![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#201 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
#202 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Dat hangt er vanaf wat gij onderwijs noemt.
|
|
|
|
|
#203 | ||||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
Kleine hint: 'afzetmarkten creëren voor Westerse producten' door middel van ontwikkelingshulp is zever. Citaat:
Citaat:
Vooraleer ik geld geef, kijk ik altijd naar wat die organisatie doet, wat de kritieken op die specifieke organisatie zijn (of dat ze effectief nuttige zaken doen of niet) en volg ik het advies van Easterly: Citaat:
Artsen zonder grenzen vind ik doorgaans een goeie.
|
|
|
|
|
#204 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Maar de manier waarop je het formuleert is dat we daar zelf economisch beter van zouden worden (rijker of whatever). En dat is niet waar. Dat gebeurt maar door investeringen. Door Nike en consorten die daar fabrieken bouwen waar ze kunnen gaan werken (en hogere lonen kunnen verdienen in betere werkomstandigheden dan ze daar kunnen hebben door op de boereveldjes te werken). Daar worden alle partijen ('economisch' of 'monetair') beter van. Door caritas niet.
Laatst gewijzigd door AdrianHealey : 15 augustus 2011 om 11:36. |
||
|
|
|
|
|
#205 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Is dit soort onderwijs en het bijhorende kostenplaatje iets naar uw goesting?
Een half miljoen Euro om in Mali en Burkina Faso een groep Belgen aan Afrikanen te leren dansen.
|
|
|
|
#206 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
#207 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#208 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Naar sub-Sahara Afrika gaan en die kinderen dwingen vergevorderde fysica te leren is ook het 'overbrengen' van kennis, maar is niet echt deftig onderwijs.
|
|
|
|
|
#209 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Nu ja, die mensen hebben daar onderwijs op maat.
Als Westerlingen kunnen we ons beter niet bemoeien. (Eventueel helpen wat ze hebben.)
|
|
|
|
|
#210 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
#211 | |
|
Provinciaal Statenlid
|
Citaat:
Somalië: 1993, OXFAM verzorgd het transport van wapens voor Krijgsheer AIDID, als ze nog even tijd hebben vervoeren ze kreeften vanuit Kismayo naar KENIA en komen ze met Kath (drugs) terug. Medewerkers van UNHCR leven er vrolijk op los (feestjes) in hun compound in Afmadou, een medewerker (Deense Timmerman) verklaart omgerekend ongeveer 200000 Bfr te verdienen. Congo: Levering van muskietennetten, reactie ontvangers, wat een leuke visnetjes. Condooms, ideaal als ballon voor de kinderen. NGO's rijden in KABUL (Afghanistan) rond met een Landcruiser van ik ga u hier hebben. In hun vrije tijd maken ze uitstapjes naar het platteland om waterputten te boren, gevolg teveel waterputten per dorp met als gevolg geen debiet meer. Maar hun quota was gehaald een geslaagde missie bron ?....Ik was er zelf bij |
|
|
|
|
|
|
#212 |
|
Banneling
|
Het zou natuurlijk niet meer dan normaal zijn dat de stal van de ngo's uitgemest wordt...
Waarschijnlijk bestaat de top van die organisaties uit 'correcten'... Maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat we ondertussen Afrika niet 'moeten' helpen... al komt maar 10-30% van onze giften ter plaatse... Men 'mag' natuurlijk zolang ook nog de 'onmens' uithangen... |
|
|
|
|
|
#213 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ergo, een eerlijke graanprijs, een eerlijke grondstoffenprijs, en voor de oorlogsheren en dergelijke, een eerlijke uitwisseling van bommen en granaten.
|
|
|
|
#214 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Man toch, wat een onbezonnen uitspraak. Ik zorg al +30 jaar voor mezelf en mijn gezin, zodat geen van ons zijn handje moet ophouden om van andermans geld en werk te profiteren. Als iedereen hetzelfde doet, dan hebben de luie negerkes ons niet nodig, en kunnen de ontwikkelingsoplichters ook echt werk gaan zoeken. Als gij dan mensen zoals ik onmensen noemt, dan weet ge niet waarover ge praat, om nog te verzwijgen dat het een ware schande is. Schaam u gewoon. De volgende colporteur die aan mijn deur komt, steek ik zijn prullaria waar de zon nooit schijnt. Dat hebt gij op uw geweten. Hoop maar dat het zakskes met zachte sinzjippen zijn en geen kunstboeken met harde kaft.
|
|
|
|
|
#215 |
|
Banneling
|
De Verenigde Naties voeren een onderzoek naar de diefstal van duizenden zakken voedsel die bestemd waren voor de slachtoffers van de hongersnood in Somalië. Het voedsel wordt verkocht op markten in dezelfde omgeving waar kinderen in vluchtelingenkampen omkomen van honger.
© afp Persagentschap AP vond acht verschillende plaatsen waar zakken met voedselhulp op markten en kleinere winkels verkocht worden. De zakken dragen allemaal het logo van het Wereld Voedsel Programma van de VN, USAID van de VS of Japanse hulporganisaties. Volgens het persbureau is de voedselhulp zelfs niet veilig in de vluchtelingenkampen. Verschillende vluchtelingen zeggen dat ze de zakken met voedsel terug moeten geven nadat persfotografen de obligatoire foto's hebben genomen. LEES VERDER En de opbrengst van deze gestolen voedselhulp gaat dan weer naar de wapenlobby zodat ze met een vol buikske mekaar kunnen doodschieten, ipv te sterven met een lege buik. |
|
|
|
|
|
#216 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#217 |
|
Staatssecretaris
|
vandaag in het nieuwsblad
"helft voedselhulp in Somalië word gestolen" ziehier het bewijs dat storten op 1212 etc... zinloos is en nog meer mensen vermoord daar je de bankrekeningen van criminelen spijst!! een voedselhulpprogramma in dergelijke landen mag en kan alleen werken als er ook een buitenlandse militaire macht is die alle rechten heeft om het voedsel bij de juiste personen te brengen dus stoppen met die handel van 1212 enz... |
|
|
|
|
|
#218 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Aangezien Supe®Staaf menselijk is, is die post niet onmenselijk.
En, hoe wenst U de acties van de AP te karakteriseren? Zo'n onwenselijkheden over de voedselhulpprogramma's in de media te brengen, dat zou toch bestraft moeten worden met een ferme pets op hun vingers en de vermanende woorden "nooit meer doen". Of, laat maar, die ferme pets is er te veel aan.
|
|
|
#219 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Maar zelfs als dit waar is... komt nog de helft terecht... En worden er nog massaal 'mensen' gered... Want sommigen schijnen te vergeten dat zelfs zwarte (want dat maakt het voor 'enkelen' nog erger) moslims ook... ► mensen ◄ zijn... Maar soit, van mij is niemand verplicht te storten... en het leed in de wereld iets proberen te verzachten... |
|
|
|
|
|
|
#220 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Misdadig is het feit dat er mensen zijn die geld komen ophalen bij de gewone man en daarbij zeggen dat het voor de negerkes is, terwijl het in werkelijkheid zo goed als integraal in hun eigen zakken verdwijnt.
Ik ben benieuwd hoeveel burgers nog zouden geven moesten ze precies weten hoeveel van hun donatie er precies in de zak van de "weldoener" verdwijnt. |
|
|
|