![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
Discussietools |
![]() |
#401 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#402 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#403 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#404 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
#405 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Dat zou pas een aanfluiting van de democratie én de gefederaliseerde staat zijn! Samenvallende verkiezingen zouden een uitholling van de gewesten ten voordele van een federale macht betekenen. Veel mensen zijn pro omdat ze dan maar één keer uit hun luie zetel moeten komen om hun opkomstplicht te vervullen, maar ze beseffen niet dat ze hiermee een van hunvoornaamste rechten minimaliseren. Die houding valt vaak samen met desinteresse in de politiek. ![]()
![]() |
#406 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik zie in feite ook niet in waarom een werkloze in het zuiden anders moet behandeld worden dan in het Noorden. Uiteindelijk zegt de NVA, door responsabilisering mag men in elk landsdeel doen wat men wil, zolang de andere er maar niet voor moet betalen. Als men in het zuiden zelf de kosten draagt voor hun migranten en werkloosheids politiek, dan kunnen ze niet anders dan bijsturen. In de nota van De Wever werden de financiele stromen naar het zuiden jaar na jaar verminderd. Geen wonder dat die is afgeschoten door Di Rupo. Het wordt tijd dat hij inziet dat zijn regio nood heeft aan een echt herstel. Dat zou pas moedig zijn. |
|
![]() |
![]() |
#407 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Maak je echter maar geen illusies. De Franstaligen zouden moeten stemmen om in naam van de gelijkheid een eigen voordeel weg te werken. Als daar één Franstalige op stemt eet ik mijn schoenen op. Om mijn mening op je laatste vraag te geven, aangezien je uit een blanco of ongeldige stem geen politieke voorkeur op kan maken, vind ik ook niet dat die moeten gebruikt worden om het politieke evenwicht te bepalen. |
|
![]() |
![]() |
#408 |
Banneling
|
![]() De gemiddelde waal wordt uiteindelijk ook dom gehouden door de pers en zijn politici. Als hij werkt, betaalt hij uiteindelijk ook veel, te veel, belastingen.
Die toestanden van rond nieuwjaar met al die asielzoekers. Duidelijk de schuld van de PS. |
![]() |
![]() |
#409 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Immers, als men het aantal stemgerechtigde kiezers telt in Vlaanderen en het aantal in het Franstalig gedeelte, en er zijn 150 zetels te verdelen, dan zal de uitslag toch ongeveer dienen overeen te komen met het % stemgerechtigden in Vlaanderen en het % stemgerechtigden in het Franstalig gedeelte . Daar kan men niet buiten. En als men dus aanneemt dat ongeveer 60 % van de stemgerechtigden zich bevindt in Vlaanderen en ongeveer 40% in Franstalig gedeelte, dan zal ongeveer 60% van de parlementairs uit Vlaanderen moeten komen en ongeveer 40% uit Franstalig gedeelte. Welk systeem men ook hanteert. Laatst gewijzigd door system : 28 juli 2011 om 10:08. |
|
![]() |
![]() |
#410 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
De geldbeugel is eindig, dus zal men prioriteiten moeten stellen, maar dat is voor iedereen zo. |
||
![]() |
![]() |
#411 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
"Ik weet van geen protest" is een perfect geldig standpunt, maar het is nog steeds geen argument voor de eigen stelling. Het bovenstaande, je eerste standpunt, is zelfs dat niet. Het is een statement of fact wanneer je het eigenlijk niet wist. Daarbuiten respecteer ik wel steeds eenieder die zijn mening aan de feiten kan aanpassen. Dat is op zich al zeldzaam genoeg. |
|
![]() |
![]() |
#412 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Misschien kunt u mij ook aanduiden of ook de NVA heeft geprotesteerd tegen het huidige kiessysteem. Want die zou dat dan ook moeten gedaan hebben. Ik stel ook vast de NVA het voorstel van het VB niet heeft mede-ondertekend. En dat zou men hier toch mogen verwachten. Wat echter de grond van de zaak betreft, ik herhaal: het zal niet veel veranderen dit voorstel van het VB. Om de heel eenvoudige reden dat het aantal kiesgerechtigden zijn wat ze zijn en het aantal te verdelen zetels ook zijn wat ze zijn. Ik schat een verschuiving van 2, misschien 3 zetels. Maar zelfs dat niet. Maar goed, elke kleine verbetering is welkom. Hoe perfecter het systeem is, hoe beter. Laatst gewijzigd door system : 28 juli 2011 om 10:32. |
|
![]() |
![]() |
#413 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Het gevaar voor jezelf is dat telkens je hier een feitelijke uitspraak doet, men dat de status zal geven van iets wat nog niet is weerlegd, eerder dan iets wat feitelijk en juist is. Het is dus altijd beter om je zekerheid niet verkeerd te vertegenwoordigen. Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
#414 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Daar geloof ik niets van. Laatst gewijzigd door system : 28 juli 2011 om 10:36. |
|
![]() |
![]() |
#415 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Voor de duidelijkheid: ik heb PVDA+ en PTB+ samengevoegd, aangezien ik vermoed dat bij een federale kieskring, die samen zouden opkomen (net zoals ze nu in BHV doen). Daardoor hebben ze 2 zetels ipv 1 (die PVDA+ zou behalen), ten koste van Open VLD. Nederlandstalig: N-VA (28) + CD&V (17) + sp.a (14) + Open VLD (13) + VB (12) + Groen! (7) + LDD (3) = 94 Franstalig: PS (22) + MR (15) + cdH (8) + Ecolo (7) + PP (2) = 54 Gemengd: PTB+PVDA+ (2) = 2 http://i52.tinypic.com/2zyfuhi.png
Ter info: mijn negeerlijst bestaat uit Bobke, Carmagnole, geertvdb, harriechristus, Jan van den Berghe, Knuppel, SDX en werkman. Laatst gewijzigd door Nebur : 28 juli 2011 om 10:40. |
|
![]() |
![]() |
#416 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Mijns inziens zijn er 2 belangrijke zaken die de arbeidmarkt ontwrichten. De hoge lasten op arbeid enerzijds, en het feit dat een werkloze geld krijgt en daarvoor niets moet terugdoen. (Vraag en aanbod weet je wel, voor 25 euro extra in de maand ga ik niet werken) Dit laatste is asociaal tov de mensen die wel werken en ik bedoel het niet stigmatiserend, het gaat me om het principe. Daarom ben ik tegen de huidige vorm van de notionale intrest. Liever een direct verband tussen tewerkstelling en lagere lasten, dan puur door een investering die niet noodzakelijk tot tewerkstelling leidt of zelfs het tegendeel. Sommige linkse krachten, en ze hebben deels gelijk, duiden er fijntjes op dat grote firma's geen venootschapsbelasting betalen. Ze vergeten er natuurlijk wel bij te zeggen dat die firma's belasting betalen via het in dienst hebben van werknemers. Dat is net het probleem, want dat is op termijn in het nadeel van die laatste groep en leidt tot werkloosheid van 50tigers. De firma waar ik werk, zou in grote moeilijkheden komen als ze geen subsidies zou krijgen vanuit Vlaanderen ivm innovatie. (De naam ontschiet me) Dit zorgt niet voor extra tewerkstelling as such, enkel voor het behoud ervan. Dan zie ik liever een strukturele oplossing. Ik ben me ervan bewust dat NVA pro notionele interest is, ik dus niet. |
|
![]() |
![]() |
#417 |
Minister-President
|
![]() Hoe dan? Want de zetels worden per kieskring verdeeld voor de verkiezingen.
#418 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
Bij Knack zit het achter de paywall, maar hier is een overgenomen versie. http://www.ovv.be/page.php?ID=3768 |
||
![]() |
![]() |
#419 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Zie ook onderstaande kaart. De slechtste Vlaamse regio doet het nog steeds beter dan de beste Waals-Brusselse. Dat wijst toch op een zware politieke verantwoordelijkheid. ![]() |
|
![]() |
![]() |
#420 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |