Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 20 augustus 2011, 08:57   #901
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
de concurrentievervalsing zit hem in het feit dat er gediscrimineerd wordt om halal voedsel te verkrijgen: het hele proces moet worden uitgevoerd/gecontroleerd door moslims.
Islamieten worden wijsgemaakt dat ze enkel halal goederen mogen eten : dus heel het voedselproces wordt oneigenlijk ingenomen door mensen die in kabouterkes geloven, zolang ze zelf hun eigen smurfen maar op de goede posities hebben.

Stel het eens voor dat het andersom zou gebeuren: KABOEM voedsel, verplicht voor katholieken en enkel door katholieken verbouwd, verhandeld en gecontroleerd. Yussuf kwam niet meer bij van het verslikken.
Het is niet correct dat om halal voedsel te verkrijgen het hele proces moet worden uitgevoerd/gecontroleerd door moslims.
Wie heeft er jou dat wijsgemaakt?
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2011, 08:59   #902
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Het is niet correct dat om halal voedsel te verkrijgen het hele proces moet worden uitgevoerd/gecontroleerd door moslims.
Wie heeft er jou dat wijsgemaakt?
dat heb ik hier al verschillende malen gepost. Komt van de islamitische organizatie die het halal keurmerk verstrekt. Ik neem aan dat ze het zelf wel zullen weten zeker?

ik heb een deel opgezocht, en vond volgend krantenartikel en verdere informatie:

- http://www.hln.be/hln/nl/1275/Islam/...s-onrein.dhtml : om "halal" te zijn moet een moslim het certificaat uitschrijven

- http://www.eurohalal.be/nl/Halal-Con...definitie.html (geen contact met niet-halal producten, controle door moslims )

2.1 Halal Food means food permitted under the Islamic Law and should fulfil the following conditions:

2.1.1 does not consist of or contain anything which is considered to be unlawful according to Islamic Law;

2.1.2 has not been prepared, processed, transported or stored using any appliance or facility that was not free from anything unlawful according to Islamic Law; and

2.1.3 has not in the course of preparation, processing, transportation or storage been in direct contact with any food that fails to satisfy 2.1.1 and

2.1.2 above.

2.2 Notwithstanding Section 2.1 above:

2.2.1 halal food can be prepared, processed or stored in different sections or lines within the same premises where non-halal foods are produced, provided that necessary measures are taken to prevent any contact between halal and non-halal foods;

2.2.2 halal food can be prepared, processed, transported or stored using facilities which have been previously used for non-halal foods provided that proper cleaning procedures, according to Islamic requirements, have been observed
- http://www.eurohalal.be/nl/Halal-Certificatie.html (= volledige controle door moslims)

- http://www.halalcorrect.com/articles/halal/2/2/

Waar moeten de Halal ingrediënten en additieven in grote lijnen aan voldoen?

Deze mogen geen dierlijke eiwitten bevatten van dieren die niet Halal worden beschouwd, zoals varkensvlees en niet ritueel geslachte dieren. Tevens is het gebruik van alcohol en schadelijke stoffen voor de mens niet toegestaan. Bovendien dient de gehele keten van additieven en ingrediënten gecontroleerd en gewaarborgd te worden conform de regels.

Wanneer spreek je van een officiële Halal certificering?

Er is sprake van een officiële Halal certificering als deze wordt uitgevoerd door een wereldwijd erkende Halal organisatie. Deze organisatie dient Islamitische referenties en erkenningen te hebben. Tevens is het belangrijk dat er volledige certificering is over het gehele product en dat er geen sprake is van een deelcertificering. Uiteraard moet de organisatie over bevoegde mensen beschikken die de controles uitvoeren en dient er tegenover het certificaat een 100% betrouwbaarheid garantie te staan.

Het gaat dus duidelijk niet enkel over het onverdoofd slachten van dieren, uitgevoerd door moslims, onder het luidop prevelen van een dankgebed aan Allah, maar zoals U hierboven kan zien, betreft het de volledige verwerking en verdeling van de goederen die moet voldoen aan de islamitische reinheidsgeboden (die uiteraard niet conform zijn aan onze Belgische voedsel richtlijnen, die meestal strenger zullen zijn: vb. o.a. qua hygiene en temperatuur bij stockage - ik ben ervan overtuigd dat ook de Belgische wetten voorzien dat er geen ongedierte mag rondlopen in de stockage ruimtes) maar die weldegelijk door "de bevoegde islamieten" moeten worden gecontroleerd - vlees kan dus "halal" gecertifieerd worden als het totaal NIET beantwoordt aan onze hygienische normen zoals bepaald in de Belgische wetten, zolang het maar volgens de islamitische wet OK is en door een moslim gecontroleerd.

Nergens wordt gespecifieerd dat ook de Belgische of Europese richtlijnen moeten worden gevolgd (gebeurt al zeker niet bij de slacht). Bij het toekennen van het halal label zal daar dus geen rekening mee moeten worden gehouden volgens de islamitische "bevoegden".

Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 20 augustus 2011 om 09:09.
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2011, 09:51   #903
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
dat heb ik hier al verschillende malen gepost.
Ja, je post dat al van toen je postte onder circe, en het werd even veel keren weerlegd.
Citaat:
Komt van de islamitische organizatie die het halal keurmerk verstrekt. Ik neem aan dat ze het zelf wel zullen weten zeker?
Welke van DE islamitische organisaties?
Citaat:
ik heb een deel opgezocht, en vond volgend krantenartikel en verdere informatie:

- http://www.hln.be/hln/nl/1275/Islam/...s-onrein.dhtml : om "halal" te zijn moet een moslim het certificaat uitschrijven
Dat certificaat heeft toch niets te maken met de reguliere controles uitgevoerd in opdracht van het FOD voor voedselveiligheid.
Citaat:
- http://www.eurohalal.be/nl/Halal-Con...definitie.html (geen contact met niet-halal producten, controle door moslims )

2.1 Halal Food means food permitted under the Islamic Law and should fulfil the following conditions:

2.1.1 does not consist of or contain anything which is considered to be unlawful according to Islamic Law;

2.1.2 has not been prepared, processed, transported or stored using any appliance or facility that was not free from anything unlawful according to Islamic Law; and

2.1.3 has not in the course of preparation, processing, transportation or storage been in direct contact with any food that fails to satisfy 2.1.1 and

2.1.2 above.

2.2 Notwithstanding Section 2.1 above:

2.2.1 halal food can be prepared, processed or stored in different sections or lines within the same premises where non-halal foods are produced, provided that necessary measures are taken to prevent any contact between halal and non-halal foods;

2.2.2 halal food can be prepared, processed, transported or stored using facilities which have been previously used for non-halal foods provided that proper cleaning procedures, according to Islamic requirements, have been observed
- http://www.eurohalal.be/nl/Halal-Certificatie.html (= volledige controle door moslims)

- http://www.halalcorrect.com/articles/halal/2/2/

Waar moeten de Halal ingrediënten en additieven in grote lijnen aan voldoen?

Deze mogen geen dierlijke eiwitten bevatten van dieren die niet Halal worden beschouwd, zoals varkensvlees en niet ritueel geslachte dieren. Tevens is het gebruik van alcohol en schadelijke stoffen voor de mens niet toegestaan. Bovendien dient de gehele keten van additieven en ingrediënten gecontroleerd en gewaarborgd te worden conform de regels.

Wanneer spreek je van een officiële Halal certificering?

Er is sprake van een officiële Halal certificering als deze wordt uitgevoerd door een wereldwijd erkende Halal organisatie. Deze organisatie dient Islamitische referenties en erkenningen te hebben. Tevens is het belangrijk dat er volledige certificering is over het gehele product en dat er geen sprake is van een deelcertificering. Uiteraard moet de organisatie over bevoegde mensen beschikken die de controles uitvoeren en dient er tegenover het certificaat een 100% betrouwbaarheid garantie te staan.

Het gaat dus duidelijk niet enkel over het onverdoofd slachten van dieren, uitgevoerd door moslims, onder het luidop prevelen van een dankgebed aan Allah, maar zoals U hierboven kan zien, betreft het de volledige verwerking en verdeling van de goederen die moet voldoen aan de islamitische reinheidsgeboden (die uiteraard niet conform zijn aan onze Belgische voedsel richtlijnen, die meestal strenger zullen zijn: vb. o.a. qua hygiene en temperatuur bij stockage - ik ben ervan overtuigd dat ook de Belgische wetten voorzien dat er geen ongedierte mag rondlopen in de stockage ruimtes) maar die weldegelijk door "de bevoegde islamieten" moeten worden gecontroleerd - vlees kan dus "halal" gecertifieerd worden als het totaal NIET beantwoordt aan onze hygienische normen zoals bepaald in de Belgische wetten, zolang het maar volgens de islamitische wet OK is en door een moslim gecontroleerd.
Dat heb ik ook al weerlegd, toen je nog postte onder circe.
Als ik wat tijd heb zoek ik het terug op.
Vertel jij me onderwijl waar er staat dat enkel moslims mogen betrokken zijn bij het proces.

Citaat:
Nergens wordt gespecifieerd dat ook de Belgische of Europese richtlijnen moeten worden gevolgd (gebeurt al zeker niet bij de slacht). Bij het toekennen van het halal label zal daar dus geen rekening mee moeten worden gehouden volgens de islamitische "bevoegden".
Neen, dat is geen vereiste voor het halal-certificaat; maar dat is wel een vereiste om iets met voedsel te mogen doen in België.
Oud 20 augustus 2011, 09:53   #904
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Ja, je post dat al van toen je postte onder circe, en het werd even veel keren weerlegd.
hoe weerlegd? ik spreek geen moslims tegen. Maar jij weet het beter natuurlijk.

Iets wat halal gecertificeerd is hoéft helemaal niet te voldoen aan de belgische voedselwetten. Iets hoeft te voldoen aan de Belgische voedselwetten als men het hier officieel wil verkopen. Je kan in Saudi gerust een halal schapenkotelt kopen dat totaal niet beantwoord aan onze voedselveiligheid. Je kan dat hier ook kopen onder het halal keurmerk, maar dan mogen ze het bij de voedselveiligheid natuurlijk niet te weten komen, want dan gaan ze die "halal" goederen in beslag nemen. Wat echter niet wil zeggen dat ze niet "halal" zijn.

U ziet het is niet zo simpel. Als het wel simpel was dan zou men kunnen stellen dat alle voedsel dat hier door de voedselinspectie is goedgekeurd ook halal is, maar dat blijkt het niet te zijn, want ze willen nog steeds een aparte voedselketen organizeren, waar weldegelijke discriminatie voorkomt tussen moslims/niet-moslims.

Ik weet het, het is moeilijk te bevatten. Misschien zelfs onmogelijk voor sommigen.

Ondertussen al eens een koran vastgehad? of is dat ook niet de moeite om je over te informeren?

Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 20 augustus 2011 om 09:57.
Oud 20 augustus 2011, 10:11   #905
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
hoe weerlegd? ik spreek geen moslims tegen. Maar jij weet het beter natuurlijk.
Je begrijpt de tekst niet goed.

Citaat:
Iets wat halal gecertificeerd is hoéft helemaal niet te voldoen aan de belgische voedselwetten. Iets hoeft te voldoen aan de Belgische voedselwetten als men het hier officieel wil verkopen. Je kan in Saudi gerust een halal schapenkotelt kopen dat totaal niet beantwoord aan onze voedselveiligheid. Je kan dat hier ook kopen onder het halal keurmerk, maar dan mogen ze het bij de voedselveiligheid natuurlijk niet te weten komen, want dan gaan ze die "halal" goederen in beslag nemen. Wat echter niet wil zeggen dat ze niet "halal" zijn.
dat zal wel dat voedsel in Soudi niet moet voldoen aan de Belgische wetten.
Halal gecertificeerd voedsel in België moet voldoen aan de Belgische voedselwetten. (inclusief de reguliere Belgische controles)

Citaat:
U ziet het is niet zo simpel. Als het wel simpel was dan zou men kunnen stellen dat alle voedsel dat hier door de voedselinspectie is goedgekeurd ook halal is, maar dat blijkt het niet te zijn, want ze willen nog steeds een aparte voedselketen organizeren, waar weldegelijke discriminatie voorkomt tussen moslims/niet-moslims.
Natuurlijk is niet alle voedsel dat door de voedselinspectie gekeurd werd niet halal.
Je punt is?
Citaat:
Ik weet het, het is moeilijk te bevatten. Misschien zelfs onmogelijk voor sommigen.
Ja, ik merk het.

Ondertussen al eens een koran vastgehad? of is dat ook niet de moeite om je over te informeren?
Oud 20 augustus 2011, 10:22   #906
Macchiavelli
Minister

Macchiavelli's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als ik wat tijd heb zoek ik het terug op.
Als je dan toch gaat opzoeken artisjok, zoek dan ook even de linkjes naar "potdood" en "dood" op.
Want die werden, ondanks dat er hier, hier, hier, hier, hier, en hier naar gevraagd werd, door jou nooit gegeven. Wel een hoop gezever naast de kwestie door je, maar de linkjes die jouw bewering eenvoudig zouden moeten kunnen onderbouwen, zijn tot op heden uitgebleven.

Of behoor jij soms tot de "mensen die, om hun mening vrij te uiten, nood hebben aan halve waarheiden, pertinente leugens en overdrijvingen"?

Hoe komt dat toch?
Oud 20 augustus 2011, 10:22   #907
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Je begrijpt de tekst niet goed.
ik dacht al zoiets

Citaat:
dat zal wel dat voedsel in Soudi niet moet voldoen aan de Belgische wetten.
Halal gecertificeerd voedsel in België moet voldoen aan de Belgische voedselwetten. (inclusief de reguliere Belgische controles)
haaa????? halal moet voldoen aan de BELGISCHE WETTEN? Ik wist niet dat Mohammed dat ooit gespecifieerd had.

Maar nu zie ik weer wel in hoe goed jij op de hoogte bent.

Citaat:
Natuurlijk is niet alle voedsel dat door de voedselinspectie gekeurd werd niet halal.
Je punt is?
hoezo, je zegt toch net:
Halal gecertificeerd voedsel in België moet voldoen aan de Belgische voedselwetten
Oud 20 augustus 2011, 10:28   #908
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
ik dacht al zoiets
Als je het zelf weet.

Citaat:
haaa????? halal moet voldoen aan de BELGISCHE WETTEN? Ik wist niet dat Mohammed dat ooit gespecifieerd had.

Maar nu zie ik weer wel in hoe goed jij op de hoogte bent.
Daar heeft Mohammed niets aan te zeggen.

Citaat:
hoezo, je zegt toch net:
Halal gecertificeerd voedsel in België moet voldoen aan de Belgische voedselwetten
Ja, en?

Mag ik nu nog weten, waar er in je aangehaalde teksten staat dat
"het hele proces moet worden uitgevoerd/gecontroleerd door moslims."
dan kunnen we achterhalen wat je verkeerd begreep.
Oud 20 augustus 2011, 10:49   #909
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
dat heb ik hier al verschillende malen gepost. Komt van de islamitische organizatie die het halal keurmerk verstrekt. Ik neem aan dat ze het zelf wel zullen weten zeker?
Het kan zijn dat ik er over lees, maar ik zie nergens dat alles door moslims moet gebeuren, enkel dat de controle door een moslim dient te gebeuren.

Dus als ik rundvlees produceer en ik voldoe aan de voorwaarden (halal slachten, geen niet-halal producten gebruiken) en laat dat controleren door een moslim, dan kunnen al mijn werknemers pastafaren zijn.
Oud 20 augustus 2011, 10:51   #910
Alboreto

Standaard

Citaat:
Iets wat halal gecertificeerd is hoéft helemaal niet te voldoen aan de belgische voedselwetten.
Nee, maar als het in België verkocht wordt wel.

Dus naast de normale controles door de voedselinspectie is er nog een extra controle door een moslim.
Who cares?
Oud 20 augustus 2011, 10:53   #911
Alboreto

Standaard

Citaat:
hoezo, je zegt toch net:
Dubbele negaties zijn altijd wat moeilijker, maar probeer toch een beetje begrijpend te lezen, Circe.

Niet alle voedsel dat gecontroleerd wordt is niet halal.
Dus er is ook voedsel bij dat halal is.
Oud 20 augustus 2011, 11:39   #912
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Op de hamvraag antwoordde ik niet omdat dit hier de discussie niet is.
Da's uw ding he.
Citaat:
Maar ik wil gerust antwoorden.
Ja, we moeten dat accepteren. We accepteren immers de vrije meningsuiting; dus ook als die gebruikt wordt om te hersenspoelen.
We accepteren dat ouders hun kinderen opvoeden, ook als die kinderen gehersenspoeld worden.
Tja, 7de eeuw, hier komen we.

Citaat:
Ik vind het zeer positief (in vind geen beter woord) dat je dit wil toegeven.
Dat de koran klote is, tof. Mensen, Artisjok vind de Koran Klote, gelieve dit op alle pro islam-fora te gaan posten. Zien hoe acceptabel dat is.
Oud 20 augustus 2011, 11:44   #913
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Da's uw ding he.
Wat voor een opmerking is dat nu weer?

Citaat:
Tja, 7de eeuw, hier komen we.
Heeft niets te maken met de 7de eeuw.
Dat is de hedendaagse realiteit.
Jij mag ook je kinderen opvoeden zoals jij wel, inclusief hersenspoelen.

Citaat:
Dat de koran klote is, tof. Mensen, Artisjok vind de Koran Klote, gelieve dit op alle pro islam-fora te gaan posten. Zien hoe acceptabel dat is.
Je verdraait mijn woorden.
Ik vind het tof dat je toegeeft dat (en ik citeer je) : "Klopt, mijn kritiek is bevooroordeeld."

Laatst gewijzigd door artisjok : 20 augustus 2011 om 11:44.
Oud 20 augustus 2011, 12:01   #914
Macchiavelli
Minister

Standaard

Citaat:
Je kunt toch lezen?
Even terugklikken op de pijltjes achter de citaten, en je weet waar die opmerking over gaat.

Citaat:
Het is inderdaad de bittere realiteit dat mensen zoals jij het klaarblijkelijk prima vinden om terug te keren naar de 7e eeuw, en dat dat alleen kan als je gehersenspoeld bent met de idee dat alle culturen gelijkwaardig zijn, en dat ook de mensen uit andere culturen er hetzelfde verwrongen, van alle werkelijkheidszin ontdane gedachtegoed als het jouwe op na houden.
Helaas voor jou is dat niet zo, die mensen denken niet zoals jij, en degenen en datgene die jij hier nu zo hard aan het verdedigen bent, en voor wier obscurantistisch gedachtegoed jij het hier telkens meent te moeten opnemen, zullen jou dat tezijnertijd nog wel laten merken. Tot die tijd vervul jij voor hen op zijn best de rol van nuttige idioot, hoewel ik bevroed dat jij dat zelf niet eens inziet, of in wilt zien, en indien wel, je dat in alle toonaarden zult ontkennen.

Citaat:
Ik vind het tof dat je toegeeft dat (en ik citeer je) : "Klopt, mijn kritiek is bevooroordeeld."
Begrijpend lezen, context, ironie en sarcasme zijn jouw ding niet echt he?
Oud 20 augustus 2011, 12:04   #915
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Het kan zijn dat ik er over lees, maar ik zie nergens dat alles door moslims moet gebeuren, enkel dat de controle door een moslim dient te gebeuren.
het moet in ieder geval gecontroleerd worden door een moslim. D.w.z. dat ze zichzelf BOVEN de Belgische voedselinspectie zetten, wat concurentievervalsing betekent én een aparte voedselketen voor ogen heeft.
Halal voedsel mag niet besmet worden met niet-halal voedsel, dus kan het in principe evenmin door onreine mensen (kaffers, menstruerende vrouwen) worden behandeld. Dit is in strijd met de anti-discriminatiewetten.

Citaat:
Dus als ik rundvlees produceer en ik voldoe aan de voorwaarden (halal slachten, geen niet-halal producten gebruiken) en laat dat controleren door een moslim, dan kunnen al mijn werknemers pastafaren zijn.
halal-slachten MOET door ene moslim gebeuren want anders kan je niet bismillah alababa prevelen. dit is een overtreding op de anti discriminatiewetten.
pastafaren zijn per definitie onrein, dus kunnen ze niet gebruikt wordn om goederen te verhandelen in de halal business, tenzij als ondergeschikt dhimmie personeel terwijl de controle door moslims gebeurt ---> overtreding anti discriminatiewet.

Vergelijk: pastafarians eten enkel nog "pastarian" voedsel: alles moet worden uitgevoerd en/of gecontroleerd door een pastafarian, in Belgiie is het volgens de belgische wetten aangewezen dat we de belgische voedselwetten volgen, maar voor his Noodly appendage voldoet natuurlijk de pastafarian wet: geen koeling is voorzien, dieren worden levend van oren en poten ontdaan zodat ze niet meer hoeven te spartelen... etc.. etc.. dit alles onder het welwillende oog van de hoofdpastafarian Carlucci, die van de levende runderen gehakt maakt. Hiervoor werden op de Belgische slachtwetten uitzonderingen gemaakt. Ook voor de tomatensaus is het noodzakelijk dat de tomaten geplukt worden door of onder toezicht van door Carluccie gehomologeerde pastafarians, waarbij alle onreine gelovigen worden uitgesloten.

Lijkt me best aannemelijk nietwaar?

Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 20 augustus 2011 om 12:09.
Oud 20 augustus 2011, 12:27   #916
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Een Maddox opmerking.

Citaat:
1) geen kinderen, dank U.
2) inpassen in de lokale maatschappij geeft minder problemen. Het volgen van de7de eeuwse levensregels in de 21ste eeuw geeft wrijvingen.

Citaat:
Dat is niet alles wat ik geschreven heb.

Ik schreef zeer duidelijk;

Klopt, mijn kritiek is bevooroordeeld. 'k Had die klotekoran nooit mogen lezen.

't is geen A La carte lezen en interpreteren he droppeke. Zonder die koran had ik waarschijnlijk minder vooroordelen tegenover de Islam gehad.

dus dat u het tof vindt, leuk en aardig, maar of U geeft direct aan welke letter, of woord, of woordgroep U tof vindt, of ik ga ervan uit dat U alles tof vindt.
Trouwens, wat is't probleem met de vermelding dat U akkoord zou gaan met de uitdrukking klotekoran? 't is tenslotte de religie van de vergevingsgezinde, barmhartige etc etc...
Of weet U stillekes dat het misschien geen goed idee is kritiek te hebben op onze beste "medeburgertjes van bepaalde religieuze strekking"?
Oud 20 augustus 2011, 12:44   #917
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Macchiavelli Bekijk bericht
Je kunt toch lezen?
Even terugklikken op de pijltjes achter de citaten, en je weet waar die opmerking over gaat.
Ik vroeg niet waar over de opmerking gaat. Ik vroeg :
Jij las blijkbaar verkeerd.
Citaat:
Het is inderdaad de bittere realiteit dat mensen zoals jij het klaarblijkelijk prima vinden om terug te keren naar de 7e eeuw,
Waaruit zou dat moeten blijken?
Graag citaat met link. Je las blijkbaar iets verkeerd.

Citaat:
Begrijpend lezen, context, ironie en sarcasme zijn jouw ding niet echt he?
Je mag draaien en keren zoals je wil, het was een verdraaiing van mijn woorden.
Oud 20 augustus 2011, 13:19   #918
Macchiavelli
Minister

Standaard

Citaat:
Ik vroeg niet waar over de opmerking gaat. Ik vroeg :
Jij las blijkbaar verkeerd.
Oh, je wilde weten wat voor soort opmerking dat was. Dat ligt dan dus niet aan mijn verkeerde lezen, maar eerder aan de gebrekkige formulering jouwerzijds.
Welnu, om op die vraag te antwoorden: Dat was een constatering van Maddox.

Citaat:
Waaruit zou dat moeten blijken?
Graag citaat met link. Je las blijkbaar iets verkeerd.
De vraag was of we religieuze hersenspoeling moeten accepteren, en daar antwoordde jij op: "Ja, we moeten dat accepteren. We accepteren immers de vrije meningsuiting; dus ook als die gebruikt wordt om te hersenspoelen."
Waarmee je dus gewoon aangeeft dat jij het blijkbaar prima vindt om terug te keren naar de 7e eeuw, aangezien die hersenspoeling waar het hier om gaat 7e eeuws gedachtegoed betreft.
Ik heb dus helemaal niets verkeerd gelezen. En als je dat niet zo meende, dan had je je maar anders en beter moeten formuleren.

Was hetgeen je verder uit mijn tekst allemaal weggelaten hebt te moeilijk of te onbehaaglijk om op te antwoorden?

Citaat:
Je mag draaien en keren zoals je wil, het was een verdraaiing van mijn woorden.
Nee hoor, en zelfs al zou dat wel zo geweest zijn, wat het dus niet is, maar als dat zo geweest zou zijn, dan kun je dat gewoon als een koekje van eigen deeg beschouwen. Want de afgelopen dagen heb jij in dit topic niets anders gedaan dan andermans woorden verdraaien.

En nu we het daar toch over hebben artisjok, graag nog een antwoord en bovenal een linkje. Ter herinnering:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Macchiavelli Bekijk bericht
Als je dan toch gaat opzoeken artisjok, zoek dan ook even de linkjes naar "potdood" en "dood" op.
Want die werden, ondanks dat er hier, hier, hier, hier, hier, en hier naar gevraagd werd, door jou nooit gegeven. Wel een hoop gezever naast de kwestie door je, maar de linkjes die jouw bewering eenvoudig zouden moeten kunnen onderbouwen, zijn tot op heden uitgebleven.

Of behoor jij soms tot de "mensen die, om hun mening vrij te uiten, nood hebben aan halve waarheiden, pertinente leugens en overdrijvingen"?

Hoe komt dat toch?
Oud 20 augustus 2011, 15:03   #919
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Een Maddox opmerking.
Is het de bedoeling dat die Maddox opmerking iets zinnigs bijdraagt tot de discussie.

Citaat:
1) geen kinderen, dank U.
2) inpassen in de lokale maatschappij geeft minder problemen. Het volgen van de7de eeuwse levensregels in de 21ste eeuw geeft wrijvingen.
Dat doet niet af of bij aan het feit dat
Ja, we moeten dat accepteren. We accepteren immers de vrije meningsuiting; dus ook als die gebruikt wordt om te hersenspoelen.
We accepteren dat ouders hun kinderen opvoeden, ook als die kinderen gehersenspoeld worden.
Herinner jij je hamvraag nog?

Citaat:
Dat is niet alles wat ik geschreven heb.

Ik schreef zeer duidelijk;

't is geen A La carte lezen en interpreteren he droppeke. Zonder die koran had ik waarschijnlijk minder vooroordelen tegenover de Islam gehad.

dus dat u het tof vindt, leuk en aardig, maar of U geeft direct aan welke letter, of woord, of woordgroep U tof vindt, of ik ga ervan uit dat U alles tof vindt.
Trouwens, wat is't probleem met de vermelding dat U akkoord zou gaan met de uitdrukking klotekoran? 't is tenslotte de religie van de vergevingsgezinde, barmhartige etc etc...
Of weet U stillekes dat het misschien geen goed idee is kritiek te hebben op onze beste "medeburgertjes van bepaalde religieuze strekking"?
Inderdaad, jij schreef
En ik antwoordde daarop
Ik vind het zeer positief (in vind geen beter woord) dat je dit wil toegeven.
Wat vind ik zeer positief? (of tof) dat je dit wil toegeven.
Daarmee zeg ik niet dat ik het tof vind dat je bevooroordeeld bent, of de koran gelezen hebt, of de koran klote vindt.

Ik vind het tof dat je dat wil toegeven. Niets meer, niets anders.
Oud 20 augustus 2011, 15:09   #920
Alboreto

Standaard

Citaat:
het moet in ieder geval gecontroleerd worden door een moslim.
Klopt, naast de controles van de FOD controleren ze ook nog eens.

Citaat:
D.w.z. dat ze zichzelf BOVEN de Belgische voedselinspectie zetten
Nee.
Als ik aan een flitspaal de auto's controleer op snelheid en als ze dat doen een schietgebedje prevel plaats ik me niet boven de wet.
Ik maak me belachelijk, dat wel.

Citaat:
wat concurentievervalsing betekent én een aparte voedselketen voor ogen heeft.
Nee, het is gewoon een gevolg van de vrije markt.
Door die extra controle hebt ge een groter afzetgebied.
Het gaat gewoon over geld hoor.

Citaat:
Halal voedsel mag niet besmet worden met niet-halal voedsel, dus kan het in principe evenmin door onreine mensen (kaffers, menstruerende vrouwen) worden behandeld.
Geen hala voedsel of producten.
Mensen zijn geen voedsel, noch producten.
Ik zie in uw link nergens staan dat niet moslims niet in contact mogen komen met halal voedsel, dat vindt ge zelf uit.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be