![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#41 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Zelfs in een onafhankelijk Vlaanderen zou de N-VA een vertegenwoordiging hebben van rond de 30 %. Bovendien bestaat het kiespubliek van de N-VA hoofdzakelijk uit bediendenkaders, zelfstandigen, hoog opgeleide ambtenaren en academici. Culturele achteruitgang? Ik denk het niet. Zelfs indien ik in een éénpartijstaat zou wonen hetgeen hier duidelijk niet het geval is, dan nog zou ik me door de machthebbers niet laten voorschrijven wat op cultureel vlak kan en niet kan. Maar in feite gaat het daar helemaal niet om. Je bent noch min noch meer een zeer fanatieke Vlaams-nationalistenhater. Ik vermoed trouwens dat je helemaal niet weet wat échte cultuur betekent. Je denkt misschien dat je niet meer zal mogen biljarten of vogelpik spelen wanneer de verdomde Vlaams-nationalisten aan de macht zouden komen. |
|
|
|
|
|
|
#42 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
#43 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Laatst gewijzigd door Het Oosten : 2 september 2011 om 17:07. |
|
|
|
|
|
|
#44 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Het diende enkel als vb. Trouwens er wordt nog altijd stiekem mest door de Vlamingen geloosd in Wallonië. Punt is, een onafhankelijk Wallonië moet geen relaties onderhouden met Vlaanderen op welk vlak dan ook want het is economisch niet relevant en verlieslatend voor Wallonië.
|
|
|
|
|
|
#45 | |
|
Vreemdeling
|
Citaat:
Ook niet als de Vlaamse forumleden blijkbaar bereid zijn Wallonië te steunen na de splitsing? bron: http://forum.politics.be/showthread.php?t=95052&page=5 Waar blijft die Waalse honger naar Vlaams geld? |
|
|
|
|
|
|
#46 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Dan mogen we kil en hard schrappen en vervangen door rasechte maffiapraktijken... |
|
|
|
|
|
|
#47 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Immers telt zever én verzinsel nog altijd niet als bewijs... En denk nog eens na over de waalse economie die voor het grootste deel voor hun uitvoer op Vlaanderen zijn gericht.... Laatst gewijzigd door Svennies : 2 september 2011 om 20:52. |
|
|
|
|
|
|
#48 |
|
Banneling
|
Wat is me dat nu voor een dom antwoord. De poster heeft het toch niet over de zaak Cools, maar over de NVA.
|
|
|
|
|
|
#49 |
|
Minister-President
|
90% van de Belgen houden het tegen. De flaminganten en wallinganten hebben een grote bek, maar ze zijn aan het uitsterven.
|
|
|
|
|
|
#50 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#51 |
|
Europees Commissaris
|
De eerste zin van mijn bericht was een vraag, waarop je totaal naast de kwestie geantwoord hebt. Je had het zeer duidelijk over Vlaanderen, niet over andere landen of regio's. Je fietst behendig langs de vraag heen, omdat jer er eenvoudig niet kan op antwoorden. Ik vermoedde het al, maar nu weet ik tenminste welk vlees ik met jou in de kuip heb.
|
|
|
|
|
|
#52 | |
|
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#53 | |
|
Minister
|
Citaat:
wat is dat juist Henri? naar de afgang van de Rode Duivels kijken?
"La méthode Guy : les sujets difficile, on les met au frigo en espérant qu'ils disparaissent." (quote van het lesoir forum) Belangrijk voor de forum-ganger: Godwin's Law / Godwin's Rule of Nazi Analogies: "As a Usenet discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches one." Reductio ad Hitlerum/Nazium:"Hitler (or the Nazis) supported X, therefore X must be evil/undesirable/bad." |
|
|
|
|
|
|
#54 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Juist ja. Die SPA flessen en pottekes Materne die in mijn frigo zitten is maar om te lachen. Komaan. U bent gewoon een Vlaams-nationalistische puber die hier een beetje agent provocateur zit te spelen.
Laatst gewijzigd door solidarnosc : 4 september 2011 om 03:50. |
|
|
|
|
|
#55 | |
|
|
Citaat:
Probeer trouwens eens import & export cijfers te vinden tussen VL en WL. U gaat ze niet vinden. We hebben cijfers over alles maar "toevallig" deze niet. |
|
|
|
|
|
|
#56 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#57 |
|
Minister-President
|
De Belgen moeten maar eens een duidelijke keuze maken: of wel de B.U.B. (BELG-UNIE) (of de PVDA voor de linksen) ofwel geen België: N-VA of het Blokske. It is decision time !
|
|
|
|
|
|
#58 | |
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
U bent niet eens Waal, de 'hertog van Edingen' woont nota bene in een Vlaamse gemeente. U bent met andere woorden Vlaming, en dan over andere mensen hun "land" spreken, alsof hij er zelf niets mee te maken heeft/wil hebben. |
|
|
|
|
|
|
#59 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
90% van de Belgen kent nog niet eens de BUB.
|
|
|
|
#60 | |
|
|
Citaat:
|
|
|