![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#261 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.522
|
![]() Citaat:
![]() http://www.vlaanderen.be/servlet/Sat...=1308719334205 De nieuwe BIV voor natuurlijke personen (particuliere wagens) wordt berekend aan de hand van: • de brandstofsoort: benzine, diesel, aardgas, LPG of elektriciteit • de Euronorm van de wagen (zie inschrijvingsbewijs van de wagen) • de CO2-uitstoot van de wagen (zie ook inschrijvingsbewijs van de wagen) • de aanwezigheid van een roetfilter • de leeftijd van de wagen Deze gegevens ontvangen we van de Dienst Inschrijvingen Voertuigen. Nu de ECOSCORE is nog iets anders http://www.ecoscore.be/ en berekenen http://www.ecoscore.be/calculate en dit vlootgemiddelde statistiekje is ook leuk http://www.ecoscore.be/belgische-vloot
__________________
whoami#Warondysinfo https://euvsdisinfo.eu/ ![]() https://ground.news/ ![]() ![]() https://euromaidanpress.com/2024/01/...uhansk-oblast/ https://www.newsnow.co.uk/h/World+Ne...kraine?type=ln Laatst gewijzigd door brother paul : 26 juli 2011 om 22:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#262 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#263 |
Banneling
Geregistreerd: 5 maart 2011
Berichten: 5.921
|
![]() Volg het spoor van welke wagens meer moeten betalen en in welke aantallen deze in BE verkocht worden en je weet direct waarom er een 'nieuwe' regeling is.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#264 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
|
![]() Citaat:
Ruwe aardolie is immers een samenstelling. De kostprijs voor benzine en mazout ligt dus lager dan die van ruwe aardolie, omdat deze in onze huidige raffinaderijen eigenlijk afval van een andere productielijn zijn geworden, afval die veel geld opbrengt. En de prijs is afhankelijk van de plaats waar hij vandaan komt en van de kwaliteit. Men geeft is trouwens gewoon de prijs van de duurste aardolie en niet die van de gebruikte aardolie om de prijs aan de pomp te bepalen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#265 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
|
![]() Citaat:
De stijging naar 30% efficentie komt door het gebruik van de opgewekte warmte als verwarming in het voertuig. Het is stom en niemand geeft er aandacht aan bij het gebruik van zijn voertuig, maar het is dus een feit dat wel word opgenomen door producten om hun voertuig rendabeler te laten lijken. Nu hoeveel energie er opewekt door een waterturbine efficent word opgezet naar verplaatsing van een voertuig, is van meerdere zaken afhankelijk. Maar je kan stellen dat het rendement in onze maatschappij niet hoger ligt dan bij de verbrandingsmotor. En je moet dan nog met de meest rendabele waterturbine werken, houd er dus rekening mee dat je bij elke ander type van opwekkingcentrale een negatief rendement hebt tegenover de mobiele verbrandingsmotor. Je zit namelijk met je verlies door omzetting van opgewekte spanning naar bruikbare spanning. Dan heb je nog je verlies bij transport. Je verlies door magnetisme vorming. Je verlies door warmte vorming. Je verlies bij opslag van de energie. En het verlies door lekken van je opslag. Dus ondanks het feit dat de producten je vertellen dat je met 5€ aan elektriciteit 200 km kan rijden, blijft elektriciteit de minst efficente energie voor mobiliteit. De hele stelling val natuurlijk in elkaar als een kaartenhuisje, eens men overgaat van de huidige massaproductie, naar directe productie met lage opwekkingspanning en korte transportafstanden. Dan word elektriciteit één van een energie die het beste resultaat haalt van boven de 50% efficentie. Laatst gewijzigd door Jantje : 27 juli 2011 om 10:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#266 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.522
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#267 | |
Banneling
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#268 | |||||||||
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.503
|
![]() Citaat:
![]() En uw wangskes moeten extreem donkerrood zijn, na al uw beweringen die met een paar internetklikken onzin bleken. Citaat:
Citaat:
http://static.tijd.be/upload/tabel00...11-8010203.pdf lijkt het dat er helemaal geen rekening gehouden met de brandstofsoort, maar voornamelijk CO2. In Duitsland wordt - gelijke Euronorm - dieselbrandstof bijna 5 maal schadelijker aangerekend als benzine. En Duitsland is een vd eerste Europese landen die motorvoertuigfiscaliteit koppelt aan emissies, sinds 1985 al. Vervuiler betaald meer, ttz diegene die een milieuvriendelijk voertuig koopt wordt beloond, soms zelfs tot 2 jaar van verkeerstaks vrijgesteld. In Duitsland wordt de modernste dieselpersonenwagen Euronorm 5-6 gelijkgesteld qua groene fijnstofplakette-4 als een euronorm "0" benzine met geregelde katalysator die ~ 22 jaar ouder is. Dit om roetuitstoot PM en NOx in stadscentra te beperken. Ik rij met zo eentje. N.B. Hybride of Plug-in Hybride staat er helemaal niet bij. In de praktijk kunnen die hun emissiecijfers meestal niet waarmaken. Een vb gaf ik al waar een totaal 720 PK sterke Porsche 918 plug-in Hybride (503 PK benzinemotor), een supersportwagen, maar 3 liter benzine gecombineerd verbruik had (rollenbank) en omgerekend maar voor 70 g CO2 moet betalen of het absolute minimum aan 61 € BIV. ![]() Citaat:
Roetdeeltjes -tot 100 maal meer uitgestoten door dieselvtg tov benzinevtg- en NOx -tot 5 maal meer als benzinevtg - zorgen voor de ergste schadelijke emissies in de dagelijkste praktijk. Bij de andere emissies CO en HC is de benzine gemiddeld "maar" 2 maal "schadelijker". Euronormen tonen enkel de grenswaarden waar een voertuig moet onder blijven tijdens een onrealistische fel bekritiseerde rollenbanktest. De EU is van plan een nieuwe meetnorm uit te brengen. Citaat:
Citaat:
NB. zie de onzin van de CO2-hoofdmaat ook in aan het vb van de Porsche 918> 4000 cc, bij de Duitse formule (per 100 cc-stappen) zou dat helemaal niet waar zijn, en zou die Porsche 5 maal meer betalen als een modern Fiatje 500 met 900 cc... en 95 CO2. Bij de Belgische BIV zou dat Fiatje 500 met 85 PK euhmm het dubbele betalen als een Porsche met 720 PK (meer als IQ 80 is voldoende... ![]() Citaat:
De huidige roetfilters is vangt enkel de veel grotere PM10 - PM2,5 op, en verbrand ze geregeld na. Vanaf Euronorm 5 heeft daarenboven altijd een roetfilter. Dus eerder voor de tweedehands bedoelt. Maar een degelijke roetfilter is altijd beter als niks. Citaat:
Maar nu ge die link gaf Paul, ga ik beter alles citeren van die politiekers met IQ minder als 80. ![]() Toch enkele dingen die al wat beter verklaren betreft benzinewagens. Dat van die directe injecties met homogeen mengsel kennen ze niet, ze kijken louter naar de naakte cijfertjes, zonder de inhoud te kennen. En de laatste wetenschappelijke metingen van ultra fijnstof en hun gevaarlijkheid interesseert hun niet, pure "Amateurkes" dus. Psst...en de Porsche 720 PK plug-in hybride is vrijgesteld van BIV. Citaat:
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 27 juli 2011 om 14:03. |
|||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#269 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.522
|
![]() Micele
ik vind het CO2 gerelateerde systeem beter... ten opzichte van het 'PK'-prijs gebaseerd systeem van vroeger. Zoals gezegd het oude systeem gaat over 'jaloezie' het nieuwe systeem gaat over CO2. En per slot van rekening een dikke porshe gaat toch zo'n gigantisch bedrag ophoesten, dat ik het best wel impressionant vind. Terwijl een simpele prius betaalt toch bijna niets, dus in die stijl klopt de berekening wel. En in die stijl is het conform aan de vervuiling;.. Een beetje transparantie in de formule zou natuurlijk beter zijn. We hebben hier in feite koffiedik kijken, ofwel moeten we eens mailen naar joke.
__________________
whoami#Warondysinfo https://euvsdisinfo.eu/ ![]() https://ground.news/ ![]() ![]() https://euromaidanpress.com/2024/01/...uhansk-oblast/ https://www.newsnow.co.uk/h/World+Ne...kraine?type=ln Laatst gewijzigd door brother paul : 27 juli 2011 om 14:17. |
![]() |
![]() |
![]() |
#270 | ||||
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.503
|
![]() Citaat:
Maar dat voorstel is weer een gemiste kans het veel doordachter te doen, door naar wetenschappers te luisteren die jarenlang moeite doen naar de echte schadelijkheid van diverse emissies (zoals D en NL bvb). Blijkt weer eens dat er helemaal niet geluisterd wordt in Betweterland, en al die "fijnstofstudies betreft schadelijke dieseluitstoot" (massa´s op het web te vinden) verticaal geklasseerd worden. Waarom bestelt de Vlaamse Regering dan zulke Vlaamse fijnstofstudies (Leuven enz..) en houdt er dan amper rekening mee ? Ik haat die Betwetermentaliteit van die Be-politiekers, ze maken zich weer eens belachelijk in Europa. Alweer een Belgenmop. Citaat:
![]() Dus je vindt het helemaal niet erg, dat de kleine familieman die maar een occasie-familiewagen kan kopen van pakweg 10.000 € -minder recente Euronorm- 9 liter/100 km in de praktijk - daar wel wslk tot 1000 € moet voor afdokken, ipv die "miljonair" ? ![]() Dit onderstaande heb je toch ook gelezen Paul ? Citaat:
Citaat:
Maar het blijft nog altijd maar een voorstel. En ik hoop dat het er niet door komt. Dat ze eens even over de landsgrens kijken of informeren naar NL of D hoe ze het daar doen met emissies <*/*> fiscaliteit , in principe hé; een copie moet het niet zijn, mss kan Be nog beter inspelen op de laatste wetenschappelijke resultaten.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 27 juli 2011 om 14:57. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#271 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.522
|
![]() Lexus
Basisprijs : 55.020 € Verkeersbelasting (jaarlijks) : 1.381,25 € Belasting op inverkeerstelling : 4.957 € Gemid. verbruik (l/100 km) : 10,60 CO2-uitstoot : 250 en hybrid Basisprijs : 61.850 € Verkeersbelasting (jaarlijks) : 1.381,25 € Belasting op inverkeerstelling : 4.957 € Gemid. verbruik (l/100 km) : 6,30 CO2-uitstoot : 148 Dus dat word geschat in nieuw systeem 6000euro BIV voor de eerste en 500euro voor de tweede DUs het verschil wordt Lexus prijs inclusief BIV = 61000 Lexus hybrid incl BIV = 62300 Maak nu de keuze tussen de twee ?? |
![]() |
![]() |
![]() |
#272 | |||
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.503
|
![]() Ge wijkt weer uit Paul.
En ge begrijpt die CO2-meting nog altijd niet. Er gaan binnenkort talrijke plug-in hybrides uitkomen die 0 € betalen. Die Lexus zal er wel bij zijn ze waren de eerste met een Van of grote Monovolume, de Lexus 400h, die weegt leeg 2,1 ton. En die Europese rollenbanktest meet helemaal niet de werkelijke CO2. Die meet enkel de CO2 tijdens de eerste 1180 seconden als de hybride volledig gebruik maakt van zijn accu´s en electrische motor. Na 1180 sec, of de BIV kassa blijft bijna leeg voor die hybrides, of helemaal leeg voor plug-in hybrides, moet die honderden kilo´s zwaardere hybrid en plugin hybrid wel zijn accu´s en electromotor meeslepen, totdat ze af en toe weer van dienst kunnen zijn (plug-in= 100% na oplading). Dus de werkelijke CO2-uitstoot in de dagelijkse rijpraktijk is veel hoger voor die bakken. (cijfers onderaan ~ 24 % meer) Het totaal CO2- of verbruiksvoordeel van Hybrid en Plug-in Hybrid schommelt maar rond de 15 %, en niet 41 % volgens die 1180 sec-CO2-meting of jouw aangehaalde cijfers. Citaat:
Mij is het om de werkelijkheid te doen. Bij jou is het precies een keuze volgens de naakte cijfers met weinig inhoud. Lexus 400h CO2 op papier: Citaat:
Citaat:
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 27 juli 2011 om 15:37. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#273 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.522
|
![]() Nu die test houdt geen rekening met aerodynamica ook, dus als je een gladde druppelvormige wagen hebt met Cx 0.19 en een mastodont vrachtwagen met Cx 1, dan gaan die twee op de rollenbank test staan en gewoon volgens een geprogrammeerde cyclus gas geven en klaar is kees.
Het is in elk geval beter iets dan niets, ik ben ook niet 100% akkoord met die testen, maar die testen zijn beter dan geen testen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#274 | ||||
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.503
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Meer wou ik niet zeggen. En ik ben helemaal niet alleen: Citaat:
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 27 juli 2011 om 16:04. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#275 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
|
![]() Citaat:
Dat is dus het verschil tussen koude en warme lucht. Alles boven de 25% aan efficentie is enkel via andere toepassingen dan het voortbewegen van het voertuig te bekomen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#276 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
|
![]() Citaat:
Van de meest geschikte ruw aardolie is trouwens slechts 65% bruikbaar als brandstof voor lichte 4takt motors. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#277 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
|
![]() Citaat:
Het grootste bedrog zit inderdaad bij de metingen, want voor de plug-in komt men op een uitstoot van 0, terwijl men vergeet dat het opwekken van elektriciteit in Europa een zeer belangrijke speler is in de uitstoot van CO². Als men dan alle milieuvervuilingen in rekening gaat brengen, is de plug-in hybride zelfs de meest vervuilende van alle voertuigen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#278 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.522
|
![]() Citaat:
ofwel begint men te discuteren over de zeldzame metalen en de prijs die uit het dak zal gaan ofwel begint men te zeveren over de milieuvervuiling zonder daar getallen op te plakken ! ofwel begint men te zeveren over een probleem in de meting die je in principe kunt oplossen... en zo los je geen problemen op hé, zo zit je gewoon gelijk autistjes in een cirkeltje te draaien. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#279 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
|
![]() Citaat:
De cijfers van de echte vervuiling van een hybride zijn ook gekend. Dat is nu net het hele probleem. Van alles en over alles zijn de cijfers bekend. Maar zoals reeds in een andere draad door iemand is aangehaald, binnen de politiek mag je geen mathematische logica gebruiken. Je mag ook geen logische gevolgtrekkingen toen, noch andere wetenschappelijke logica gebruiken, want dan loop je met je kop tegen de muur. Politiek, wetenschap en maatschappij gaan nu eenmaal niet samen. Moesten de politiek en de maatschappij de wetenschap en logica volgen, dan zouden er nu meer trekdieren rondlopen en minder fabrieken zijn in dit land. Men zou de lage landen terug leeg maken en omvormen tot landbouwgebied en de fabrieken en haar werknemers verhuizen naar woestijn en rotsgebieden. Men zou stoppen met de massaproductie van energie en overgaan op plaatselijke energiewinning. Men zou de import van burgers in de vruchtbare gebieden stoppen en de woestijn en rotsgebieden bewoonbaar maken. Maar politiek is enkel uit op macht en geld en legt de logica en wetenschap daarvoor zelfs het zwijgen op. Laatst gewijzigd door Jantje : 28 juli 2011 om 09:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#280 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.522
|
![]() Citaat:
politiek is bezig met niets, politiek is gewoon een groep idioten die niet weten hoe ze aan de knopjes van de economie moeten draaien. en vergeet dat de mens gaat stoppen met massaproductie, als je wilt op een eiland in de prehistorie wonen dan is dat uw keuze en vergeet dat e onvruchtbare gebieden in een wip weer vruchtbaar kunt maken, je zult verdomd veel energie nodi ghebben om die gebieden te ontginnen, maar het loont wel de moeite om u ermee bezig te houden inderdaad, dus ipv migranten hier toelaten een 'marshall plan die biomassa bioethanol productie stimuleert in congo zou veel migranten in afrika houden
__________________
whoami#Warondysinfo https://euvsdisinfo.eu/ ![]() https://ground.news/ ![]() ![]() https://euromaidanpress.com/2024/01/...uhansk-oblast/ https://www.newsnow.co.uk/h/World+Ne...kraine?type=ln Laatst gewijzigd door brother paul : 28 juli 2011 om 11:01. |
|
![]() |
![]() |