontgaan mocht zijn, heb ik dit geweld al een aantal keer veroordeeld.
Maar voor wat ik denk dat de achterliggende gedachte, het achterliggend motief is, kan ik wel enig begrip opbrengen.

Hij ziet de opgedrongen multiculterele maatschappij als het probleem, de islam als een symptoom van dat probleem, en politiek links die dat alles mede mogelijk heeft gemaakt, en de grootste multiculpromoters waren en zijn, als de oorzaak van dat probleem.
Welnu, ik denk dat hij niet ver naast de waarheid zit met die analyse.

Citaat:
Sorry mijn beste, enkel na intense dossierstudie kan ik proberen mijn eigen bescheiden mening te geven.

Ik hoop dat dit ook voor jou geldt. Professioneel ben je alvast niet bezig, met je snel door Google vertaalde websites die "ergens iets moeten suggereren".
Je denkt toch zeker niet dat ik speciaal voor jou een duur vertaalbureau de vertalingen ga laten doen he?
Vraag anders aan iemand die Noors kan, om het voor je te vertalen.

Citaat:
Het is eigenlijk heel simpel. Jij beweert dat het een heus complot is, niets meer, niets minder. Wel, geen probleem, toon het dan aan, maar vergeet niet dat sterke beweringen sterke bewijzen vragen.

En ik vrees dat je deze niet zult vinden.
Ik beweer niet dat het een complot is, maar ik sluit het zeker niet uit totdat alle feiten op tafel liggen. En daaraan twijfel ik nu al enigzins; of dat alle feiten wel op tafel zullen komen en of het grote publiek wel toegang tot alle feiten zal krijgen.
Oud 27 juli 2011, 21:35   #1498
D'ARTOIS

Standaard

Kiki is een betweter optima forma ..... je zit tegen het rood-linkse blok aan te hikken en dat is zinloos. Ze kunnen niets meer leren want ze weten alles al.
Laisser faire .....
Oud 27 juli 2011, 22:47   #1499
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Stiefmoeder Breivik: Hij leek doodnormale jongen
27 jul 2011
Oud 27 juli 2011, 23:00   #1500
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
maar nee, hij is toch "gek"?

En die slachtoffers waren Hitlerjugend, nazis dus: Glenn Beck zélf zei het: http://content.usatoday.com/communit...hitler-youth/1
probeer anders de bewering van Glenn Beck eens te weerleggen ventje

zal niet gaan voorspel ik

Laatst gewijzigd door born2bewild : 27 juli 2011 om 23:01.
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:22.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be