Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 17 augustus 2011, 15:53   #741
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Ja, ik zal ze nog eens geven.
Je kan het hier nalezen
http://forum.politics.be/showthread....38#post5633238

Wat na "QUOTE :" komt en inspringt zijn jouw letterlijk woorden.
Wat na "LINK :" komt zijn de linken.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
graag een rechtstreekse quote van de originele post die IK schreef en geen commentaar over wat jij ervan maakt aub.

Moeilijk precies hé?
Rechtstreekse quote? Wat is dat?
Jouw letterlijke woorden met de link naar de originele posts, dat is wat je vroeg. Dat kreeg je.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2011, 15:57   #742
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Rechtstreekse quote? Wat is dat?
Jouw letterlijke woorden met de link naar de originele posts, dat is wat je vroeg. Dat kreeg je.
en waar schrijf ik dan letterlijk dat de joods geslachte dieren op slag dood zijn na 10 seconden? ik zoek ik zoek maar vind het nergens. Jij weet het vast wel staan, vermits je het te pas en onpas hebt herhaald. Dus NOGMAALS: geef me de originele link of hou ermee op met je leugens en laster!

ik vond in feite enkel dit:

Citaat:
Die verdoving is toch alleen nodig als het een halal slachting is. Als het een koosjer slachting is lijden de dieren geen pijn.
http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=627
Waar bij halal onverdoofd het dier nog 10 minuten spartelt, is het bij koosjer onverdoofd na 10 seconden gedaan.

De wondere wereld van de natuur.
waar schrijf IK zoiets Artisjokske? Graag LINK+QUOTE. of komt deze achterlijke denkwijze misschien uit een min of meer door wiet bedwelmde welbekende koker?

bemerk dat de link van artisjok verwijst naar het stuk van joodse medewerkers die het over de halssnede (en och gut ja, ook de begeleiding en het draaien, anders is die 10 seconden niet correct en d�*�*r draait het volgens artisjok blijkbaar om). In ieder geval gaat het niet over de tijdspanne die het dier nodig heeft alvorens de doodsstrijd voorbij is.

Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 17 augustus 2011 om 16:19.
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2011, 16:19   #743
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Albrecht Bekijk bericht
Goh, een broodje aap gaat eerder over verhalen, en religie ook.

Een theorie die niet strookt met de realiteit zou je eerder kunnen linken aan pseudowetenschap of foute redeneringen.
Kan ik mee leven.
Oud 17 augustus 2011, 16:20   #744
Alboreto

Standaard

Citaat:
Hoe noem je het, wanneer die theorie die niet klopt met de werkelijkheid, tot in den treure moedwillig herhaald wordt?
Slecht karakter?
Oud 17 augustus 2011, 17:24   #745
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
en waar schrijf ik dan letterlijk dat de joods geslachte dieren op slag dood zijn na 10 seconden? ik zoek ik zoek maar vind het nergens. Jij weet het vast wel staan, vermits je het te pas en onpas hebt herhaald. Dus NOGMAALS: geef me de originele link of hou ermee op met je leugens en laster!
Jij schrijft dat niet letterlijk, en dat heb ik nooit beweerd.
Wat ik wel schreef.
Je probeerde ons wijs te maken dat een rund 10 minuten spartelt bij een halal slachting, bij een kosjer slachting zou het in 10 seconden gedaan zijn.
ik schreef ook
Ja, je maakte me later wijs dat die 10 seconden sloeg op het maken van de halssnede. Niet beseffend dat 10 seconden daarvoor enorm lang is.
Om jouw QUOTES+LINK na te lezen klik hier.
Oud 17 augustus 2011, 17:27   #746
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat ik wel schreef.
Je probeerde ons wijs te maken dat een rund 10 minuten spartelt bij een halal slachting, bij een kosjer slachting zou het in 10 seconden gedaan zijn.
ik schreef ook
Ja, je maakte me later wijs dat die 10 seconden sloeg op het maken van de halssnede. Niet beseffend dat 10 seconden daarvoor enorm lang is.
ha! we zijn er.

jij DENKT dat ik iets schreef, of jij DENKT dat ik iets bedoelde wat er niét stond, en nu ben je al tien bladzijden lang aan het beweren dat wat jij DENKT datgene is wat ik schreef.

Nog steeds kan je me geen quotes van MEZELF geven waarin ik dit heb beweerd/geschreven. Een quote van de originele poster is niet hetzelfde als een quote van jezelf tonen waarin je zègt dat ik iets heb geschreven, terwijl dit niet het geval is. Dit noemt men VERVALSING of VALSHEID IN GESCHRIFTEN.

Als ik zou gezegd hebben wat jij beweert dat ik zou gezegd hebben, geef me dan mijn originele quotes + links zodat ik (en andere lezers) kan terugchecken.
En misschien kan je anders je mond hierover houden? Steek nog een jointje op.

Jammer maar helaas. Is dat niet wat men noemt "een psychose"?

je schrijft:
Citaat:
wat krijg ik als ik daar klik?
dit:

Citaat:
raar toch hoe mensen van één post een halve pagina achterlijkheden kunnen maken.

Dit stond er:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok

dit was het antwoord

http://isreality.nl/%E2%80%98halal-s...heet%E2%80%99/

hoe dikwijls moet ik dit stukje nu nog herhalen vooraleer je begrijpend kan lezen wat er staat?
Waar lees jij wat je hierboven beweert?

Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 17 augustus 2011 om 17:50.
Oud 17 augustus 2011, 17:51   #747
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
ha! we zijn er.

jij DENKT dat ik iets schreef, of jij DENKT dat ik iets bedoelde wat er niét stond, en nu ben je al tien bladzijden lang aan het beweren dat wat jij DENKT correct is.
Nee hoor, ik schreef niet wat ik denk dat jij bedoelde.
Graag citaat met link.

Wat ik wel schreef.
ik schreef ook

Citaat:
Nog steeds kan je me geen quotes van MEZELF geven waarin ik dit heb beweerd. Een quote is niet hetzelfde als een quote van jezelf tonen waarin je zègt dat ik iets heb gezegd. Dit noemt men VERVALSING of VALSHEID IN GESCHRIFTEN.

Als ik zou gezegd hebben wat jij beweert dat ik zou gezegd hebben, geef me dan mijn originele quotes + links zodat ik (en andere lezers) kan terugchecken.
Ik heb al meermaals die quotes van jezelf gegeven.
Lees het na.

Citaat:
En misschien kan je anders je mond hierover houden?
Waarom mag ik je niet confronteren met je eigen schrijfsel.

Citaat:
Steek nog een jointje op.
Nee, dank je. Waarom kom je daar voortdurend mee af? Is er je iets slecht bevallen?

Citaat:
Jammer maar helaas. Is dat niet wat men noemt "een psychose"?
Wat noemt men een psychose?
Onverdoofd slachten anders beoordelen naargelang het door joden of moslims uitgevoerd wordt?
Oud 17 augustus 2011, 18:01   #748
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Nee hoor, ik schreef niet wat ik denk dat jij bedoelde.
Graag citaat met link.

Citaat:
ik schreef ook
dit IS wat jij denkt dat ik bedoelde. Ik schrijf dat nergens, maar jij kan me vast MIJN quotes geven.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok
geef me dan mijn LETTERLIJKE originele links aub.

Citaat:
Ik heb al meermaals die quotes van jezelf gegeven.
Lees het na.
dit is een quote van jezelf (ARTISJOK) ----> check:
Citaat:
(...)

Citaat:
Waarom mag ik je niet confronteren met je eigen schrijfsel.
dit zou ik dus dolgraag hebben. DOE het dan.

Citaat:
Wat noemt men een psychose?
Onverdoofd slachten anders beoordelen naargelang het door joden of moslims uitgevoerd wordt?
waar schrijf ik dat? graag link+quote

Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 17 augustus 2011 om 18:07.
Oud 17 augustus 2011, 18:06   #749
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Dames, hetgeen ik interpreteer van de hele situatie is dat de Joodse Koshere slachters een combinatie van technologie en selectief kiezen van slachtvee gebruiken om met zo weinig mogelijk moeite en gezeur de hals van een jonge koe (ander koosjer beestje) af te kunnen snijden om zo het snel leegbloeden te bevorderen.

Terwijl de halal situatie net iets minder technologisch gevorderd is, en daardoor de slachtprocedure, die in essentie dezelfde is als voor het koosjere slachten, iets moeizamer en veel minder vriendelijk kan verlopen.

En voor de rest, ik ga morgen een appelsalade met blokjes gerookt spek nuttigen.
Oud 17 augustus 2011, 18:13   #750
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Dames, hetgeen ik interpreteer van de hele situatie is dat de Joodse Koshere slachters een combinatie van technologie en selectief kiezen van slachtvee gebruiken om met zo weinig mogelijk moeite en gezeur de hals van een jonge koe (ander koosjer beestje) af te kunnen snijden om zo het snel leegbloeden te bevorderen.

Terwijl de halal situatie net iets minder technologisch gevorderd is, en daardoor de slachtprocedure, die in essentie dezelfde is als voor het koosjere slachten, iets moeizamer en veel minder vriendelijk kan verlopen.

En voor de rest, ik ga morgen een appelsalade met blokjes gerookt spek nuttigen.
Ach Maddox! jij moet toch echt een supertalent zijn, dat jij zomaar kan begrijpen wat er uit die tekst met dat interview te begrijpen valt!
Mijn welgemeende complimenten

Men heeft inderdaad twee delen in die slachtpartij:
- het geven van de halssnede (inclusief het keren van de dieren, anders zeurt het weer dat die 10 seconden te lang zijn)
- het laten doodbloeden van het dier, terwijl het nog bij bewustzijn is.

Zoals je zegt zorgen de joodse slagers er blijkbaar voor dat het eerste gedeelte zorgvuldiger gebeurt zodat dat alvast sneller verloopt dan de verschillende halen die men bij het halal slachten nodig heeft.

Maar uiteraard is het tweede gedeelte van die slacht gewoonweg identiek of het nu door een joodse slager dan wel een islamitische slager werd gekeeld.
(maar laat dat laatste niet lezen aan Artisjok, want die is nog steeds mijn quotes aan het zoeken waarin ik beweer dat bij een joodse slachting de jonge koe na 10 seconden potdood neervalt na het toebrengen van de halssnede).

Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 17 augustus 2011 om 18:13.
Oud 17 augustus 2011, 18:28   #751
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ach Maddox! jij moet toch echt een supertalent zijn, dat jij zomaar kan begrijpen wat er uit die tekst met dat interview te begrijpen valt!
Bof, met thuisslachters links en rechts naast de deur ivm het offerfeest heb ik zo mijn persoonlijke ervaring met hoe het gaat. Schapen die gedurende 10 minuten steeds minder hard blaten, tot het uiteindelijk een zielig rocheltje is. Waarna nog wat stuiptrekkingen door't lijfje schokken, en de laatste krampachtige hartslagen nog een paar druppels bloed over het voorheen perfect propergeschrobte betonvloertje spetteren.

Eneuh, 2 dagen later , desondanks dat ik geen schapenvleesliefhebber ben, smul ik gerust mee van de zeer vleesrijke feestschotels die mijn gulle buren bereid hebben.

Citaat:
Mijn welgemeende complimenten
Dank je, maar de moeilijkheid is Artisjok voorbij haar "jullie zijn vuile racisten" positie te krijgen.
Oud 17 augustus 2011, 18:29   #752
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:

Dat is inderdaad wat de tekst ons wil doen geloven.
Oud 17 augustus 2011, 18:32   #753
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik heb geen enkele reden om die tekst niet te geloven. Integendeel.
Praktijkervaring is iets raar.
Al eens gaan protesteren tegen de offerfeest-tijdelijke slachtvloeren?
Al eens een poging gewaagd om in een koosjer slachthuis te gaan gluren?
Oud 17 augustus 2011, 18:34   #754
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
hoezo? heb je nu wéér een andere tekst op je beeldscherm staan? Dan wordt het toch dringend tijd er iets aan te gaan doen, vooraleer dat de zwarte beestjes eruit beginnen te kruipen.
Oud 17 augustus 2011, 18:41   #755
Alboreto

Standaard

Citaat:
raar toch hoe mensen van één post een halve pagina achterlijkheden kunnen maken.
Garbage In, Garbage Out.
Oud 17 augustus 2011, 18:43   #756
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Hoe accuraat dat het is, kan je je eigenlijk niet voorstellen. Nu is alleen de vraag, is het de basisinformatie die fout is, of de bewerking?

Als je 3 en 3 invoert in een rekenmachine, kan die data 100% correct zijn, maar als de berekening een + vraagt, en er een * staat, gaat het ook mis hoor.

Laatst gewijzigd door maddox : 17 augustus 2011 om 18:43.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2011, 18:49   #757
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
dit IS wat jij denkt dat ik bedoelde. Ik schrijf dat nergens, maar jij kan me vast MIJN quotes geven.
Je schrijft dat wel.

Citaat:
geef me dan mijn LETTERLIJKE originele links aub.
Die heb ik heb gegeven.

Citaat:
dit is een quote van jezelf (ARTISJOK) ----> check:
Ja circe, dat is een bericht van mij waar ik al je relevante quotes letterlijk weergaf met link.

Citaat:
dit zou ik dus dolgraag hebben. DOE het dan.
Nogmaals. Wat jij letterlijk schrijft staat in bold (rood is voorbehouden voor de moderatie)
QUOTE :
LEES wat er staat: het geven van de SNEDE is in 10 seconden gebeurd,
LINK :
http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=636
Dit
Ja, je maakte me later wijs dat die 10 seconden sloeg op het maken van de halssnede.
zijn dus geen (flagrante) leugens.
QUOTE :
die beestjes liggen daar geen 10 minuten ondersteboven te spartelen met een snee in hun hals zoals met runderen het geval is
LINK :
http://forum.politics.be/showthread....84#post5625184
QUOTE :
de enkele halssnede, het was binnen tien seconden gebeurd
LINK :
Ook dit :

Citaat:
waar schrijf ik dat? graag link+quote
Dat beweer ik toch niet.
Ik vraag je "Wat noemt men een psychose?"
En opper "Onverdoofd slachten anders beoordelen naargelang het door joden of moslims uitgevoerd wordt"

Je antwoordt niet. Waarom kom je voortdurend af met die onnozele opmerkingen in de aard van "Steek nog een jointje op."?
Is dat gebruikelijk getrol? Jouw idee van "discussiëren middels onderbouwde argumenten"?
Oud 17 augustus 2011, 18:55   #758
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik heb geen enkele reden om die tekst niet te geloven. Integendeel.
Praktijkervaring is iets raar.
Al eens gaan protesteren tegen de offerfeest-tijdelijke slachtvloeren?
Al eens een poging gewaagd om in een koosjer slachthuis te gaan gluren?
Ik heb wel reden om te vermoeden dat die tekst niet zo objectief is..
Die tekst komt van een christelijke pro-Israël site.
Oud 17 augustus 2011, 19:08   #759
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Je schrijft dat wel.
waar?

Citaat:
Die heb ik heb gegeven.
waar?

Citaat:
Ja circe, dat is een bericht van mij waar ik al je relevante quotes letterlijk weergaf met link.
neen. dit is een bericht van u, geen quotes van mij, geef me anders MIJN quotes

Citaat:
Citaat:
Nogmaals. Wat jij letterlijk schrijft staat in bold (rood is voorbehouden voor de moderatie)
QUOTE :
LEES wat er staat: het geven van de SNEDE is in 10 seconden gebeurd,
LINK :
http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=636
Dit
Ja, je maakte me later wijs dat die 10 seconden sloeg op het maken van de halssnede.
OK! mijn GROVE FOUT: het is niet enkel de halssnede maar ook het draaien van het dier. Had je daarover gelezen dan?

Citaat:
QUOTE :
de enkele halssnede, het was binnen tien seconden gebeurd
LINK :
.
dit zijn geen quotes van mezelf. Dit is het stuk tekst van het joodse interview waarin dus inderdaad staat:
Citaat:
Het gebeurde razendsnel en uiterst zorgvuldig. Het toe leiden van de kalveren naar de kantelbox, de draai van 180 graden, de enkele halssnede, het was binnen tien seconden gebeurd. Die enkele halssnede is belangrijk; daarom slachten Joden ook geen volwassen runderen met dikke nekken. Dan lukt dat niet meer
.’
welk woordje begrijp je niet?

Citaat:
QUOTE :
die beestjes liggen daar geen 10 minuten ondersteboven te spartelen met een snee in hun hals zoals met runderen het geval is
LINK :
http://forum.politics.be/showthread....84#post5625184
dit is geen quote van mij
dit is wat er staat onder post 5625184:

Citaat:
Hoe wil je dat doen, de naleving van het verbod verbeteren?
Meer politie inzetten (kunnen we die niet gebruiken tegen de echte criminaliteit) meer mensen in de gevangenis stoppen (we hebben al plaats en geld te kort).
Citaat:
Ook dit :
zijn dus geen (flagrante) leugens
nog steeds geen link+quote gevonden? jammer hé. Hoe voelt het om zo als leugenaar te worden ontmaskerd?

verder stop ik met spelen.
Mijn gordijnen zijn gestikt en ik zocht even wat afleiding tussendoor.
voor ernstige dingen discussieer ik niet met joint adepten.

Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 17 augustus 2011 om 19:13.
Oud 17 augustus 2011, 19:18   #760
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik heb wel reden om te vermoeden dat die tekst niet zo objectief is..
Die tekst komt van een christelijke pro-Israël site.
Guttegutte, omdat het niet van Groen! of van de PVDA afkomt zijn het leugens of past het gewoon niet in uw straatje?

Laat het ons dan even anders stellen. De Hezbollidioten schieten hun Qassam vuurpijlen ongeveer richting Israël, en de IDF beantwoord met Merkava tanks. Zou het anders gaan met de respectievelijke slachthuistechnologie?

De omhooghangende Halal geit in de Palestijnse gebieden, en de aan de lopende band, maar perfect koosjer geslachte jonge koeien...

Laatst gewijzigd door maddox : 17 augustus 2011 om 19:19.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be