![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#201 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Werkloosheidsuitkeringen dienen om mensen die pech hebben te helpen. Niet voor mensen die werk weigeren. Niet voor mensen die minimumloon te weinig vinden of geen zin hebben om in de regen te werken dus. Wat je voor de rest vertelt is zoveel blah blah blah.
![]() |
![]() |
#202 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#203 |
Banneling
|
![]() Je krijgt die werklozenvergoeding in afwachting dat je een job vind in hetgeen waar je voor opgeleid bent, wist je dat niet ?
Als je ingeschreven staat als werkloze boerenknecht, dan zal men je wel naar de fruitboeren sturen als die werkvolk zoeken. Zo jij een job zoekt als elektrieker, koekenbakker, of veiligheidsagent, zal men je oproepen als in die branche volk gezocht word... Probeer je eens in te beelden dat jij, met je diploma Wijsneuzerij, morgen zonder werk valt. Je zult dan natuurlijk een andere baas zoeken die Wijsneuzen nodig heeft, en niet een job als paardentemmer, formule I -piloot, of kelner ? Of fruitboerknecht... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#204 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Nog zoiets. Het zou omgekeerd moeten zijn (ik heb het dan niet over mensen die ziek of gehandicapt zijn) omdat ze meer tijd hebben maar vooral omdat het van cruciaal belang is voor die mensen om hun skills (interpersoonlijke, beroepsmatige etc) en zelfzekerheid niet te laten wegkwijnen. Heel de dag thuiszitten is voor niemand goed hé. Maar als ge zoiets durft zeggen komt er 100% zeker een paleosos van onder zijn steen gekropen om te zeggen dat ge een associale handlanger van het groot Kapitalistisch complot ten voordele van slavernij voor de gewone mens zijt.
![]() |
#205 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
1. En iemand dwingen een arbeid uit te voeren, is dwangarbeid. Iemand dwingen, is hem onder dwang zetten. 2. Wat jij persoonlijk uitvoert, is hier niet ter sprake. Daar veeg ik grandioos mijn voeten aan, ook al was je al 50 jaar lang op den dop. 3. Als de overheid voor hulp moet zorgen na een ramp, moet zij daarvoor mensen sturen die reeds in overheidsdient zijn. Eventueel kan men vrijwillggers oproepen, al dan niet vergoed. Maar zo gauw men iemand dwingt om te komen helpen, is het dwangarbeid. Tot slot, 50 plussers die nog steeds een schoolverlatersuitkering krijgen ben ik persoonlijk nog niet tegengekomen...Misschien vind je er veel in jouw eigen kennisenkring, niet in de mijne...Eerlijk gezegd denk ik dat zoiets vrij zelden voorkomt, indien het al voorkomt... Laatst gewijzigd door den dinges : 29 augustus 2011 om 23:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#206 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En die dag zal niemand ons kunnen verplichten een job aan te nemen waar wij niet voor opgeleid zijn, als wij daarvoor geen zin hebben. De rest is flauwe zever. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#207 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Verder heeft iedereen wel een paar ideetjes over hoe het systeem zou moeten draaien, dat betekent nog lang niet, dat dit ooit zo zal zijn... Maar je persoonlijke filosofie is niet het onderwerp van deze draad ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#208 | |||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#209 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#210 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Je gaat me misschien niet geloven, maar ik heb zelf jarenlang fruit geplukt, omdat dat mij goed uitkwam, ik voel me daar dus niet te goed voor. Wat mij stoort, is dat je iemand zou kunnen dwingen om dit te doen, als hij daar absoluut geen zin in heeft, en werk zoekt in een heel andere sector. Eens je zoiets kan afdwingen van het volk, is het volledig gedaan met eender welke vrijheid. We zitten dan in een dictatuur, zoals in die van Pol Pot bvb, die al de intellectuelen de rijstvelden indreef, om daar handarbeid te gaan verrichten... Is het d�*t wat je wil ? Ik pas daarvoor. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#211 | |||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#212 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Bullshit - mensen moeten veel - een mens in nood helpen, belastingen betalen, in het leger dienen (ok nu even niet, maar ge gaat toch niet zeggen dat we geen democratie waren omdat we legerdienst hadden?) - allemaal verplicht. Wie verhuist moet een flik laten rondsnuffelen in zijn woning, nieuwe ouders krijgen een huizoeking via Kind en Gezin - een quango waarover er zo goed als geen democratische controle is, en ga zo maar door. Ik versta niet waarom iemand die betaald wordt door de overheid de keuze geven om daarvoor (even) te werken of die betalingen te ontzien van een dermate andere orde zou zijn dat men het over slavernij en dictatuur moet hebben...
![]() |
#213 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als je een gepaste job weigert, dan kan je geschorst worden. Dat lijkt me logisch, en een goeie zaak.
Voor velen zal een fruitplantage ruimen een geschikte job zijn. Niet voor iedereen. Niet iedereen is daar fysiek of cognitief (groot deel vd mentaal gehandicapten) toe in staat. Ook lijkt het me zinvol om mensen van Diksmuide niet naar de andere kant van 't land te doen sjeezen. Wel, dat men dan die job aanbiedt. Als JOB, niet als "gedwongen vrijwilligerswerk want anders verlies je je uitkering". Met alle rechten die van toepassing zijn op arbeidscontracten + een normaal loon. Zo moeilijk is dat nu toch niet? Het lijkt me de bedoeling om alle langdurig werklozen in het juiste statuut te krijgen. Een deel daarvan moet gewoon geschorst worden, een ander deel zit gewoon in het foute statuut (handicap/ziekte). Een ander deel is gedeeltelijk arbeidsgeschikt, wil werken, vindt geen job wegens niks vinden dat dan wel passend is. Misschien kunnen die mensen ook wel een handje geholpen worden. Daar bestaan hulpmiddelen voor, maar velen kennen die niet en vinden hun weg er zelf niet naartoe. Sommige situaties lijken ook wel uitzichtloos (bijv. 50-jarige zwakbegaafde man die steeds als hulpje gewerkt heeft op boerderij, accident heeft gehad, been kwijt en rug geblokkeerd, zoek maar eens een andere job...). Haal het écht profitariaat eruit en je krijgt ruimte om die mensen gewoon met rust te laten. Ik walg ervan dat sommige mensen alle menselijkheid hebben laten vallen in hun benadering van andere mensen.
![]() |
#214 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Handig hoor. Gewoon even bijna failliet gaan, en je krijgt van dat gratis personeel dat je werk komt opknappen. Volgens mij gaat dat een beetje ten koste gaan van normaal verloonde arbeid. Misschien bedrijven mensen laten ontslaan omdat ze failliet dreigen gaan, en dan diezelfde mensen met een werkloosheidsuitkering gratis hetzelfde werk laten doen als voorheen... Het lijkt mij een gigantisch foute evolutie als het ooit die kant op gaat.
![]() |
![]() |
#215 | |||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Noot - Jeezus H Dewever - is this guy for real? Citaat:
derp wegens derp want politics.be. Want derp en derp en derp, zei 'iemand'. Laatst gewijzigd door Salvadorii : 30 augustus 2011 om 00:14. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#216 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Boerderijen zijn eveneens bedrijven, en een bedrijfsleider gratis werkvolk in de schoot werpen is niet enkel dom, maar misdadig. Maar sommige mensen staren zich blind op " dopgeld " en " profiteurs ", en laten zich manipuleren door politici die onze sociale wetten willen afbreken... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#217 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#218 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#219 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
En weeral die nonsens alsof bepaalde mensen te goed zijn om bepaalde soorten werk te doen, ok bon, maar dat ze dan hun eigen boontjes doppen.
derp wegens derp want politics.be. Want derp en derp en derp, zei 'iemand'. Laatst gewijzigd door Salvadorii : 30 augustus 2011 om 00:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#220 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik denk niet dat de fruitpluk nu een job is waar ge keihard voor gestudeerd moet hebben. Afgeknakte takken en stammen verwijderen en op een hoop smijten lijkt me nu ook niet echt iets waar ge landbouwer voor moet zijn. Ik denk nu toch echt dat de overgrote meerderheid van de fysiek fitte bevolking daartoe in staat moet zijn. Zet de vacatures open, als er onvoldoende bereidwilligen zijn is er al geen sprake meer van 'oneerlijke concurrentie' eh. Het gaat om iets tijdelijk in dit geval. Het verplicht laten instromen van werklozen in vaste jobs kan wel problemen opleveren omtrent oneerlijke concurrentie, maar zoiets tijdelijk niet.
![]() |