Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 september 2011, 14:43   #41
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Wie wil er nu wonen in een schraal en enggeestige dwergstaatje Vlaanderen waar nationalisten zoals Bourgeois, Weyts en praatjesverkopers zoals een De Wever het voor het zeggen zouden hebben? Dat zou toch een culturele achteruitgang en verarming zijn tot en met!
Waarom zou dit een culturele achteruitgang en verarming zijn? Leg dat eens duidelijk uit.

Zelfs in een onafhankelijk Vlaanderen zou de N-VA een vertegenwoordiging hebben van rond de 30 %. Bovendien bestaat het kiespubliek van de N-VA hoofdzakelijk uit bediendenkaders, zelfstandigen, hoog opgeleide ambtenaren en academici. Culturele achteruitgang? Ik denk het niet.

Zelfs indien ik in een éénpartijstaat zou wonen hetgeen hier duidelijk niet het geval is, dan nog zou ik me door de machthebbers niet laten voorschrijven wat op cultureel vlak kan en niet kan.

Maar in feite gaat het daar helemaal niet om. Je bent noch min noch meer een zeer fanatieke Vlaams-nationalistenhater. Ik vermoed trouwens dat je helemaal niet weet wat échte cultuur betekent. Je denkt misschien dat je niet meer zal mogen biljarten of vogelpik spelen wanneer de verdomde Vlaams-nationalisten aan de macht zouden komen.
robert t is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2011, 15:49   #42
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t Bekijk bericht
Waarom zou dit een culturele achteruitgang en verarming zijn? Leg dat eens duidelijk uit.

Zelfs in een onafhankelijk Vlaanderen zou de N-VA een vertegenwoordiging hebben van rond de 30 %. Bovendien bestaat het kiespubliek van de N-VA hoofdzakelijk uit bediendenkaders, zelfstandigen, hoog opgeleide ambtenaren en academici. Culturele achteruitgang? Ik denk het niet.

Zelfs indien ik in een éénpartijstaat zou wonen hetgeen hier duidelijk niet het geval is, dan nog zou ik me door de machthebbers niet laten voorschrijven wat op cultureel vlak kan en niet kan.

Maar in feite gaat het daar helemaal niet om. Je bent noch min noch meer een zeer fanatieke Vlaams-nationalistenhater. Ik vermoed trouwens dat je helemaal niet weet wat échte cultuur betekent. Je denkt misschien dat je niet meer zal mogen biljarten of vogelpik spelen wanneer de verdomde Vlaams-nationalisten aan de macht zouden komen.
Dat is, in een notedop, waarover het bij onze vriend Oosten gaat. Eigenlijk de typische kinderachtige praat van een bepaald soort links, dat hún kerk als de enige ware beschouwt. Gelukkig reageert niet gans de Vlaamse linkerzijde op deze onnozele manier.
Oud 2 september 2011, 17:04   #43
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t Bekijk bericht

Helemaal niet. Eng Belgisch nationalisme of Zwitsers nationalisme bijvoorbeeld of Baskisch nationalisme of Frans nationalisme �* la Le Pen zijn evenmin aan mij besteed.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 2 september 2011 om 17:07.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2011, 18:58   #44
DucDEnghien
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
dat was ooit een Happart-kritiek, maar uw opmerking is vandaag compleet achterhaald.

Vlaanderen verwerkt al zijn mest nu toch al een viertal jaar volledig zelf ... en wint daar intussen bio-energie uit
Het diende enkel als vb. Trouwens er wordt nog altijd stiekem mest door de Vlamingen geloosd in Wallonië. Punt is, een onafhankelijk Wallonië moet geen relaties onderhouden met Vlaanderen op welk vlak dan ook want het is economisch niet relevant en verlieslatend voor Wallonië.
DucDEnghien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2011, 20:20   #45
FlorisB
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
Het diende enkel als vb. Trouwens er wordt nog altijd stiekem mest door de Vlamingen geloosd in Wallonië. Punt is, een onafhankelijk Wallonië moet geen relaties onderhouden met Vlaanderen op welk vlak dan ook want het is economisch niet relevant en verlieslatend voor Wallonië.
Dus uw onafhankelijk Wallonië zou één van zijn belangrijkste handelspartners links laten liggen?
Volgens mij kan dit de doodsteek worden voor de Waalse economie.

Ook niet als de Vlaamse forumleden blijkbaar bereid zijn Wallonië te steunen na de splitsing?
bron: http://forum.politics.be/showthread.php?t=95052&page=5
Waar blijft die Waalse honger naar Vlaams geld?
FlorisB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2011, 20:48   #46
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De NVA is wel degelijk een harde en medogenloze partij. Dat hebben we gemerkt met de affaire Kim Geybels en dat merken we nog steeds door het feit dat homo's constant gebashd worden in de NVA. Bovendien is de baas van De Wever -volgens zijn eigen zeggen- het V.O.K.A. ...
En wat zegt de zaak Cools dan wel niet over de francofone PS mijn beste...

Dan mogen we kil en hard schrappen en vervangen door rasechte maffiapraktijken...
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2011, 20:50   #47
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hebt u vast en zeker een florrisant linkje voor mijn beste...

Immers telt zever én verzinsel nog altijd niet als bewijs...

En denk nog eens na over de waalse economie die voor het grootste deel voor hun uitvoer op Vlaanderen zijn gericht....

Laatst gewijzigd door Svennies : 2 september 2011 om 20:52.
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2011, 20:56   #48
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
En wat zegt de zaak Cools dan wel niet over de francofone PS mijn beste...

Dan mogen we kil en hard schrappen en vervangen door rasechte maffiapraktijken...
Wat is me dat nu voor een dom antwoord. De poster heeft het toch niet over de zaak Cools, maar over de NVA.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2011, 21:08   #49
De Brabander
Minister-President

De Brabander's schermafbeelding

Standaard

90% van de Belgen houden het tegen. De flaminganten en wallinganten hebben een grote bek, maar ze zijn aan het uitsterven.
De Brabander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2011, 21:11   #50
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Brabander Bekijk bericht
90% van de Belgen houden het tegen. De flaminganten en wallinganten hebben een grote bek, maar ze zijn aan het uitsterven.
In ieder geval hebben ze nergens de meerderheid.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2011, 10:47   #51
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Helemaal niet. Eng Belgisch nationalisme of Zwitsers nationalisme bijvoorbeeld of Baskisch nationalisme of Frans nationalisme �* la Le Pen zijn evenmin aan mij besteed.
De eerste zin van mijn bericht was een vraag, waarop je totaal naast de kwestie geantwoord hebt. Je had het zeer duidelijk over Vlaanderen, niet over andere landen of regio's. Je fietst behendig langs de vraag heen, omdat jer er eenvoudig niet kan op antwoorden. Ik vermoedde het al, maar nu weet ik tenminste welk vlees ik met jou in de kuip heb.
robert t is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2011, 14:07   #52
DucDEnghien

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FlorisB Bekijk bericht
Dus uw onafhankelijk Wallonië zou één van zijn belangrijkste handelspartners links laten liggen?
Volgens mij kan dit de doodsteek worden voor de Waalse economie.

Ook niet als de Vlaamse forumleden blijkbaar bereid zijn Wallonië te steunen na de splitsing?
bron: http://forum.politics.be/showthread.php?t=95052&page=5
Waar blijft die Waalse honger naar Vlaams geld?
Dat Vlaanderen een belangrijke handelspartner is van Wallonië is een leugen.
Oud 4 september 2011, 02:04   #53
lollysticky
Minister

lollysticky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
U bent wellicht ingeburgerd en uw kinderen spreken zonder twijfel plat Lommels.
Maar dat wil niet zeggen dat u weet en voelt wat Belg zijn betekent.
Dit is geen aanval want hoe zou u immers kunnen weten wat het is om Belg te zijn als Hollander in België.
De volgende generatie verBelgde Hollanders zullen wellicht anders praten.
het "Belg zijn" ? xD
wat is dat juist Henri? naar de afgang van de Rode Duivels kijken?
Belangrijk voor de forum-ganger: Godwin's Law / Godwin's Rule of Nazi Analogies: "As a Usenet discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches one." Reductio ad Hitlerum/Nazium:"Hitler (or the Nazis) supported X, therefore X must be evil/undesirable/bad."
lollysticky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2011, 03:50   #54
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat Vlaanderen een belangrijke handelspartner is van Wallonië is een leugen.
Juist ja. Die SPA flessen en pottekes Materne die in mijn frigo zitten is maar om te lachen. Komaan. U bent gewoon een Vlaams-nationalistische puber die hier een beetje agent provocateur zit te spelen.

Laatst gewijzigd door solidarnosc : 4 september 2011 om 03:50.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2011, 08:04   #55
DucDEnghien

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Juist ja. Die SPA flessen en pottekes Materne die in mijn frigo zitten is maar om te lachen. Komaan. U bent gewoon een Vlaams-nationalistische puber die hier een beetje agent provocateur zit te spelen.
Die potjes zijn FRans niet Waals. Materne behoort tot de groep Andros.

Probeer trouwens eens import & export cijfers te vinden tussen VL en WL. U gaat ze niet vinden. We hebben cijfers over alles maar "toevallig" deze niet.
Oud 4 september 2011, 08:36   #56
SDG
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
De NVA is wel degelijk een harde en medogenloze partij. Dat hebben we gemerkt met de affaire Kim Geybels en dat merken we nog steeds door het feit dat homo's constant gebashd worden in de NVA. Bovendien is de baas van De Wever -volgens zijn eigen zeggen- het V.O.K.A. ...
Nee, dat is helemaal geen 'feit'. Dat is noch bevestigd, noch ontkend. De enige die tot nu toe met dat verhaal is afgekomen, is een voormalig partijlid dat zijn ontslag wil wreken door na te trappen.
SDG is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2011, 08:51   #57
De Brabander
Minister-President

De Brabander's schermafbeelding

Standaard

De Belgen moeten maar eens een duidelijke keuze maken: of wel de B.U.B. (BELG-UNIE) (of de PVDA voor de linksen) ofwel geen België: N-VA of het Blokske. It is decision time !
De Brabander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2011, 09:34   #58
poekieJ
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Geen enkel probleem. Vraag dan ook niet aan Wallonië om voor wat dan ook nog samen te werken op welk vlak dan ook. Begin dan ook voor uw mestoverschot een andere plek te zoeken dan Wallonië, begrepen. Hou uw eigen drek in uw eigen land.
Wat zit u hier nu te doen alsof u Wallonië vertegenwoordigt?
U bent niet eens Waal, de 'hertog van Edingen' woont nota bene in een Vlaamse gemeente. U bent met andere woorden Vlaming, en dan over andere mensen hun "land" spreken, alsof hij er zelf niets mee te maken heeft/wil hebben. Walgelijk vind ik dat.
poekieJ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2011, 10:53   #59
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Brabander Bekijk bericht
De Belgen moeten maar eens een duidelijke keuze maken: of wel de B.U.B. (BELG-UNIE) (of de PVDA voor de linksen) ofwel geen België: N-VA of het Blokske. It is decision time !
90% van de Belgen kent nog niet eens de BUB.
Oud 4 september 2011, 11:57   #60
DucDEnghien

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door poekieJ Bekijk bericht
Wat zit u hier nu te doen alsof u Wallonië vertegenwoordigt?
U bent niet eens Waal, de 'hertog van Edingen' woont nota bene in een Vlaamse gemeente. U bent met andere woorden Vlaming, en dan over andere mensen hun "land" spreken, alsof hij er zelf niets mee te maken heeft/wil hebben. Walgelijk vind ik dat.
Enghien is een Waalse gemeente. Punt aan de lijn.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be