Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 augustus 2011, 00:31   #221
Salvadorii
Eur. Commissievoorzitter

Salvadorii's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges Bekijk bericht
Arm Vlaanderen...Wat dat d�*�*r allemaal rondloopt tegenwoordig...
Sos dat ge zijt. Gelukkig gaan jullie binnenkort niets te zeggen hebben. Maar als het anders uitdraait, dan zullen het de mensen die jij meent te verdedigen zijn die zullen afzien hoor, niet de rijkeren. Kijk maar naar Griekeland. All hat, no cattle, dat zijde gij...
Oud 30 augustus 2011, 00:33   #222
Salvadorii
Eur. Commissievoorzitter

Salvadorii's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het IS mijn geld, en het is OOK jouw geld dat gebruikt word om dop uit te betalen. Of liever, het WAS ons geld, want eens dat we het afgestaan hebben is het gemeenschapsgeld geworden, waar ook wij van kunnen profiteren , als we dat ooit nodig hebben.
En die dag zal niemand ons kunnen verplichten een job aan te nemen waar wij niet voor opgeleid zijn, als wij daarvoor geen zin hebben.
De rest is flauwe zever.
Ge maakt met een glimlach de toekomst van uw kinderen kapot. En voor wat? Een arrogante sense of entitlement. Als ik van u was zou ik bidden dat er geen hel is..
Oud 30 augustus 2011, 04:51   #223
Tejokus
Minister-President

Tejokus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salvadorii Bekijk bericht
Nog zoiets. Het zou omgekeerd moeten zijn (ik heb het dan niet over mensen die ziek of gehandicapt zijn) omdat ze meer tijd hebben maar vooral omdat het van cruciaal belang is voor die mensen om hun skills (interpersoonlijke, beroepsmatige etc) en zelfzekerheid niet te laten wegkwijnen. Heel de dag thuiszitten is voor niemand goed hé. Maar als ge zoiets durft zeggen komt er 100% zeker een paleosos van onder zijn steen gekropen om te zeggen dat ge een associale handlanger van het groot Kapitalistisch complot ten voordele van slavernij voor de gewone mens zijt.
Vraag eens aan alle personen die in een pensioenstelsel zitten of die allemaal
wegkwijnen en niet meer zelfzeker zijn.
Sinds wanneer is werken een slavernij?
Toch heb je ergens gelijk omdat er wekelijks honderdduizenden zijn die op
de Lotto spelen.
Maar ja, meedoen is belangrijker dan winnen zeker?
Tejokus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2011, 08:19   #224
Sywen
Minister-President

Sywen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik wist dat zeker - het is een van de vele dingen die dringend hervormd moet worden.

En dat is totaal nefast - de laagste rangen van de maatschappij moeten zo goed als elke job aannemen terwijl de hoogopgeleiden en anderen met veel meer economische mogelijkheden (en vaak hogere uitkeringen plus een prive verzekering) veel meer keuze krijgen in wleke jobs ze al dan niet aannemen. Schandalig is dat - en mensen die beweren dat dit 'sociaal' is - die snap ik niet hoor.
laten we dan al die opleidingen van de vdab dan schrappen, die zijn dan totaal overbodig. laat die ongeschoolden maar zitten bij de laagste 'klasse' zonder ooit de mogelijkheid om hoger te klimmen, leve de sociale klassen, terug naar de middeleeuwen

Citaat:
of zoals het in de Tweede Wet van Salvadorii gezegd wordt: 'Wie te goed is om de WC te kuisen moet maar zorgen dat hij nooit kakt'.
dat is geen realiteit, de realiteit is :
'Wie te goed is om de WC te kuisen moet maar zorgen dat hij genoeg geld heeft om iemand anders te betalen voor dat werk.'

"Flandern muss unabhängig werden" -- Adolf Hitler

Laatst gewijzigd door Sywen : 30 augustus 2011 om 08:20.
Sywen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2011, 09:50   #225
Descartes Jr
Banneling

Descartes Jr's schermafbeelding

Standaard

De lokale Truiense discussie laait internationaal op : Sint-Truiden kan Belgisch Rotterdam worden

Laatst gewijzigd door Descartes Jr : 30 augustus 2011 om 09:50.
Descartes Jr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2011, 10:53   #226
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je krijgt die werklozenvergoeding in afwachting dat je een job vind in hetgeen waar je voor opgeleid bent, wist je dat niet ?
Als je ingeschreven staat als werkloze boerenknecht, dan zal men je wel naar de fruitboeren sturen als die werkvolk zoeken.
Zo jij een job zoekt als elektrieker, koekenbakker, of veiligheidsagent, zal men je oproepen als in die branche volk gezocht word...
Probeer je eens in te beelden dat jij, met je diploma Wijsneuzerij, morgen zonder werk valt. Je zult dan natuurlijk een andere baas zoeken die Wijsneuzen nodig heeft, en niet een job als paardentemmer, formule I -piloot, of kelner ? Of fruitboerknecht...
Maw. iemand met een opleiding rondhangen kan zijn hele leven doppen.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2011, 11:00   #227
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nog zoiets. Het zou omgekeerd moeten zijn (ik heb het dan niet over mensen die ziek of gehandicapt zijn) omdat ze meer tijd hebben maar vooral omdat het van cruciaal belang is voor die mensen om hun skills (interpersoonlijke, beroepsmatige etc) en zelfzekerheid niet te laten wegkwijnen. Heel de dag thuiszitten is voor niemand goed hé. Maar als ge zoiets durft zeggen komt er 100% zeker een paleosos van onder zijn steen gekropen om te zeggen dat ge een associale handlanger van het groot Kapitalistisch complot ten voordele van slavernij voor de gewone mens zijt.
Het valt inderdaad op dat men het hier niet heeft over de voorwaarden om werklozen tewerk te stellen. (Loon, leeftijd, opleidingsniveau enz)
Nee, de verontwaardiging gaat vooral over het tewerkstellen. Stel u voor, werklozen doen werken, schande..
Oud 30 augustus 2011, 11:12   #228
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
Als je een gepaste job weigert, dan kan je geschorst worden. Dat lijkt me logisch, en een goeie zaak.
Voor velen zal een fruitplantage ruimen een geschikte job zijn. Niet voor iedereen. Niet iedereen is daar fysiek of cognitief (groot deel vd mentaal gehandicapten) toe in staat. Ook lijkt het me zinvol om mensen van Diksmuide niet naar de andere kant van 't land te doen sjeezen. Wel, dat men dan die job aanbiedt. Als JOB, niet als "gedwongen vrijwilligerswerk want anders verlies je je uitkering". Met alle rechten die van toepassing zijn op arbeidscontracten + een normaal loon.
Zo moeilijk is dat nu toch niet?

Het lijkt me de bedoeling om alle langdurig werklozen in het juiste statuut te krijgen. Een deel daarvan moet gewoon geschorst worden, een ander deel zit gewoon in het foute statuut (handicap/ziekte). Een ander deel is gedeeltelijk arbeidsgeschikt, wil werken, vindt geen job wegens niks vinden dat dan wel passend is. Misschien kunnen die mensen ook wel een handje geholpen worden. Daar bestaan hulpmiddelen voor, maar velen kennen die niet en vinden hun weg er zelf niet naartoe. Sommige situaties lijken ook wel uitzichtloos (bijv. 50-jarige zwakbegaafde man die steeds als hulpje gewerkt heeft op boerderij, accident heeft gehad, been kwijt en rug geblokkeerd, zoek maar eens een andere job...). Haal het écht profitariaat eruit en je krijgt ruimte om die mensen gewoon met rust te laten.

Ik walg ervan dat sommige mensen alle menselijkheid hebben laten vallen in hun benadering van andere mensen.
En vertel ons nu eens waaruit in de openingspost blijkt dat men werklozen, hoogopgeleiden of gehandicapten wilt te werk stellen of vergoeding.
Oud 30 augustus 2011, 11:19   #229
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
Misschien ook wel omdat bedrijven die het financieel moeilijk hebben bedienen van gratis personeel niet zo slim is?
Handig hoor. Gewoon even bijna failliet gaan, en je krijgt van dat gratis personeel dat je werk komt opknappen. Volgens mij gaat dat een beetje ten koste gaan van normaal verloonde arbeid.
Misschien bedrijven mensen laten ontslaan omdat ze failliet dreigen gaan, en dan diezelfde mensen met een werkloosheidsuitkering gratis hetzelfde werk laten doen als voorheen... Het lijkt mij een gigantisch foute evolutie als het ooit die kant op gaat.
Het gaat over hulp bij natuurrampen, niet over fraude.
Nooit geweten dat het leger ingeschakeld werd om een oogst binnen te halen na langdurige regenval omdat de tractors het werk niet kunnen doen?
Soldaten zijn ook geen boeren weet je.
Oud 30 augustus 2011, 11:49   #230
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Sommige mensen lijken het nog steeds niet te begrijpen:

- er is geen mogelijkheid om deze mensen te betalen. Die is er niet. Iedereen die pleit voor "echte jobs" voert een pleidooi voor het sluiten van al die plantages. Of een pleidooi voor overheidsgesubsidiëerde jobs, maar de overheid subsidieert deze mensen al. Sommigen daarvan levenslang (en ze zullen ook zo lang als het bestaat bijdragen van die staat verkrijgen).
Je moet niet vergeten dat dit ook positieve gevolgen kan hebben voor die mensen, waardoor je het kan zien als een investering (vanuit het standpunt van die mensen).

- Veel organisaties beroepen zich op vrijwilligerswerk, ook organisaties die over ruim voldoende middelen beschikken. Deze vrijwilligers worden al dan niet vergoed overigens.
Als je vrijwilligers nodig hebt om zoiets te doen, ljikt het me maar normaal dat je eerst naar de groep niet-actieven kijkt dan naar de groep full- of part-time werkenden, invaliden, kinderen of gepensioneerden. Iets zegt mij namelijk dat die laatsten minder tijd hebben.

- de overheid heeft het recht om eisen of taken te koppelen aan de werkloosheidsuitkering of het leefloon dat zij uitkeert !! Dat gebeurt nu ook al, met de dreiging dat je anders je bijstand kan dreigen te verliezen!

- Ik denk dat de overheid ook wel beseft dat het voor een leefloontrekster uit Limburg weinig zin heeft om bv. de stranden te gaan ruimen en dat dit omgekeerd ook geld.

- Op het leefloon en de uitkering ligt overigens ook een clausule: je m�*g niet gaan werken (bv. voor een aantal uren bijverdienen omdat je werkloosheidsuitkering te laag is, dit wordt financieel ontmoedigd) of slechts een bepaald bedrag bijverdienen per maand (wat belachelijk is). (Laat de reacties maar komen, afhankelijk van de vragen en opmerkingen zal ik wel verder uitleggen wat ik hiermee bedoel, moest dit er zijn. Maar de overheid stimuleert eigenlijk om in een bepaald statuut te blijven op een niet-flexibele wijze).

- Al deze mensen zeer tijdelijk van statuut doen veranderen zorgt overigens voor onbetaalbare administratieve kosten en rompslompen

In Wallonië en Brussel gebeurt het overigens minder dat mensen die een job weigeren, geschorst dreigen te worden. In Vlaanderen is de V.D.A.B. dan weer bijzonder bekwaam. Zo zal het doctoren in de chemie pogen in te zetten als afwasser en deze dan dreigen te schrappen indien ze weigeren... Dat is een inefficiënte besteding van middelen (het kost de samenleving veel om te investeren in een doctor, om hem dan te dwingen de afwas te doen waarvoor hij ook niets gestudeerd kon hebben...). Maar dat is een andere discussie.

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 30 augustus 2011 om 11:53.
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2011, 14:23   #231
Descartes Jr
Banneling

Descartes Jr's schermafbeelding

Standaard

De Haspengouwse liberalen
willen de doppers overhalen
tot hulpvaardig werk
in 't verwoeste fruitperk.
De ramptoerist zal 't wel betalen...

Descartes Jr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2011, 14:59   #232
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
Toen ik werkloos was mocht ik anders behoorlijk snel op bezoek gaan bij RVA.
Maar dat kwam voornamelijk omdat ik jong was en Nederlands sprak.
Dan heb je ook hoogstwaarschijnlijk geen reden om werkloos te zijn.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2011, 15:02   #233
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bankiers en politici worden ook gepamperd, zowel in Vlaanderen als elders, en die rijven heel wat meer geld binnen...Gaan die trouwens helpen daar bij de fruitboeren ?
Die eerste twee werken wel voor hun geld. Ze staan s'morgens op, komen s'avonds terug thuis en de meesten zjin in hun vrije tijd ook nog bezig met hun werk. Werklozen doen niets.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2011, 15:06   #234
freelancer
Banneling

Standaard

Fruittelers in faling dwingen... dat is natuurlijk de max voor vele luilekkerlanders..
freelancer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2011, 17:02   #235
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freelancer Bekijk bericht
Fruittelers in faling dwingen... dat is natuurlijk de max voor vele luilekkerlanders..
zou jij gaan werken voor 700 euro per maand?
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2011, 17:19   #236
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
Waar staat dat ze voor 700€ moeten werken ?
Oud 30 augustus 2011, 17:24   #237
freelancer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht

Ik persoonlijk niet...

En ik zou niet willen dat die 'werknemers' niet een stuk meer zouden betaald krijgen...

Ik wil maar benadrukken dat die fruittelers dringend moeten geholpen worden... Ongeacht door wie of door wat...

Met hoe de arbeidsmarkt momenteel (niet) werkt...is de garantie dat vele fruittelers alleszins de fles opgaan...

Laatst gewijzigd door freelancer : 30 augustus 2011 om 17:25.
freelancer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2011, 17:27   #238
donzigschaap
Gouverneur

donzigschaap's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
- er is geen mogelijkheid om deze mensen te betalen. Die is er niet. Iedereen die pleit voor "echte jobs" voert een pleidooi voor het sluiten van al die plantages.
Dan hebben die bedrijven gegokt en verloren. Bedrijven moeten ook failliet kunnen gaan.

[EDIT] Misschien kunnen ze alsnog een slimme beslissing nemen en hun pseudowetenschappelijke (en dure) hagelkannonnen verkopen aan andere sukkelaars. Dan hebben ze genoeg geld om hun bedrijf uit het slop te halen.

Laatst gewijzigd door donzigschaap : 30 augustus 2011 om 17:46.
donzigschaap is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2011, 17:47   #239
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door donzigschaap Bekijk bericht
Dan hebben die bedrijven gegokt en verloren. Bedrijven moeten ook failliet kunnen gaan.
Zo kunt ge het ook bekijken.
Waarschijnlijk vindt ge dan ook dat de mensen die er werkten verder maar hun plan moeten trekken.
Oud 30 augustus 2011, 17:57   #240
donzigschaap
Gouverneur

donzigschaap's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Zo kunt ge het ook bekijken.
Waarschijnlijk vindt ge dan ook dat de mensen die er werkten verder maar hun plan moeten trekken.
Hey, I'm not the one to blame! Ik leid die bedrijven niet.

Ik wil maar zeggen dat het erg zou zijn als de overheid ineens overal bedrijven gaat rechthouden. Zo werkt het niet. Om die reden was ik ook tegen al de vorige bailouts.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be