Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 september 2011, 12:14   #121
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Albrecht Bekijk bericht
Wie? Ik ben agnost.
Kom kom... Stop daar nu maar mee. Niemand trapt daar in.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2011, 12:14   #122
Effect
Minister-President

Standaard

Extraordinary claims require extraordinary evidence. Wie zegt dat god bestaat heeft een zeer grote en complexe uitspraak gedaan, dit heeft zeer grote bewijslast nodig. Zeggen dat god niet bestaat is een vereenvoudiging van de wereld en heeft derhalve geen bewijs nodig.

En inderdaad, morele en ethische gronden zijn subjectief en zouden in een rationeel debat niet ter zake moge doen. Ik heb verder ontzettend veel respect voor alle vrouwen, en zeker voor vrouwen die zichzelf vrijwillig prostitueren.
Effect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2011, 14:21   #123
Albrecht
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Kom kom... Stop daar nu maar mee. Niemand trapt daar in.
Raf, jij bent een fundamentalistische baptist. En als je ontkent, dan zeg ik ook maar "Kom kom... Stop daar nu maar mee. Niemand trapt daar in"...
Albrecht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2011, 14:27   #124
Albrecht
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Effect Bekijk bericht
Extraordinary claims require extraordinary evidence. Wie zegt dat god bestaat heeft een zeer grote en complexe uitspraak gedaan, dit heeft zeer grote bewijslast nodig. Zeggen dat god niet bestaat is een vereenvoudiging van de wereld en heeft derhalve geen bewijs nodig.
Of je kunt gewoon een intellectueel eerlijk standpunt nemen en die hele kwestie links laten liggen.

Citaat:
En inderdaad, morele en ethische gronden zijn subjectief en zouden in een rationeel debat niet ter zake moge doen.
Grote zever. Er is wel degelijk ethiek, en wel degelijk moraal, en daar moet rekening mee gehouden worden. We kunnen natuurlijk altijd wetenschap vrijhouden van ethiek, en dan gewoon willekeurig op gevangen grenzeloze experimenten gaan uitvoeren. En dan ook ineens de mensenrechten afschaffen. Zulke moraal en ethiek is subjectief en dus niet rationeel, hop, weg ermee.

Het subjectiefste in deze gehele discussie is jouw visie op "rationaliteit".
Citaat:
Ik heb verder ontzettend veel respect voor alle vrouwen, en zeker voor vrouwen die zichzelf vrijwillig prostitueren.
Respect, is dat niet subjectief?
Oud 4 september 2011, 14:33   #125
From_Vlaanderen
Secretaris-Generaal VN

From_Vlaanderen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
1) volledige legalisering en regularisering
2) verplichte tweewekelijkse soa-tests voor prostituees, liefst ook voor klanten
3) zeer zware respressie van pimping. Prostituees dienen voor zichzelf te werken
3.b) volwaardig statuut, met opbouw van sociale zekerheid, pensioen etc
3.c) eveneens statuut en certificaat voor bodyguards. Zwaar gereglementeerd en gecontroleerd uiteraard, zij mogen niet de gelegaliseerde pooier worden.
4) aanpakken van mensenhandel. Volgens mij het makkelijkst wanneer een prostituee ten allen tijde haar paspoort moet kunnen voorleggen zonder derden te raadplegen.
4.b) misschien zelfs best dat enkel belgen zich hier mogen prostitueren. Misschien een te harde maatregel.
5) onderhoud van prostitutiezones. Deze dienen proper en aangenaam te zijn. Ook prostituees hebben het recht in menswaardige omstandigheden te werken. Hetzelfde geldt voor bordelen, peeskamers en clubs die perfect hygiënisch in orde horen te zijn.
6) gratis en vrijwillige consultancy met psychologen en ervaringsdeskundigen

Prostituees hebben een zeer belangrijke maatschappelijke functie. Hun beroep is zeer zwaar, zowel fysiek als mentaal. In mijn ogen verdienen zijn onwaarschijnlijk veel respect. De wetgevende macht, onder invloed van de verwerpelijke judeo-christelijke traditie, ziet dit anders.

Discuss.

Zowat Nevada, Las Vegas toestanden.
Zoals jij het zegt ziet dat er wel interessant uit. Ik denk dat ik ook eens hoer word.
Oud 4 september 2011, 16:22   #126
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Hoerenlopen strafbaar maken. Zoals in Zweden.
De consumptiekant dichtknijpen lijkt me hier het beste.
Zéér moeilijk realizeerbaar: wie kan weten wat er achter een gesloten deur gebeurt en of er betaald wordt?
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2011, 19:21   #127
Rapture
Staatssecretaris

Rapture's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
Ah Albrecht vat het aan...

Dat lijkt me al een behoorlijk persoonlijke overtuiging uiteraard gestoeld op jouw moraal
klopt ?

welke vrouw ?
Het gaat over prostitutie
Dat het vaak vrouwen zijn waar de mannen dan klanten zijn wil ik best geloven.

En van die weinig toegevoegde waarde ?
Is dat dan voor de rest bij de diensten verlening ook niet zo ?

Hier an ik inkomen....ik weet niet of er deftig onderzoek naar gedaan is

hellend vlakje
...en bovendien totaal niet vergelijkbaar tenzij het zou gaan over mensen die zich tegen betaling willen laten neersteken.
Alhoewel ik niks tegen (niet-gedwongen) prostitutie heb, is het volgens mij een hardnekkige fabel dat het aantal verkrachtingen/aanrandingen spectaculair zou toenemen indien er geen prostituees zouden zijn.

Het is gewoon een kwestie van vraag en aanbod. Veel mannen zijn nu eenmaal te lelijk/asociaal/onzelfzeker/drukbezet om op een "normale" manier aan seks te geraken en zijn dus bereid hiervoor (veel) geld op tafel te leggen.
Het merendeel onder hen zijn echter geen potentiele verkrachters wiens seksuele drang dan door middel van prostitutie moet gestild worden.

En er zullen altijd genoeg vrouwen zijn, om geld te verdienen, deze diensten willen aanbieden. Zij redeneren dan ook vaak "liever 200 euro verdienen door een uur op mijn rug te liggen dan door een week bandwerk te doen".
Oud 4 september 2011, 19:47   #128
Effect
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rapture Bekijk bericht
Alhoewel ik niks tegen (niet-gedwongen) prostitutie heb, is het volgens mij een hardnekkige fabel dat het aantal verkrachtingen/aanrandingen spectaculair zou toenemen indien er geen prostituees zouden zijn.

Het is gewoon een kwestie van vraag en aanbod. Veel mannen zijn nu eenmaal te lelijk/asociaal/onzelfzeker/drukbezet om op een "normale" manier aan seks te geraken en zijn dus bereid hiervoor (veel) geld op tafel te leggen.
Het merendeel onder hen zijn echter geen potentiele verkrachters wiens seksuele drang dan door middel van prostitutie moet gestild worden.

En er zullen altijd genoeg vrouwen zijn, om geld te verdienen, deze diensten willen aanbieden. Zij redeneren dan ook vaak "liever 200 euro verdienen door een uur op mijn rug te liggen dan door een week bandwerk te doen".
Hier is nochtans voldoende onderzoek naar gedaan. Er zijn nergens hogere verkrachtingscijfers dan in landen met een zwaar repressief prostitutiebeleid. Ik ga artikels zoeken, die geef ik je nog.

De drang om zich voort te planten is ontzettend sterk. In veel mannen schuilt een potentiële verkrachter wanneer hij lange tijd zonder seks zit. De meesten kunnen zich beheersen, mede door middel van een prostituee wanneer de nood hoog zit.
Oud 4 september 2011, 19:48   #129
Effect
Minister-President

Standaard

Citaat:
Respect, is dat niet subjectief?
Ze doet een fysiek en mentaal zware job. Bovendien vervult ze een belangrijke maatschappelijke rol, ondanks dat veel mensen op haar neerkijken. Volgens mij is het vrij objectief om respect voor haar te hebben.
Oud 4 september 2011, 20:00   #130
Albrecht
Banneling

Standaard

Citaat:
Ze doet een fysiek en mentaal zware job.
Hoe ga je dat objectief beoordelen?
Citaat:
Bovendien vervult ze een belangrijke maatschappelijke rol, ondanks dat veel mensen op haar neerkijken.
Citaat:
Volgens mij is het vrij objectief om respect voor haar te hebben.
Volgens mij niet.
Oud 4 september 2011, 20:09   #131
Effect
Minister-President

Standaard

Citaat:
Volgens mij niet.
1) een prostituee heeft op een dag met tientallen mannen seks. Wanneer ze haar job goed probeert te doen, dan is dit inderdaad ontzettend zwaar fysiek en mentaal. Als u ooit degelijke seks hebt gehad die een uur geduurd heeft dan moet u eens voorstellen hoe uitgeput u bent na 8 uur intensieve seks.

2) onderzoeken genoeg die de omgekeerde link tussen prostitutie en verkrachting aantonen. 5 minuten google volstaan.

1+2=ik heb respect voor hun job.
Oud 4 september 2011, 20:14   #132
Albrecht
Banneling

Standaard

Citaat:
1) een prostituee heeft op een dag met tientallen mannen seks. Wanneer ze haar job goed probeert te doen, dan is dit inderdaad ontzettend zwaar fysiek en mentaal. Als u ooit degelijke seks hebt gehad die een uur geduurd heeft dan moet u eens voorstellen hoe uitgeput u bent na 8 uur intensieve seks.
Waar legt men de grens? Da's mijn vraag.

Citaat:
2) onderzoeken genoeg die de omgekeerde link tussen prostitutie en verkrachting aantonen. 5 minuten google volstaan.
Of dit:
http://prostitution.procon.org/view....stionID=000122

Verder googlen toont een hele hoop bronnen aan die tegengestelde dingen vertellen....
Oud 4 september 2011, 20:16   #133
Rapture
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Hier is nochtans voldoende onderzoek naar gedaan. Er zijn nergens hogere verkrachtingscijfers dan in landen met een zwaar repressief prostitutiebeleid. Ik ga artikels zoeken, die geef ik je nog.

De drang om zich voort te planten is ontzettend sterk. In veel mannen schuilt een potentiële verkrachter wanneer hij lange tijd zonder seks zit. De meesten kunnen zich beheersen, mede door middel van een prostituee wanneer de nood hoog zit.
Dat de statistieken hoger liggen in landen waar repressief prostitutiebeleid heerst, kan ik best aannemen. Maar 99% van de mannen gaan niet vrouwen verkrachten wanneer ze te lang zonder seks zitten.

Als we prostitutie om deze reden zouden moeten toejuichen omwille van lagere verkrachtingscijfers. Dat is slechts een marginaal effect ervan. We moeten van de prostitutie nu ook geen liefdadigheidssector maken. De meesten onder hen doen het gewoon voor de centen, hoor (and who can blame them). Het is gewoon een kwestie van vraag en aanbod waar een zeker stigma over heerst; een man die toegeeft dat hij naar de hoeren gaat, wordt gezien als een loser die niet op een 'normale wijze' aan seks kan geraken.
Oud 4 september 2011, 20:19   #134
Albrecht
Banneling

Standaard

En Effect gaat er ook vanuit dat alle verkrachters mannen zijn die hopeloos zijn. Er zullen er een hoop bijzitten die echt bewust voor het verkrachten kiezen. En trouwens, er zullen ook hopeloze mannen zijn met een geldtekort.
Oud 4 september 2011, 20:21   #135
Rapture
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:

1+2=ik heb respect voor hun job.
Volgens mij rekenen die per halfuur of kwartiertje denk ik. Trouwens, ze hebben glijdende werkuren. Indien ze te vermoeid zijn, gaan ze gewoon niet achter de vitrine zitten. Ze zijn toch niet gebonden aan vaste uren. Das zeker het "mooie" van de job, ge bepaalt zelf uw uren en ge beslist zelf hoeveel klanten ge neemt (sorry voor de onnozele woordspeling).

Trouwens tegen een gemiddeld loon van 150-200 per uur, hebt ge genoeg aan paar klanten per week. Het is niet dat ze tegen de sterren op moeten poepen, om rond te komen.

Juist het mentale aspect is idd. zwaar, want ik wil mij niet inbeelden wat voor vettiglappen zij geregeld over de vloer krijgen.
Oud 4 september 2011, 20:26   #136
Rapture
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
En Effect gaat er ook vanuit dat alle verkrachters mannen zijn die hopeloos zijn. Er zullen er een hoop bijzitten die echt bewust voor het verkrachten kiezen. En trouwens, er zullen ook hopeloze mannen zijn met een geldtekort.
Op dit punt moet ik u gelijk geven;

In het hoofd van de meeste verkrachters gaat het hem niet om seksuele lust maar om een drang naar macht. Ze verkrachten om een gevoel van macht te krijgen over hun slachtoffer. Daarom dat verkrachters laten castreren als preventiemaatregel quasi nutteloos is, het zijn immers geen lustgevoelens die hen ertoe aanzetten. Op dat gebied zijn SM-prostituees misschien nuttiger.
Oud 4 september 2011, 20:29   #137
Andy
Minister-President

Andy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Zéér moeilijk realizeerbaar: wie kan weten wat er achter een gesloten deur gebeurt en of er betaald wordt?
In Alaska gebruikt men daar vrouwelijke agentes voor. Eens de klant betaalt, wordt hij gearresteerd en vliegt hij achter de tralies.

Het is zeker mogelijk, maar nogal moeilijk te realiseren op echt grote schaal. Bovendien gaat prostitutie dan ook gewoon andere vormen aannemen, (een iets trouwer klantenbestand,...), worden soa-controles moeilijker,...
Oud 4 september 2011, 20:36   #138
Rapture
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andy Bekijk bericht
In Alaska gebruikt men daar vrouwelijke agentes voor. Eens de klant betaalt, wordt hij gearresteerd en vliegt hij achter de tralies.

Het is zeker mogelijk, maar nogal moeilijk te realiseren op echt grote schaal. Bovendien gaat prostitutie dan ook gewoon andere vormen aannemen, (een iets trouwer klantenbestand,...), worden soa-controles moeilijker,...
Tut tut, dat is uitlokking, dan telt het niet
Oud 4 september 2011, 20:44   #139
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rapture Bekijk bericht
Tut tut, dat is uitlokking, dan telt het niet
Hier misschien niet... daar lijkt dat te kunnen
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2011, 20:48   #140
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
Hier misschien niet... daar lijkt dat te kunnen
Ik denk dat de BOM-wet uitlokking toelaat, en nog vele meer ook.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be