Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 14 augustus 2011, 01:16   #581
Alienation
Minister

Alienation's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
ja, 2 jaar geleden, als reactie op die beelden van gaia, kwam er eens een politica uit haar kast. daarna werd het natuurlijk weer stil.
nu, de recente gebeurtenissen in NL zorgen mss voor een opflakkering.

de gemiddelde belg heeft trouwens al een overdosis aan dierlijke eiwitten binnen, dus ik zie niet goed in waarom we meelwormen zouden nodig hebben als nutriënt. we hebben mijns inziens vooral minder mensen nodig
Ja, maar minder mensen gaat de economie dan weer vertragen ej

Ja het is weer verdacht stil geworden, daarom dat we het eens terug vanonder het stof moeten halen. De persoon die een aanvraag deed om religieus slachten te verbieden is inmiddels door dezelfde groep als Onckelinkx opzij geschoven.
Bij Bartje had dit al lang opgelost geweest.
Oud 14 augustus 2011, 01:21   #582
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:

de gemiddelde belg heeft trouwens al een overdosis aan dierlijke eiwitten binnen
Da's een redelijke veronderstelling. Mijn tonneke gaat akkoord met U. Maar't is zo lekker he.
Citaat:
Dus ik zie niet goed in waarom we meelwormen zouden nodig hebben als nutriënt.
Bof, als we koeien al zouden kunnen vervangen door de goedkopere meelwormen, en er goedkopere hamburgers van maken die evengoed smaken, waarom niet?
Citaat:
we hebben mijns inziens vooral minder mensen nodig
Ik ben 1 van die extremisten die 500 000 000 mensen als maximaal voor moeder aarde aanbeveelt.
Oud 14 augustus 2011, 01:36   #583
Alienation
Minister

Alienation's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Da's een redelijke veronderstelling. Mijn tonneke gaat akkoord met U. Maar't is zo lekker he.

Bof, als we koeien al zouden kunnen vervangen door de goedkopere meelwormen, en er goedkopere hamburgers van maken die evengoed smaken, waarom niet?

Ik ben 1 van die extremisten die 500 000 000 mensen als maximaal voor moeder aarde aanbeveelt.
Georgia guidestones?
Oud 14 augustus 2011, 01:46   #584
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alienation Bekijk bericht
Georgia guidestones?
Geen idee wat die Georgia Guidestones zijn.

Neen, ik haal mijn 500 000 000 miljoen uit een ander gegeven. We verbruiken als Europeanen X megawatt/jaar voor alles wat we doen ( zelfs het kweken van een champignon steekt hierbij). Elke m² geeft momenteel- en voor de voorzienbare toekomst, maximaal 200w gedurende 6 uur gemiddeld aan invallende zonne-energie.

Als we de opbouwkost van die zonne-energiewinning en de hypotheek naar de toekomst op pak'm beet 6 generaties tellen (200 jaar), dan kom ik uit op 500 000 000 mensen die we "nu" kunnen onderhouden, en dat betekend dat we "NU" gebruik moeten maken van de door moeder natuur gegeven historische energiebronnen. Fossiele brandstoffen en splijtbare nucleaire materialen. En dat gebruik is dan niet uw volgende Ipad of Blackberry.
Oud 14 augustus 2011, 08:09   #585
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Euh doodt? lol.
Oei.

Citaat:
Als je dat goed doet, ja.
Idem met de elektroshocks: als je dat goed doet, voelen die niks meer.

Ook aan het verdoofd slachten in B en daarbuiten schort nog serieus wat.
Men voert dan de verdoving uit, maar als dat dier nog ligt te spartelen (verkeerd verdoofd dus) hebben ze soms de neiging om toch maar door te gaan met het vervolg.

Niet zo verbazingwekkend, als je bekijkt wat er allemaal aan dierengruwel gaande is in B.

Dus dringend nood aan meer controle, en bewustwording bij de consument.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2011, 08:15   #586
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Het is verschrikkelijk! Ik heb daar mijn afgunst toch voor getoond?
Maar ik toonde je evenwel aan hoe hypocriet de halal eisers zijn, daar ze een verdoofde geslachte kip wel kunnen eten. Daarbovenop, runderen/schapen/geiten halal slachten die niet halal opgebracht zijn.
Jij gaf dan een link van groene moslims die een minderheid vertegenwoordigen.

Mijn opmerking daarop was nog: Waarom gaan ze de confrontatie niet aan zoals wij dat vroeger konden doen, waarop verdoofd slachten een wettelijke verplichting werd.

Harder roepen moeten ze doen, maar wat houdt hen tegen? Schrik gestenigd te worden ofzo? Enfin ik weet niet hoor.
Ja, de groene moslims zijn waarschijnlijk wel een minderheid. De meesten denken er gewoon niet over na.
Net zoals bij niet-moslims. De meesten denken er gewoon niet over na.
Er is amper interesse voor.
http://forum.politics.be/showthread.php?t=154038
Zet moslim of halal in de titel van het topic en dan is er plots wel interesse voor dierenwelzijn!
Oud 14 augustus 2011, 08:23   #587
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat zijn wij zeker niet vergeten.
waarom hoor ik je daat niet over?
Citaat:
Doordat wij eisen hebben gesteld mogen ze niet meer in de dag getransporteerd worden.
En we zullen nog harder blijven roepen voor meer dierenwelzijn.
We? Toch niet de gemiddelde Vlaming!
Citaat:
Het is de groep die jij zo verdedigt, dat verdacht stil is!
Een niet te vergeten belangrijk puntje artisjok
Het blijft bij de meeste mensen verdacht stil. Tot welke groep ze ook behoren.
Je mag hier nog niet eens vragen of dierenwelzijn hen ene moer kan schelen!
Oud 14 augustus 2011, 08:27   #588
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat heeft weinig te zien met halal. Er is duidelijk heel wat onenigheid omtrent de definiëring van halal. Heel wat Halal keurmerken baseren zich enkel op de manier waarop geslacht wordt.

In dat opzicht verschilt halalvlees niet van 'ons' vlees: sommigen hechten extra belang aan het leven van het dier voor de slachting, anderen niet. Er zijn genoeg niet-moslims die enkel vlees willen van bio-dieren (dat er in de biologische veeteelt ook heel veel mis gaat, is een andere discussie, maar de intentie is er), net zoals er moslims zijn voor wie vlees pas toelaatbaar is als er strenger op dierenwelzijn wordt toegekeken dan het minimum wettelijke.

Je moet geen verschillen gaan zoeken die er in werkelijkheid niet zijn.
Als ik de groene moslims mag geloven speelt dit wel degelijk mee. Maar is er geen aandacht voor. Wordt het te weinig in vraag gesteld.

Ik beweer niet dat er verschillen zijn.
Ik beweer dat dit ook punt van discussie moet zijn.
Oud 14 augustus 2011, 08:36   #589
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
dit is drie keer hetzelfde filmpje. zowel de link die ik gaf als de link die alienation gaf als de link die nynorsk gaf.
Drie keer hetzelfde filmpje van Gaia.
Maar na 554 posten heeft ze het begrepen?
1 Het filmpje dat jij gaf is niet hetzelfde als het filmpje op link die nynorsk gaf. De tijdsduur is al verschillend.
2 Gaia accepteer ik als betrouwbare bron, een of andere anonieme typ op youtube niet.
3 Gaia beweert niet dat een rund aan de poten ophangen halal is. Jij wel. Heb je nu al de tekst in de koran of de richtlijnen gevonden die dit moet bevestigen.

Laatst gewijzigd door artisjok : 14 augustus 2011 om 08:36.
Oud 14 augustus 2011, 08:41   #590
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat klopt. Ik laat liever de beelden zelf het woord doen. En ik betreur ten zeerste dat artisjok niet kijkt. Al wie de discussie hierover wil aangaan is zichzelf verplicht de beelden te zien.
Waarom moet ik de alle beelden bekijken?
Ik heb voldoende aan tekst.
Als een betrouwbare bron schrijft dat er dieren mishandeld worden, dan geloof ik dat zo wel. Daar heb ik geen beelden voor nodig.
Oud 14 augustus 2011, 08:44   #591
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Als ik de groene moslims mag geloven speelt dit wel degelijk mee. Maar is er geen aandacht voor. Wordt het te weinig in vraag gesteld.

Ik beweer niet dat er verschillen zijn.
Ik beweer dat dit ook punt van discussie moet zijn.
Ik ken geen islamitische dierenrechtenorganisatie in vlaanderen / belgië. Misschien bestaat er eentje, maar dan leggen ze verdacht weinig contact met de bestaande organisaties.

Laatst gewijzigd door Nynorsk : 14 augustus 2011 om 08:45.
Nynorsk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2011, 08:56   #592
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik ben blij voor uw dochter, en ik geef haar de beste wensen om zich vast te houden aan haar vegetarische dieet. (vegetarisch hoop ik, en niet veganistisch.)
Ja, vegetarisch. Veganiste, bespaar mij daarvan. Hoe moet ik haar dan trefeelijk voeden.
Het is zo al moeilijk. Ik heb nooit vegetarisch leren koken.
Citaat:
En het is ook een leuk punt te zien dat U onvrijwillig een positief kantje van U laat zien. Blijkbaar kan U een goed stukje vlees klaarmaken.
Wie zegt er dat ik het vlees klaar maak? Misschien doet mijn man dat altijd.

Laatst gewijzigd door artisjok : 14 augustus 2011 om 08:57.
Oud 14 augustus 2011, 09:04   #593
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
3 Gaia beweert niet dat een rund aan de poten ophangen halal is. Jij wel. Heb je nu al de tekst in de koran of de richtlijnen gevonden die dit moet bevestigen.
Als je wil debatteren over slachttechnieken dan ga je toch echt de filmpjes moeten bekijken hoor.
Oud 14 augustus 2011, 09:08   #594
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Welja, daar zit ik dus wat mee in.
Smaakstoffen enzo.
Oud 14 augustus 2011, 09:10   #595
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik ken geen islamitische dierenrechtenorganisatie in vlaanderen / belgië. Misschien bestaat er eentje, maar dan leggen ze verdacht weinig contact met de bestaande organisaties.
Waarom moeten die een aparte dierenrechtenorganisatie hebben?
Er zijn wel moslims/(facebook)groepen/fora die o.a. oog hebben voor het dierenwelzijn. Die dit item ter sprake brengen.
Oud 14 augustus 2011, 09:11   #596
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Als je wil debatteren over slachttechnieken dan ga je toch echt de filmpjes moeten bekijken hoor.
Kan je die slachttechnieken niet in tekst weergeven?
Oud 14 augustus 2011, 09:14   #597
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Waarom moet ik de alle beelden bekijken?
Ik heb voldoende aan tekst.
Als een betrouwbare bron schrijft dat er dieren mishandeld worden, dan geloof ik dat zo wel. Daar heb ik geen beelden voor nodig.
Dus, U bent selectief in't aanvaarden van bronnen, en nog selectiever in uw interpretatie.

Dat had ik nu echt niet zien aankomen.

Zeer simpel.
Om het in't nederlands te brengen.
De slachter moet geen moslim zijn, maar zich wel houden aan alle regeltjes die het vlees van een dier halal maakt. Natuurlijk, heidenen zijn niet welkom, maar mensen van't boek, die hebben bepaalde dispensaties.(alhoewel sommige hardcore fundi's ook christenen als heidenen zien, daar ze de drievuldigheid in hun geloof zitten hebben).
De slachter moet wel mentaal gezond zijn (ook hier zien we een probleem, de hardcores gaan er van uit dat niet moslims zowiezo geestesziek moeten zijn. En daar zitten dan weer 2 strekkingen in. De humanen, die zieken willen verzorgen-oftewel bekeren- en hen die nog een blik bommen opentrekken)

Het dier, dat niet op de lijst van verboden dieren staat, slachten met de kop richting Mekka.
Het slachten dient alleen voor consumptie of om het dier uit onnodig leiden te verlossen. Het dient ook specifiek aan Allah opgedragen te zijn. (Bismillah prevelen tijdens het oversnijden van de halsslagaders is een prima ding.)

Het dier moet leegbloeden om het halal te houden. Een op de kop gehangen dier bloed sneller leeg. Het is dus aanbevelswaardig voor de slachter die zich houdt aan de Dhabihah om deze extra toe te passen.

Tijdens het leegbloeden mag geen enkele handeling het dier verstoren in't sterven.
Het dier bloed sneller leeg als het hart nog klopt, dus een dier dat dood is voor het oversnijden van de belangrijkste slagaders maakt het zowiezo haram. Dit is een probleem indien de lokale wetten het gebruik van een slagpinpistool of dergelijke voorschrijft om een dier te verdoven, daar dit systeem te gemakkelijk tot de dood van een dier leid.

Kortweg, "islamitisch" slachten van een dier komt er op neer dat het zo snel en volledig mogelijk moet leegbloeden en dat gaat nu eenmaal beter met een nog kloppend hart, en raar maar waar, adrenaline en shock zorgen ervoor dat het hart langer aan de slag kan blijven.

En al de rest, is gewoon hersenspoeling.

Ik sta open voor verbeteringen en terechtwijzingen in mijn nogal brutte vertaling van het engelstalige artikel, wat een pak meer referenties en links naar de juiste soerah's en hadiths geeft.

Laatst gewijzigd door maddox : 14 augustus 2011 om 09:34.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2011, 09:23   #598
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Waarom moeten die een aparte dierenrechtenorganisatie hebben?
Er zijn wel moslims/(facebook)groepen/fora die o.a. oog hebben voor het dierenwelzijn. Die dit item ter sprake brengen.
'ter sprake brengen'... daar kom je ver mee.
het is een kwestie van druk uitoefenen, zodat je gehoord wordt. In B. wordt je nauwelijks gehoord als je je mond opendoet, dierenrechtenorganisaties krijgen meestal gewoon een 'jaja we weten het' maar verder wordt er niks aan gedaan. Die enkeling die iets 'ter sprake brengt' heeft al helemaal niks in de pap te brokken.
Enige organisatie om druk uit te oefenen blijft dus wenselijk.

Trouwens, de groene moslims in NL hebben zich sterk afgezet tegen het verbod op onverdoofd slachten. Zo 'groen' zijn die nu ook weer niet.
Oud 14 augustus 2011, 09:25   #599
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Kan je die slachttechnieken niet in tekst weergeven?
je verwacht van anderen dat ze een hele paper schrijver omdat je te lui bent om een filmpje te bekijken?
Oud 14 augustus 2011, 09:28   #600
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
1 Het filmpje dat jij gaf is niet hetzelfde als het filmpje op link die nynorsk gaf. De tijdsduur is al verschillend.
2 Gaia accepteer ik als betrouwbare bron, een of andere anonieme typ op youtube niet.
zot zijn doet geen zeer.

Ik heb nergens beweerd dat ze de koe aan de poten ophangen om halal te zijn. JIJ beweerde dat het niét over een halal slacht ging, DUS kon ik enkel concluderen dat ze de koe aan de poten ophingen omdat ze het spartelen zo leuk vonden

(tussen haakjes: vermits de basisreden om halal (onverdoofd) te slachten is dat het hart van dier BIJ LEVEN zoveel mogelijk bloed wegpompt, is het weldegelijk dé halal manier om het dier aan de poten op te hangen zodat het bloed sneller weg kan stromen, maar dit is dan weer een ernstige uitleg en ik besef dat dit voor u te hoog gegrepen is).

het is hetzelfde filmpje waarbij het ene een stuk zal ingekort zijn en het andere niet. het filmpje BEKIJKEN zou al eens uitkomst kunnen bieden ipv honderden achterlijke posten te maken waaruit duidelijk blijkt dat je geeneens weet waarover je praat.

Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 14 augustus 2011 om 09:31.
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be