Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 17 september 2011, 13:12   #281
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Sorry maar het is niet omdat jij dat ervan maakt dat anderen dit bedoelden, dat is de manier waarop je iets uit een contekst haalt en daar ga ik niet in mee.
1 Hoe interpreteer jij "hun zeden en gewoonten moeten ze privé houden" of "een pleidooi voor aparte scholen" of "ik wil geen vreemdelingen zien op straat"?
Citaat:
Wat forummers wel bedoelen en dat kun je evengoed afleiden uit wat ze schrijven, is dat je maar duurzame verbinding krijgt wanneer je iets deelt, gemeenschappelijk hebt en dat hebben we niet met iedereen op dezelfde manier, daarom selecteren mensen met wie ze omgaan.
2 Akkoord, maar je kan pas selecteren als je iemand hebt leren kennen.
Hoe maak jij anders een selectie?
Citaat:
Dat wil niet zeggen dat ze nergens voor openstaan en nog minder dat ze haat zaaien, segregatie of andere zware beschuldigingen, wel dat ze met wie vanuit een andere cultuur en zeden leeft, vaak te weinig basis biedt om mekaar beter te leren kennen.
Dat wil daarom niet zeggen dat je niet vreedzaam naast mekaar kunt bestaan, hopelijk ziet u die logica en stopt u met een debat te voeren over zaken die nergens aan de orde zijn.
3 Ik heb al talloze keren geschreven dat integratie van 2 kanten moet komen.

Voor punt 2 en 3 zijn we het ongeveer eens, denk ik.
Voor punt 1 weet ik het niet, want je gaf nog geen antwoord.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2011, 13:13   #282
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alfa16vjtd Bekijk bericht
Dan is de vraag nu: Wat is de reactie op wat? Is extreem rechts in het genre van vlaams belang een reactie op het moslim extremisme of omgekeerd?
In april 2004 wordt het VB (enkele van haar VZW's) veroordeeld voor racisme; in november bevestigt het Hof van Cassatie de veroordeling van het Vlaams Blok als racistische partij; met als resultaat dat ze in haar discours "vreemdeling" vervangt door "moslim".
De uitspraak van Filip de Winter "Wie een hoofddoek draagt, tekent hiermee een terugkeercontract dateert van 2005.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Filip_Dewinter#Citaten

Toevallig na de veroordeling. Niet omdat er zich toen een probleem voordeed.
Zo evolueerde het VB van een racistische naar een islamofobe partij.
Oud 17 september 2011, 13:16   #283
Quorn
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Elke gezonddenkende mens zal zich genoodzaakt zien islamofoob te worden na analyse van het zonder in vraag te stellen, verplicht te volgen grote boze boek.
Quorn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2011, 13:18   #284
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Quorn Bekijk bericht
Elke gezonddenkende mens zal zich genoodzaakt zien islamofoob te worden na analyse van het zonder in vraag te stellen, verplicht te volgen grote boze boek.
Dit laat je weg als gezonddenkende mens omdat het niet in je kraam past?
In april 2004 wordt het VB (enkele van haar VZW's) veroordeeld voor racisme; in november bevestigt het Hof van Cassatie de veroordeling van het Vlaams Blok als racistische partij; met als resultaat dat ze in haar discours "vreemdeling" vervangt door "moslim".
De uitspraak van Filip de Winter "Wie een hoofddoek draagt, tekent hiermee een terugkeercontract dateert van 2005.
Of omdat je er niets kan tegen inbrengen?
Oud 17 september 2011, 13:24   #285
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Sorry maar het is niet omdat jij dat ervan maakt dat anderen dit bedoelden, dat is de manier waarop je iets uit een contekst haalt en daar ga ik niet in mee.

Wat forummers wel bedoelen en dat kun je evengoed afleiden uit wat ze schrijven, is dat je maar duurzame verbinding krijgt wanneer je iets deelt, gemeenschappelijk hebt en dat hebben we niet met iedereen op dezelfde manier, daarom selecteren mensen met wie ze omgaan.
Dat wil niet zeggen dat ze nergens voor openstaan en nog minder dat ze haat zaaien, segregatie of andere zware beschuldigingen, wel dat ze met wie vanuit een andere cultuur en zeden leeft, vaak te weinig basis biedt om mekaar beter te leren kennen.
Dat wil daarom niet zeggen dat je niet vreedzaam naast mekaar kunt bestaan, hopelijk ziet u die logica en stopt u met een debat te voeren over zaken die nergens aan de orde zijn.
Arti, dit is uw antwoord op uw punt 1 en hoe vaak moet je hetzelfde herhalen voordat u ermee ophoudt hetzelfde te vragen?
Je moet een tekst begrijpend lezen, waarom zou u dat niet lukken en andere forummers wel?
Over dat pleidooi voor aparte scholen gaf ik ook antwoord en stelde zelfs een vraag waarop uw reactie uitbleef, hoe noemt u dan moslims die aparte scholen willen?

Laatst gewijzigd door alice : 17 september 2011 om 13:29.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2011, 13:33   #286
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Arti uw antwoord op uw punt 1 en hoe vaak moet je hetzelfde herhalen voordat u ermee ophoudt hetzelfde te vragen?
Het antwoord op de vraag
Hoe interpreteer jij "hun zeden en gewoonten moeten ze privé houden" of "een pleidooi voor aparte scholen" of "ik wil geen vreemdelingen zien op straat"?
is

Dus, als iemand stelt dat hij aparte scholen wil dan bedoelt die eigenlijk
"dat je maar duurzame verbinding krijgt wanneer je iets deelt, gemeenschappelijk hebt en dat hebben we niet met iedereen op dezelfde manier, daarom selecteren mensen met wie ze omgaan."
Dat is jouw interpretatie!

Citaat:
Over dat pleidooi voor aparte scholen gaf ik ook antwoord en stelde zelfs een vraag waarop uw reactie uitbleef, hoe noemt u dan moslims die aparte scholen willen?
Voor de derde keer
Ik noem dat ook "de ander niet willen leren kennen, pleiten voor segregatie".
En jij? Hoe noem jij dat? "selecteren met wie je omgaat"?
http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=244
http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=257
Oud 17 september 2011, 13:34   #287
Quorn
Banneling

Standaard

Citaat:
Dit laat je weg als gezonddenkende mens omdat het niet in je kraam past?
Of omdat je er niets kan tegen inbrengen?
Wat is "mijn kraam"?
Het HVC ea rechtbanken doet wel meer absurde uitspraken.
Hoe snel staan messetrekkers, tasjesrovers, drugsdealers terug op straat?
Oud 17 september 2011, 13:55   #288
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het antwoord op de vraag
Hoe interpreteer jij "hun zeden en gewoonten moeten ze privé houden" of "een pleidooi voor aparte scholen" of "ik wil geen vreemdelingen zien op straat"?
is

Dus, als iemand stelt dat hij aparte scholen wil dan bedoelt die eigenlijk
"dat je maar duurzame verbinding krijgt wanneer je iets deelt, gemeenschappelijk hebt en dat hebben we niet met iedereen op dezelfde manier, daarom selecteren mensen met wie ze omgaan."
Dat is jouw interpretatie!

Voor de derde keer
http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=244
http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=257
U heeft antwoord gehad, ik ga niet mee in uw discours dat iedere negatieve uitlating getuigt van haat en racisme maar zie dit volkomen anders, mensen kiezen de ander op wat hen onderling bindt en wederkerigheid bevordert dat proces, dat ontbreekt vooral tussen veel moslims en de ander, duidelijk zo Arti?
Mooi!
Nu graag een andere vraag, in welke mate moet ik me aanpassen wanneer ik in Marokko ga wonen?
Kan ik daar stellen dat ik als feministe niet kan functioneren zonder minirok omdat dit volgens mezelf het symbool is van de bevrijding van de vrouw?
Mag ik eisen dit te dragen steeds en overal omdat dit mijn eigenheid bepaald? Als feministe?
Wat denkt u, kunt u daar antwoord op geven?
Oud 17 september 2011, 13:57   #289
alfa16vjtd
Minister-President

Standaard

Citaat:

Het is niet omdat ze het achteraf veranderen dat ze het ervoor niet waren en anders is het in ieder geval in de betere richting aan het gaan. (het is maar één groep meer ipv allemaal)
Als een partij echter een excuus is om je niet te integreren,....
alfa16vjtd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2011, 13:58   #290
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Quorn Bekijk bericht
Wat is "mijn kraam"?
Het HVC ea rechtbanken doet wel meer absurde uitspraken.
Hoe snel staan messetrekkers, tasjesrovers, drugsdealers terug op straat?
Jij mag doen met die uitspraken wat je wil, het VB kon dat niet.
De feiten die jij wegknipt (waarom?) blijven onveranderd :

Laatst gewijzigd door artisjok : 17 september 2011 om 13:59.
Oud 17 september 2011, 14:01   #291
Quorn
Banneling

Standaard

Citaat:
Jij mag doen met die uitspraken wat je wil, het VB kon dat niet.
De feiten die jij wegknipt (waarom?) blijven onveranderd :
3X zelfde zever wordt saai. Staat er toch origineel? (woorden kan je wegknippen, gebeurtenissen niet)
Wat is nu je punt? Aantonen dat racisme het meest verwaterde en misbruikte woord is de laatste decennia in de lage landen?

Laatst gewijzigd door Quorn : 17 september 2011 om 14:04.
Oud 17 september 2011, 14:02   #292
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
U heeft antwoord gehad, ik ga niet mee in uw discours dat iedere negatieve uitlating getuigt van haat en racisme maar zie dit volkomen anders, mensen kiezen de ander op wat hen onderling bindt en wederkerigheid bevordert dat proces, dat ontbreekt vooral tussen veel moslims en de ander, duidelijk zo Arti?
Neen, niet duidelijk.
Het is me niet duidelijk hoe een pleidooi voor segregatie "mensen kiezen de ander op wat hen onderling bindt" kan zijn.
En het antwoord op :
Citaat:
Mooi!
Wat is er mooi?

p.s. Wil je nu eens stoppen met je off-topic getrol.

Laatst gewijzigd door artisjok : 17 september 2011 om 14:02.
Oud 17 september 2011, 14:08   #293
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Neen, niet duidelijk.
Het is me niet duidelijk hoe een pleidooi voor segregatie "mensen kiezen de ander op wat hen onderling bindt" kan zijn.
En het antwoord op :

Wat is er mooi?

Ok.. we proberen nog eens..ik geloof niet dat mensen pleiten voor segregatie en lees dat ook niet in negatieve uitlatingen, wel geloof ik dat die regratie( zijt ge nog mee anders mag jij het zeggen hoor!) door veel moslims zelf in stand gehouden wordt omdat zij helemaal niet verlangen naar meer dan vreedzaam naast mekaar leven, het probleem is dus niet de Vlaming die de de ander niet wil leren kennen, omgekeerd willen veel moslims liever die Vlaming ook niet kennen, die segregatie is ook helemaal niet verkeerd, zolang je vreedzaam naast mekaar kunt bestaan..

En ga je dan nu je standpunt geven wat vrouwen betreft die in Marokko h gaan wonen?
Oud 17 september 2011, 14:34   #294
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Neen, niet duidelijk.
En het antwoord op :

Wat is er mooi?

Citaat:
Ok.. we proberen nog eens..ik geloof niet dat mensen pleiten voor segregatie en lees dat ook niet in negatieve uitlatingen, wel geloof ik dat die regratie( zijt ge nog mee anders mag jij het zeggen hoor!) door veel moslims zelf in stand gehouden wordt omdat zij helemaal niet verlangen naar meer dan vreedzaam naast mekaar leven, het probleem is dus niet de Vlaming die de de ander niet wil leren kennen, omgekeerd willen veel moslims liever die Vlaming ook niet kennen, die segregatie is ook helemaal niet verkeerd, zolang je vreedzaam naast mekaar kunt bestaan..

En ga je dan nu je standpunt geven wat vrouwen betreft die in Marokko h gaan wonen?
Alice het gaat hier nu over "moslims die aparte scholen willen".
Is dat anders dan autochtonen die pleiten voor aparte scholen?

Ik zal je mijn standpunt geven in de gepaste draad, in het subforum "internationaal".
Is dat nu nog niet duidelijk?
Oud 17 september 2011, 14:41   #295
Quorn
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik zal je mijn standpunt geven in de gepaste draad, in het subforum "internationaal".
Een van de zovele wriemelstrategiën
Oud 17 september 2011, 16:17   #296
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Alice het gaat hier nu over "moslims die aparte scholen willen".
Is dat anders dan autochtonen die pleiten voor aparte scholen?

Nee! Niet duidelijk, mijn vraag is gezien deze discussie relevant en gelukkig kunnen anderen lezen, wederkerigheid is helemaal niet iets waar u achter staat, ze stopt aan de Belgische grens voor u, dat is duidelijk.
Ik weet het niet hoor, wat denkt u zelf zouden moslims die pleiten voor aparte scholen iets anders zijn dan autochtonen die voor aparte scholen pleiten? Wat denkt u zelf?
De vraag stellen is ze soms beantwoorden hoor!

U mag me dan ook niet kwalijk nemen wanneer ik u aan uw standpunten zal herinneren wanneer u weer over openheid , verdraagzaamheid en tolerantie begint,vrouwen met minirok hebben volgens u geen recht op tolerantie wanneer ze ergens vreemdelinge zijn,feministen evenmin, vreemdelingen in Belgie daartegen wel , daar moeten autochtonen maar voor zorgen .. de logica ontbreekt maar dat is u vast al eens eerder gezegd!
Uw spreidstand moet toch ooit eens pijn gaan doen!
Oud 17 september 2011, 17:43   #297
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Volgens de krant beschikte de Noorse inlichtingendienst over informatie waaruit bleek dat de verdachte, een dertiger, plannen had om Westergaard met automatische wapens en explosieven om het leven te brengen. De aanslag zou plaatsvinden op een boekvoorstelling van Westergaard in het Noorse Oslo.

De 76-jarige Westergaard zou die boekvoorstelling normaal gezien afgelopen week bijwonen, maar keerde maandag vervroegd terug naar huis. Hartklachten werden toen als reden opgegeven, maar nu blijkt dat Westergaard door de veiligheidsdiensten was gevraagd Oslo te verlaten uit vrees voor een aanslag.

Westergaard haalde zich de woede van veel moslims op de hals met een spotprent waarop hij de profeet Mohammed afbeeldde met een bom in zijn tulband. De tekening verscheen in 2005 in de Deense krant Jyllands-Posten en leidde tot een storm van protest in de islamitische wereld.

Vorig jaar werd hij in zijn eigen huis aangevallen door een Deens-Somalische moslimextremist. Die werd later veroordeeld tot 10 jaar gevangenisstraf.
uit DS vandaag
Je zou kunnen zeggen: wat komt dat hier nu doen??? Laten we het eventjes zien als een voorbeeld van de lieden die hier voortdurend ter sprake komen en aan wie we ons zouden moeten aanpassen op straffe van beschouwd te worden als "rechtse extreme psychopaat-islamofoben"!!! Het feit dat "ze niet allemaal zo zijn, we ze niet allemaal over dezelfde kam mogen scheren enz - iets dat even toepasbaar is als we het hebben over de nazi's) is een te groot flutargument om zich daarmee in slaap te laten wiegen! Uiteindelijk is dat het grote doel: de burgers in slaap wiegen en ze braaf en dom houden terwijl de islamkanker zich verder aan het uitbreiden is.
Of Lukaku een Vlaming, een Chinees of een Congolees is en blijft, neen, d�*t is niet het probleem...
Ondertussen is het wachten tot bovenstaand soort extremist ook hier toeslaat omdat bvb hun sharia"rechtbank" niet in goed aarde valt, of vanwege een boerka-, hoofddoek- of ander verbod dat hier de islam meer en meer moet installeren! Indien dat hier nog niet is gebeurd is het wellicht omdat ze hier meer gepamperd worden dan in andere landen (moslims voelen zich hier veel beter dan in andere landen, nietwaar...) !
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2011, 18:02   #298
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Nee! Niet duidelijk, mijn vraag is gezien deze discussie relevant
Nog niet duidelijk?
Ik heb het je nochtans al meermaals uitgelegd.
Deze draad gaat over "Rechtse extreme psychopaat-islamofoben" en dus niet over een dame die emigreert.
Emigratie (mensen die naar het buitenland trekken) past zelfs helemaal niet in dit subforum heb jij mij zelf verteld. Dat moet, nog altijd volgens jou, in het subforum internationaal.
http://forum.politics.be/showthread....40#post5231340
Verwittig me wanneer je die draad daar aangemaakt hebt.

Citaat:
en gelukkig kunnen anderen lezen, wederkerigheid is helemaal niet iets waar u achter staat, ze stopt aan de Belgische grens voor u, dat is duidelijk.
Ja, gelukkig kunnen anderen ook lezen en merken ze welke stropop jij nu weer bovenhaalt.
Citaat:
Ik weet het niet hoor, wat denkt u zelf zouden moslims die pleiten voor aparte scholen iets anders zijn dan autochtonen die voor aparte scholen pleiten? Wat denkt u zelf?
De vraag stellen is ze soms beantwoorden hoor!
Ik wilde het horen van jou, of dit hetzelfde is.

Citaat:
U mag me dan ook niet kwalijk nemen wanneer ik u aan uw standpunten zal herinneren wanneer u weer over openheid , verdraagzaamheid en tolerantie begint,vrouwen met minirok hebben volgens u geen recht op tolerantie wanneer ze ergens vreemdelinge zijn,feministen evenmin, vreemdelingen in Belgie daartegen wel , daar moeten autochtonen maar voor zorgen .. de logica ontbreekt maar dat is u vast al eens eerder gezegd!
Uw spreidstand moet toch ooit eens pijn gaan doen!
Waar lees jij die standpunten die jij mij toeschrijft?
Graag citaat met link.
Oud 17 september 2011, 18:09   #299
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Zoals zo dikwijls, je begint vlug vlug over iets anders bij gebrek aan beter!
We zijn hier niet over het VB bezig maar over een groep binnen een groep die we enkel als veroverende en profiterende lastpakken moeten zien en waar we weer van af moeten geraken! Een groep die in niets te vergelijken valt met de vele "vreemdelingen" die we hier sinds decennia herbergen.
En dat is meer dan je kunt zeggen van die landen waaruit die hier zo veel besproken lieden afkomstig zijn. Daar praten ze er niet over, daar maken ze ze af. Hoeveel slachtoffers heeft de "godsdienst van de vrede" deze week, deze maand weer gemaakt, wereldwijd? Zelfs moslims onder elkaar, zoals onder de grote leider Kadhafi! Allah is Groot! Zeer Groot!

Laatst gewijzigd door andev : 17 september 2011 om 18:12.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2011, 18:32   #300
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Zoals zo dikwijls, je begint vlug vlug over iets anders bij gebrek aan beter!
We zijn hier niet over het VB bezig maar over een groep binnen een groep die we enkel als veroverende en profiterende lastpakken moeten zien en waar we weer van af moeten geraken! Een groep die in niets te vergelijken valt met de vele "vreemdelingen" die we hier sinds decennia herbergen.
Jij bracht een mogelijke oorzaak voor die rechtse extreme psychopaat-islamofobie naar voor, ik deed dat ook.
Dat is toch niet "vlug vlug over iets anders bij gebrek aan beter".

Ik merk dat jij niets tegenin kan brengen.

Natuurlijk gaat "Rechtse extreme psychopaat-islamofoben" niet over het VB.
Maar ze zijn wel rechtse extreem en islamofoob, en hun demagogie veroorzaakt mijn inziens ook rechtse extreme psychopaat-islamofobie.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:29.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be