![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hoop doet leven.
![]() |
![]() |
#62 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nee, wel evolutie. Die moet natuurlijk ook geen 30 jaar duren he. 2 of 3 legislaturen zou ik hopen, om de essentie van de Belgische staat leeg te maken.
Wat er nu gebeurt, gaat helemaal de omgekeerde richting uit, dat is geen stap naar een volledige scheiding der bevoegdheden (zoals je weet ben ik voorstander van een leeg maar bestaand Belgie, en niet van een totaal gesplitst Belgie, maar op die manier dat het in de praktijk identiek is, behalve voor de nostalgici). Maw, een onderhandelde, langzaam uitgebouwde scheiding, liefst in wederzijds voordeel om van het scharminkel van de Belgische staat af te geraken en ieder het zijn te doen bij hem thuis zonder de andere lastig te vallen. Ik dacht dat de uiterst softe instelling van BDW (zijn nota was maar een bijzonder klein stapje in die richting) een taktische zet was om zich electoraal te profileren, want hij had jammer genoeg nog niet genoeg electoraal gewicht om een serieuze stap kunnen te zetten in de afbraak van de Belgische staat. Dat je eventueel kleine stapjes zet, daar kan ik in komen. Maar dat je het kluwen moeilijker en onontwarbaar maakt, en cruciale condities omzeep helpt als het splitsingsmoment is aangebroken, en dat je dat geen nachtmerrie vindt, dat snap ik niet. Ik snap trouwens ook niet dat BDW daar niet duidelijker over communiceert, over hoe hij de weg naar de scheiding ziet. Dat kan taktisch zijn, maar vroeg of laat moet je toch eens je kaarten op tafel gooien zou ik denken. Nu, ik ben ook een democraat en misschien vergis ik mij dat het gros van de Vlamingen eigenlijk van die lastpost van een Belgische staat zou afwillen. Misschien vinden ze dat dure dwingelandijcircus om een of andere reden plezant, en dan mogen ze het natuurlijk houden.
#63 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Lokaal Raadslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Minister-President
|
![]() Vandaar dat de nota DW meteen werd afgeschoten, alhoewel zijn voorstel voor splitsing BHV haast identiek was.
#67 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De nota BDW werd voornamelijk afgeschoten door zijn unilaterale invulling van zijn visie op de financieringswet.
![]() Stemtip federaal: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Vlaams: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Europa: PVDA. Stop genocide ! Ooit was Bart De Wever de dikke steur vol eitjes voor N-VA; nu is hij de vis die de vijver levenloos maakt. |
![]() |
![]() |
#68 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Aan de ene kant zou ik je willen gelijk geven, maar aan de andere kant besef ik ook heel goed dat de meerderheid van de Vlamingen bewust verkeerd geinformeerd worden door de media. Veel Vlamingen geloven nu daadwerkelijk dat er een degelijk akkoord uit de bus is gekomen en je kan hen dat moeilijk kwalijk nemen.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
![]() |
![]() |
#69 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In dit geval niet nee. Dat stukje commedia del arte van gisteren doorprik je niet zomaar zonder dat je solide info hebt en aangezien N-VA niet aan tafel zit weten ze niet exact wat er afgesproken werd. Ze wachten dus af.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
![]() |
![]() |
#70 |
Lokaal Raadslid
|
![]() ² Bovendien kan je een regeerakkoord niet beoordelen op basis van één gehyped deelakkoord. De prijs kan nog hoger worden.
Laatst gewijzigd door Skjaergaard : 15 september 2011 om 16:05. |
![]() |
![]() |
#71 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En dat regeerakkoord - als het er uberhaupt van komt, daar zullen draconische besparingen en tal van nieuwe belastingen instaan, in die mate zelfs dat het veel pijn gaat doen en veel armoede met zich mee zal brengen in Vlaanderen. De regering gaat dus de volgende verkiezing petsen krijgen. Of, ze hangen wat pleisters op een houten been en Belgie zal uitgebeend worden door de speculanten. Win win!
![]() |
![]() |
#72 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zij zullen dus nog wat vertrouwen hebben in de Franstaligen. Ik niet.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
#73 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De compensatie hiervoor zal snel boven komen tijdens de financieringswet. Dan zal N-VA toeslaan. |
|
![]() |
![]() |
#74 |
Gouverneur
|
![]() @Patrickve en andere teleurgestelden in N-VA:
Mijn persoonlijke analyse leunt ook aan bij de laatste posts hier. De goednieuwspropaganda van VRT e.a. is nog geen 24u bezig. Op dit moment is een groot deel van Vlaanderen dus nog hoopvol en licht euforisch; want al bij al willen de meeste mensen wel een goed akkoord, en niet de volledige verrotting zoals met mij velen op dit forum ![]() Zo snel na dit 'goed' nieuws al volledig het 'akkoord' afkraken, zou volgens mij het volgende gevoel opwekken bij een groot deel gematigde twijfelaars, omdat tegen een onredelijk euforisch persoon niet te argumenteren valt: Hmm, misschien is die N-VA dan toch niet compromisbereid zoals de critici altijd hebben beweerd, ze zijn inderdaad alleen maar negatief ook al lijkt het nu toch wel positief nieuws te zijn. Het lijkt mij slimmer om een paar dagen te wachten, en zo geleidelijk aan steeds meer van het 'akkoord' af te breken. Ten eerste komt er met de dag meer informatie vrij dus meer stokken om die honden mee te slaan ( ![]() En zullen dan ook véél ontvankelijker zijn voor terechte kritiek. Juist mijn 2 centen ![]()
#75 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
#76 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() N-VA staat met de rug tegen de muur. Een partij die in de peilingen 40% haalt? Juist ja.
|
![]() |
![]() |
#78 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#79 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De financieringswet is zeer technisch en veel minder emotioneel beladen dan BHV. Ok het gaat over het geld van de mensen maar dat zal meer woord tegen wederwoord zijn. Een open VLD kan bijvoorbeeld zeggen dat de Vlaamse regering met NVA de jobkorting heeft afgeschaft. Dat NVA akkoord is gegaan met die 10 principes waarbinnen met moest werken etc.... |
|
![]() |
![]() |
#80 |
Banneling
|
![]() |
![]() |