![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kom kom... Stop daar nu maar mee. Niemand trapt daar in.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#122 |
Minister-President
|
![]() Extraordinary claims require extraordinary evidence. Wie zegt dat god bestaat heeft een zeer grote en complexe uitspraak gedaan, dit heeft zeer grote bewijslast nodig. Zeggen dat god niet bestaat is een vereenvoudiging van de wereld en heeft derhalve geen bewijs nodig.
En inderdaad, morele en ethische gronden zijn subjectief en zouden in een rationeel debat niet ter zake moge doen. Ik heb verder ontzettend veel respect voor alle vrouwen, en zeker voor vrouwen die zichzelf vrijwillig prostitueren. |
![]() |
![]() |
![]() |
#123 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Het subjectiefste in deze gehele discussie is jouw visie op "rationaliteit". Respect, is dat niet subjectief? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zowat Nevada, Las Vegas toestanden. Zoals jij het zegt ziet dat er wel interessant uit. Ik denk dat ik ook eens hoer word.
![]() |
![]() |
#126 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#127 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Het is gewoon een kwestie van vraag en aanbod. Veel mannen zijn nu eenmaal te lelijk/asociaal/onzelfzeker/drukbezet om op een "normale" manier aan seks te geraken en zijn dus bereid hiervoor (veel) geld op tafel te leggen. Het merendeel onder hen zijn echter geen potentiele verkrachters wiens seksuele drang dan door middel van prostitutie moet gestild worden. En er zullen altijd genoeg vrouwen zijn, om geld te verdienen, deze diensten willen aanbieden. Zij redeneren dan ook vaak "liever 200 euro verdienen door een uur op mijn rug te liggen dan door een week bandwerk te doen".
![]() |
![]() |
#128 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
De drang om zich voort te planten is ontzettend sterk. In veel mannen schuilt een potentiële verkrachter wanneer hij lange tijd zonder seks zit. De meesten kunnen zich beheersen, mede door middel van een prostituee wanneer de nood hoog zit. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#129 |
Minister-President
|
![]() Ze doet een fysiek en mentaal zware job. Bovendien vervult ze een belangrijke maatschappelijke rol, ondanks dat veel mensen op haar neerkijken. Volgens mij is het vrij objectief om respect voor haar te hebben.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | |
Banneling
|
![]() Hoe ga je dat objectief beoordelen?
Citaat:
Volgens mij niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
2) onderzoeken genoeg die de omgekeerde link tussen prostitutie en verkrachting aantonen. 5 minuten google volstaan. 1+2=ik heb respect voor hun job. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#132 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
http://prostitution.procon.org/view....stionID=000122 Verder googlen toont een hele hoop bronnen aan die tegengestelde dingen vertellen.... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#133 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Als we prostitutie om deze reden zouden moeten toejuichen omwille van lagere verkrachtingscijfers. Dat is slechts een marginaal effect ervan. We moeten van de prostitutie nu ook geen liefdadigheidssector maken. De meesten onder hen doen het gewoon voor de centen, hoor (and who can blame them). Het is gewoon een kwestie van vraag en aanbod waar een zeker stigma over heerst; een man die toegeeft dat hij naar de hoeren gaat, wordt gezien als een loser die niet op een 'normale wijze' aan seks kan geraken.
![]() |
![]() |
#134 |
Banneling
|
![]() En Effect gaat er ook vanuit dat alle verkrachters mannen zijn die hopeloos zijn. Er zullen er een hoop bijzitten die echt bewust voor het verkrachten kiezen. En trouwens, er zullen ook hopeloze mannen zijn met een geldtekort.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#135 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Trouwens tegen een gemiddeld loon van 150-200 per uur, hebt ge genoeg aan paar klanten per week. Het is niet dat ze tegen de sterren op moeten poepen, om rond te komen. Juist het mentale aspect is idd. zwaar, want ik wil mij niet inbeelden wat voor vettiglappen zij geregeld over de vloer krijgen.
![]() |
![]() |
#136 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
In het hoofd van de meeste verkrachters gaat het hem niet om seksuele lust maar om een drang naar macht. Ze verkrachten om een gevoel van macht te krijgen over hun slachtoffer. Daarom dat verkrachters laten castreren als preventiemaatregel quasi nutteloos is, het zijn immers geen lustgevoelens die hen ertoe aanzetten. Op dat gebied zijn SM-prostituees misschien nuttiger.
![]() |
![]() |
#137 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Het is zeker mogelijk, maar nogal moeilijk te realiseren op echt grote schaal. Bovendien gaat prostitutie dan ook gewoon andere vormen aannemen, (een iets trouwer klantenbestand,...), worden soa-controles moeilijker,...
![]() |
![]() |
#138 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#139 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#140 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik denk dat de BOM-wet uitlokking toelaat, en nog vele meer ook.
![]() |
![]() |