Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 29 juli 2011, 00:43   #161
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
De eindtermen van BSO raden aan dat leerlingen een beeld hebben op het "tijdskader".

Komaan, echt veel gevraagd is dat nu niet.

Het vak geschiedenis bestaat overigens niet in BSO maar is onderdeel van PAV.
Tenzij ik het mis heb want ik ben al een ganse tijd van school vanwege mijn leeftijd is BSO "bijzonder secundair onderwijs". Met andere woorden, onderwijs voor jongeren die het een beetje lastig hebben onderwezen te worden. Dat is niks nieuw en niks oud, het is van alle tijden.
Technisch onderwijs is mijn gedacht in het verleden toch een pak hoger in niveau dan BSO.
Niettemin ze alle technisch onderwijs geven, met enig verschil dan toch nog.
Het kan zijn dat dit nu anders is allemaal. Ik ben er al te lang uit.

Hoe dan ook. Wat men vroeger op 3 jaar onder de knie had doet men er nu 7 jaar over om hetzelfde onder de knie te hebben. Het eindresultaat is hetzelfde gebleven. Wat er tussen in gekomen is weet ik ook niet. In elk geval we kampen met een serieus tekort aan technisch voldoende geschoold personeel in het algemeen en in alle richtingen.
Wie er toch nog aan de slag in is schoolt zich noodzakelijker wijs nog wat bij via avondschool...wat onbegrijpelijk is voor jonge mensen die nog maar pas veronderstelt is dat alles nog maar pas allemaal gezien te hebben en daar ook een einddiploma voor hebben gekregen.

Kortom school is voor velen een farce geworden, een chréche zoals Bhariav al laten verstaan heeft.

Het enige positieve dat je BSO kan aangeven, ondanks het wat lagere niveau en de bijbehorende negatieve stempel is dat het praktijk gericht werkt en vreemd genoeg kan je niet anders dan voor het aanleren van bepaalde stielen enkel daar en alleen daar terecht.
De stempel moet je er dan maar bij nemen.
Vraag is of je die stempel er wil bij nemen? Ondanks je misschien wel geïnteresseerd bent in een bepaalde richting.
Ben je daarom dom?
Of gewoon gemotiveerd?

Of is gemotiveerd zijn in een technische richting synoniem van dom zijn?
Naar mijn gevoel en ervaring is dat zeker niet het geval.
Maar in datzelfde gevoel ervaar ik dat velen dat wel vinden. Voornamelijk jonge "beetje domme" mensen.

Laatst gewijzigd door Mambo : 29 juli 2011 om 00:48.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2011, 00:49   #162
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN
 
Nynorsk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2003
Berichten: 24.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Tenzij ik het mis heb want ik ben al een ganse tijd van school vanwege mijn leeftijd is BSO "bijzonder secundair onderwijs". Met andere woorden, onderwijs voor jongeren die het een beetje lastig hebben onderwezen te worden. Dat is niks nieuw en niks oud, het is van alle tijden.
Technisch onderwijs is mijn gedacht in het verleden toch een pak hoger in niveau dan BSO.
Niettemin ze alle technisch onderwijs geven, met enig verschil dan toch nog.
Het kan zijn dat dit nu anders is allemaal. Ik ben er al te lang uit.

Hoe dan ook. Wat men vroeger op 3 jaar onder de knie had doet men er nu 7 jaar over om hetzelfde onder de knie te hebben. Het eindresultaat is hetzelfde gebleven. Wat er tussen in gekomen is weet ik ook niet. In elk geval we kampen met een serieus tekort aan technisch voldoende geschoold personeel in het algemeen en in alle richtingen.
Wie er toch nog aan de slag in is schoolt zich noodzakelijker wijs nog wat bij via avondschool...wat onbegrijpelijk is voor jonge mensen die nog maar pas veronderstelt is dat alles nog maar pas allemaal gezien te hebben en daar ook een einddiploma voor hebben gekregen.

Kortom school is voor velen een farce geworden, een chréche zoals Bhariav al laten verstaan heeft.

Het enige positieve dat je BSO kan aangeven, ondanks het wat lagere niveau en de bijbehorende negatieve stempel is dat het praktijk gericht werkt en vreemd genoeg kan je niet anders dan voor het aanleren van bepaalde stielen enkel daar en alleen daar terecht.
De stempel moet je er dan maar bij nemen.
Vraag is of je die stempel er wil bij nemen? Ondanks je misschien wel geïnteresseerd bent in een bepaalde richting.
Ben je daarom dom?
Of gewoon gemotiveerd?

Of is gemotiveerd zijn in een technische richting synoniem van dom zijn?
Naar mijn gevoel en ervaring is dat zeker niet het geval.
Maar in datzelfde gevoel ervaar ik dat velen dat wel vinden. Voornamelijk jonge "beetje domme" mensen.
BSO = beroepssecundair onderwijs
BuSO = buitengewoon secundair onderwijs
__________________
Nynorsk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2011, 01:03   #163
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
BSO = beroepssecundair onderwijs
BuSO = buitengewoon secundair onderwijs
Beroeps secundair dus.
In mijn tijd was dat A4.
Het laagst niveau en waar vreemd genoeg de meeste grote firmanten ontstaan.

Gewoon technisch was a3..a2..a1 Wat uiteindelijk gelijk stond met hoogst geschoold.
A1 werkt meestal voor een a4 of een BSO als baas.

Tja.

Laatst gewijzigd door Mambo : 29 juli 2011 om 01:04.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2011, 01:13   #164
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 70.829
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Toch blijf ik verbaasd over de onwetendheid van de "gemiddelde" west-europese mensen.

'k heb toevallig het Eurospace center recentelijk bezocht. Uitgezonderd de tentoonstelling van George Lemaître vond ik het nogal kleuterachtig.

Blijkbaar is mijn kennis over de ruimtevaart en de achterliggende theorie "bovenmaats". Terwijl ik de indruk had dat die net aan de simpele kant zat. Een rustig gesprek naderhand met de mensen in mijn gezelschap gaf een duidelijk verschil.
Ariane raketten? Saturnus V booster? Ontsnappingssnelheid?

Ik was ook zeer verbaasd van de tentoonstelling van bepaalde Ariane raket delen. Componenten in staal en RVS, DIN hydraulische koppelingen, standaard industrie uitvoeringen. Ik had echt wel minder "standaard" spul verwacht.

In onze gevechtsrobots gebruiken we 7075t6 aluminium, Graad 5 titanium, Hardox enzoverder enzoverder. We passen bestaande genormaliseerde koppelingen aan, of we kopiëren die in lichter materiaal, om toch die paar gram te sparen.

Of de ruimtevaartechnologie is een "minder" doorgedreven specialisatie dan ik dacht, of de tentoongestelde stukken zijn totaal neppe dingen.
En neen, dan spreek ik niet over de spaanplaat space-shuttle replica of Columbus module.

Bof, het resultaat is wel dat ik stilaan begin te begrijpen dat onze "schoolgaande" jeugd niet veel uitdaging krijgt, noch onder hun reet geschopt wordt om verder te komen dan het laagst behaalbare niveau.

Ik hoop niet meer op een pensioen van staatswege. Als de jeugd dat moet gaan opbrengen, zijn we redelijk hard gekloot.
Ik zal mogen doorwerken tot ik erbij neerval.

En ik ben maar een "stomme A3 mechanica" lul.
Reken uit hoever een auto tegen snelheid X met hoek Y kan vliegen zonder de grond te raken. En dat was't derde middelbaar ...
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.

Laatst gewijzigd door maddox : 29 juli 2011 om 01:14.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2011, 01:24   #165
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Toch blijf ik verbaasd over de onwetendheid van de "gemiddelde" west-europese mensen.

'k heb toevallig het Eurospace center recentelijk bezocht. Uitgezonderd de tentoonstelling van George Lemaître vond ik het nogal kleuterachtig.

Blijkbaar is mijn kennis over de ruimtevaart en de achterliggende theorie "bovenmaats". Terwijl ik de indruk had dat die net aan de simpele kant zat. Een rustig gesprek naderhand met de mensen in mijn gezelschap gaf een duidelijk verschil.
Ariane raketten? Saturnus V booster? Ontsnappingssnelheid?

Ik was ook zeer verbaasd van de tentoonstelling van bepaalde Ariane raket delen. Componenten in staal en RVS, DIN hydraulische koppelingen, standaard industrie uitvoeringen. Ik had echt wel minder "standaard" spul verwacht.

In onze gevechtsrobots gebruiken we 7075t6 aluminium, Graad 5 titanium, Hardox enzoverder enzoverder. We passen bestaande genormaliseerde koppelingen aan, of we kopiëren die in lichter materiaal, om toch die paar gram te sparen.

Of de ruimtevaartechnologie is een "minder" doorgedreven specialisatie dan ik dacht, of de tentoongestelde stukken zijn totaal neppe dingen.
En neen, dan spreek ik niet over de spaanplaat space-shuttle replica of Columbus module.

Bof, het resultaat is wel dat ik stilaan begin te begrijpen dat onze "schoolgaande" jeugd niet veel uitdaging krijgt, noch onder hun reet geschopt wordt om verder te komen dan het laagst behaalbare niveau.

Ik hoop niet meer op een pensioen van staatswege. Als de jeugd dat moet gaan opbrengen, zijn we redelijk hard gekloot.
Ik zal mogen doorwerken tot ik erbij neerval.

En ik ben maar een "stomme A3 mechanica" lul.
Reken uit hoever een auto tegen snelheid X met hoek Y kan vliegen zonder de grond te raken. En dat was't derde middelbaar ...
Je hebt hier een punt die ik ook ervaar.
Onze jeugd ondanks dat ze langer naar school moeten gaan is minder ontvankelijk of minder opgeleid dan voorgaande generaties.

Steeds vaker uit noodzaak krijgen ze een meer en meer een soort ikea bouwpakket voorgeschoteld.
Gaande in alle technische richtingen.

De uitdaging zelf iets te construeren verdwijnt.

Het schijnt dat alle oude beschavingen op die manier zijn verdwenen.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2011, 01:26   #166
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN
 
Nynorsk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2003
Berichten: 24.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Beroeps secundair dus.
In mijn tijd was dat A4.
Het laagst niveau en waar vreemd genoeg de meeste grote firmanten ontstaan.

Gewoon technisch was a3..a2..a1 Wat uiteindelijk gelijk stond met hoogst geschoold.
A1 werkt meestal voor een a4 of een BSO als baas.

Tja.
Euh, A1 is geen TSO maar hogeschool, en volgens mij is unief (master) hoger dan A1 (bachelor).
A2 is ook nie 'gewoon technisch' maar wat men vroeger het tertiair onderwijs noemde.

En er zijn zeker A1's die voor a4 of BSO als baas werken, maar ik betwijfel of dat 'meestal' het geval is. Maar ik laat het aan u om die uitspraak een beetje meer argument te geven.
__________________
Nynorsk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2011, 01:37   #167
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
Euh, A1 is geen TSO maar hogeschool, en volgens mij is unief (master) hoger dan A1 (bachelor).
A2 is ook nie 'gewoon technisch' maar wat men vroeger het tertiair onderwijs noemde.

En er zijn zeker A1's die voor a4 of BSO als baas werken, maar ik betwijfel of dat 'meestal' het geval is. Maar ik laat het aan u om die uitspraak een beetje meer argument te geven.
In mijn tijd bestond hogeschool nog niet. A1 was gelijk aan unief min of meer.
A2 was ook al redelijk hoog, gelijk aan hoger middelbaar onderwijs.
a3 was lager middelbaar onderwijs.

a4 was een klasse apart. Beroeps onderwijs noemden wij dat toen.

Tja nu zitten jullie met heel wat meer richtingen in het onderwijs die feitelijk hetzelfde zijn maar een andere titel dragen.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2011, 07:14   #168
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
pajoske's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2006
Locatie: Maaskaant/Limburg/Europe
Berichten: 15.887
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
In mijn tijd bestond hogeschool nog niet. A1 was gelijk aan unief min of meer.
A2 was ook al redelijk hoog, gelijk aan hoger middelbaar onderwijs.
a3 was lager middelbaar onderwijs.

a4 was een klasse apart. Beroeps onderwijs noemden wij dat toen.

Tja nu zitten jullie met heel wat meer richtingen in het onderwijs die feitelijk hetzelfde zijn maar een andere titel dragen.
Bij mijn weten was A1 een opleiding technisch ingenieur. Een driejarige opleiding na het middelbare technisch onderwijs. In de jaren zeventig is die opleiding met één jaar verlengd en is men dat industrieel ingenieur gaan noemen.
In die tijd was een A3 meestal een degelijke vakman.

Als de voorspellingen kloppen dat we een tekort aan arbeidskrachten gaan hebben, is het misschien tijd dat men het onderwijs terug in die richting stuurt. Dwz op korte tijd degelijke en bekwame mensen opleiden.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2011, 08:42   #169
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Toch blijf ik verbaasd over de onwetendheid van de "gemiddelde" west-europese mensen.

'k heb toevallig het Eurospace center recentelijk bezocht. Uitgezonderd de tentoonstelling van George Lemaître vond ik het nogal kleuterachtig.

Blijkbaar is mijn kennis over de ruimtevaart en de achterliggende theorie "bovenmaats". Terwijl ik de indruk had dat die net aan de simpele kant zat. Een rustig gesprek naderhand met de mensen in mijn gezelschap gaf een duidelijk verschil.
Ariane raketten? Saturnus V booster? Ontsnappingssnelheid?

Ik was ook zeer verbaasd van de tentoonstelling van bepaalde Ariane raket delen. Componenten in staal en RVS, DIN hydraulische koppelingen, standaard industrie uitvoeringen. Ik had echt wel minder "standaard" spul verwacht.

In onze gevechtsrobots gebruiken we 7075t6 aluminium, Graad 5 titanium, Hardox enzoverder enzoverder. We passen bestaande genormaliseerde koppelingen aan, of we kopiëren die in lichter materiaal, om toch die paar gram te sparen.

Of de ruimtevaartechnologie is een "minder" doorgedreven specialisatie dan ik dacht, of de tentoongestelde stukken zijn totaal neppe dingen.
En neen, dan spreek ik niet over de spaanplaat space-shuttle replica of Columbus module.

Bof, het resultaat is wel dat ik stilaan begin te begrijpen dat onze "schoolgaande" jeugd niet veel uitdaging krijgt, noch onder hun reet geschopt wordt om verder te komen dan het laagst behaalbare niveau.

Ik hoop niet meer op een pensioen van staatswege. Als de jeugd dat moet gaan opbrengen, zijn we redelijk hard gekloot.
Ik zal mogen doorwerken tot ik erbij neerval.

En ik ben maar een "stomme A3 mechanica" lul.
Reken uit hoever een auto tegen snelheid X met hoek Y kan vliegen zonder de grond te raken. En dat was't derde middelbaar ...
Standaardspul gebruiken waar kan = kosten besparen.

Je wilt echt niet de halve begroting van Belgie besteden aan bvb een missie om het klimaat te bestuderen.

En jij bent gewoon ook nog eens slim, en met wat interesse in zaken is dat ook een zeer goede combinatie.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2011, 08:45   #170
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Dat is ook een heel geschikte opleiding maar 100 % theoretisch.
In Industrieel-wetenschappen hebben ze enkele uren praktijk mechanika en elektriciteit + meerdere uren labo. Die gasten hebben 36 u les per week. Die van wetenschappen-wiskunde hebben 28 (?) u les per week.
In de IW is het "kennen" + "kunnen".
Helaas falen die mensen wel vaker op een opleiding tot ingenieur (ir. en ing.) omdat er nog steeds zeer theoretische vakken worden gegeven in deze opleidingen. Wiskunde, Fysica, Organische scheikunde...blokvakken zonder weerga en verplichte kost. Daar bereidt een wetenschappen wiskunde, latijn wet, latijn wisk etc... u beter op voor.

Het nut van industriele wetenschappen komt pas tevoorschijn later in de opleiding, maar ze moeten daar wel eerst geraken.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2011, 10:22   #171
Fj9lnir
Gouverneur
 
Fj9lnir's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2011
Locatie: Bærrrgæn
Berichten: 1.308
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Bof, het resultaat is wel dat ik stilaan begin te begrijpen dat onze "schoolgaande" jeugd niet veel uitdaging krijgt, noch onder hun reet geschopt wordt om verder te komen dan het laagst behaalbare niveau.
Groot gelijk. Al is dat natuurlijk wel de schuld van uw (of andere oudere) generaties, die het onderwijs zo verneukt hebben

Ik behoor zelf tot die generatie, de 'schoolgaande jeugd' dus (allez, tot voor kort) die niet meer wordt uitgedaagd, dus ik weet maar al te goed wat ge bedoelt. Zelfs op uniffen is dat nu dikwijls zo.
Zorgen dat iedereen derdoor is (of toch de grote middenmaat) is het belangrijkste doel van het onderwijs momenteel. De intelligentere leerlingen moeten in hunne vrijentijd hun maar wat verdiepen in andere, interessantere (diepgaandere) dingen.
Fj9lnir is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2011, 10:24   #172
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Bij mijn weten was A1 een opleiding technisch ingenieur. Een driejarige opleiding na het middelbare technisch onderwijs. In de jaren zeventig is die opleiding met één jaar verlengd en is men dat industrieel ingenieur gaan noemen.
In die tijd was een A3 meestal een degelijke vakman.

Als de voorspellingen kloppen dat we een tekort aan arbeidskrachten gaan hebben, is het misschien tijd dat men het onderwijs terug in die richting stuurt. Dwz op korte tijd degelijke en bekwame mensen opleiden.
Zou best kunnen. Niettemin a1 waren dun gezaaid. Niet alleen omdat het moeilijk was maar ook zoals je zelf aangeeft dat je met een a2 en a3 ook al aardig uit de slag kon op de arbeidsmarkt. In die tijd gingen mensen wat rapper gaan werken dan vandaag de dag.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2011, 10:35   #173
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fj9lnir Bekijk bericht
Groot gelijk. Al is dat natuurlijk wel de schuld van uw (of andere oudere) generaties, die het onderwijs zo verneukt hebben

Ik behoor zelf tot die generatie, de 'schoolgaande jeugd' dus (allez, tot voor kort) die niet meer wordt uitgedaagd, dus ik weet maar al te goed wat ge bedoelt. Zelfs op uniffen is dat nu dikwijls zo.
Zorgen dat iedereen derdoor is (of toch de grote middenmaat) is het belangrijkste doel van het onderwijs momenteel. De intelligentere leerlingen moeten in hunne vrijentijd hun maar wat verdiepen in andere, interessantere (diepgaandere) dingen.
T' is dan ook platte commerce geworden hé. Zoveel mogelijk leerlingen ingeschreven houden en zorgen dat ze niet weglopen.

Vroeger deden ze er alles aan om ze te buizen dat ze wegliepen om enkel de besten over te kunnen houden.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2011, 11:49   #174
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fj9lnir Bekijk bericht
Groot gelijk. Al is dat natuurlijk wel de schuld van uw (of andere oudere) generaties, die het onderwijs zo verneukt hebben

Ik behoor zelf tot die generatie, de 'schoolgaande jeugd' dus (allez, tot voor kort) die niet meer wordt uitgedaagd, dus ik weet maar al te goed wat ge bedoelt. Zelfs op uniffen is dat nu dikwijls zo.
Zorgen dat iedereen derdoor is (of toch de grote middenmaat) is het belangrijkste doel van het onderwijs momenteel. De intelligentere leerlingen moeten in hunne vrijentijd hun maar wat verdiepen in andere, interessantere (diepgaandere) dingen.
De fout van een, weliswaar zeer intelligente, socialist.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2011, 11:50   #175
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
T' is dan ook platte commerce geworden hé. Zoveel mogelijk leerlingen ingeschreven houden en zorgen dat ze niet weglopen.

Vroeger deden ze er alles aan om ze te buizen dat ze wegliepen om enkel de besten over te kunnen houden.
Jup
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2011, 12:27   #176
Fj9lnir
Gouverneur
 
Fj9lnir's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2011
Locatie: Bærrrgæn
Berichten: 1.308
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
De fout van een, weliswaar zeer intelligente, socialist.
Toen ik in 't middelbaar zat, was vandenbroeke toch nog gene minister? Allez, in't begin toch niet, toen was da Marleen Vanderpoorten (VLD), daar is toen nog ferm tegen gestaakt geweest.
Maar ik denk dat het probleem te structureel is om het op de laatste 2-3 ministers van onderwijs te steken?
Fj9lnir is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2011, 16:57   #177
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 70.829
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Standaardspul gebruiken waar kan = kosten besparen.
Elke gram payload is een goeie. Dus de RVS buizen (dat begrijp ik, RVS is goedkoper dan cryogeen staal) en RVS koppelingen zijn gewoon lomp zwaar in vergelijking met de alternatieven.


Citaat:
Je wilt echt niet de halve begroting van Belgie besteden aan bvb een missie om het klimaat te bestuderen.
Neen, ik zou dat budget spenderen om een echte fabriek in de ruimte te bouwen. dan bouw ik wel sattelieten uit gietijzer in omloopbaan. Veel goedkoper uiteindelijk.

Citaat:
En jij bent gewoon ook nog eens slim, en met wat interesse in zaken is dat ook een zeer goede combinatie.
Dat slim zou ik niet beweren, maar ik onthoud gemakkelijk. En als het technologie is die geen electonen door een hoepel laat springen om 1 of 0 te vormen, doe ik wel mee.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2011, 17:10   #178
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN
 
Nynorsk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2003
Berichten: 24.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
In mijn tijd bestond hogeschool nog niet. A1 was gelijk aan unief min of meer.
A2 was ook al redelijk hoog, gelijk aan hoger middelbaar onderwijs.
a3 was lager middelbaar onderwijs.

a4 was een klasse apart. Beroeps onderwijs noemden wij dat toen.

Tja nu zitten jullie met heel wat meer richtingen in het onderwijs die feitelijk hetzelfde zijn maar een andere titel dragen.
ge zijt nog niet dood mambo. ook DIT is uw tijd
__________________
Nynorsk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2011, 17:37   #179
Max van Dietschland
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Max van Dietschland's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juni 2005
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 13.317
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Jullie kunnen ophoepelen met je techniek.

Latijn-Grieks 4 Life.
Latijn en Grieks zijn oude talen, dus steek dat dan bij een talenrichting, maar met enkel Latijn-Grieks daar ben je niet veel mee.

Economie zou basisvak moeten worden voor alle ASO-richtingen.
__________________
AVV - VVK

https://x.com/dietschland
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2011, 18:15   #180
peter1962
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 19 mei 2011
Locatie: Ronse
Berichten: 9.649
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
In mijn tijd bestond hogeschool nog niet. A1 was gelijk aan unief min of meer.
A2 was ook al redelijk hoog, gelijk aan hoger middelbaar onderwijs.
a3 was lager middelbaar onderwijs.

a4 was een klasse apart. Beroeps onderwijs noemden wij dat toen.

Tja nu zitten jullie met heel wat meer richtingen in het onderwijs die feitelijk hetzelfde zijn maar een andere titel dragen.
De oude klassificatie in onderwijs was idd niet simpel

A6-A3 was lager middelbaar technisch onderwijs
A6-A3 was hoger middelbaar technisch onderwijs (je zesde middelbaar dus tot 18 jaar)
A6-A1 was dan weer hoger onderwijs, men is dat dan in de jaren '80 gaan "graduaat" noemen. Eerst 2 jaar, en later de meeste richtingen drie jaar.

Iemand die dus bv electriciteit-electronica gedaan had in het middelbaar en met vrucht door zijn zesde jaar kwam, had een A6-A2 diploma.
peter1962 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:05.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be