Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 14 augustus 2011, 09:41   #601
Alienation
Minister

Alienation's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Waarom moet ik de alle beelden bekijken?
Ik heb voldoende aan tekst.
Als een betrouwbare bron schrijft dat er dieren mishandeld worden, dan geloof ik dat zo wel. Daar heb ik geen beelden voor nodig.
De tekst komt niet half zo dicht bij het leed waarmee je geconfronteerd wordt in de film artisjok. Ik vind persoonlijk dat je de film bekeken moet hebben als je de discussie aangaat. Het gaat hier over halal slachtingen in België.
Oud 14 augustus 2011, 09:41   #602
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
De slachter moet geen moslim zijn, maar zich wel houden aan alle regeltjes die het vlees van een dier halal maakt. Natuurlijk, heidenen zijn niet welkom, maar mensen van't boek, die hebben bepaalde dispensaties.(alhoewel sommige hardcore fundi's ook christenen als heidenen zien, daar ze de drievuldigheid in hun geloof zitten hebben).
De slachter moet wel mentaal gezond zijn (ook hier zien we een probleem, de hardcores gaan er van uit dat niet moslims zowiezo geestesziek moeten zijn. En daar zitten dan weer 2 strekkingen in. De humanen, die zieken willen verzorgen-oftewel bekeren- en hen die nog een blik bommen opentrekken)

(...). Het dient ook specifiek aan Allah opgedragen te zijn. (Bismillah prevelen tijdens het oversnijden van de halsslagaders is een prima ding.)
Dat klopt volgens mij niet hoor Maddox; Net omdat het Bismillah geprevel begrijpbaar moet zijn voor Allah moét de slachter (degenen die de halssnede geeft (met een scherp mes n.b.)) weldegelijk moslim zijn.
Bovendien moet alles gecontroleerd worden door een moslim om te zien of de halal regels gevolgd werden.

Ik vermoed dat in gevallen van nood een jood of christen het ook mag doen, want hun eten was ook eetbaar voor moslims las ik ergens, maar dat zijn noodgevallen en géén halal-slachting.

Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 14 augustus 2011 om 09:45.
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2011, 09:43   #603
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht

Trouwens, de groene moslims in NL hebben zich sterk afgezet tegen het verbod op onverdoofd slachten. Zo 'groen' zijn die nu ook weer niet.
natuurlijk niet. Ze gebruiken gewoon de o zo dikwijls beproefde techniek van mistspuien.

Goed dat ze pleiten voor bio-koeien: wie houdt ze tegen? Waarom gaan ze gewoon niet naar de boeren om hun eigen koeien aan te duiden die biologisch worden opgekweekt? Wij doen dat hier ook, niemand verbiedt dat.

Maar het punt waarover het gaat: het onverdoofd onwettelijk slachten... dat wordt netjes in een wolk mist verpakt, want d�*t blijft natuurlijk hetzelfde.
Oud 14 augustus 2011, 09:45   #604
Alienation
Minister

Standaard

Citaat:
waarom hoor ik je daat niet over?
Je hoort mij er toch wel over??? Ik heb gezegd dat het verschrikkelijk is. Ik heb ook mijn afgunst getoond over hoe die dieren in gesloten ruimtes worden opgewkeekt, in de ammoniak dampen. Het mag eens stoppen al dat onnodig leed. Daarom zou ik het niet erg vinden dat men vlees van meelwormen verwekt. Of dat men vlees op stamcellen gaat groeien. Veel mensen zouden hier de neus voor ophalen, maar als je het verschil niet proeft, why not?

Citaat:
We? Toch niet de gemiddelde Vlaming!
Dankzij GAIA (Vlamingen) is er veel bereikt. Dit komt omdat ze de gemiddelde Vlaming achter hun hebben staan.

Citaat:
Het blijft bij de meeste mensen verdacht stil. Tot welke groep ze ook behoren.
Je mag hier nog niet eens vragen of dierenwelzijn hen ene moer kan schelen!
Nochtans zijn wij het die dierenleed verfoeien in elke graad en een bepaalde groep verdacht stil is. En de groep die jij aanhaalde, gaat de confrontatie helemaal niet aan.
Wie is er stil he artisjok?
Oud 14 augustus 2011, 09:52   #605
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Dus, U bent selectief in't aanvaarden van bronnen,
Natuurlijk ben ik selectief in het aanvaarden als bron. Aanvaard jij alles?
Dan maak ik een blog aan, schrijf er je reinste zever, en gebruik het hier als bron. Ok?
Citaat:
en nog selectiever in uw interpretatie.
Hoezo?

Citaat:
Dat had ik nu echt niet zien aankomen.
Dan weet je het nu.
Citaat:
Zeer simpel.
Om het in't nederlands te brengen.
De slachter moet geen moslim zijn, maar zich wel houden aan alle regeltjes die het vlees van een dier halal maakt. Natuurlijk, heidenen zijn niet welkom, maar mensen van't boek, die hebben bepaalde dispensaties.(alhoewel sommige hardcore fundi's ook christenen als heidenen zien, daar ze de drievuldigheid in hun geloof zitten hebben).
De slachter moet wel mentaal gezond zijn (ook hier zien we een probleem, de hardcores gaan er van uit dat niet moslims zowiezo geestesziek moeten zijn. En daar zitten dan weer 2 strekkingen in. De humanen, die zieken willen verzorgen-oftewel bekeren- en hen die nog een blik bommen opentrekken)

Het dier, dat niet op de lijst van verboden dieren staat, slachten met de kop richting Mekka.
Het dier moet dus niet opgehangen woorden aan de poten. Integendeel, dat is zelfs niet halal.

Citaat:
Het slachten dient alleen voor consumptie of om het dier uit onnodig leiden te verlossen. Het dient ook specifiek aan Allah opgedragen te zijn. (Bismillah prevelen tijdens het oversnijden van de halsslagaders is een prima ding.)

Het dier moet leegbloeden om het halal te houden. Een op de kop gehangen dier bloed sneller leeg. Het is dus aanbevelswaardig voor de slachter die zich houdt aan de Dhabihah om deze extra toe te passen.

Tijdens het leegbloeden mag geen enkele handeling het dier verstoren in't sterven.
Het dier bloed sneller leeg als het hart nog klopt, dus een dier dat dood is voor het oversnijden van de belangrijkste slagaders maakt het zowiezo haram. Dit is een probleem indien de lokale wetten het gebruik van een slagpinpistool of dergelijke voorschrijft om een dier te verdoven, daar dit systeem te gemakkelijk tot de dood van een dier leid.

Kortweg, "islamitisch" slachten van een dier komt er op neer dat het zo snel en volledig mogelijk moet leegbloeden en dat gaat nu eenmaal beter met een nog kloppend hart, en raar maar waar, adrenaline en shock zorgen ervoor dat het hart langer aan de slag kan blijven.

En al de rest, is gewoon hersenspoeling.

Ik sta open voor verbeteringen en terechtwijzingen in mijn nogal brutte vertaling van het engelstalige artikel, wat een pak meer referenties en links naar de juiste soerah's en hadiths geeft.
Er staat wel wat eigen commentaar tussen de vertaling.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2011, 09:56   #606
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
je verwacht van anderen dat ze een hele paper schrijver omdat je te lui bent om een filmpje te bekijken?
Neen, ik apprecieer het als men linkt naar tekst.
Op de site van gaia heb je toch tekst + beeld.
Oud 14 augustus 2011, 10:01   #607
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
zot zijn doet geen zeer.
Wil je stoppen met je onnozele opmerkingen? Wat is de bedoeling? Wat ruzie stoken. Is dit jou idee van discussiëren?
Citaat:
Ik heb nergens beweerd dat ze de koe aan de poten ophangen om halal te zijn. JIJ beweerde dat het niét over een halal slacht ging, DUS kon ik enkel concluderen dat ze de koe aan de poten ophingen omdat ze het spartelen zo leuk vonden
Ik heb gevraagd waaruit blijkt dat het een halal-slachting is. Dat kon je niet
Ik betwijfelde dat het om een halal-slachting ging, net omdat het dier aan de poten wordt opgehangen.
Jij beweerde dat het wel degelijk om een halal-slachting gaat (inclusief het dier ophangen aan de poten)

Laatst gewijzigd door artisjok : 14 augustus 2011 om 10:03.
Oud 14 augustus 2011, 10:17   #608
Alienation
Minister

Standaard

Citaat:
Wil je stoppen met je onnozele opmerkingen? Wat is de bedoeling? Wat ruzie stoken. Is dit jou idee van discussiëren?

Ik betwijfelde dat het om een halal-slachting ging, net omdat het dier aan de poten wordt opgehangen.
Jij beweerde dat het wel degelijk om een halal-slachting gaat (inclusief het dier ophangen aan de poten)
begin eens met de film te zien, er worden wel degelijk dieren met de poot omhoog gehangen. De mensen die het undercover filmen vroegen nog "is dit wel halal"? En de slachter garandeerde deze dat het halal slachtingen zijn.
Oud 14 augustus 2011, 10:27   #609
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Natuurlijk ben ik selectief in het aanvaarden als bron. Aanvaard jij alles?
Dan maak ik een blog aan, schrijf er je reinste zever, en gebruik het hier als bron. Ok?
Daar hebt U geen blog voor nodig hoor.

Citaat:
Hoezo?
Als goeie apologeet en Dhimmie kan U geen enkele commentaar over uw favoriertjes verdragen en negeert U die gewoon, of probeert U van het onderwerp af te wijken.

Citaat:
Dan weet je het nu.
Ironie en sarcasme is niet aan U besteed.

Citaat:
Het dier moet dus niet opgehangen woorden aan de poten. Integendeel, dat is zelfs niet halal.
U begrijpt het echt niet he. Alles om het dier sneller te laten leegbloeden is goed. En de enige vereiste waar U zou kunnen op terugvallen is dat de kop richting Mekka moet zitten/liggen/hurken of hangen.

Citaat:
Er staat wel wat eigen commentaar tussen de vertaling.
Ik noem het dan ook een brutte vertaling.

Laatst gewijzigd door maddox : 14 augustus 2011 om 10:29.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2011, 10:47   #610
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Ter info:

What is the correct Islamic Ruling on mechanical slaughter (for chickens, etc.)? Is it allowed? If not, why?

Question
I would like this information to post on my web site, Eat-Halal.com. Jazakallah-hu-Khairan.

Answer
Mechanical slaughter is of three types

chickens are transported to the place of slaughter through a conveyer belt and are manually slaughtered. If there is A certainty that the chicken is alive and the Muslim slaughterer recites the name of Allah upon slaughtering then+the+chicken+is+Halaal

etc.... (tekst amper leesbaar: zie: http://www.askimam.org/fatwa/fatwa.p...5b0648ae91db85)

zelfs kippen moeten dus manueel door een muzelman geslacht worden, indien ze mechanisch worden geslacht is het niet goed.
Dat ze eerst door een elektrisch bad moeten kan geen kwaad. Dat ze eerst gepluimd worden alvorens onthoofd is blijkbaar ook geen probleem.
http://www.askimam.org/fatwa/fatwa.p...2e7a93fdd5ffe7
Oud 14 augustus 2011, 11:06   #611
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alienation Bekijk bericht
De tekst komt niet half zo dicht bij het leed waarmee je geconfronteerd wordt in de film artisjok. Ik vind persoonlijk dat je de film bekeken moet hebben als je de discussie aangaat. Het gaat hier over halal slachtingen in België.
Ik heb geen gruwelijke beelden nodig om het leed te beseffen.
Oud 14 augustus 2011, 11:09   #612
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik heb geen gruwelijke beelden nodig om het leed te beseffen.
alleen 500 posten?
Oud 14 augustus 2011, 11:11   #613
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Je hoort mij er toch wel over??? Ik heb gezegd dat het verschrikkelijk is. Ik heb ook mijn afgunst getoond over hoe die dieren in gesloten ruimtes worden opgewkeekt, in de ammoniak dampen. Het mag eens stoppen al dat onnodig leed. Daarom zou ik het niet erg vinden dat men vlees van meelwormen verwekt. Of dat men vlees op stamcellen gaat groeien. Veel mensen zouden hier de neus voor ophalen, maar als je het verschil niet proeft, why not?
In vergelijking met het onverdoofd slachten spreek je er amper over.

Citaat:
Dankzij GAIA (Vlamingen) is er veel bereikt. Dit komt omdat ze de gemiddelde Vlaming achter hun hebben staan.
De gemiddelde Vlaming interesseert het niet.
Citaat:
Nochtans zijn wij het die dierenleed verfoeien in elke graad en een bepaalde groep verdacht stil is. En de groep die jij aanhaalde, gaat de confrontatie helemaal niet aan.
Wie is er stil he artisjok?
Wij? Niet de gemiddelde Vlaming/Belg/Europeaan! Want die is oorverdovend stil.
Oud 14 augustus 2011, 11:13   #614
Alienation
Minister

Standaard

Allez doorsnee Vlamingen, laat U eens horen hoe hard ge het dierenleed aanprijst of niet aub.
Dan is iedereen hier tevreden.
Oud 14 augustus 2011, 11:14   #615
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:

Zoals al verschillende keren vermeld (maar ja dat blijkt nodig te zijn voor diehard onwetenden) bestaat het halal slachten uit verschillende elementen:

- geen verdoving
- hart moet kloppen
- moslimslachter die Allah aanroept
- kop richting mekka
- zoveel mogelijk bloed uit het dier laten lopen middels o.a. het ophangen aan een poot zodat de zwaartekracht meehelpt om via de halsslagader uit het lichaam te lopen.

heb je ooit al gevolgd in een discussie over halal, of copieer jij enkel linkjes + quotes? Deze informatie is hier al tig keer op het forum vermeld.
Maar natuurlijk als je commentaar wil geven op een filmpje zonder het te bekijken dat begint dat zwaar irritant door te wegen.

dat het filmpje over halal slachtingen ging kon je lezen in de tekst die Gaia erbij had gezet, maar dan moest je op "meer informatie" drukken wat blijkbaar te omslachtig of te ingewikkeld was voor die hersencel.

Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 14 augustus 2011 om 11:15.
Oud 14 augustus 2011, 11:15   #616
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
begin eens met de film te zien, er worden wel degelijk dieren met de poot omhoog gehangen. De mensen die het undercover filmen vroegen nog "is dit wel halal"? En de slachter garandeerde deze dat het halal slachtingen zijn.
Ik betwijfel niet dat er dieren met de poot omhoog gehangen worden.
Ik betwijfel dat dit halal is.
Jij mag ook altijd aantonen dat die praktijken halal zijn, want circe kan het niet.

Dat er geageerd wordt tegen onverdoofd slachten. Volledig mee akkoord.
Maar je moet niet alle misbruiken en mishandelingen op de rekening van halal/moslims schrijven. Wanneer je dat onterecht doet; is dit moslimbashen; en heeft dit niets meer te maken met dierenwelzijn!
Wie durft er hier niet eens vertellen of dierenwelzijn haar een moer kan schelen?
Oud 14 augustus 2011, 11:17   #617
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik betwijfel niet dat er dieren met de poot omhoog gehangen worden.
Ik betwijfel dat dit halal is.
Jij mag ook altijd aantonen dat die praktijken halal zijn, want circe kan het niet.
Dat er geageerd wordt tegen onverdoofd slachten. Volledig mee akkoord.
Maar je moet niet alle misbruiken en mishandelingen op de rekening van halal/moslims schrijven. Wanneer je dat onterecht doet; is dit moslimbashen; en heeft dit niets meer te maken met dierenwelzijn!
Wie durft er hier niet eens vertellen of dierenwelzijn haar een moer kan schelen?
OK mensen! ik geef het op!

Daarom ben ik ook nooit in het onderwijs gestapt. Ik WIST dat ik een bepaalde categorie van leerlingen zoals sommige soepgroenten, nooit tot op het einde zou kunnen helpen om dingen te begrijpen.

Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 14 augustus 2011 om 11:18.
Oud 14 augustus 2011, 11:17   #618
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Allez doorsnee Vlamingen, laat U eens horen hoe hard ge het dierenleed aanprijst of niet aub.
Dan is iedereen hier tevreden.
Daar zal je lang op moeten wachten, vrees ik.
Oud 14 augustus 2011, 11:20   #619
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
OK mensen! ik geef het op!

Daarom ben ik ook nooit in het onderwijs gestapt. Ik WIST dat ik een bepaalde categorie van leerlingen zoals sommige soepgroenten, nooit tot op het einde zou kunnen helpen om dingen te begrijpen.
Citaat:
Oud 14 augustus 2011, 11:22   #620
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Onlangs waren we nog bezig over normen en waarden bij kinderen artisjok... Indien jij je kinderen halal vlees te eten gaf, moet je eens goed over uw normen en waarden gaan nadenken ook. Er is zo'n uitspraak: Wie slecht is voor dieren, ....
Citaat:
Mijn dochter is vegetariër sedert enkele jaren. Uit overtuiging, want ze at zeer graag vlees.
Kun je me nog vertellen wat er scheelt met mijn normen en waarden?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be