![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ach zo ? Taks óp de taks laat jij buiten beschouwing ? Ik vind zo'n systeem een decadent precedent. Het wordt tijd dat een of meer poltici hiertegen op komen ! Pervers noem ik dat. ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hoe gaat u prijsstijgingen aanpakken, want de index is er om de koopkracht te handhaven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Maar ja voorlopig dromen we maar verder en hopen we maar dat we voorlopig niet wakker worden. Voor alle zekerheid heb ik mijn spaarcentjes toch maar op The Islamic Bank gezet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
Al moordend problemen oplossen. Laatst gewijzigd door patrickve : 27 juli 2011 om 19:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
#47 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Heb je daar een ernstige link over ? (een link die ik zou opendoen, dus geen "bevooroordeelde" a.u.b.)
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
|
![]() Citaat:
Om je zekerheid te geven kan ik je 4 belastingbrieven tonen. Integendeel tot de ons omringende landen, waar onze politici mee goochelen als het om loonkost gaat, zoals Nederland (Boven de Balkenende norm,was in 2007 140.000 € =74%) Voor Duitsland kijk wikepedia lohnsteuerklassen Hier de lijst van de FOD Belastingschijf Tarief
De alleenstaande belastingplichtige is vrijgesteld voor 6 570 euro, elke echtgenoot geniet van diezelfde belastingvrije som. Die som wordt verhoogd afhankelijk van hoeveel kinderen u heeft. Aantal kinderen Verhoging belastingvrije som 1 1 400 euro 2 3 590 euro 3 8 050 euro 4 13 020 euro ≥ 5 4 970 euro per kind Invloed op pensioensparen De fiscale grensbedragen hebben ook een invloed op de vrijstelling van de vergoeding op het spaarboekje of hoeveel u fiscaal voordelig kunt sparen voor uw pensioen. Meer informatie vindt u op de website van de FOD Financiën. (pdf, 13 p. – 402 kB) Terug AnySurfer, Belgisch kwaliteitslabel voor toegankelijke websites * Over deze website * Uw Privacy * Gebruiksvoorwaarden * Copyright © 2010 Belgische Federale Overheidsdiensten |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
-De index is géén liefdadigheid, diefstal of subsidiëring maar gewoon behoud van bestaande koopkracht bij inflatie. Met "centen ipv procenten" brokkelt die koopkracht af voor gemiddelde en hogere lonen terwijl er niets verandert voor lagere lonen. Wie wint daar aan? Laatst gewijzigd door filosoof : 27 juli 2011 om 20:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
|
![]() Sedert mijn laatste bezoek in 2007 is de 52% drempel naar 50% gegaan en is de 50.000 naar 35.060 € zodat ze dus wel enkele mensen meer bij hun pietje hebben nu. Sorry voor de verkeerde informatie, want ik zie dat er nu nog meer mensen pech hebben.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
|
![]() Nee, ik vind het om met jou woorden te zeggen even pervers, maar even pervers vind ik dat deze taksen in alle stilte doorgevoerd worden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
|
![]() Citaat:
Voorbeeld: index-korf stijgt van 1.000 € naar 1021 € . Spil overschreden dus index-verhoging. Berekend op een loon in % :
Berekend op een loon in reële stijging,dus in centen:
Mijn vraag is nu voor wie brokkelt in de laatste lijst de koopkracht af als iedereen de reële verhoging van de index krijgt. Met de samenstelling van de huidige korf kan ik iedereen geruststellen, daar ben ik het dus ook niet mee eens. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Jamaar als mr carriere maakt, en ieder jaar 5% verhoging bedingt bij de baas, dan komt die indexering er nog eens bovenop en ondertussen krijgt mijnheer bonussen van de baas, en ondertussen saneert hij bij het werkvolk en die mijnheer vind dan dat hij ook een indexering mag krijgen bovenop. Dus concreet: je verdient 3000euro netto, en je krijgt daar een indexering van 3% en je hebt een bonus van3000euro en je hebt ondertussen bij 20 werkmensen hun loon kleingehouden van 1500euro netto en zelfs ééntje weggesaneerd. En dan ga je zeggen, goed geen probleem die gast die 40.000euro wegsleept versus die gast die 20.000euro krijgt, mag nadat hij eenloonsverhoging gekregen heeft van zijn baas van 5% naar 42.000, ook nog eens een indexering hebben van 3% |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
|
![]()
![]() |
#57 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Index koppelen aan productiviteit, niet aan inflatie. Zo w een loonkost spiraal vermeden
"De openbare omroep moet in de eerste plaats een essentiële, geloofwaardige en betrouwbare pijler van informatie en duiding zijn en een baken van objectiviteit." - Luc Van den Brande (voorzitter RvB VRT) ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
|
![]() Citaat:
en paul, 5% loonsopslag is wel uitzonderlijk
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin “Climate change will manifest as a series of disasters viewed through phones with footage that gets closer and closer to where you live until you're the one filming it.” |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ik wil maar het beeld schetsen, waarom indexering van hoge lonen niet noodzakelijk is
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
|
![]() ge doet gewoon aan stemmingmakerij. Ofwel geldt het voor iedereen, ofwel voor niemand. Ik zou niet weten waarom iemand die elke maand minstens 3 leeflonen afstaat aan de staat daar voor zou uitgesloten moeten worden
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin “Climate change will manifest as a series of disasters viewed through phones with footage that gets closer and closer to where you live until you're the one filming it.” |
![]() |
![]() |