Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 augustus 2011, 18:53   #341
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
beroepsgericht onderwijs is ook wel die dumpplek geworden omdat de schoolmoeien en ongeïnteresseerden daar niet terecht WILLEN komen.
Niet omdat ze geen beroepsgerichte vakken willen hebben, wel omdat er voor de rest bitter weinig te leren valt.

Het lijkt me perfect mogelijk om beroepsvakken te combineren met abstracte vakken. Voor mijn part mag heel die opdeling ASO/TSO/BSO wegvallen. Je kan dan zelf kiezen voor een aantal modulepakketten, bijvoorbeeld Houtbewerking op niveau 3 gecombineerd met het pakket Taal op niveau 1, of omgekeerd.
Of een kernpakket, aangevuld met keuzevakken, zodat iemand die een wetenschappelijk kernpakket kiest, ook een keuzevak uit de Landbouw kan kiezen.

Dat hoeft niet te leiden tot een langere opleiding.

En wie enkel een beroep wil leren, zonder "ballast", die zou dat ook moeten kunnen. Wel liefst met toch een basispakket algemene kennis en vaardigheden in het begin van de opleiding, zo met de kennis die ge nodig hebt om uzelf en de maatschappij te snappen (basis biologie, het politiek systeem, waarom Palestina en Israel in boel liggen, hoe dictaturen kunnen ontstaan,...) en vaardigheden om kritisch te leren omgaan met informatie. The essentials, zeg maar, met relevante lessen enzo, en weinig blokwerk maar vooral doe- en begrijpwerk. Maar derna gewoon: beroep leren. Wellicht kan zo'n opleiding naargelang de keuzes die je maakt ook korter gemaakt wordt om uitval te voorkomen, en kunt ge op uw 16e buiten staan met uw diploma.
Dit is de oude A3, werd behaald na 3 jaar secundair onderwijs, die werd afgeschaft omdat politici vonden dat jongeren tot hun 18de op de schoolbanken moeten zitten.
Het niveau van alles mag trouwens wel hoger.
Ik krijg er iets van dat ge in het ASO tegenwoordig buiten kunt wandelen zonder deftig te kunnen schrijven. Hier lees ik dat ook in de beroepsgerichte opleiding het niveau over de jaren heen gedaald is. Dus de eisen mogen wel terug hoger gelegd worden.

Ik ben het er niet mee eens dat een loodgieter geen sterke algemene vorming moet genoten hebben. Niet iederéén moet dat, maar het zou fijn zijn mocht men ook als algemeen geïnteresseerde mens loodgieter kunnen worden MET een zwaar pakket algemene vorming. Kijk naar de politiek, bijvoorbeeld. Wie heeft het daar voor 't zeggen? Juist. Ik zou daar graag meer loodgieters zien.
Je beschrijft hier dus het modulaire onderwijs gebruikt in de centra voor volwassenen onderwijs en tegenwoordig ook in het hogere onderwijs.

Zij werken in blokken en geven na het slagen in het examen op het einde van een blok een attest van de gevolgde blok, heeft men alle technische of theoretische blokken van een richting gedaan, dan krijgt men een deelattest van een opleiding en na het behalen van alle deelattesten word het diploma uitgereikt.
Hierdoor moet een leerling geen heel jaar meer opnieuw doen bij het zakken voor 1 examen en werken vele wel hun studie af. Vaak worden blokken los van de richting gevolgd door geïnteresseerden zonder de rest van het lessenpakket te volgen, gewoon omdat ze interesse hebben in dat één vak en niet in de rest.

Laatst gewijzigd door Jantje : 3 augustus 2011 om 18:55.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2011, 18:54   #342
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
beroepsgericht onderwijs is ook wel die dumpplek geworden omdat de schoolmoeien en ongeïnteresseerden daar niet terecht WILLEN komen.
Niet omdat ze geen beroepsgerichte vakken willen hebben, wel omdat er voor de rest bitter weinig te leren valt.

Het lijkt me perfect mogelijk om beroepsvakken te combineren met abstracte vakken. Voor mijn part mag heel die opdeling ASO/TSO/BSO wegvallen. Je kan dan zelf kiezen voor een aantal modulepakketten, bijvoorbeeld Houtbewerking op niveau 3 gecombineerd met het pakket Taal op niveau 1, of omgekeerd.
Of een kernpakket, aangevuld met keuzevakken, zodat iemand die een wetenschappelijk kernpakket kiest, ook een keuzevak uit de Landbouw kan kiezen.

En wie enkel een beroep wil leren, zonder "ballast", die zou dat ook moeten kunnen. Wel liefst met toch een basispakket algemene kennis en vaardigheden in het begin van de opleiding, zo met de kennis die ge nodig hebt om uzelf en de maatschappij te snappen (basis biologie, het politiek systeem, waarom Palestina en Israel in boel liggen, hoe dictaturen kunnen ontstaan,...) en vaardigheden om kritisch te leren omgaan met informatie. The essentials, zeg maar, met relevante lessen enzo, en weinig blokwerk maar vooral doe- en begrijpwerk. Maar derna gewoon: beroep leren. Wellicht kan zo'n opleiding naargelang de keuzes die je maakt ook korter gemaakt wordt om uitval te voorkomen, en kunt ge op uw 16e buiten staan met uw diploma.

Het niveau van alles mag trouwens wel hoger.
Ik krijg er iets van dat ge in het ASO tegenwoordig buiten kunt wandelen zonder deftig te kunnen schrijven. Hier lees ik dat ook in de beroepsgerichte opleiding het niveau over de jaren heen gedaald is. Dus de eisen mogen wel terug hoger gelegd worden.

Ik ben het er niet mee eens dat een loodgieter geen sterke algemene vorming moet genoten hebben. Niet iederéén moet dat, maar het zou fijn zijn mocht men ook als algemeen geïnteresseerde mens loodgieter kunnen worden MET een zwaar pakket algemene vorming. Kijk naar de politiek, bijvoorbeeld. Wie heeft het daar voor 't zeggen? Juist. Ik zou daar graag meer loodgieters zien.

Ik denk dat we perfect, maar dan ook perfect, op dezelfde golflengte zitten
Oud 3 augustus 2011, 18:55   #343
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Hierdoor moet een leerling geen heel jaar meer opnieuw doen bij het zakken voor 1 examen en werken vele wel hun studie af. Vaak worden blokken los van de richting gevolgd door geïnteresseerden zonder de rest van het lessenpakket te volgen, gewoon omdat ze interesse hebben in dat één vak en niet in de rest.
Juist ja, het credit systeem. Uiteraard.
Oud 3 augustus 2011, 18:59   #344
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Ik keek net in de spiegel en kreeg het concrete gevoel dat ik naar een abstract genie keek. Ik draaide me eerst linksom en zag me als een douche. Daarna draaide ik me rechtsom en zag me als een ligbad.
Gij hebt uw roeping als schilder gemist zo te zien
Oud 3 augustus 2011, 18:59   #345
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Neen, die willen gewoon niet op de schoolbanken zitten.
Citaat:
Hoe komt dat denkt U?
Mijn hypothese is simpel. Probeer als leraar maar eens klas waar 40% gewoon niet wil, 40% niet kan, en de resterende 20% er toch maar bij zit voor spek en bonnen, de lessen te geven zoals het hoort. Op den duur probeer je als leraar niet eens meer.

Citaat:
Leuk en aardig, maar wat met die schoolmoeien, ongeïnteresseerden of blatant oncapabelen?
Citaat:
Neen, dat hoeft niet.

Citaat:
En wie enkel een beroep wil leren, zonder "ballast", die zou dat ook moeten kunnen.
Dat kan, maar is een weinig bekend systeem, en denkt U nu echt dat eentje die nog niet eens op de schoolbank iets wil doen, dat voor een werkgever wel wil?
Citaat:
Wel liefst met toch een basispakket algemene kennis en vaardigheden in het begin van de opleiding, zo met de kennis die ge nodig hebt om uzelf en de maatschappij te snappen (basis biologie, het politiek systeem, waarom Palestina en Israel in boel liggen, hoe dictaturen kunnen ontstaan,...) en vaardigheden om kritisch te leren omgaan met informatie. The essentials, zeg maar, met relevante lessen enzo, en weinig blokwerk maar vooral doe- en begrijpwerk. Maar derna gewoon: beroep leren. Wellicht kan zo'n opleiding naargelang de keuzes die je maakt ook korter gemaakt wordt om uitval te voorkomen, en kunt ge op uw 16e buiten staan met uw diploma.
Ah, nu zitten we met een discusie die dieper kan gaan. Ik pik er zo maar iets uit.
Die basis biologie. Evolutietheorie, creationisme of allebei? Sexuele opvoeding op zijn "hippie"s, of stijfburgerlijk preuts?

Citaat:
Het niveau van alles mag trouwens wel hoger.Ik krijg er iets van dat ge in het ASO tegenwoordig buiten kunt wandelen zonder deftig te kunnen schrijven. Hier lees ik dat ook in de beroepsgerichte opleiding het niveau over de jaren heen gedaald is. Dus de eisen mogen wel terug hoger gelegd worden.
En hoe denk je dat voor elkaar te krijgen? Lijfstraffen terug invoeren?
Oud 3 augustus 2011, 19:01   #346
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ik heb dat ook gedacht, tot een technieker mij een geniaal stukje gereedschap toonde: linksdraaiende boortjes. Die gebruik je als je een rechtsdraaiende schoef overdraaid hebt, en de kop is er af . Met je linksdraaiend boortje kan je in die schroef boren zonder ze vast te grippen, en eens je boortje erin vast zit, kan je de rest van de schroef er terug uit halen.

(maar dat wist je waarschijnlijk al ....)
Die linksdraaiende boortjes hebben wel een probleempje. Met een gewone boorkop komen die telkens los.
Oud 3 augustus 2011, 19:10   #347
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Hoe komt dat denkt U?
Mijn hypothese is simpel. Probeer als leraar maar eens klas waar 40% gewoon niet wil, 40% niet kan, en de resterende 20% er toch maar bij zit voor spek en bonnen, de lessen te geven zoals het hoort. Op den duur probeer je als leraar niet eens meer.
Uw analyse is - spijtig genoeg - heel juist in vele "minder goede buurten".

Citaat:
Leuk en aardig, maar wat met die schoolmoeien, ongeïnteresseerden of blatant oncapabelen?
Mijn antwoord daarop is: volledig geprivatiseerd. De onderwijzende entiteit is een bedrijf of een consultant die klanten kan weigeren, en de klant (de ouders van de "schoolmoeie") moeten ervoor betalen. Ge wilt geen klant die uw produkt niet wil gebruiken, tenzij de klant er veel voor betaalt.

Ik zie eigenlijk onderwijs meer en meer evolueren naar iets van prive lessen, al dan niet in een of ander schools verband. Je (enfin, je ouders) kopen lessen zoals ze prive piano lessen of bijlessen kopen. Ze shoppen een ganse opvoeding bijeen en ze betalen ervoor. Eventueel deels gesubsidieerd door het ministerie van onderwijs. Zelf leerkrachten zoeken, uurrooster samenstellen, en pakketten samenstellen.

Citaat:
Die basis biologie. Evolutietheorie, creationisme of allebei? Sexuele opvoeding op zijn "hippie"s, of stijfburgerlijk preuts?
Zoals de klant het wil, hij betaalt ervoor.

Laatst gewijzigd door patrickve : 3 augustus 2011 om 19:14.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2011, 19:13   #348
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Die linksdraaiende boortjes hebben wel een probleempje. Met een gewone boorkop komen die telkens los.
De set die ik gezien (en gebruikt!) heb waren handboortjes.
En je moet natuurlijk een linksdraaiend boormachientje gebruiken als je een machientje wil gebruiken he !
Oud 3 augustus 2011, 19:18   #349
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Uw analyse is - spijtig genoeg - heel juist in vele "minder goede buurten".
Ik vrees dat het niet alleen is in "minder goeie buurten", maar dat de meeste middelbaar technische afdelingen daaronder leiden

Citaat:
Mijn antwoord daarop is: volledig geprivatiseerd. De onderwijzende entiteit is een bedrijf dat klanten kan weigeren, en de klant (de ouders van de "schoolmoeie") moeten ervoor betalen. Ge wilt geen klant die uw produkt niet wil gebruiken, tenzij de klant er veel voor betaalt.
En wat met klanten die niks kunnen/willen betalen? Lagere school gedaan, en de rotjong 't straat op?

Citaat:
Ik zie eigenlijk onderwijs meer en meer evolueren naar iets van prive lessen, al dan niet in een of ander schools verband. Je (enfin, je ouders) kopen lessen zoals ze prive piano lessen of bijlessen kopen. Ze shoppen een ganse opvoeding bijeen en ze betalen ervoor. Eventueel deels gesubsidieerd door het ministerie van onderwijs. Zelf leerkrachten zoeken, uurrooster samenstellen, en pakketten samenstellen.
Ik vrees dat je een deftige opleiding wil , dat je al met zo'n systeem aan't werken bent.
Oud 3 augustus 2011, 19:25   #350
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En wat met klanten die niks kunnen/willen betalen? Lagere school gedaan, en de rotjong 't straat op?
Er zal altijd de publieke opvangvuilbak zijn, en je zou kunnen denken aan subsidies als functie van resultaat.

En natuurlijk is er ook nog de sex industrie

Citaat:
Ik vrees dat je een deftige opleiding wil , dat je al met zo'n systeem aan't werken bent.
Inderdaad. Mijn vrouw verdient al aardig wat met bijlessen, en ik denk dat ik mij ook op die markt ga lanceren, meer dan vraag genoeg.

Laatst gewijzigd door patrickve : 3 augustus 2011 om 19:25.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2011, 19:29   #351
Descartes Jr
Banneling

Descartes Jr's schermafbeelding

Standaard

Zware discussie : wie was er eerst ? De ingenieur of de architect ?

Zegt de ingenieur : "wij waren eerst ! In den beginnen was er de grote chaos en wij, ingenieurs, hebben dat in rechte banen getrokken !"

Waarop de architect : "En wie peist gij heeft die grote chaos gecreëerd !!!???"

Laatst gewijzigd door Descartes Jr : 3 augustus 2011 om 19:30.
Descartes Jr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2011, 19:37   #352
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Er zal altijd de publieke opvangvuilbak zijn, en je zou kunnen denken aan subsidies als functie van resultaat.
We zien de resultaten van zo'n publiek opvangvuilbaksysteem met verve nietwaar.

Citaat:
En natuurlijk is er ook nog de sex industrie
Ook daar is een gedegen opleiding een must.
Natuurlijk, sucky fucky 5 dollar, met extra fungi is ook een aanbod he.

Citaat:
Inderdaad. Mijn vrouw verdient al aardig wat met bijlessen, en ik denk dat ik mij ook op die markt ga lanceren, meer dan vraag genoeg.
Daar zit iets.
Oud 3 augustus 2011, 19:41   #353
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je beschrijft hier dus het modulaire onderwijs gebruikt in de centra voor volwassenen onderwijs en tegenwoordig ook in het hogere onderwijs.

Zij werken in blokken en geven na het slagen in het examen op het einde van een blok een attest van de gevolgde blok, heeft men alle technische of theoretische blokken van een richting gedaan, dan krijgt men een deelattest van een opleiding en na het behalen van alle deelattesten word het diploma uitgereikt.
Neen, dat beschreef ik niet. Herlezen.
Oud 3 augustus 2011, 19:57   #354
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Neen, die willen gewoon niet op de schoolbanken zitten.
Degenen die nu ASO doen willen niet op de schoolbanken zitten?
Ik ben altijd geïnteresseerd geweest in meer technische vakken. Ik had veel vrienden in TSO en BSO en was heel geïnteresseerd in wat zij leerden. Maar hun attitude ten aanzien van leren was voor mij genoeg om daar gewoon nooit tussen te willen zitten. Op café samen zitten, ja graag, maar niet in de klas. Daar was ik veel te leergierig voor. En als ik zag wat die dan maar zagen van wiskunde en fysica: ik ging me daar doodverveeld hebben.
Vandaar dat ik zeg: beroepsgericht onderwijs is ook wel die dumpplek geworden omdat de schoolmoeien en ongeïnteresseerden daar niet terecht WILLEN komen. En: Niet omdat ze geen beroepsgerichte vakken willen hebben, wel omdat er voor de rest bitter weinig te leren valt.

Dus dit:

Citaat:
Hoe komt dat denkt U?
is een beetje naast het punt dat ik wil maken.

Citaat:
Maken dat ze zo snel mogelijk van 't school geraken. Liefst mét een aantal vaardigheden op zak.
"Oncapabelen" bestaan niet volgens mij. Iedereen is érgens goed in. Als ik kijk naar de sociale werkplaatsen bijvoorbeeld, die mensen kunnen OOK iets.

Citaat:
Dat kan, maar is een weinig bekend systeem, en denkt U nu echt dat eentje die nog niet eens op de schoolbank iets wil doen, dat voor een werkgever wel wil?
ik heb toch een paar compleet schoolonwilligen of schoolmoeie mensen die later prima werknemers blijken. Eéntje dervan heeft ondertussen zelfs een héél goe draaiende KMO, een pracht van een villa, en een lekkere auto. (en een sexy vrouwke).

Citaat:
Ah, nu zitten we met een discusie die dieper kan gaan. Ik pik er zo maar iets uit.
Met basis biologie bedoel ik voornamelijk weten hoe uw lijf werkt. Weten hoe kindjes gemaakt worden leert ge normaliter in 't lager onderwijs. En dingen als voedselketen enzo. De functie van planten.

Citaat:
En hoe denk je dat voor elkaar te krijgen? Lijfstraffen terug invoeren?
niet aan de eisen voldoen = gebuisd eh. da's redelijk simpel.
Oud 3 augustus 2011, 20:10   #355
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Degenen die nu ASO doen willen niet op de schoolbanken zitten?
Ik ben altijd geïnteresseerd geweest in meer technische vakken. Ik had veel vrienden in TSO en BSO en was heel geïnteresseerd in wat zij leerden. Maar hun attitude ten aanzien van leren was voor mij genoeg om daar gewoon nooit tussen te willen zitten. Op café samen zitten, ja graag, maar niet in de klas. Daar was ik veel te leergierig voor. En als ik zag wat die dan maar zagen van wiskunde en fysica: ik ging me daar doodverveeld hebben.
Vandaar dat ik zeg: beroepsgericht onderwijs is ook wel die dumpplek geworden omdat de schoolmoeien en ongeïnteresseerden daar niet terecht WILLEN komen. En: Niet omdat ze geen beroepsgerichte vakken willen hebben, wel omdat er voor de rest bitter weinig te leren valt.
Hoe komt het dat er zo bitter weinig te leren valt?

Citaat:
Maken dat ze zo snel mogelijk van 't school geraken. Liefst mét een aantal vaardigheden op zak.
Ga je de leerstof erin kloppen?
Citaat:
"Oncapabelen" bestaan niet volgens mij. Iedereen is érgens goed in. Als ik kijk naar de sociale werkplaatsen bijvoorbeeld, die mensen kunnen OOK iets.
Zeker, maar de meeste mensen zijn gewoon goed in het maken van slechte stront van goed eten.
Citaat:
ik heb toch een paar compleet schoolonwilligen of schoolmoeie mensen die later prima werknemers blijken. Eéntje dervan heeft ondertussen zelfs een héél goe draaiende KMO, een pracht van een villa, en een lekkere auto. (en een sexy vrouwke).
Uitzonderingen die de regel bevestigen.

Citaat:
Met basis biologie bedoel ik voornamelijk weten hoe uw lijf werkt. Weten hoe kindjes gemaakt worden leert ge normaliter in 't lager onderwijs. En dingen als voedselketen enzo. De functie van planten.
Zo'n vuiligheid mag je niet uitleggen aan kinderen. dat mag niet, da's pervers.

Citaat:
niet aan de eisen voldoen = gebuisd eh. da's redelijk simpel.
Gut, ik zit al tegen mijn goesting op de schoolbank, en ik doe er toch al geen zak voor, en nu komen ze me afdreigen met een buis. waw, ik ben onder de indruk....
Oud 3 augustus 2011, 20:17   #356
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hoe komt het dat er zo bitter weinig te leren valt?
Omdat sommige dingen niet voor iedereen weggelegd zijn?
Ik heb in 't MB nog bijles Wiskunde gegeven aan een vriend uit BSO. Die had wél de motivatie, maar 't ging er blijkbaar heel moeilijk in. Hij wou wel verder doen in BSO, 't PMS zag 'm eerder naar BuSO gaan en zijn ouders wouden daarin volgen. 't spreekt voor zich dat ge zo iemand geen 8 wiskunde in 't ASO moet laten volgen, dat zal niet lukken.
En daarnaast zijn er ook mensen die er geen zak om geven. Hun goed recht. Dus: zo'n richtingen moeten er ook zijn.
Maar dat had ik al gezegd natuurlijk.
Zeg mss eens concreet waarom je zo contraire wil doen.

Citaat:
Ga je de leerstof erin kloppen?
lijfstraffen, kloppen...
neen, ik ga het er niet in kloppen.
wat is nu eigenlijk uw punt? we zouden onderwijs beter afschaffen omdat sommigen er geen in hebben?

Citaat:
Gut, ik zit al tegen mijn goesting op de schoolbank, en ik doe er toch al geen zak voor, en nu komen ze me afdreigen met een buis. waw, ik ben onder de indruk....
Ik ben er vrij zeker van dat je me niet geloofd, maar niet iedereen zit tegen z'n goesting op de schoolbanken. En van diegenen die het niet met volle goesting doen, zijn er ook zeer veel die er toch graag door zijn.
Maar goed: jouw alternatief is dus iedereen er door laten?
Oud 3 augustus 2011, 20:23   #357
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja, maar waarom gebruikt men links en rechtdraaiende draad op schroeven.
Het zou toch gemakkelijker zijn alles eenvormig te maken.
Het verschil in gebruikt zit hem juist in de spiegel reflectie.
Neen.
Het verschil zit hem in welke richting iets draait. Alez voornamelijk dan toch. Kwestie van niet los te draaien. Middelpunt vliegende krachten en zo van die dingen.

Laatst gewijzigd door Mambo : 3 augustus 2011 om 20:24.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2011, 20:27   #358
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Omdat sommige dingen niet voor iedereen weggelegd zijn?
Klopt, maar hoe bepaal je dat?
Citaat:
Ik heb in 't MB nog bijles Wiskunde gegeven aan een vriend uit BSO. Die had wél de motivatie, maar 't ging er blijkbaar heel moeilijk in. Hij wou wel verder doen in BSO, 't PMS zag 'm eerder naar BuSO gaan en zijn ouders wouden daarin volgen. 't spreekt voor zich dat ge zo iemand geen 8 wiskunde in 't ASO moet laten volgen, dat zal niet lukken.
Da's tof van je iemand te willen helpen. Maar wat had het beste geweest? Die persoon zijn goesting te geven en die 8 jaar te laten dubbelen?

Citaat:
En daarnaast zijn er ook mensen die er geen zak om geven. Hun goed recht. Dus: zo'n richtingen moeten er ook zijn.
Helaas hebben de politiek correcten de technische richtingen uitgekozen als de richting "voor hen die niet willen/kunnen, er geen zak om geven".

Citaat:
Zeg mss eens concreet waarom je zo contraire wil doen.
Omdat ik niet door een roze bril kijk.

Citaat:
lijfstraffen, kloppen...
neen, ik ga het er niet in kloppen.
Hoe ga je je idee dan verwezelijken?

Citaat:
wat is nu eigenlijk uw punt? we zouden onderwijs beter afschaffen omdat sommigen er geen in hebben?
Neen, we moeten de mensen die er geen zin in hebben de mensen die er wel zin in hebben niet laten ophouden.

Citaat:
Ik ben er vrij zeker van dat je me niet geloofd, maar niet iedereen zit tegen z'n goesting op de schoolbanken. En van diegenen die het niet met volle goesting doen, zijn er ook zeer veel die er toch graag door zijn.
Maar goed: jouw alternatief is dus iedereen er door laten?
Integendeel, strengere normen, en diegene die er niet door geraken, die kunnen we nog altijd inzetten als ambtenaar.

Laatst gewijzigd door maddox : 3 augustus 2011 om 20:30.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2011, 20:36   #359
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Klopt, maar hoe bepaal je dat?
door een persoon te leren kennen.

Citaat:
Da's tof van je iemand te willen helpen. Maar wat had het beste geweest? Die persoon zijn goesting te geven en die 8 jaar te laten dubbelen?
wel, 't is toch gelukt eh, hij heeft zijn BSO diploma gehaald. Hij heeft zelfs nog hoger beroepsonderwijs gevolgd (zonder wiskunde) en heeft nu een job die hij tof vindt.

Citaat:
Helaas hebben de politiek correcten de technische richtingen uitgekozen als de richting "voor hen die niet willen/kunnen, er geen zak om geven".
Wat kunt ge der dan tegen hebben dat er mensen van mening zijn dat dit beter anders moet? Zelfs mensen die na hun eigen uniefopleiding in het hoger onderwijs zijn blijven plakken als docent.
Citaat:
Omdat ik niet door een roze bril kijk.
nee, je kijkt door een zwarte bril.
sorry hoor, maar je lijkt me op dit punt iemand die alle motivatie uit jonge mensen kan zuigen.
Oud 3 augustus 2011, 22:15   #360
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
door een persoon te leren kennen.
Dat doe je blijkbaar niet zo gemakkelijk, en al zeker niet in een klas waar de grote hoop tegen zijn goesting zit.

Citaat:
wel, 't is toch gelukt eh, hij heeft zijn BSO diploma gehaald. Hij heeft zelfs nog hoger beroepsonderwijs gevolgd (zonder wiskunde) en heeft nu een job die hij tof vindt.
Schitterend toch, zo'n kleine overwinning op de meute.

Citaat:
Wat kunt ge der dan tegen hebben dat er mensen van mening zijn dat dit beter anders moet? Zelfs mensen die na hun eigen uniefopleiding in het hoger onderwijs zijn blijven plakken als docent
.
Ik ben van mening dat het anders moet. maar ik weet alleen nog niet hoe we de ballast van de samenleving kunnen dumpen.
Citaat:
nee, je kijkt door een zwarte bril.
sorry hoor, maar je lijkt me op dit punt iemand die alle motivatie uit jonge mensen kan zuigen.
Dank U voor het compliment.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be