![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#681 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Over dat inzicht in onze huidige maatschappij en verbanden leggen zou ik maar niet te hoog van de toren blazen. Wat onze gedegen opgeleide nationale en Europese politici er van maken getuigt dus helemaal niet van inzicht in onze huidige maatschappij en nog minder van verbanden kunnen leggen. Wij als Belgen hebben nooit de kans gehad om te kiezen voor of tegen Europa. Als ik had mogen stemmen had ik zeker tegen de huidige vorm gestemd. Zelfs zonder studies, maar met een portie gezond boerenverstand(sorry, landbouwkundig ingenieur verstand), besefte iedereen, dat met verschillende begrotingstekorten, sociale, economische en financiële systemen een verenigd Europa moest uitdraaien op het fiasco van nu. Zolang men de nationale, interne verschillen toelaat en dus ook de concurrentie verschillen behoud, zal Europa buiten zijn munt niets gemeenschappelijk hebben. Dat de burger daardoor afhaakt schijnt niet door te dringen bij de hoog afgestudeerden, van alle richtingen. Punt is dus dat verbanden leggen niet hun sterkste zijde is. Wereldvreemde, verkeerde verbanden leggen schijnbaar wel.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#682 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#683 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#684 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#685 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#686 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het leuke aan een dode taal is dat ze niet meer gesproken wordt, en dat het dus LOUTER een intellectuele oefening is, en dat het zinloos is om kunnen te brabbelen "moi chercher station de train" of zo. En verder is er het toch wel bijzonder interessante contact met auteurs van 2000 jaar geleden, hoe die over bepaalde aspekten van de maatschappij dachten, hoe die bepaalde grappen vertelden en dergelijke.
![]() |
![]() |
#687 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#688 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als ik Catullus niet had gelezen, wist ik niet wat mentula betekent...
![]() |
![]() |
#689 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#690 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een loodgieter die enkel maar geleerd heeft om kranen te repareren zal nooit iets van de wereld snappen, en door de eerste de beste populist overtuigd worden.
![]() |
![]() |
#691 | ||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Fred. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#692 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Vind ik nu eens ook. Op het moment zelf had ik een broertje dood aan Latijn en ben enkel maar in die richting gebleven omdat mijn vrienden er toen inzaten. Achteraf wel blij aangezien het me kon helpen om makkelijker grote cursussen te doorbladeren. Daarenboven zonder zelfs een woordje spaans of italiaans geleerd te hebben versta ik meestal de context van bijvoorbeeld spaanse krantenartikels. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#693 |
Banneling
|
![]() Enne, aan wie krijgt die dure loodgieter zijn werk verkocht als er alleen nog loodgieters en werklozen rondlopen ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#694 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#695 | |
Minister
|
![]() Citaat:
De vaardigheden uit de lessen Latijn heb ik daarentegen wel dagelijks nodig in mijn job als vertaler.
![]() |
![]() |
#696 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() Fred. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#697 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Fred. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#698 | |
|
![]() Citaat:
opgedeeld. Als een industrieel ingenieur een mooi en goed ontwerp uittekent voor bijvoorbeeld een pneumatisch aangestuurd hydraulisch circuit en na uitvoering van de werken aanwezig is bij de test, merk je tegenwoordig dat ze in theorie en symbolen op plan zeer goed zijn, maar als hij dan vraagt, wijzend naar een pomp en regelbare smoring, wat dat is, stel ik me toch vragen bij de praktische kennis van deze goede man. Misschien vind jij dat niet nodig, maar hij zal bij een eventueel defect toch het werkvolk moeten kunnen aansturen voor de herstelling. Vooral omdat in deze tijd van besparingen de back-up van de normale onderhoud technieker dikwijls is weggesaneerd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#699 |
|
![]() Alleen domme mensen kijken neer op technische beroepen. Alleen domme mensen denken dat burgies wereldvreemde nerds zijn die in de praktijk onhandig zijn.
Laatst gewijzigd door pajoske : 30 augustus 2011 om 14:44. |
![]() |
![]() |
![]() |
#700 |
Minister
|
![]() Vandaar dat ik eerder zei: maak het technisch onderwijs beter en aantrekkelijker, zodat mensen hun kinderen niet naar het ASO sturen louter omwille van de status. Het ASO is net bedoeld voor kinderen met weinig aanleg of interesse in techniek. En een vak als Latijn (of toch op z'n minst een vak Algemene Taalkunde) kan zeker nuttig zijn in bepaalde richtingen van het ASO.
Rock 'n' roll is the only religion that will never let you down. Laatst gewijzigd door Johan217 : 30 augustus 2011 om 14:54. |
![]() |
![]() |