![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#401 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
In je tuin hoef je dat voor mij part niet te doen met de lokale partytent en de burenbbq (maar ik neem aan dat die mensen ook allemaal hun huizen binnen kunnen in no time, indien nodig). Maar als je 60 000 mensen (ik mag het woord "kinderen" niet gebruiken dus ik zal ook maar de term "jongeren" niet gebruiken op je kot getuigt het misschien toch van iets of wat gezond verstand om de boel eens na te kijken hé. Nu, misschien is dat gebeurd. We wachten de resultaten van het onderzoek af ... Maar Chokri zei alvast op de eerste persconferentie van niet: hij kon niet hard en duidelijk genoeg maken dat hij zelf slachtoffer was dan de gebeurtenissen die zich voor zijn ogen ontrolden en dat hij van niets had geweten. Vreemd genoeg leken zijn medewerkers tenminste wel van "iets" te hebben geweten, want sommige festivalgangers beweren gewaarschuwd te zijn voor naderend onweer! Het onderzoek van het parket is al voorbij: geen nalatigheid. Het buitenland lacht zich ziek en hier in de regio (Limburg) gaan woorden als "omkoping" over de tongen ...
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 22 augustus 2011 om 18:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#402 |
Minister-President
|
![]() inderdaad, zoiets i onmogelijk te voorspellen, enkel een paar seconden voordat het zich voordoet
![]() |
#403 |
Minister-President
|
![]() en zoals te zien op de radarbeelden, was onmogelijk te vernemen dat het zo hevig zou worden.
“Conservatism is the blind and fear-filled worship of dead radicals.” -- Mark Twain "Flandern muss unabhängig werden" -- Adolf Hitler Laatst gewijzigd door Sywen : 22 augustus 2011 om 18:31. |
![]() |
![]() |
![]() |
#404 | |
|
![]() Citaat:
Stel dat dit voorspelt was voor België: voor ergens in België, tijdstip onbekend en zoals dat gaat bij weersvoorspellingen (ik weet niet wat hun significantieniveau is) komen ze soms niet uit!!! Zou je een concert met 60 000 mensen op een weide onder bomen en hoge stalen zuilen laten doorgaan, of aflasten?
![]() |
![]() |
![]() |
#405 | |
|
![]() Citaat:
Ik heb hier al een keer of vijftig vermeld dat deze storm voorspelt was, in zijn volledige intensiteit!! Meteorologen hadden het zelfs over: "ik heb nog nooit zo'n kanjer van een storm over België zien gaan". En die bewoog dus oostwaarts. Maar hij was voorspeld. Door zowat iedere meteorologisch instituut!
![]() |
![]() |
![]() |
#406 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#407 |
|
![]() Heb je ook enige bewijzen voor die aantijgingen of ben je gewoon een beetje aan het lasteren op basis van de geruchten uit café De Vettige Swa?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#408 | |
|
![]() Citaat:
Het heeft een kwartier geduurd eer men dokter Vrankcx heeft kunnen bereiken (!!) (voor triage). U moet niet vragen. Tel daarbij op dat het wit op zwart staat dat er zelfs minutenlang nadat de eerste paal op de camping omviel en slachtoffers maakte (waaronder een dodelijk slachtoffer ![]() Maar we spreken hier om zeer kostbare tijden en dingen die jammergenoeg voorkomen hadden kunnen worden (geen verlichtingspalen, geen bomen, ... binnen een bepaalde afstand van tenten)
![]() |
![]() |
![]() |
#409 | |
|
![]() Citaat:
Misschien lukt het dit keer. Dank om uw stamcafé te vernoemen waar u allicht gretiger aftrek vindt. Veel plezier daar verder nog met uw sympathieke avatar.
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 22 augustus 2011 om 18:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#410 | |||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Nee, dat was die niet. Ga ergens anders leugens verkopen of kom met bronnen.
Once he saw the officials of a temple leading away someone who had stolen a bowl belonging to the treasurers, and said, "The great thieves are leading away the little thief." Laatst gewijzigd door donzigschaap : 22 augustus 2011 om 18:43. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#411 | |
|
![]() Wat is dan de relevantie van wat er "in de regio" (heb je een steekproef genomen of zo) over de tongen gaat (lees: geroddel)?
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#412 | ||||
|
![]() Citaat:
Of de organisatie met een beschuldigende vinger naar degene die hun moest informeren over de weertoestand zal kunnen wijzen ... wordt vervolgd ... Citaat:
Citaat:
Dat de organisatie blijkbaar van toeten noch blazen wist (de handen in onschuld wassend misschien gewoon? Ze kunnen moeilijk zeggen: ja, we wisten dat wel maar we dachten dat dat niet zo erg zou worden en hier niet ging passeren hé ![]() Communicatieprobleem twee: de festivalgangers wisten niet dat de tenten maar een bepaalde windvastheid hadden. Sommige van hen waren gewaarschuwd voor een storm, anderen niet (probleem drie). Probleem vier: communicatie met de hulpdiensten was moeilijk: zie mijn vorige post: het heeft een kwartier geduurd vooraleer men een arts van het Virga Jesse in Hasselt kon bereiken!! Als je levens wil redden, telt iedere seconde. Nu maar hopen dat ik voor niemand iets nieuws vertel. ![]() Citaat:
Het is aan ons om de gevolgen te beperken. Dat is de reden waarom er nu in Zuid-Oost-Azië een tsnunami-alarm is, en geen metershoge dijk. ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#413 | ||||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Once he saw the officials of a temple leading away someone who had stolen a bowl belonging to the treasurers, and said, "The great thieves are leading away the little thief." Laatst gewijzigd door donzigschaap : 22 augustus 2011 om 18:54. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#414 | ||||
|
![]() Citaat:
Ahzo, dat moet je mij eens uitleggen. Je geeft tus doe dat de organisatie mank liep en de communicatie op meer vlakken te wensen overliep. Volgens jou was er wel een plan maar wist de geïnterviewde hulpverlener er toevallig niets vanaf, mooi. Citaat:
Ik begrijp niet dat je zo termen in de mond durft nemen. Echt niet... Ongelofelijk. Het tart mij alle verbeelding dat jullie kost wat kost niets willen leren uit die ramp. Dat is één ding dat heel veel zegt over jullie. Maar dat uitgerekend jullie ("kamp") dan woorden als ziekelijk in de mond gaat nemen ... Jij doet hier alsof al dat leed maar peanuts is hé makker en ik krijg al bijna de indruk dat de nodige chips al ingekocht zijn om de volgende ramp vrij van enige gêne in live-stream mee te volgen!!! Dat gaat niet enkel over jou maar heel de bende die blijkbaar de mening toegedaan is dat we vooral rampen hun gang moeten laten gaan en niets mogen verbeteren, op kostte van verwijten zo hard dat je van het lezen alleen al in shock raakt en denkt dat dit een sociopaten-hol is. Wie zulke woorden in de mond neemt voor hetgeen ik zeg, mag van mij een ban krijgen, op z'n minst tot posten in deze draad. Citaat:
Als je daarvan uitgaat. Waarom rukken we niet alle verkeersborden en signalen uit? De mensen gaan dat echt volgen hé. Is het vanuit dat denigrerende beeld op de mensheid dat je een zekere haat koestert en vind je van daaruit dat iedere ramp genadeloos moet kunnen toeslaan en er een ramp zeker niets in de weg mag worden gelegd zodat ze zoveel mogelijk slachtoffers kan maken? Citaat:
Manneke, het stond in de krant! Burgemeester Claes heeft het verkondigd! ... Ik weet niet maar ik heb de indruk dat jij misschien wel daar geweest en allicht geëmotioneerd bent. Ik ben ook geëmotioneerd, maar ik heb ook de moeite genomen om me te informeren. Toevallig ben ik in een milieu waardoor de informatie voor mij ook zeer makkelijk toegankelijk is maar het meeste is toch niet vanzelf in mijn schoot gevallen hoor. Google staat ook ter uwe beschikking... En ik vraag me af of je eigenlijk mijn posts wel enige nanoseconde bekijkt: of is de bewering "ik hoorde sirenes" soms gelijkaardig als "een kwartier lang kon dokter x niet bereikt worden". Denk je dat die dokter de enige is in heel Hasselt en omstreken die een voertuig prioritair mag bedienen ofzo? ![]()
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 22 augustus 2011 om 19:01. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#415 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dus in't vervolg ook alle wegen afzetten waar bomen naast staan?
![]() |
![]() |
#416 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
De organisatie kon die windhoos niet tegenhouden. Als het een windhoos was natuurlijk. We weten tot op heden niet hoeveel wind de festival-equipment, alle tenten en alle standjes aankonden, laat staan de verlichting, videomateriaal, ... Ik vind het daarom raar dat de organisatie al wordt vrijgepleit voordat we ook maar iets weten over de windsnelheden en de windsnelheden tegen de welke veel dingen in het rond begonnen te vliegen. (Het kan goed zijn dat het daar plots 200 km/u heeft gewaaid maar ging de meerderheid van de dingen niet al neer bij een goei 60 �* 70 een tijdlang, of rukwinden langs alle kanten? Dat het in België vies kan doen, zeker als dat voorspeld is, weet je wel. Daarom kan je op z'n minst concluderen dat het beter ware geweest indien het zware materiaal dat nu naar beneden is gedonderd tijdig werd verwijderd en er geen grote verticale toestanden naar beneden konden vallen op tenten, plus dat de daken regenwater moeten kunnen laten afvloeien ipv grote waterbekkens te worden ...
![]() |
![]() |
![]() |
#417 |
Banneling
|
![]() Ik hoor hier nu al iemand naar je 'bron' vragen. Al heb ik de indruk dat sommige juristen zich reeds vergenoegen met 'tongen'.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#418 | ||||||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#419 |
Minister-President
|
![]() http://www.youtube.com/watch?v=4F5qF...eature=related
hoor zelf wat de brandweercommandant zegt over die tijdige hulpverleners.. (vanaf 5min in de video) binnen het halfuur was iedereen in behandeling die het moest hebben, evacuatie was binnen het minuut al op gang.
“Conservatism is the blind and fear-filled worship of dead radicals.” -- Mark Twain "Flandern muss unabhängig werden" -- Adolf Hitler Laatst gewijzigd door Sywen : 22 augustus 2011 om 19:15. |
![]() |
![]() |
![]() |
#420 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Overigens moet het buitenland geen leedvermaak hebben (zoek maar via Google). Zo vielen vorig jaar (14/07/2010) in Nederland (Vethuizen) 2 doden bij een soortgelijk - onvoorspeld - fenomeen. |
|
![]() |
![]() |