![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#341 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zij werken in blokken en geven na het slagen in het examen op het einde van een blok een attest van de gevolgde blok, heeft men alle technische of theoretische blokken van een richting gedaan, dan krijgt men een deelattest van een opleiding en na het behalen van alle deelattesten word het diploma uitgereikt. Hierdoor moet een leerling geen heel jaar meer opnieuw doen bij het zakken voor 1 examen en werken vele wel hun studie af. Vaak worden blokken los van de richting gevolgd door geïnteresseerden zonder de rest van het lessenpakket te volgen, gewoon omdat ze interesse hebben in dat één vak en niet in de rest. Laatst gewijzigd door Jantje : 3 augustus 2011 om 18:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#342 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik denk dat we perfect, maar dan ook perfect, op dezelfde golflengte zitten ![]()
![]() |
![]() |
#343 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#344 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#345 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Mijn hypothese is simpel. Probeer als leraar maar eens klas waar 40% gewoon niet wil, 40% niet kan, en de resterende 20% er toch maar bij zit voor spek en bonnen, de lessen te geven zoals het hoort. Op den duur probeer je als leraar niet eens meer. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Die basis biologie. Evolutietheorie, creationisme of allebei? Sexuele opvoeding op zijn "hippie"s, of stijfburgerlijk preuts? Citaat:
![]() |
![]() |
#346 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#347 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Ik zie eigenlijk onderwijs meer en meer evolueren naar iets van prive lessen, al dan niet in een of ander schools verband. Je (enfin, je ouders) kopen lessen zoals ze prive piano lessen of bijlessen kopen. Ze shoppen een ganse opvoeding bijeen en ze betalen ervoor. Eventueel deels gesubsidieerd door het ministerie van onderwijs. Zelf leerkrachten zoeken, uurrooster samenstellen, en pakketten samenstellen. Citaat:
Al moordend problemen oplossen. Laatst gewijzigd door patrickve : 3 augustus 2011 om 19:14. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#348 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En je moet natuurlijk een linksdraaiend boormachientje gebruiken als je een machientje wil gebruiken he !
![]() |
![]() |
#349 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#350 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En natuurlijk is er ook nog de sex industrie ![]() ![]() Citaat:
Al moordend problemen oplossen. Laatst gewijzigd door patrickve : 3 augustus 2011 om 19:25. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#351 |
Banneling
|
![]() Zware discussie : wie was er eerst ? De ingenieur of de architect ?
Zegt de ingenieur : "wij waren eerst ! In den beginnen was er de grote chaos en wij, ingenieurs, hebben dat in rechte banen getrokken !" Waarop de architect : "En wie peist gij heeft die grote chaos gecreëerd !!!???" Laatst gewijzigd door Descartes Jr : 3 augustus 2011 om 19:30. |
![]() |
![]() |
![]() |
#352 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Natuurlijk, sucky fucky 5 dollar, met extra fungi is ook een aanbod he. Citaat:
![]() |
![]() |
#353 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#354 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ben altijd geïnteresseerd geweest in meer technische vakken. Ik had veel vrienden in TSO en BSO en was heel geïnteresseerd in wat zij leerden. Maar hun attitude ten aanzien van leren was voor mij genoeg om daar gewoon nooit tussen te willen zitten. Op café samen zitten, ja graag, maar niet in de klas. Daar was ik veel te leergierig voor. En als ik zag wat die dan maar zagen van wiskunde en fysica: ik ging me daar doodverveeld hebben. Vandaar dat ik zeg: beroepsgericht onderwijs is ook wel die dumpplek geworden omdat de schoolmoeien en ongeïnteresseerden daar niet terecht WILLEN komen. En: Niet omdat ze geen beroepsgerichte vakken willen hebben, wel omdat er voor de rest bitter weinig te leren valt. Dus dit: Citaat:
Citaat:
"Oncapabelen" bestaan niet volgens mij. Iedereen is érgens goed in. Als ik kijk naar de sociale werkplaatsen bijvoorbeeld, die mensen kunnen OOK iets. Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#355 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#356 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Omdat sommige dingen niet voor iedereen weggelegd zijn?
Ik heb in 't MB nog bijles Wiskunde gegeven aan een vriend uit BSO. Die had wél de motivatie, maar 't ging er blijkbaar heel moeilijk in. Hij wou wel verder doen in BSO, 't PMS zag 'm eerder naar BuSO gaan en zijn ouders wouden daarin volgen. 't spreekt voor zich dat ge zo iemand geen 8 wiskunde in 't ASO moet laten volgen, dat zal niet lukken. En daarnaast zijn er ook mensen die er geen zak om geven. Hun goed recht. Dus: zo'n richtingen moeten er ook zijn. Maar dat had ik al gezegd natuurlijk. Zeg mss eens concreet waarom je zo contraire wil doen. Citaat:
neen, ik ga het er niet in kloppen. wat is nu eigenlijk uw punt? we zouden onderwijs beter afschaffen omdat sommigen er geen in hebben? Citaat:
Maar goed: jouw alternatief is dus iedereen er door laten?
![]() |
![]() |
#357 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het verschil zit hem in welke richting iets draait. Alez voornamelijk dan toch. Kwestie van niet los te draaien. Middelpunt vliegende krachten en zo van die dingen. Laatst gewijzigd door Mambo : 3 augustus 2011 om 20:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#358 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. Laatst gewijzigd door maddox : 3 augustus 2011 om 20:30. |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#359 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() door een persoon te leren kennen.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
sorry hoor, maar je lijkt me op dit punt iemand die alle motivatie uit jonge mensen kan zuigen.
![]() |
![]() |
#360 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat doe je blijkbaar niet zo gemakkelijk, en al zeker niet in een klas waar de grote hoop tegen zijn goesting zit.
Citaat:
Citaat:
Ik ben van mening dat het anders moet. maar ik weet alleen nog niet hoe we de ballast van de samenleving kunnen dumpen. Citaat:
![]() |