Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 31 augustus 2011, 18:26   #261
spherelike
Europees Commissaris

spherelike's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salvadorii Bekijk bericht
Zei de franstalige, die al jaren zijn wil op legt aan de Vlaming tegen hun goesting in.

Jullie zijn gewoon gefrustreerd omdat het feest afgelopen is, en jullie weten dat. Haat hem en ons zoveel je wilt, het maakt ons enkel sterker. Uw fascistisch onland is dood, de transferts gaan stoppen, en inwoners van de rand zullen zich integreren of ze zullen aangepakt wordt. Begin maar aan die gedachte te wennen
Dat klink nu wel naar fachisten uit het verleden. Bent u zeker dat u wel één en ander uit elkaar kunt houden?
spherelike is offline  
Oud 31 augustus 2011, 18:29   #262
Bokkenreyder
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bokkenreyder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spherelike Bekijk bericht
niet meer of minder dan elke andere pliticus.

maar door naar verschillende klokken te luisteren kun je misschien in de buurt van de waarheid komen
Hoeveel verschillende klokken kunnen daar geweest zijn? Mijn kleine teen zegt twee. Als er meer lokken daarover denken te moeten luiden hebben ze het van één van de eerste twee en dus zeker niet uit eerste hand en zijn dus compleet onbetrouwbaar. Kun je volgen?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline  
Oud 31 augustus 2011, 18:58   #263
azert
Perm. Vertegenwoordiger VN

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Hoe was het op de IJzerbedevaart met je 1.999 andere volksgenoten ?

Hoe ver zit het met de oprichting van je eigen land ?
Bart is zelfs niet meer afgekomen.
azert is offline  
Oud 31 augustus 2011, 19:31   #264
Salvadorii
Eur. Commissievoorzitter

Salvadorii's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat klink nu wel naar fachisten uit het verleden. Bent u zeker dat u wel één en ander uit elkaar kunt houden?
Overal ter wereld is het normaal dat inwijkelingen zich moeten aanpassen, zeker aan de plaatselijke taal. Alleen voor Belgicisten is dit fascisme hé - wie heeft gelijk - wij en de rest van de wereld of de aanschlussers uit het zuiden?

En ter verduidelijking aangepakt: de wetten zullen verstrengd worden, en dan nauwlettend toegepast worden - contact met de overheid - enkel in het Nederlands. De verplichting dat alle reclame etc in het nederlands gebeurt, eventueel met andere talen toegelaten indien ze in veel kleinere tekst verschijnen. Burgemeesters en schepenen die frans gebruiken in de gemeenteraad zullen gearresteerd worden en 'will be prosecuted to the full extent of the law', desnoods trekken we de straffen op, etc etc. Aanpassen, anders ben je niet welkom zal de boodschap zijn. Een boodschap die alle andere inwijkelingen al dagelijks ontvangen trouwens. Maarrja, Belgie is de wereld op zijn kop...
Oud 31 augustus 2011, 19:34   #265
Salvadorii
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door azert Bekijk bericht
Et alors? De Ijzerbedevaart is voorbijgestreefd. Liever twee man en een paardekop daar, en dan een V-partij meerderheid in 2014 dan een zee van mensen ronde de Ijzertoren en een de politici uit het verleden... en die meerderheid is er al virtueel
Oud 31 augustus 2011, 19:39   #266
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Brabander Bekijk bericht
De Wever is een sekteleider, een hogepriester. Hij wil ons iets tegen onze goesting opleggen. En daarom haten we die kerel.
Tiens, het merkwaardige is dat ik nu net hetzelfde denk over de pipo's van het zogezegde "WalloBrux". Haten doe ik hen niet en "sekteleiders" zijn ze in mijn ogen al evenmin. Arrogante bastaards, dat wél. Maar ik hoop dat wij Vlamingen alles zullen doen wat maar mogelijk om hen hun zin niet te geven, zodat ze een confederaal België met échte deelstaten, bevoegd voor hun eigen beleid, met eigen fiscaliteit en de erbijhorende responsabilisering zullen moeten slikken.
Oud 31 augustus 2011, 19:40   #267
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De Wever is een sekteleider, een hogepriester. Hij wil ons iets tegen onze goesting opleggen. En daarom haten we die kerel.
Ja jongen, tijd om ergens een zelfhulpgroep voor Bart-De-Wever haters te stichten. Maar val er ons niet mee lastig, hij doet dat in overeenstemming met onze volle goesting.
fonne is offline  
Oud 31 augustus 2011, 19:41   #268
Salvadorii
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Hoe was het op de IJzerbedevaart met je 1.999 andere volksgenoten?
Ik was er niet - dat is niet meer van deze tijd en nog belangrijker niet meer nuttig. Mij maakt het niet uit hoeveel volk daar is, maar hoeveel zetel de V-partijen, en vooral de N-VA heeft. Dat is meer dan ooit ter voren, en het gaat in de peilingen voor jullie en de Vlaamse huisnegers van kwaad naar erger...

Citaat:
Hoe ver zit het met de oprichting van je eigen land ?
Zeer goed - de virtuele meerderheid is binnen, de Vlaamse traditios en kakkerlakkende politici uit het zuiden kunnen in het beste geval een akkoord sluiten die woede zal veroorzaken in Vlaanderen - en zelfs dat is verre van zeker (geen akkoord betekent het einde van Belgie, of ge dat wilt beseffen of niet), onze tegenstanders zullen diegenen zijn die de pijn van het begrotingstekort te dichten zullen moet uitdelen, en de populariteit van zowel BDW als de N-VA blijven stijgen... veel beter zou het niet kunnen gaan...
Oud 31 augustus 2011, 19:41   #269
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Tiens, het merkwaardige is dat ik nu net hetzelfde denk over de pipo's van het zogezegde "WalloBrux". Haten doe ik hen niet en "sekteleiders" zijn ze in mijn ogen al evenmin. Arrogante bastaards, dat wél. Maar ik hoop dat wij Vlamingen alles zullen doen wat maar mogelijk om hen hun zin niet te geven, zodat ze een confederaal België met échte deelstaten, bevoegd voor hun eigen beleid, met eigen fiscaliteit en de erbijhorende responsabilisering zullen moeten slikken.
En welke confederale oplossing zie je voor Brussel in je confederaal België met échte deelstaten ?

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline  
Oud 31 augustus 2011, 19:41   #270
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Daar zit waarheid in.
Het Oosten is offline  
Oud 31 augustus 2011, 19:41   #271
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door azert Bekijk bericht
Wat zou hij daar moeten doen tussen die wereldvreemde linkiewinkies die de echte IJzerbedevaart naar de knoppen geholpen hebben?
fonne is offline  
Oud 31 augustus 2011, 19:42   #272
Salvadorii
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Slikken ze nooit - dus het wordt onafhankelijkheid... wel ironisch dat mijn tegenstanders tevens ook onmisbare bondgenoten zijn - zonder hun idiotie en kakkerlakkernij zou Belgie minstens 50 jaar bestaan kunnen hebben:

With enemies like these who needs friends!

Laatst gewijzigd door Salvadorii : 31 augustus 2011 om 19:44.
Salvadorii is offline  
Oud 31 augustus 2011, 19:43   #273
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Daar zit waarheid in.
Dat jij ook een van die verzuurde typekes bent die alles en iedereen haten die verandering en verbetering willen, dat gaan we niet ontkennen. Voor de rest zie ik er niet veel waarheid in.
fonne is offline  
Oud 31 augustus 2011, 19:45   #274
Salvadorii
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Daar zit waarheid in.
Nee het is enkel frustratie en jaloezie dat daarin zitten hoor...
Oud 31 augustus 2011, 19:47   #275
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dus als ik het goed begrijp was er helemaal geen akkoord om niet over de financieringswet te praten, maar een afspraak om niet aan de huidige dotatie-regeling te raken? Da's weer eens een andere versie dus. Laat het ons er toch maar op houden dat heel dat gezever gewoon is uitgevonden door de PS en uitgebazuind door de SP.A (via haar krantje De Morgen) om Bart de Wever in een slecht daglicht te stellen. Politiek van het allerlaagste allooi dus, Belgische politiek.
fonne is offline  
Oud 31 augustus 2011, 19:47   #276
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nee het is enkel frustratie en jaloezie dat daarin zitten hoor...
In het Belgisch woordenboek is dat synoniem met waarheid.
fonne is offline  
Oud 31 augustus 2011, 19:47   #277
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik was er niet - dat is niet meer van deze tijd en nog belangrijker niet meer nuttig. Mij maakt het niet uit hoeveel volk daar is, maar hoeveel zetel de V-partijen, en vooral de N-VA heeft. Dat is meer dan ooit ter voren, en het gaat in de peilingen voor jullie en de Vlaamse huisnegers van kwaad naar erger...

Zeer goed - de virtuele meerderheid is binnen, de Vlaamse traditios en kakkerlakkende politici uit het zuiden kunnen in het beste geval een akkoord sluiten die woede zal veroorzaken in Vlaanderen - en zelfs dat is verre van zeker (geen akkoord betekent het einde van Belgie, of ge dat wilt beseffen of niet), onze tegenstanders zullen diegenen zijn die de pijn van het begrotingstekort te dichten zullen moet uitdelen, en de populariteit van zowel BDW als de N-VA blijven stijgen... veel beter zou het niet kunnen gaan...
Wie zijn de tegenstanders ? Al degenen die niet op de IJzerbedevaart aanwezig waren ?

Dat is het typische zwakke punt van de Vlaams Nationalisten. Ze weten niet welk hun medestanders zijn, ze weten niet eens duidelijk wat hun streefdoel is ( Brussel) en ze bepalen maar dat iedereen hun tegenstander is die zich niet als echte Vlaming uit door bijvoorbeeld naar de IJzerbedevaart te gaan. Voor hun eigen hechten ze dan maar geen belang aan de IJzerbedevaart als ze zelf niet geweest zijn.

De enige politieker van naam op de IJzerbedevaart was een stukske Limburger die niet de minste doet om in zijn dictie verhullen dat hij een Limburgs boerke is.

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline  
Oud 31 augustus 2011, 19:49   #278
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lollysticky Bekijk bericht
U zat onder de tafel tijdens de onderhandelingen?
Of nee, het is Di Rupo himself?
Misschien mocht hij wel de broodjes ronddragen? De Dirk Vijnck van Groen! om zo te zeggen
fonne is offline  
Oud 31 augustus 2011, 19:50   #279
quercus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Overal ter wereld is het normaal dat inwijkelingen zich moeten aanpassen, zeker aan de plaatselijke taal. Alleen voor Belgicisten is dit fascisme hé - wie heeft gelijk - wij en de rest van de wereld of de aanschlussers uit het zuiden?

En ter verduidelijking aangepakt: de wetten zullen verstrengd worden, en dan nauwlettend toegepast worden - contact met de overheid - enkel in het Nederlands. De verplichting dat alle reclame etc in het nederlands gebeurt, eventueel met andere talen toegelaten indien ze in veel kleinere tekst verschijnen. Burgemeesters en schepenen die frans gebruiken in de gemeenteraad zullen gearresteerd worden en 'will be prosecuted to the full extent of the law', desnoods trekken we de straffen op, etc etc. Aanpassen, anders ben je niet welkom zal de boodschap zijn. Een boodschap die alle andere inwijkelingen al dagelijks ontvangen trouwens. Maarrja, Belgie is de wereld op zijn kop...
Over aanpassen gesproken, ik zag op het nieuws deze avond dat er na 33 jaar opnieuw een Nederlandstalig gemeentelijk basisschooltje in Schaarbeek wordt geopend. Het vorige werd gesloten op bevel van FDF-icoon, Nols, onzaliger gedachtenis. Jonge vaders en moeders die hun kindjes kwamen inschrijven werden door de VRT geïnterviewd. Er was iets dat mij opviel: het waren uiteraard vooral Francofonen die hun kleuters lieten inschrijven. Maar er was meer, de oudes waren allemaal immigranten die verklaarden hoe belangrijk zij het vonden dat hun kinderen goed Nederlands kenden. Echte Beulemansen waren er blijkbaar nauwelijks bij. Zou het kunnen dat uiteindelijk die Franstalige (of beter: min of meer verfranste) immigranten uiteindelijk positiever staan tegenover het Nederlands dan de autochtone Beulemans-bourgeoitjes?
Oud 31 augustus 2011, 19:58   #280
quercus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En welke confederale oplossing zie je voor Brussel in je confederaal België met échte deelstaten ?
Wat mij betreft (maar ik heb als gewone burger weinig in de pap te brokken) zou Brussel best een speciaal statuut krijgen met heel wat eigen bevoegdheden, maar géén volwaardige deelstaat zoals Vlaanderen of Wallonië. Het zou doodgewoon een gedeeltelijk autonome stadsregio worden, met één gemeentebestuur. Voor de persoonsgebonden aangelegenheden, taal, cultuur evenals inzake de beperkte beleidsmateries die aan een federaal niveau werden overgelaten zou die stad zeker geen autonomie krijgen.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be