![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#601 |
|
Minister
|
De tekst komt niet half zo dicht bij het leed waarmee je geconfronteerd wordt in de film artisjok. Ik vind persoonlijk dat je de film bekeken moet hebben als je de discussie aangaat. Het gaat hier over halal slachtingen in België.
|
|
|
|
|
|
#602 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Bovendien moet alles gecontroleerd worden door een moslim om te zien of de halal regels gevolgd werden. Ik vermoed dat in gevallen van nood een jood of christen het ook mag doen, want hun eten was ook eetbaar voor moslims las ik ergens, maar dat zijn noodgevallen en géén halal-slachting. Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 14 augustus 2011 om 09:45. |
|
|
|
|
|
|
#603 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Goed dat ze pleiten voor bio-koeien: wie houdt ze tegen? Waarom gaan ze gewoon niet naar de boeren om hun eigen koeien aan te duiden die biologisch worden opgekweekt? Wij doen dat hier ook, niemand verbiedt dat. Maar het punt waarover het gaat: het onverdoofd onwettelijk slachten... dat wordt netjes in een wolk mist verpakt, want d�*t blijft natuurlijk hetzelfde. |
|
|
|
|
|
|
#604 | ||
|
Minister
|
Je hoort mij er toch wel over??? Ik heb gezegd dat het verschrikkelijk is. Ik heb ook mijn afgunst getoond over hoe die dieren in gesloten ruimtes worden opgewkeekt, in de ammoniak dampen. Het mag eens stoppen al dat onnodig leed. Daarom zou ik het niet erg vinden dat men vlees van meelwormen verwekt. Of dat men vlees op stamcellen gaat groeien. Veel mensen zouden hier de neus voor ophalen, maar als je het verschil niet proeft, why not?
Citaat:
Citaat:
Wie is er stil he artisjok? |
||
|
|
|
|
|
#605 | ||||
|
Banneling
|
Natuurlijk ben ik selectief in het aanvaarden als bron. Aanvaard jij alles?
Dan maak ik een blog aan, schrijf er je reinste zever, en gebruik het hier als bron. Ok? Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||
|
|
|
|
|
#606 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#607 | |
|
Banneling
|
Wil je stoppen met je onnozele opmerkingen? Wat is de bedoeling? Wat ruzie stoken. Is dit jou idee van discussiëren?
Citaat:
Ik betwijfelde dat het om een halal-slachting ging, net omdat het dier aan de poten wordt opgehangen. Jij beweerde dat het wel degelijk om een halal-slachting gaat (inclusief het dier ophangen aan de poten) Laatst gewijzigd door artisjok : 14 augustus 2011 om 10:03. |
|
|
|
|
|
|
#608 | |
|
Minister
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#609 | |||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. Laatst gewijzigd door maddox : 14 augustus 2011 om 10:29. |
|||||
|
|
|
|
|
#610 |
|
Banneling
|
Ter info:
What is the correct Islamic Ruling on mechanical slaughter (for chickens, etc.)? Is it allowed? If not, why? Question I would like this information to post on my web site, Eat-Halal.com. Jazakallah-hu-Khairan. Answer Mechanical slaughter is of three types chickens are transported to the place of slaughter through a conveyer belt and are manually slaughtered. If there is A certainty that the chicken is alive and the Muslim slaughterer recites the name of Allah upon slaughtering then+the+chicken+is+Halaal etc.... (tekst amper leesbaar: zie: http://www.askimam.org/fatwa/fatwa.p...5b0648ae91db85) zelfs kippen moeten dus manueel door een muzelman geslacht worden, indien ze mechanisch worden geslacht is het niet goed. Dat ze eerst door een elektrisch bad moeten kan geen kwaad. Dat ze eerst gepluimd worden alvorens onthoofd is blijkbaar ook geen probleem. http://www.askimam.org/fatwa/fatwa.p...2e7a93fdd5ffe7 |
|
|
|
|
|
#611 |
|
Banneling
|
Ik heb geen gruwelijke beelden nodig om het leed te beseffen.
|
|
|
|
|
|
#612 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#613 | |||
|
Banneling
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
|
|
|
|
|
#614 |
|
Minister
|
Allez doorsnee Vlamingen, laat U eens horen hoe hard ge het dierenleed aanprijst of niet aub.
Dan is iedereen hier tevreden. |
|
|
|
|
|
#615 | |
|
Banneling
|
Citaat:
- geen verdoving - hart moet kloppen - moslimslachter die Allah aanroept - kop richting mekka - zoveel mogelijk bloed uit het dier laten lopen middels o.a. het ophangen aan een poot zodat de zwaartekracht meehelpt om via de halsslagader uit het lichaam te lopen. heb je ooit al gevolgd in een discussie over halal, of copieer jij enkel linkjes + quotes? Deze informatie is hier al tig keer op het forum vermeld. Maar natuurlijk als je commentaar wil geven op een filmpje zonder het te bekijken dat begint dat zwaar irritant door te wegen. dat het filmpje over halal slachtingen ging kon je lezen in de tekst die Gaia erbij had gezet, maar dan moest je op "meer informatie" drukken wat blijkbaar te omslachtig of te ingewikkeld was voor die hersencel. Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 14 augustus 2011 om 11:15. |
|
|
|
|
|
|
#616 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Ik betwijfel dat dit halal is. Jij mag ook altijd aantonen dat die praktijken halal zijn, want circe kan het niet. Dat er geageerd wordt tegen onverdoofd slachten. Volledig mee akkoord. Maar je moet niet alle misbruiken en mishandelingen op de rekening van halal/moslims schrijven. Wanneer je dat onterecht doet; is dit moslimbashen; en heeft dit niets meer te maken met dierenwelzijn! Wie durft er hier niet eens vertellen of dierenwelzijn haar een moer kan schelen? |
|
|
|
|
|
|
#617 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Daarom ben ik ook nooit in het onderwijs gestapt. Ik WIST dat ik een bepaalde categorie van leerlingen zoals sommige soepgroenten, nooit tot op het einde zou kunnen helpen om dingen te begrijpen. Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 14 augustus 2011 om 11:18. |
|
|
|
|
|
|
#618 |
|
Banneling
|
|
|