Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 25 augustus 2011, 21:28   #381
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spherelike Bekijk bericht
Heb ik u leugenaar genoemd, omdat u agrgumenten die u zelf inbracht niet bewijst?
Behalve van dat sportcentrum heb ik voldoende bewijs aangebracht om mijn stelling te onderbouwen en die van u jammerlijk te doen afgaan in de helaasheid der dwaasheden. Het is aan u om die cijfers te weerleggen vooral omdat u zegt dat u erover beschikt. Ik kan en hoef zelfs niet te bewijzen dat mijn eigen stellingen verkeerd zijn. Dat zijn ze niet. Door te liegen gaat u mij in alle geval niet overtuigen van uw gelijk. Noch bij mij, noch bij iemand anders. U begint dan wel wat propere woordjes te roepen en zo maar u staat alleen in de woestijn met uw broek op uw knieen.

Citaat:
neen dus , maar u eigent zich wel dat recht toe, u verontschuldigd zich niet, u levert geen bewijs en eist van mij omgekeerde bewijslast.
Zelf die wil ik u geven, in ruil voor een post van u met één zinnetje. Als u zelfs dat niet wil, dan bent u echt iemand met twee maten en twee gewichten, u mag schrijven wat u wil zonder daar enig bewijs voor te leveren. Een ander moet bewijszen dat hij niet liegt of hij is per definitie een leugenaar.
Zolang ik die cijfers niet zie bent u voor mij helaas geboekt als pathologische leugenaar. Het is u die manipuleert en scheldt. Ik noem u een leugenaar omdat u dat ook daadwerkelijk bent. Komt u met die cijfers dan zal ik met plezier mij verontschuldigen maar ik blijf uw manier van discussieren laag bij de gronds vinden.

Citaat:
Bovendien hebt u dan nog het lef om samen met uw geestesgenoot elkaar wat te gaan masturberen om mijn kap, waar haalt u het recht?
Typisch, hier win je natuurlijk elke discussie mee.
En dan vindt u van zichzelf dat u eerlijk bent. Sta me toe dat ik daar eens goed mee moet lachen.
stuyckp is offline  
Oud 25 augustus 2011, 21:29   #382
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Moet je aan je geestesgenoot vragen hij kwam daar mee af, ik wacht nog altijd op zijn antwoord met meer informatie, maar hij past blijkbaar. Tenzij jullie één persoon zijn, weet ik niet of hij bedoelde wat jij schrijft.
Waarschijnlijk het schandaal in Schaarbeek, dat is dacht ik op TV geweest. De andere schandalen hebben het nieuws niet eens gehaald. Het BHG laat gewoon sportinfrastructuur betalen met BELIRIS geld dat daar niet voor bedoeld was.
fonne is offline  
Oud 25 augustus 2011, 21:32   #383
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Waarschijnlijk het schandaal in Schaarbeek, dat is dacht ik op TV geweest. De andere schandalen hebben het nieuws niet eens gehaald. Het BHG laat gewoon sportinfrastructuur betalen met BELIRIS geld dat daar niet voor bedoeld was.
ah voila, dankjewel Fonne.
Ik wist het nog maar ik kon het niet meer op de juiste plaats zetten.
Dus dat is dan ook weer rechtgezet.
Ben benieuwd van wat voor activiteiten we nu weer beschuldigd gaan worden.
stuyckp is offline  
Oud 25 augustus 2011, 21:32   #384
spherelike
Europees Commissaris

spherelike's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dirk A Bekijk bericht
Mijn stelling was infeite dat er geen fundamentele verbetering is gekomen de laatste 10 jaar.

Deze statistieken zijn voor mij zeer veelzeggend:
http://statbel.fgov.be/nl/statistiek...werk/absoluut/
http://www.flanderstrade.be/site/www...nhome?openform

Gelukkig zijn er inderdaad een aantal pogingen om de zaak hier en daar wat recht te trekken. Helaas met te weinig fundamenten.
INteressante info, maar niet over de punten die ik aanhaalde.
Dat gaat over % tewerkstelling bij de regionale overheid, iets waar vlaanderen exclusief voor bevoegd is, en die ondertussen relatief hoger is dan de waalse. Over de mantra dat waalse werklozen ongemoeid gelaten worden, daar waar er bewijsbaar meer schorsingen zijn in wallonie, over de verdeling van de kosten in de ziekteverzekering, waar NVA enkel de dienstige info uipikt, de posten dus waar wallonie hoger scoort, en die waar vlaandern hoger scoort zedig verzwijgt. Dus over foutieve en gemanipuleerde informatie, die hier als argument gebruikt wordt.
spherelike is offline  
Oud 25 augustus 2011, 21:41   #385
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN

De gemuilkorfde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat gaat over % tewerkstelling bij de regionale overheid, iets waar vlaanderen exclusief voor bevoegd is, en die ondertussen relatief hoger is dan de waalse. Over de mantra dat waalse werklozen ongemoeid gelaten worden, daar waar er bewijsbaar meer schorsingen zijn in wallonie, over de verdeling van de kosten in de ziekteverzekering, waar NVA enkel de dienstige info uipikt, de posten dus waar wallonie hoger scoort, en die waar vlaandern hoger scoort zedig verzwijgt.
En vermits het allemaal zo fantastisch draait daar in Walloniën gaan ze AL in 2015 hun begroting in evenwicht hebben.
Tja, met al die leugentjes moet je er wel in verstrikt geraken...
Oud 25 augustus 2011, 21:45   #386
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

We zullen eens met cijfers komen .
Pagina 28-29 in de Knack van deze week .
Een interview met een Luiks professor economie Jules Gazon.

Ik citeer. "Het primaire saldo van België , samengesteld uit de primaire saldo's van de federale overheid en van de deeloverheden is negatief. Dit nadelig saldo is haast uitsluitend aan Wallonië te wijten. Als je het federale primaire saldo uitsplitst over de gewesten en vervolgens optelt bij hun eigen primaire saldo , ziet het plaatje er in 2009 als volgt uit . Vlaanderen heeft een overschot van 863 miljoen euro , Brussel een tekort van 687 miljoen euro en Wallonië een tekort van 7803 miljoen euro. " einde citaat.

En dan hebben we het hier nog maar over het primaire saldo.
Het zijn enkel en alleen de Franstalige tekorten die de staatsschuld doen stijgen en daarop moeten ook nog eens intresten betaald worden.
Pericles is offline  
Oud 25 augustus 2011, 21:46   #387
spherelike
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
Behalve van dat sportcentrum heb ik voldoende bewijs aangebracht om mijn stelling te onderbouwen en die van u jammerlijk te doen afgaan in de helaasheid der dwaasheden. Het is aan u om die cijfers te weerleggen vooral omdat u zegt dat u erover beschikt. Ik kan en hoef zelfs niet te bewijzen dat mijn eigen stellingen verkeerd zijn. Dat zijn ze niet. Door te liegen gaat u mij in alle geval niet overtuigen van uw gelijk. Noch bij mij, noch bij iemand anders. U begint dan wel wat propere woordjes te roepen en zo maar u staat alleen in de woestijn met uw broek op uw knieen.
.
U gaat steeds meer de mist in. De kritiek op uw stelling werd afdoende weerlegd door de stelling zelf. De krietiek op verouderde informatie wordt weerlegd door verouderde informatie? Bent u nog mee? IK heb nooit gevrag dat u bewijst dat uw stelling juist zijn, dat zou nogal onozel zijn van mij, want ik weet al dat ze fout zijn, ik hoef geen bewijs. Ik heb u nooit van leugens beschuldigd u mij wel, en gratuit nog wel zonder enig bewijs. En ipv van dat te bewijzen of u te veronstchuldigen verwacht u van mij dat ik mijn onschuld bewijs. Nieuw Vlaanse Aanklachtprocedure? En alleen staan in de woestijn met de billen bloot, lijkt me nog niet zo erg als af te gaan als een gieter voor een heel forum, wat u blijkbaar nog plezant vindt ook, door het verloop van de feiten te blijven loochenen.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht

Zolang ik die cijfers niet zie bent u voor mij helaas geboekt als pathologische leugenaar. Het is u die manipuleert en scheldt. Ik noem u een leugenaar omdat u dat ook daadwerkelijk bent. Komt u met die cijfers dan zal ik met plezier mij verontschuldigen maar ik blijf uw manier van discussieren laag bij de gronds vinden.
.
U mag dus iemand leugenaar noemen zonder bewijs, en zolang de beschuldigde zijn onschuld niet zelf bewijst blijft hij schuldig. Inderdaat de NVaanklachtprocedure. Die verontschuldigingen zouden bij de start met plezier aanvaard geweest zijn, nu niet meer, u bent te ver gegaan.
spherelike is offline  
Oud 25 augustus 2011, 21:47   #388
spherelike
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
En vermits het allemaal zo fantastisch draait daar in Walloniën gaan ze AL in 2015 hun begroting in evenwicht hebben.
Tja, met al die leugentjes moet je er wel in verstrikt geraken...
Het ging niet over de begroting
spherelike is offline  
Oud 25 augustus 2011, 21:48   #389
den ambetantsten
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
We zullen eens met cijfers komen .
Pagina 28-29 in de Knack van deze week .
Een interview met een Luiks professor economie Jules Gazon.

Ik citeer. "Het primaire saldo van België , samengesteld uit de primaire saldo's van de federale overheid en van de deeloverheden is negatief. Dit nadelig saldo is haast uitsluitend aan Wallonië te wijten. Als je het federale primaire saldo uitsplitst over de gewesten en vervolgens optelt bij hun eigen primaire saldo , ziet het plaatje er in 2009 als volgt uit . Vlaanderen heeft een overschot van 863 miljoen euro , Brussel een tekort van 687 miljoen euro en Wallonië een tekort van 7803 miljoen euro. " einde citaat.

En dan hebben we het hier nog maar over het primaire saldo.
Het zijn enkel en alleen de Franstalige tekorten die de staatsschuld doen stijgen en daarop moeten ook nog eens intresten betaald worden.
Nee, volgens mij, en uw federale minister van Begroting - die andere Guy -, is het probleem het Vlaamse regeerakkoord. Budgettaire orthodoxie is immers te mijden als de pest.
den ambetantsten is offline  
Oud 25 augustus 2011, 21:48   #390
Bokkenreyder

Bokkenreyder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat gaat over % tewerkstelling bij de regionale overheid, iets waar vlaanderen exclusief voor bevoegd is, en die ondertussen relatief hoger is dan de waalse. Over de mantra dat waalse werklozen ongemoeid gelaten worden, daar waar er bewijsbaar meer schorsingen zijn in wallonie, over de verdeling van de kosten in de ziekteverzekering, waar NVA enkel de dienstige info uipikt, de posten dus waar wallonie hoger scoort, en die waar vlaandern hoger scoort zedig verzwijgt. Dus over foutieve en gemanipuleerde informatie, die hier als argument gebruikt wordt.
Typisch voor belgofonen: jemag alleen maar spreken over hetgeen zij op de agenda plaatsen. Voor de rest moet je je mond houden en werken en betalen!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline  
Oud 25 augustus 2011, 21:51   #391
spherelike
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder Bekijk bericht
Typisch voor belgofonen: jemag alleen maar spreken over hetgeen zij op de agenda plaatsen. Voor de rest moet je je mond houden en werken en betalen!
Zal ik het nu over de invloed van de pasaatwinden op het sexueel gedrag van de afrikaanse olifant hebben. We kunnen toch alles in één discussie gooien blijkbaar
spherelike is offline  
Oud 25 augustus 2011, 21:51   #392
Bokkenreyder

Bokkenreyder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U gaat steeds meer de mist in. De kritiek op uw stelling werd afdoende weerlegd door de stelling zelf. De krietiek op verouderde informatie wordt weerlegd door verouderde informatie? Bent u nog mee? IK heb nooit gevrag dat u bewijst dat uw stelling juist zijn, dat zou nogal onozel zijn van mij, want ik weet al dat ze fout zijn, ik hoef geen bewijs. Ik heb u nooit van leugens beschuldigd u mij wel, en gratuit nog wel zonder enig bewijs. En ipv van dat te bewijzen of u te veronstchuldigen verwacht u van mij dat ik mijn onschuld bewijs. Nieuw Vlaanse Aanklachtprocedure? En alleen staan in de woestijn met de billen bloot, lijkt me nog niet zo erg als af te gaan als een gieter voor een heel forum, wat u blijkbaar nog plezant vindt ook, door het verloop van de feiten te blijven loochenen.

U mag dus iemand leugenaar noemen zonder bewijs, en zolang de beschuldigde zijn onschuld niet zelf bewijst blijft hij schuldig. Inderdaat de NVaanklachtprocedure. Die verontschuldigingen zouden bij de start met plezier aanvaard geweest zijn, nu niet meer, u bent te ver gegaan.
Jij beweerde 'cijfers te hebben', alleen je brengt ze niet ten berde.Normaal dat iemand je dan niet gelooft!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline  
Oud 25 augustus 2011, 21:57   #393
spherelike
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder Bekijk bericht
Jij beweerde 'cijfers te hebben', alleen je brengt ze niet ten berde.Normaal dat iemand je dan niet gelooft!
wil ik aannemen
ik zou beleefd meer info vragen zoals met die sporthal, of zelf wat opzoeken, maar het zou zeker niet in mij opkomen om de aanbrenger zonder enige vorm van controle leugenaar te noemen, wat met mij wel gebeurde. Bovendien zijn dat niet mijn cijfers, maar statistieken van RVA, RIZIV, universitaire studies ,.. die publiek toegankelijk zijn, en door iedereen geraadpleegd kunnen worden.
Ik heb die allemaal al als link opgegeven, toch blijven jullie met info van 2004 komen om iets te onderbouwen.
Heb je niet een heel klein beetje begip voor mijn ergernis, dat jullie blijven plakken, en telkens opnieuw beginnen met die verouderde en foutieve dingen?
Vraag eens bij nva dat ze dat wegsmijten, of updaten, als ze het eerlijk menen, en de mensen niets blijven wijsmaken wer er ondertussen niet meer is.

Laatst gewijzigd door spherelike : 25 augustus 2011 om 21:59.
spherelike is offline  
Oud 25 augustus 2011, 21:59   #394
De gemuilkorfde

De gemuilkorfde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het ging niet over de begroting
Bekijk dan eens de titel van dit forum : De kas is leeg!
Dat jij als belgicystje de aandacht daarvan wou afleiden kan ik ten volste begrijpen, maar het gaat over de kas.
En de kas van de Walen is altijd leeg, sterker nog, ze zwemmen in de schulden.
Schulden waarvoor ze de rekening naar Vlaanderen doorschuiven.
Oud 25 augustus 2011, 22:01   #395
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:

Ik ga pas af als een gieter als JIJ met die cijfers komt die u zegt te hebben maar waarvan het hele forum ondertussen al overtuigd is dat je ze niet hebt.
Het feit dat je niet met die cijfers komt bewijst dat en het is daarom dat ik u een leugenaar noem. U kan blijkbaar niet goed met de waarheid overweg.
Die transferten zijn gewoon onverantwoord hoog punt aan de lijn.
Je hebt jezelf hier serieus beschadigd en alle geloofwaardigheid verloren.
Het valt trouwens op dat u veel aan forum gangers vraagt om uw stellingen te bewijzen. Je kan blijkbaar uw plan niet trekken. Zielig.
stuyckp is offline  
Oud 25 augustus 2011, 22:01   #396
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
wil ik aannemen
ik zou beleefd meer info vragen zoals met die sporthal, of zelf wat opzoeken, maar het zou zeker niet in mij opkomen om de aanbrenger zonder enige vorm van controle leugenaar te noemen, wat met mij wel gebeurde. Bovendien zijn dat niet mijn cijfers, maar statistieken van RVA, RIZIV, universitaire studies ,.. die publiek toegankelijk zijn, en door iedereen geraadpleegd kunnen worden.
Ik heb die allemaal al als link opgegeven, toch blijven jullie met info van 2004 komen om iets te onderbouwen.
Heb je niet een heel klein beetje begip voor mijn ergernis, dat jullie blijven plakken, en telkens opnieuw beginnen met die verouderde en foutieve dingen?
Hallo ?
Ik post hier net informatie over de toestand anno 2009 . Veel recenter kan het voor zoiets niet zijn.
En ze komt dan nog uit onverdachte hoek.
Pericles is offline  
Oud 25 augustus 2011, 22:01   #397
spherelike
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
Bekijk dan eens de titel van dit forum : De kas is leeg!
Dat jij als belgicystje de aandacht daarvan wou afleiden kan ik ten volste begrijpen, maar het gaat over de kas.
En de kas van de Walen is altijd leeg, sterker nog, ze zwemmen in de schulden.
Schulden waarvoor ze de rekening naar Vlaanderen doorschuiven.
u hebt gelijk, maar waarom gebruik je een quote van mij om terug op thema te komen, zonder dat je dat dan ook schrijft?
spherelike is offline  
Oud 25 augustus 2011, 22:01   #398
Dirk A
Minister

Dirk A's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat gaat over % tewerkstelling bij de regionale overheid, iets waar vlaanderen exclusief voor bevoegd is, en die ondertussen relatief hoger is dan de waalse.
Bron?

Citaat:
Over de mantra dat waalse werklozen ongemoeid gelaten worden, daar waar er bewijsbaar meer schorsingen zijn in wallonie
Schromelijk te laat en plijster op een open wonde:
http://werkwijzernieuws.wordpress.co...nog-toe-knack/

De kloof tussen de regio’s zal dit jaar nog toenemen. Dat blijkt uit de nieuwste werkloosheidscijfers. In een jaar tijd is het aantal werklozen in België met 25.000 gedaald. De daling doet zich in alle gewesten voor, maar is het grootst in Vlaanderen (-13.918 mensen of -8,9%), gevolgd door Wallonië (-5,1%) en Brussel (-2,3%).

Citaat:
over de verdeling van de kosten in de ziekteverzekering, waar NVA enkel de dienstige info uipikt, de posten dus waar wallonie hoger scoort, en die waar vlaandern hoger scoort zedig verzwijgt. Dus over foutieve en gemanipuleerde informatie, die hier als argument gebruikt wordt.
http://www.sd.be/website/be/nl/4000A...7_70_regionaal
Deze informatie heb ik ongetwijfeld gemanipuleerd
Joëlle Milquet, als ex Vice-Eerste Minister en Minister van Binnenlandse Zaken en Gelijke Kansen: "Il y a des droits à consolider dans les six communes (à facilités), au niveau judiciaire, électoral, il y a un concept de communauté métropolitaine qui peut s'avérer fondamental en terme de désenclavement de Bruxelles... " klik hier
Dirk A is offline  
Oud 25 augustus 2011, 22:03   #399
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
U verwacht dus werkelijk dat iemand anders dan jezelf voor u informatie gaat opzoeken om uw waanideeën te gaan ondersteunen.
Doe het zelf.

Laatst gewijzigd door stuyckp : 25 augustus 2011 om 22:08.
stuyckp is offline  
Oud 25 augustus 2011, 22:05   #400
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
wil ik aannemen
Vraag eens bij nva dat ze dat wegsmijten, of updaten, als ze het eerlijk menen, en de mensen niets blijven wijsmaken wer er ondertussen niet meer is.
Neen
stuyckp is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:33.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be