Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 15 september 2011, 15:28   #61
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
dat denk ik ook ; een deel zal teruggaan naar het VB, en het andere deel terug naar de CD&V, want "Marcske vd kampioenen" gaat dan wel veel goei punten krijgen.
Hoop doet leven.
Oud 15 september 2011, 15:37   #62
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Heeft N-VA ooit gepleit voor een revolutie ?
Nee, wel evolutie. Die moet natuurlijk ook geen 30 jaar duren he. 2 of 3 legislaturen zou ik hopen, om de essentie van de Belgische staat leeg te maken.

Wat er nu gebeurt, gaat helemaal de omgekeerde richting uit, dat is geen stap naar een volledige scheiding der bevoegdheden (zoals je weet ben ik voorstander van een leeg maar bestaand Belgie, en niet van een totaal gesplitst Belgie, maar op die manier dat het in de praktijk identiek is, behalve voor de nostalgici).

Maw, een onderhandelde, langzaam uitgebouwde scheiding, liefst in wederzijds voordeel om van het scharminkel van de Belgische staat af te geraken en ieder het zijn te doen bij hem thuis zonder de andere lastig te vallen.

Ik dacht dat de uiterst softe instelling van BDW (zijn nota was maar een bijzonder klein stapje in die richting) een taktische zet was om zich electoraal te profileren, want hij had jammer genoeg nog niet genoeg electoraal gewicht om een serieuze stap kunnen te zetten in de afbraak van de Belgische staat.

Dat je eventueel kleine stapjes zet, daar kan ik in komen. Maar dat je het kluwen moeilijker en onontwarbaar maakt, en cruciale condities omzeep helpt als het splitsingsmoment is aangebroken, en dat je dat geen nachtmerrie vindt, dat snap ik niet. Ik snap trouwens ook niet dat BDW daar niet duidelijker over communiceert, over hoe hij de weg naar de scheiding ziet. Dat kan taktisch zijn, maar vroeg of laat moet je toch eens je kaarten op tafel gooien zou ik denken.

Nu, ik ben ook een democraat en misschien vergis ik mij dat het gros van de Vlamingen eigenlijk van die lastpost van een Belgische staat zou afwillen. Misschien vinden ze dat dure dwingelandijcircus om een of andere reden plezant, en dan mogen ze het natuurlijk houden.
Oud 15 september 2011, 15:41   #63
freelancer
Banneling

Standaard

Citaat:
en nu heel erg spijt heeft, dat ze er zelf niet bij waren.........
Schijnbaar begrijpt U er niet veel van...
freelancer is offline  
Oud 15 september 2011, 15:44   #64
Skjaergaard
Lokaal Raadslid

Skjaergaard's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C uit W Bekijk bericht
De n-va zegt dit omdat het akkoord bijzonder goed verkocht wordt in de pers. Ik kan nooit geloven dat ze zelf zoiets zouden slikken.
²

De N-VA wacht gewoon haar moment af.
Skjaergaard is offline  
Oud 15 september 2011, 15:44   #65
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skjaergaard Bekijk bericht
²

ah ja, want iedereen weet dat bochtige en niet rechtlijnige ideologische communicatie werkt.
Anna List is offline  
Oud 15 september 2011, 15:52   #66
backfire
Minister-President

backfire's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
Men had nooit dit kunnen bereiken mét de N-VA want de N-VA moest falen van het establishment.
Vandaar dat de nota DW meteen werd afgeschoten, alhoewel zijn voorstel voor splitsing BHV haast identiek was.
Oud 15 september 2011, 15:55   #67
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door backfire Bekijk bericht
Vandaar dat de nota DW meteen werd afgeschoten, alhoewel zijn voorstel voor splitsing BHV haast identiek was.
De nota BDW werd voornamelijk afgeschoten door zijn unilaterale invulling van zijn visie op de financieringswet.

Stemtip federaal: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Vlaams: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Europa: PVDA. Stop genocide !
Ooit was Bart De Wever de dikke steur vol eitjes voor N-VA; nu is hij de vis die de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline  
Oud 15 september 2011, 15:59   #68
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Wel, dan verdienen de Vlamingen niet beter dan hun grond kwijt te geraken en uitgemolken te worden, he. Saluukes zou ik zeggen.
Aan de ene kant zou ik je willen gelijk geven, maar aan de andere kant besef ik ook heel goed dat de meerderheid van de Vlamingen bewust verkeerd geinformeerd worden door de media. Veel Vlamingen geloven nu daadwerkelijk dat er een degelijk akkoord uit de bus is gekomen en je kan hen dat moeilijk kwalijk nemen.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline  
Oud 15 september 2011, 16:01   #69
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
ah ja, want iedereen weet dat bochtige en niet rechtlijnige ideologische communicatie werkt.
In dit geval niet nee. Dat stukje commedia del arte van gisteren doorprik je niet zomaar zonder dat je solide info hebt en aangezien N-VA niet aan tafel zit weten ze niet exact wat er afgesproken werd. Ze wachten dus af.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline  
Oud 15 september 2011, 16:04   #70
Skjaergaard
Lokaal Raadslid

Skjaergaard's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
In dit geval niet nee. Dat stukje commedia del arte van gisteren doorprik je niet zomaar zonder dat je solide info hebt en aangezien N-VA niet aan tafel zit weten ze niet exact wat er afgesproken werd. Ze wachten dus af.
² Bovendien kan je een regeerakkoord niet beoordelen op basis van één gehyped deelakkoord. De prijs kan nog hoger worden.

Laatst gewijzigd door Skjaergaard : 15 september 2011 om 16:05.
Skjaergaard is offline  
Oud 15 september 2011, 16:08   #71
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
² Bovendien kan je een regeerakkoord niet beoordelen op basis van één gehyped deelakkoord.
Inderdaad. En vooralsnog is er geen regeerakkoord dus ook geen akkoord over BHV.

En dat regeerakkoord - als het er uberhaupt van komt, daar zullen draconische besparingen en tal van nieuwe belastingen instaan, in die mate zelfs dat het veel pijn gaat doen en veel armoede met zich mee zal brengen in Vlaanderen.

De regering gaat dus de volgende verkiezing petsen krijgen.

Of, ze hangen wat pleisters op een houten been en Belgie zal uitgebeend worden door de speculanten.

Win win!
Oud 15 september 2011, 16:12   #72
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Zij zullen dus nog wat vertrouwen hebben in de Franstaligen. Ik niet.
Oud 15 september 2011, 16:18   #73
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C uit W Bekijk bericht
De n-va zegt dit omdat het akkoord bijzonder goed verkocht wordt in de pers. Ik kan nooit geloven dat ze zelf zoiets zouden slikken.
De N-VA weet dat er momenteel niet genoeg elementen op tafel liggen, om dit flut akkoord van gisteren af te schieten.
De compensatie hiervoor zal snel boven komen tijdens de financieringswet.
Dan zal N-VA toeslaan.
giserke is offline  
Oud 15 september 2011, 16:39   #74
Fj9lnir
Gouverneur

Fj9lnir's schermafbeelding

Standaard

@Patrickve en andere teleurgestelden in N-VA:

Mijn persoonlijke analyse leunt ook aan bij de laatste posts hier.

De goednieuwspropaganda van VRT e.a. is nog geen 24u bezig.
Op dit moment is een groot deel van Vlaanderen dus nog hoopvol en licht euforisch; want al bij al willen de meeste mensen wel een goed akkoord, en niet de volledige verrotting zoals met mij velen op dit forum

Zo snel na dit 'goed' nieuws al volledig het 'akkoord' afkraken, zou volgens mij het volgende gevoel opwekken bij een groot deel gematigde twijfelaars, omdat tegen een onredelijk euforisch persoon niet te argumenteren valt:
Hmm, misschien is die N-VA dan toch niet compromisbereid zoals de critici altijd hebben beweerd, ze zijn inderdaad alleen maar negatief ook al lijkt het nu toch wel positief nieuws te zijn.

Het lijkt mij slimmer om een paar dagen te wachten, en zo geleidelijk aan steeds meer van het 'akkoord' af te breken. Ten eerste komt er met de dag meer informatie vrij dus meer stokken om die honden mee te slaan (), en ten tweede gaat het huidige 'roesgevoel' in BE over een paar dagen wel luwen -zo'n euforie duurt nooit lang, vgl de overwinningen van de Rode Duivels-, en komen de mensen weer op hun beide pootjes terecht.
En zullen dan ook véél ontvankelijker zijn voor terechte kritiek.

Juist mijn 2 centen
Fj9lnir is offline  
Oud 15 september 2011, 17:11   #75
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Er is in het verleden - en niet alleen in dit land - wel meer dan één 'akkoord' gesloten waarvan de ondertekenaars durfden te zeggen dat het 'geen nachtmerrie' was.

En toegegeven, het 'akkoord' zélf was inderdaad ongetwijfeld 'géén nachtmerrie'.

Het 'respecteren' en 'naleven' ervan daarentegen!
Ik zou dat alsnog willen aanpassen, en er 'wellicht' van maken.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline  
Oud 15 september 2011, 17:19   #76
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Herr Oberst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
²

Het moment(um) is voorbij.
Herr Oberst is offline  
Oud 15 september 2011, 17:19   #77
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
N-VA staat met de rug tegen de muur hé

t is dit of toegeven dat 'stap-voor-stap' gewoon geneuzel is hé
N-VA staat met de rug tegen de muur. Een partij die in de peilingen 40% haalt? Juist ja.
solidarnosc is offline  
Oud 15 september 2011, 17:21   #78
bgf324
Secretaris-Generaal VN

bgf324's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
N-VA zelf is blijkbaar milder dan haar aanhang hier op het forum

http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuw...10915_NVA_reax
Het is dan ook een akkoord, en geen utopie.
bgf324 is offline  
Oud 15 september 2011, 17:22   #79
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
De N-VA weet dat er momenteel niet genoeg elementen op tafel liggen, om dit flut akkoord van gisteren af te schieten.
De compensatie hiervoor zal snel boven komen tijdens de financieringswet.
Dan zal N-VA toeslaan.

De financieringswet is zeer technisch en veel minder emotioneel beladen dan BHV. Ok het gaat over het geld van de mensen maar dat zal meer woord tegen wederwoord zijn. Een open VLD kan bijvoorbeeld zeggen dat de Vlaamse regering met NVA de jobkorting heeft afgeschaft. Dat NVA akkoord is gegaan met die 10 principes waarbinnen met moest werken etc....
solidarnosc is offline  
Oud 15 september 2011, 17:24   #80
freelancer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
N-VA staat met de rug tegen de muur. Een partij die in de peilingen 40% haalt? Juist ja.
Wat U volgens mij gerust kunt aannemen dat is dat U en de andere belgicisten nog niet van de N-VA af bent...
freelancer is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be