![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#181 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#182 |
Minister-President
|
![]() Zijn we mee bezig, en met "we" bedoel ik atheïstische wetenschappers. Alhoewel het nog een verre droom is, bestaat de kleine kans dat we het nog meemaken voor we sterven.
De clue is alleszins dat ik voor het eeuwige leven nooit ofte nimmer bij god zou aankloppen. Evenmin bij de duivel. BTW god heeft tienduizenden doden op zijn geweten volgens de bijbel, de duivel exact 1 en dat was dan nog in opdracht van god. Voer tot nadenken ![]()
Argumentvormen uit deze link zijn uit den boze. de historische figuur Jezus Christus Laatst gewijzigd door Effect : 6 september 2011 om 18:18. |
![]() |
![]() |
![]() |
#183 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bron?
![]() |
![]() |
![]() |
#184 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Waar is de tijd... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#185 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Effect over het eeuwige leven:
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#186 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#187 |
Minister-President
|
![]() Er is nul komma nul nada bewijs voor een mogelijke ziel. Verder is er ontzettend veel bewijs dat ons volledige gedrag bepaald wordt door fysische interacties in de hersenen. Bijgevolg is de ridicuul om aan te nemen dat we een ziel zouden hebben.
Mochten we een ziel hebben dan zouden drugs geen effect hebben, zou een lobotomy geen effect hebben en zou het scheiden van de hersenhelften schizofrenie niet kunnen verlichten. Verder zouden mensen met adhd absoluut niet geholpen worden door rilatine, en net zomin zouden studenten er beter door kunnen studeren. Het feit dat al deze ingrepen effect hebben op ons gedrag bewijst dat het volledig bepaald wordt door onze hersenen en niet door een imaginaire entiteit. Bovendien heb ik geen bewijslast, als er een ziel is, bewijs het maar... |
![]() |
![]() |
![]() |
#188 |
Minister-President
|
![]() "geflirt met wicca", bedoel je daarmee het versieren van hippies? In dat geval doe ik daar ook regelmatig aan mee, dat is mijn type =)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#189 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Één van mijn grootmoeders is een bergkristalhippie...als je interesse hebt... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#190 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Buiten ons stoffelijk lichaam is er niets De bewijslast ligt bij u.
![]() |
![]() |
![]() |
#191 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Als u ervan uitgaat dat de ziel wel bestaat, dan brengt dit een heleboel consequenties met zich mee. Onder meer de volledige psychologie en psychiatrie zoals we ze nu kennen zou waardeloos worden, evenals een heel groot deel van de geneeskunde. Bijgevolg is het aan u om te bewijzen dat er een ziel is.
Argumentvormen uit deze link zijn uit den boze. de historische figuur Jezus Christus Laatst gewijzigd door Effect : 6 september 2011 om 19:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#192 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik hoef niet het tegengestelde te bewijzen van uw stelling, de bewijslast voor uw stelling is weldegelijk de uwe.
![]() |
![]() |
![]() |
#193 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Vergelijk: Er is GEEN planeet exact identiek aan de aarde die op 1 lichtjaar afstand rond de zon draait. Een heel eenvoudige stelling zonder enig gevolg voor onze werkelijkheid. Bijgevolg hoeft ze niet bewezen te worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#194 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar ik geloof noch in de duivel noch in onsterfbare zielen tot iemand mij bewijst dat zoiets bestaat. Ondertussen toch maar oppassen : verkocht is verkocht, en als jij nu naar de hel moet, moet je niet klagen... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#195 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#196 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb uw post aangepast, het boldgedeelte, zodat die mens u wat beter begrijpt.
![]() |
![]() |
![]() |
#197 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#198 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
er is geen rechtvaardigheid meer, vermoord iemand en met wat geluk loop je over een paar jaar terug al rond, ofwel heb je een luxe verblijf in een gevangenis, begrijpen wie begrijpen kan |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#199 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#200 |