Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 september 2011, 15:48   #381
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Lees wat er staat. Herlees het desnoods nog een keer.

Ik vraag me trouwens af wat voor een geweldige oplossing me je hier komt voorstellen?

Mijn gerief een dag een paar dagen op straat laten rusten misschien in afwachting tot ik de sleutel van de andere kamer kan gaan halen?

Enfin, bedankt voor de hulp in ieder geval. Het zal zeker goed bedoeld zijn.
Zoals andere mensen moeten doen als ze geen goeie overgang kunnen maken tussen 2 woningen: het gerief een tijdje elders stockeren.
Of panikeren en er een gigantisch probleem van maken.
Oud 3 september 2011, 16:02   #382
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
Zoals andere mensen moeten doen als ze geen goeie overgang kunnen maken tussen 2 woningen: het gerief een tijdje elders stockeren.
Of panikeren en er een gigantisch probleem van maken.
Je stelt dus een verslechtering van de situatie voor?

Een probleem bijcreëren waar er geen is? Goed idee! Want inderdaad, misschien kan ik mijn gerief eerst tot bij u brengen, het daar een tijdje stockeren en het dan terug naar hier dragen.

Ik heb dat probleem dus niet van die niet aansluitende overgang zoals je duidelijk kon lezen (sleutel inleveren en afhalen kan op dezelfde dag).

Ik heb enkel het probleem dat ik totaal geen idee heb hoe ik met mijn beperkte fysieke capaciteiten en afwezigheid van eigen vervoer geen idee heb hoe ik die spullen tot daar krijg. Dank u.

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 3 september 2011 om 16:04.
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2011, 16:12   #383
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb enkel het probleem dat ik totaal geen idee heb hoe ik met mijn beperkte fysieke capaciteiten en afwezigheid van eigen vervoer geen idee heb hoe ik die spullen tot daar krijg. Dank u.
Je tientallen vrienden die je hebt getroost na pukkelpop willen je toch wel helpen?

'k heb vandaag een mailtje in de inbox gekregen van een vriend van me om te helpen met zijn verhuis. Komt natuurlijk in orde.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2011, 16:14   #384
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Een probleem bijcreëren waar er geen is? Goed idee! Want inderdaad, misschien kan ik mijn gerief eerst tot bij u brengen, het daar een tijdje stockeren en het dan terug naar hier dragen.

Ik heb dat probleem dus niet van die niet aansluitende overgang zoals je duidelijk kon lezen (sleutel inleveren en afhalen kan op dezelfde dag).

Awel, als er al geen probleem is met het moment waarop de overgang zou moeten gebeuren, moet ge niet klagen.
Dat probleem met beperkte fysieke capaciteiten en vervoer heb ik ook gehad bij m'n laatste verhuis, hoor. Familie en vrienden stonden klaar om te helpen...
Oud 3 september 2011, 16:15   #385
Groentje-18

Standaard

Die hebben geen wagen hé slimme.
En degenen mèt wagen werken tot 17u (=deathline sleutelafhaling en binnenbrenging, d'uh.
Enkelen zijn dan nog op vakantie.

Helaas, niemand.

Mja, misschien maar beter zo. Ik ben niet graag afhankelijk. Ik klaag liever wat tegen onbekenden.
Maar grappig vind ik het niet. Zeker omdat ik weet dat mijn vorige recente huis mij meer dan een week recuperatietijd heeft gekost (lees: een week lang als een vod in bed gelegen, voor een verhuis van 75 meter ).
Ach ja ... nevermind.
Oud 3 september 2011, 16:16   #386
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
Awel, als er al geen probleem is met het moment waarop de overgang zou moeten gebeuren, moet ge niet klagen.
Dat probleem met beperkte fysieke capaciteiten en vervoer heb ik ook gehad bij m'n laatste verhuis, hoor. Familie en vrienden stonden klaar om te helpen...
Niet iedereen heeft dat geluk dus.
Oud 3 september 2011, 16:17   #387
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En degenen mèt wagen werken tot 17u (=deathline sleutelafhaling en binnenbrenging, d'uh.

Helaas, niemand.

Mja, misschien maar beter zo. Ik ben niet graag afhankelijk. Ik klaag liever wat tegen onbekenden.
Maar grappig vind ik het niet. Zeker omdat ik weet dat mijn vorige recente huis mij meer dan een week recuperatietijd heeft gekost (lees: een week lang als een vod in bed gelegen, voor een verhuis van 75 meter ).
Ach ja ... nevermind.
Gij hebt niemand?

Echt niemand?

Allemaal werken, op vakantie of geen wagen?

Een wagen kan iemand van hen toch lenen?
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2011, 16:17   #388
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Helaas, niemand.

Ach ja ... nevermind.
Vragen of ze verlof pakken? Mensen doen dat hoor, zelfs uit eigen voorstel.
Af en toe een fris drankske en 's avonds lekker eten en da's een feest (tussen het afzien door).
Oud 3 september 2011, 16:24   #389
Groentje-18

Standaard

Mja, zo simpel is het niet vrees ik.

Ik zou dat eerlijk gezegd sowieso nooit durven vragen. Ik ben niet graag afhankelijk. Ik sleur het nog liever zelf allemaal op één of andere raadselachtige manier die voor mij nu nog onbekend is.

En neen Adrian, niemand.

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 3 september 2011 om 16:26.
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2011, 17:02   #390
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Als je't liever zo doet dan is er ook geen probleem eh. Dan heb je pas een probleem als mensen je hulp zouden aanbieden.
Oud 3 september 2011, 18:00   #391
Groentje-18

Standaard

Och kom, je weet beter.
Oud 3 september 2011, 19:07   #392
donzigschaap
Gouverneur

donzigschaap's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
CVS?
Oud 3 september 2011, 20:29   #393
Groentje-18

Standaard

Tja...

Ik hoor dat woord (die woordcombinatie) niet graag. Klinkt niet echt alsof het ooit verbetert. En zo voelt/lijkt het soms ook.
Oud 3 september 2011, 21:29   #394
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Descartes Jr Bekijk bericht
Zeg pipo, denk eerst eens na over de term "zelfstandig" vòòr je zo'n verklaringen doet. Ik ben zelfstandig en heb dus GEEN baas. Sommige dagen werk ik 20 uur, andere 4 uur. Wie gaat mij wat zeggen? Maar het moet gezegd : het gemiddelde ligt rond 12 u en dat is er waarschijnlijk teveel aan voor de gesyndiceerde werknemer-met-het-gewaarborgd-verlof-en-ontslagregeling.

Kweetet, als ik failliet ga heb ik niks meer. Maar ik werk dan ook gemiddeld 12u/dag. Weekends inbegrepen.
Al goed dat je de zelfstandigen die wel voor een baas werken niet de kost moet geven.
Je zou niet rondkomen.
Zelfstandig statuut wil niet persé zeggen dat je niet voor een bedrijf/baas werkt.
't zijn de pipo's die dat niet weten waarschijnlijk.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2011, 21:35   #395
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Er bestaan verhuis bedrijven.
Zie de gouden gids.
Oud 3 september 2011, 21:50   #396
donzigschaap
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Tja...

Ik hoor dat woord (die woordcombinatie) niet graag. Klinkt niet echt alsof het ooit verbetert. En zo voelt/lijkt het soms ook.
Ik neem aan dat extreem lange herstelperiodes niet het enige is waar u last van hebt?

Er is in België maar één dokter/professor die de ziekte echt poogt te genezen of poogt af te remmen en de symptomen in kracht doet afnemen. Het is overigens (voorlopig) de enige door het medische establishment zogeheten "kwakzalver" die ik vertrouw - of toch in ieder geval meer dan de dokters/internisten die mij vertelden dat ik niks had. Kenny De Meirleir is een held.

Al de rest zegt ofwel dat de ziekte niet bestaat (komt neer op de patiënt gek verklaren), ofwel dat ze bestaat maar dat ze niet te genezen is en bijgevolg dat de patiënt zich moet leren aanpassen aan de ziekte (komt neer op symptomen leren negeren of ze voor altijd apart bestrijden), ofwel dat ze bestaat maar bij de patiënt tussen de oren zit (komt wederom neer op de patiënt gek verklaren).

ME is geen lachertje, ik kan erover meespreken.

Laatst gewijzigd door donzigschaap : 3 september 2011 om 21:50.
donzigschaap is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2011, 21:55   #397
JurgenD
Staatssecretaris

JurgenD's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Goed gedacht.

Allen werken onder het eigen zelfstandig statuut bij de baas.
Geen werk is geen inkomen en geen bijdragen betaald is geen dop of pensioen.
Onder één baas, dan heb je nog niet door wat schijnzelfstandigheid is en waarom de staat persé wilt hebben dat mensen toch in loondienst werken.

Zou er geen voldoende sociale maatregelen zijn als compensatie van de hoge belastingsdruk, dan liep heel het land leeg naar de buurlanden.

Geen enkele hooggeschoolden of bekwame arbeidskracht die het in zijn hoofd zou uithalen om dik veel belastingen te betalen en er niks voor terug te krijgen.

Dan kun je evengoed zelfstandig gaan zijn in Spanje. Dan heb je nog de zon boven je hoofd.
JurgenD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2011, 21:55   #398
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Er zijn er zelfs die allerlei psychische en fysieke aandoeningen krijgen nog voor ze gewerkt hebben.
Welke ziekte zou dat zijn?
Oud 3 september 2011, 22:00   #399
donzigschaap
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Er zijn er zelfs die allerlei psychische en fysieke aandoeningen krijgen nog voor ze gewerkt hebben.
Welke ziekte zou dat zijn?
Ah, (alleen) van werken wordt ge dus ziek?

Twee vragen die de onzinnigheid van uw stelling en bijkomende vraag aantonen.
Oud 3 september 2011, 22:01   #400
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JurgenD Bekijk bericht
Onder één baas, dan heb je nog niet door wat schijnzelfstandigheid is en waarom de staat persé wilt hebben dat mensen toch in loondienst werken.

Zou er geen voldoende sociale maatregelen zijn als compensatie van de hoge belastingsdruk, dan liep heel het land leeg naar de buurlanden.

Geen enkele hooggeschoolden of bekwame arbeidskracht die het in zijn hoofd zou uithalen om dik veel belastingen te betalen en er niks voor terug te krijgen.

Dan kun je evengoed zelfstandig gaan zijn in Spanje. Dan heb je nog de zon boven je hoofd.

Wat de staat wilt is hun probleem.
En als u dat 'schijnzelfstandigheid" wenst te noemen is dat eerder uw probleem dan het probleem van al die zelfstandigen die zonder een bedrijf/baas boven hun hoofd helemaal geen werk zouden hebben.

t' is trouwens een feit dat zowat alle bedrijven hun personeel liever kwijt dan rijk zijn omwille van al die bijkomende regeltjes en probleemgevallen, en veel liever met zelfstandigen in onderaanneming werken.

Trouwens van zodra je 3 facturen naar 3 verschillende klanten kunt voorleggen, ben je officieel geen schijn zelfstandige.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:22.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be