Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 25 augustus 2011, 20:52   #361
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spherelike Bekijk bericht
Als jij mijn melding dat er meer factoren zijn vertaalt naar "een gigantische lijst" die ik dan zou moeten leveren, dan verwacht ik niet echt nog een opbouwende en leerzame discussie.
Nou, je mag dan natuurlijk ook je beknopte lijstje geven natuurlijk. Dan hebben we eindelijk iets waar we over kunnen beginnen te discuteren.
fonne is offline  
Oud 25 augustus 2011, 20:53   #362
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Als jij mijn melding dat er meer factoren zijn vertaalt naar "een gigantische lijst" die ik dan zou moeten leveren, dan verwacht ik niet echt nog een opbouwende en leerzame discussie.
Hop en weer gaat de handdoek in de ring. Het ligt altijd aan iemand anders, is het niet ? Die klote N-VA.
stuyckp is offline  
Oud 25 augustus 2011, 20:53   #363
Dirk A
Minister

Dirk A's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kan kloppen wat brussel betreft. Ik vraag me dan af of we niet eerder de werkwil moeten waarderen, en de taalvereisten tot het minimun nodig voor de functie beperken. Ik weet al bij voorbaat dat ik vloek in de vlaamse kerk, maar het kan een deel transferts oplossen. En mensen die komen werken en 'savonds teruggaan zijn ook niet zo een grote bedreiging voor de verfransing.
Het zou beter zijn dat de Franstaligen hun onderwijs wat aanpassen en zorgen dat ze ook Nederlands en Engels kunnen, zodat ze zelf economische waarde kunnen bijcreëren in de vorm van export, in plaats van te calimeroën naar staatjobs. Een spijtig gevolg van hangmat politiek.
Joëlle Milquet, als ex Vice-Eerste Minister en Minister van Binnenlandse Zaken en Gelijke Kansen: "Il y a des droits à consolider dans les six communes (à facilités), au niveau judiciaire, électoral, il y a un concept de communauté métropolitaine qui peut s'avérer fondamental en terme de désenclavement de Bruxelles... " klik hier
Dirk A is offline  
Oud 25 augustus 2011, 20:53   #364
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dirk A Bekijk bericht
Het probleem is dat verouderde info nog steeds geldig is in dit land.
Nochtans werd de informatie dit jaar nog bevestigd door Vives.
fonne is offline  
Oud 25 augustus 2011, 20:54   #365
spherelike
Europees Commissaris

spherelike's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
Dat voorbeeld over die sporthal was niet meer dan dat, een voorbeeld.
Ik heb het gezien op canvas waar men de economische toestand in wallonië belichtte.
De informatie is over de transferten is gevoelige materie. Dat staat trouwens ook in dat document. Het is al politiek incorrect om erachter te vragen.
Het was een onafhankelijke studie, de resultaten staan in het document. En er is de interpretatie van de cijfers en die komen van de N-VA zelf.
Bij mijn weten is er geen recentere informatie ter beschikking, maar het lijkt me logisch dat de samenstelling van de transferts en de grootte ervan alleen maar gestegen kunnen zijn. Zelfs al zouden ze met 10% gedaald zijn, dan is het nog steeds een gigantisch groot bedrag.

Van u krijg ik geen informatie terwijl u zegt erover te beschikken.
Als die vermeende cijfers de mijne zouden weerleggen, dan hadden we die al lang gezien, maar u hebt ze niet. Je hebt jezelf hopeloos vastgereden in uw demagogische leugens.
Heb ik u leugenaar genoemd, omdat u agrgumenten die u zelf inbracht niet bewijst? neen dus , maar u eigent zich wel dat recht toe, u verontschuldigd zich niet, u levert geen bewijs en eist van mij omgekeerde bewijslast.
Zelf die wil ik u geven, in ruil voor een post van u met één zinnetje. Als u zelfs dat niet wil, dan bent u echt iemand met twee maten en twee gewichten, u mag schrijven wat u wil zonder daar enig bewijs voor te leveren. Een ander moet bewijszen dat hij niet liegt of hij is per definitie een leugenaar.
Bovendien hebt u dan nog het lef om samen met uw geestesgenoot elkaar wat te gaan masturberen om mijn kap, waar haalt u het recht?
spherelike is offline  
Oud 25 augustus 2011, 20:57   #366
spherelike
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
Hop en weer gaat de handdoek in de ring. Het ligt altijd aan iemand anders, is het niet ? Die klote N-VA.
Zoals u het ziet wel ja. Had ik nog een kans na uw "aanpassing" of was dat al de voorbereiding om daarna te zeggen dat het maar "een paar" mogelijkheden waren.

Eerlijk debatteren is voor mij nu net iets anders. Je kan mijn argument moeilijk ontkennen, het staat hierboven.

In een vlaag van eerlijkheid zal je moeten toegeven dat ik mij zelden terugtrek uit een "normaal" debat.
spherelike is offline  
Oud 25 augustus 2011, 21:03   #367
spherelike
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Nou, je mag dan natuurlijk ook je beknopte lijstje geven natuurlijk. Dan hebben we eindelijk iets waar we over kunnen beginnen te discuteren.
Ik ben je marjonet niet he, eerst probeer je de discussie te manipuleren, en als den haring niet braadt, moet ik op je wenken terug naar de situatie ervoor.
Goed geprobeerd, maar zoek nen andere zot die wil discussieren volgen uw verdraaide methode. En u mag dat gerust aanzien als een forfait, het is ook een methode om de dominantie van het nationalisme op dit forum te bestendigen. De discussies verknoeien, en dan de andere van gebrek aan argumenten te beschuldigen. Of vindt dat u niets verkeerd gedaan hebt?
spherelike is offline  
Oud 25 augustus 2011, 21:06   #368
spherelike
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dirk A Bekijk bericht
Het probleem is dat verouderde info nog steeds geldig is in dit land.
zoek een naar schorsen van werklozen, tewerkstelling in de regionale overheid, verdeling van de kosten in de ziekteverzekering, nieuwere studies over de transferts, en kom dan nog eens terug. De wereld is niet blijven stilstaan sinds 2004
spherelike is offline  
Oud 25 augustus 2011, 21:06   #369
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
zoek een naar schorsen van werklozen, tewerkstelling in de regionale overheid, verdeling van de kosten in de ziekteverzekering, nieuwere studies over de transferts, en kom dan nog eens terug. De wereld is niet blijven stilstaan sinds 2004
Maar het bedrag van de transfers is er niet om verminderd. Zoals de laatste publicatie van Vives aantoonde.
fonne is offline  
Oud 25 augustus 2011, 21:09   #370
spherelike
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Nochtans werd de informatie dit jaar nog bevestigd door Vives.
wilik gerust bekijken als u een linkje hebt
spherelike is offline  
Oud 25 augustus 2011, 21:10   #371
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ben je marjonet niet he, eerst probeer je de discussie te manipuleren, en als den haring niet braadt, moet ik op je wenken terug naar de situatie ervoor.
Goed geprobeerd, maar zoek nen andere zot die wil discussieren volgen uw verdraaide methode. En u mag dat gerust aanzien als een forfait, het is ook een methode om de dominantie van het nationalisme op dit forum te bestendigen. De discussies verknoeien, en dan de andere van gebrek aan argumenten te beschuldigen. Of vindt dat u niets verkeerd gedaan hebt?

Je hebt dus geen concrete argumenten. Je probeert anderen op te zadelen met het werk om voor jou op zoek te gaan naar argumenten die moeten bewijzen dat er "nog meer" factoren zijn om de regionale verschillen in de werkloosheid te verklaren, maar je hebt er dus zelf geen. En dan verwijt je een ander de discussie te verknoeien? Je moet maar lef hebben. Kom, lever nu eindelijk eens iets concreets dat het discuteren waard is.
fonne is offline  
Oud 25 augustus 2011, 21:11   #372
spherelike
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Maar het bedrag van de transfers is er niet om verminderd. Zoals de laatste publicatie van Vives aantoonde.
hangt af van de methode die je gebruikt, en wat je wil aantonen.
Ik hecht het meeste vertouwen aan een combinatie van diverse studies, met elk hun sterkt en hun zwakte. En neen ik ga geen link doorsturen, gezien ik daarover leugenachtig gemaakt ben.
spherelike is offline  
Oud 25 augustus 2011, 21:12   #373
spherelike
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:

Je hebt dus geen concrete argumenten. Je probeert anderen op te zadelen met het werk om voor jou op zoek te gaan naar argumenten die moeten bewijzen dat er "nog meer" factoren zijn om de regionale verschillen in de werkloosheid te verklaren, maar je hebt er dus zelf geen. En dan verwijt je een ander de discussie te verknoeien? Je moet maar lef hebben. Kom, lever nu eindelijk eens iets concreets dat het discuteren waard is.
hebt u ja of neen van "meer argumenten" een "gigantische lijst" gemaakt, en vindt u dat een eerlijke vorm van discussie, laten we het eerst over de oorzaak hebben, en daarna conclusies trekken.
spherelike is offline  
Oud 25 augustus 2011, 21:15   #374
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik hecht het meeste vertouwen aan een combinatie van diverse studies, met elk hun sterkt en hun zwakte. En neen ik ga geen link doorsturen, gezien ik daarover leugenachtig gemaakt ben.
Deze week in de Knack nog een Waalse professor die komt aantonen dat Wallonië boven zijn stand leeft en hun structureel tekort gigantisch is.

Laatst gewijzigd door Pericles : 25 augustus 2011 om 21:15.
Pericles is offline  
Oud 25 augustus 2011, 21:15   #375
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja zoiet als info over die sporthal gebouwd met transfertgeld, waar ik info over gevraagd heb?

Je moest beschaamd zijn als het over leveren van info gaat.
Buiten loos beschuldigen en verouderde tendentieuze informatie komt er ook niet veel uit
Over welke sporthal heb je het eigenlijk voortdurend?
Over Vorst-Vroege Groenten, omgebouwd met BELIRIS geld bedoeld voor het Brusselse mobiliteitsbeleid?
Of die in de "initiatiefwijk" Jacquet?
Of was het de sporthal die ingebouwd wordt in de tribune van Schaarbeek sport aan de Louis Bertrandlaan?
Of toch nog een andere? Misschien een gesubsidiëerd met geld van de Nationale Loterij?
fonne is offline  
Oud 25 augustus 2011, 21:21   #376
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Geldstromen zijn nochtans redelijk objectief meetbaar hoor. De schuldallocatie is dat wat minder, maar daar wordt het Waalse aandeel in de schuldopbouw zelfs systematisch onderschat. Dus de cijfers die je hoort zijn meestal onderschattingen. En onvolledig omdat ze niet alle kleine details van de overheidsbedrijven meerekenen.
Citaat:
Zoveel verschillen zijn er niet in de diverse studies. En uiteindelijk komen ze allemaal op hetzelfde neer: rond de 6 miljard transfers via kas-stromen, waarvan 4 �* 5 miljard transfers in de sociale zekerheid, en nog eens 6 �* 7 miljard voor de schuldafbetaling. En daar moet je nog eens de verborgen discriminaties bijtellen via allerhande taalkaders en verdeelsleutels voor investeringen in de overheidsbedrijven. In ieder geval: minstens 12 miljard Euro dus.
fonne is offline  
Oud 25 augustus 2011, 21:22   #377
spherelike
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Over welke sporthal heb je het eigenlijk voortdurend?
Over Vorst-Vroege Groenten, omgebouwd met BELIRIS geld bedoeld voor het Brusselse mobiliteitsbeleid?
Of die in de "initiatiefwijk" Jacquet?
Of was het de sporthal die ingebouwd wordt in de tribune van Schaarbeek sport aan de Louis Bertrandlaan?
Of toch nog een andere? Misschien een gesubsidiëerd met geld van de Nationale Loterij?
Moet je aan je geestesgenoot vragen hij kwam daar mee af, ik wacht nog altijd op zijn antwoord met meer informatie, maar hij past blijkbaar. Tenzij jullie één persoon zijn, weet ik niet of hij bedoelde wat jij schrijft.
spherelike is offline  
Oud 25 augustus 2011, 21:24   #378
Dirk A
Minister

Dirk A's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mijn stelling was infeite dat er geen fundamentele verbetering is gekomen de laatste 10 jaar.

Deze statistieken zijn voor mij zeer veelzeggend:
http://statbel.fgov.be/nl/statistiek...werk/absoluut/
http://www.flanderstrade.be/site/www...nhome?openform

Gelukkig zijn er inderdaad een aantal pogingen om de zaak hier en daar wat recht te trekken. Helaas met te weinig fundamenten.
Joëlle Milquet, als ex Vice-Eerste Minister en Minister van Binnenlandse Zaken en Gelijke Kansen: "Il y a des droits à consolider dans les six communes (à facilités), au niveau judiciaire, électoral, il y a un concept de communauté métropolitaine qui peut s'avérer fondamental en terme de désenclavement de Bruxelles... " klik hier
Dirk A is offline  
Oud 25 augustus 2011, 21:25   #379
spherelike
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Geldstromen zijn nochtans redelijk objectief meetbaar hoor. De schuldallocatie is dat wat minder, maar daar wordt het Waalse aandeel in de schuldopbouw zelfs systematisch onderschat. Dus de cijfers die je hoort zijn meestal onderschattingen. En onvolledig omdat ze niet alle kleine details van de overheidsbedrijven meerekenen.

Zoveel verschillen zijn er niet in de diverse studies. En uiteindelijk komen ze allemaal op hetzelfde neer: rond de 6 miljard transfers via kas-stromen, waarvan 4 �* 5 miljard transfers in de sociale zekerheid, en nog eens 6 �* 7 miljard voor de schuldafbetaling. En daar moet je nog eens de verborgen discriminaties bijtellen via allerhande taalkaders en verdeelsleutels voor investeringen in de overheidsbedrijven. In ieder geval: minstens 12 miljard Euro dus.
Ik heb alleen gezegd dat ze IETS verschillen, en dat de aangehaalde studie van 2004 verouderd was. Meer niet. En dat maakte van mij al een leugenaar. niet echt bevordelijk voor een discussie
spherelike is offline  
Oud 25 augustus 2011, 21:26   #380
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN

De gemuilkorfde's schermafbeelding

Standaard

De nieuwste ontwikkelingen, dus belgicsystjes kom niet af met "oude kost"....
Bron : http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20110825_174

De Waalse uitzuigers gaan extra inspanningen doen om zoals beloofd tegen 2015, jawel 2015 (!) hun begroting in evenwicht te brengen.
En dan maar volhouden dat iedereen zijn steentje zal bijdragen.
Juist ja, hun steentje zal een molensteen zijn die ze stevig aan de hals van de Vlamingen vastknopen...

Laatst gewijzigd door De gemuilkorfde : 25 augustus 2011 om 21:26.
De gemuilkorfde is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be