Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 september 2011, 23:05   #41
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Iedereen weet wat de bedoeling is maar het moet liefst lijken alsof het over 'alle godsdiensten' gaat. Het is niet gemakkelijk hoor antimoslimwetten te bedenken die niet tegelijk de Christenen en de Joden raken en tegelijk de indruk geven niet specifiek de moslims te proberen raken. Uiteindelijk is dit niet meer dan een hypocriet spel dat iedereen doorziet. Ook de moslims.
't 'Bidden' op straat is niet meer dan 'n hypocriet spel dat nog niet iedereen doorziet, enkel en alleen om duidelijk te maken dat die wijken van hèn zijn, dat z�*j 't daar voor 't zeggen hebben, dat die wijken reeds 'veroverd gebied' is waar zij de wetten bepalen, niet dus, ze hebben gebedshuizen en hun eigen thuis om te 'bidden', bovendien heb je geen 'body guards' die de boel bewaken, nodig indien je ergens 'vreedzaam' zit te bidden.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2011, 23:07   #42
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Iedereen weet wat de bedoeling is maar het moet liefst lijken alsof het over 'alle godsdiensten' gaat. Het is niet gemakkelijk hoor antimoslimwetten te bedenken die niet tegelijk de Christenen en de Joden raken en tegelijk de indruk geven niet specifiek de moslims te proberen raken. Uiteindelijk is dit niet meer dan een hypocriet spel dat iedereen doorziet. Ook de moslims.
Indeed.
Ik vind het soms eigenaardig dat ze het niet door hebben dat iedereen dat doorziet, maar dan herinner ik het me weer met welke mensen we te doen hebben.
Oud 17 september 2011, 23:11   #43
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
't 'Bidden' op straat is niet meer dan 'n hypocriet spel dat nog niet iedereen doorziet, enkel en alleen om duidelijk te maken dat die wijken van hèn zijn, dat z�*j 't daar voor 't zeggen hebben, dat die wijken reeds 'veroverd gebied' is waar zij de wetten bepalen, niet dus, ze hebben gebedshuizen en hun eigen thuis om te 'bidden', bovendien heb je geen 'body guards' die de boel bewaken, nodig indien je ergens 'vreedzaam' zit te bidden.
Ik denk je bekommernis te begrijpen. Maar ik ben evenzeer bezorgd om de Europese vrijheidsbeperkende maatregelenregen. Wat mag men eigenlijk nog wel doen behalve in de pas te lopen?
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2011, 23:33   #44
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Bidden en onzin uitkramen doe je thuis tussen de vier muren.
Voor bidden heb je tijd genoeg als je dood bent...
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2011, 23:37   #45
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Niks hypocriet wat mij betreft : zoveel mogelijk openbare aspecten van de islam moeten uit ons dagelijks leven geband worden. Specifieke klederdracht, openbaar bidden, opvallende minaretten, om nog maar te zwijgen van gejank uit luidsprekers om de gelovigen tot het gebed op te roepen...
De islam is dan ook de meest lastige godsdienst tegenwoordig. Joden sluiten zich op in hun synagoog, daar hoor je niks van, en de kerk heeft amper nog wat te vertellen vandaag de dag.
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2011, 23:43   #46
Ohm
Burger

Ohm's schermafbeelding

Standaard

Van mij mogen ze thuis doen wat ze willen. Bidden, hun eigen zweepslagen geven en weet ik wat nog allemaal, maar in het openbaar moeten ze niet rondlopen met boerka of van die kruisjes rond hunne nek. Als het op religie aankomt ben ik heel extreem en van mijn part mogen ze de kerken, moskeeën en mariabeeldjes uit het straatbeeld wegnemen. Ik ben voor een heel strikte scheiding tussen kerk en staat.
Nu geven ze op zondag ook al die moslim tv. Bah.

Als 1 iemand een ingebeelde vriend heeft is het een gek. Als miljoenen diezelfde ingebeelde vriend hebben is het religie.

Laatst gewijzigd door Ohm : 17 september 2011 om 23:45.
Ohm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2011, 23:48   #47
suqar_7loe

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

-

Laatst gewijzigd door suqar_7loe : 17 september 2011 om 23:48.
suqar_7loe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2011, 23:50   #48
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik denk je bekommernis te begrijpen. Maar ik ben evenzeer bezorgd om de Europese vrijheidsbeperkende maatregelenregen. Wat mag men eigenlijk nog wel doen behalve in de pas te lopen?
Niets, behalve in de pas lopen.

Zet me aan 't denken, die vrijheidsbeperkende maatregelenregen...zou die er ook gekomen zijn indien aanhangers van 'n bepaalde ideologie 't niet in hun hoofd hadden gehaald om straten te blokkeren om te 'bidden' m.a.w. aan te geven dat dit hùn wijken zijn, veroverd gebied is?

Zouden politici dan ook hypocriete maatregelen moeten nemen, hypocriete wetten moeten uitvaardigen zodat 't lijkt alsof 't voor èlke religie/ideologie geldt, terwijl iedereen doorziet dat andere religies/ideologieën niet heelder straten blokkeren om op 'vreedzame' wijze te bidden, omringd door body guards?
Oud 17 september 2011, 23:53   #49
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges Bekijk bericht
Niks hypocriet wat mij betreft : zoveel mogelijk openbare aspecten van de islam moeten uit ons dagelijks leven geband worden. Specifieke klederdracht, openbaar bidden, opvallende minaretten, om nog maar te zwijgen van gejank uit luidsprekers om de gelovigen tot het gebed op te roepen...
De islam is dan ook de meest lastige godsdienst tegenwoordig. Joden sluiten zich op in hun synagoog, daar hoor je niks van, en de kerk heeft amper nog wat te vertellen vandaag de dag.
Helemaal mee eens!

We leven tenslotte in de 21ste eeuw!

Sprookjes beleef je thuis, waar niemand er last van heeft.
Oud 18 september 2011, 00:17   #50
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Helemaal mee eens!

We leven tenslotte in de 21ste eeuw!

Sprookjes beleef je thuis, waar niemand er last van heeft.
En dus moet volgens rechts de vrijheid van godsdienst maar verdwijnen. Allez, van een andere godsdienst toch, want aan de RKK raakt men uiteraard niet. Waar hoorden we dat nog?

Laatst gewijzigd door filosoof : 18 september 2011 om 00:19.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2011, 00:26   #51
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
En dus moet volgens rechts de vrijheid van godsdienst maar verdwijnen. Allez, van een andere godsdienst toch, want aan de RKK raakt men uiteraard niet. Waar hoorden we dat nog?
Vrijheid van sprookjes hoeft helemaal niet te verdwijnen, maar er zijn grenzen aan wat je met je sprookje doet, iedereen door de strot douwen of gewoon in privé beleven.

Ik moet van de RKK evenmin weten filo!

(nahja sprookje, eerder horrorverhaaltjes.)

Laatst gewijzigd door SDX : 18 september 2011 om 00:28.
Oud 18 september 2011, 00:32   #52
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De joden hebben hun lesje geleerd, hé?

Laatst gewijzigd door filosoof : 18 september 2011 om 00:32.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2011, 00:35   #53
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De joden hebben hun lesje geleerd, hé?
De joden hebben nooit voor dat soort van overlast gezorgd, om nog te zwijgen van de hoge criminaliteitscijfers onder de aanhangers van de meest vredelievende religie...ooit!

We zouden graag willen dat ze eindelijk eens normaal gaan doen, zich aanpassen bvb. aan de gangbare normen van 't land waar ze zo graag willen zijn.
Oud 18 september 2011, 01:28   #54
Macchiavelli
Minister

Macchiavelli's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vrijheid van godsdienst betekent dat eenieder zelf mag bepalen welke godsdienst hij aanhangt, of eventueel geen godsdienst, en dat eenieder van godsdienst mag veranderen.

Vrijheid van godsdienst betekent echter niet dat je altijd en overal zomaar iedereen met jouw godsdienst kan en mag lastigvallen.

Ter herinnering de artikels uit de wet in respectievelijk België en Nederland:

Citaat:
België

Art. 19 - De vrijheid van eredienst, de vrije openbare uitoefening ervan, alsmede de vrijheid om op elk gebied zijn mening te uiten, zijn gewaarborgd, behoudens bestraffing van de misdrijven die ter gelegenheid van het gebruikmaken van die vrijheden worden gepleegd.

Art. 20 - Niemand kan worden gedwongen op enigerlei wijze deel te nemen aan handelingen en aan plechtigheden van een eredienst of de rustdagen ervan te onderhouden.

Nederland

Artikel 6.

Ieder heeft het recht zijn godsdienst of levensovertuiging, individueel of in gemeenschap met anderen, vrij te belijden, behoudens ieders verantwoordelijkheid volgens de wet.
De wet kan ter zake van dit recht buiten gebouwen en besloten plaatsen regels stellen ter bescherming van de gezondheid, in het belang van het verkeer en ter bestrijding of voorkoming van wanordelijkheden.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Godsdie...id#Belgi.C3.AB
Ik neem aan dat in Frankrijk soortgelijke wetten van kracht zijn, dus die moslims daar moeten niet zeuren, net zo min als de mensen hier moeten komen zeuren over godsdienstvrijheid.

Als die moslims zich niet zo provocatief hadden gedragen om de hele wereld ostentatief te laten zien dat het hier om voor en door de islam veroverd gebied gaat, en zich eens normaal hadden gedragen, dan was dat Franse verbod nooit nodig geweest.
Oud 18 september 2011, 02:27   #55
Quorn
Banneling

Standaard

Citaat:
Hoe heet zo iets ook al weer?
Red herring of Godwin? Kies zelf maar
Quorn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2011, 09:01   #56
driewerf

driewerf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Bidden en onzin uitkramen doe je thuis tussen de vier muren.
Dat komt nogal in conflict met de Rechten van de Mens.
Sommigen hier zouden hun kennis ervan best opfrissen.

http://www.ohchr.org/EN/UDHR/Pages/L...spx?LangID=dut
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2011, 09:02   #57
driewerf

Standaard

Citaat:
Voor bidden heb je tijd genoeg als je dood bent...
Daar beslis jij niet over.
Oud 18 september 2011, 09:05   #58
driewerf

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ohm Bekijk bericht
Van mij mogen ze thuis doen wat ze willen. Bidden, hun eigen zweepslagen geven en weet ik wat nog allemaal, maar in het openbaar moeten ze niet rondlopen met boerka of van die kruisjes rond hunne nek. Als het op religie aankomt ben ik heel extreem en van mijn part mogen ze de kerken, moskeeën en mariabeeldjes uit het straatbeeld wegnemen. Ik ben voor een heel strikte scheiding tussen kerk en staat.
Nu geven ze op zondag ook al die moslim tv. Bah.

Als 1 iemand een ingebeelde vriend heeft is het een gek. Als miljoenen diezelfde ingebeelde vriend hebben is het religie.
Even herhalen wat ik eerder schreef over godsdienst, bidden en scheiding van Kerk en Staat:

Citaat:
Neen, ze is dat niet. En de s van K en S heeft daar niet mee te maken.

Dit principe dreigt op de helling te komen, door het fundametalistisch karakter van Moslim-gelovigen.

De s van K en S betekent dat de overheid zich niet met godsdienstige kwesties mag bemoeien, en dat de overheid geen godsdienst mag bevoordelen boven de andere. Godsdienstige kwesties begaan door privépersonen - of door ambtenaren in hun vrije tijd - vallen niet onder de s van K en S.

Een jood mag gerust een keppeltje dragen op straat, een getuige van Jehova mag zijn Wachttorens uitdelen op de markt, een katholiek mag een rozenkrans bidden in het park. Indien de overheid dat allemaal zou verbieden, dan pas zou de s van K en S geschonden zijn.
Blijkbaar zijn de Grote Verdedigers van onze Normen en Waarden nogal Oostindisch doof wat betreft diezelfde Normen en Waarden.

Laatst gewijzigd door driewerf : 18 september 2011 om 09:07.
Oud 18 september 2011, 09:19   #59
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf Bekijk bericht
Dat komt nogal in conflict met de Rechten van de Mens.
Sommigen hier zouden hun kennis ervan best opfrissen.

http://www.ohchr.org/EN/UDHR/Pages/L...spx?LangID=dut
nogmaals: het behoort niet tot de UVRM om straten en pleinen te blokkeren voor ALGEMEEN gebruik, alleen maar om uw eigen onzichtbaar vriendje mogelijks te behagen.

Ik heb het récht om over de Groenplaats te lopen. Ook al zitten daar hopen mensen turnoefeningen te doen... tenzij ze net voor dié specifieke gelegenheid toestemming kregen van de burgemeester.

Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 18 september 2011 om 09:21.
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2011, 09:22   #60
Neptunus
Gouverneur

Standaard

De eerste afleveling van de VRTO was raak: het gaf een beeld van een achterlijke, ongeëvolueerde ideologie, die weinig uitstaans heeft met religie.
Meteen kregen we beelden van fund

Antwerpse moslimorganisatie Al Mawada verbroedert met terreurverdachten en strooit massa's zand in de ogen van de onwetende media en politici. Eind oktober 2010 zakte het voltallige team van Al Mawada af naar Londen waar het een internationale islamconferentie bijwoonde. Wat eerst op een onschuldige citytrip leek, blijkt nu een tête-�*-tête met enkele internationale terreurverdachten te zijn geweest. Dat kunnen we duidelijk afleiden uit de foto's die op de facebook pagina van Al Mawada werden gepost. De twee kopstukken van de vereniging, Said Elkaouakibi en Mohamed Chatouani, staan trots te pronken naast de terreurverdachten Muhammad Alshareef, Abdur Raheem Green en sheikh Shady al-Suleiman. En dit zijn geen kleine garnalen in het islamitisch terreurwereldje!

Muhammad Alshareef, Said Elkaouakibi en Abdur Raheem Green Said Elkaouakibi, Shady al-Suleiman en Mohamed Chatouani

http://www.facebook.com/photo.php?fb...1.334302342592
http://www.facebook.com/photo.php?fb...1.334302342592

Muhammad Alshareef is oprichter en directeur van het Al Maghrib Institute in Houston (VS). De inmiddels bekende Nigeriaanse 'underwear bomber' Omar Farouk Abdulmutallab kwam persoonlijk bij hem in de leer om zijn 'kennis' in de islam bij te schaven. In de haatschool spoort Alshareef zijn studenten ondermeer aan om mee te gaan strijden in de Tsjetsjeense jihad tegen de Russen. Hij was ook actief op de Al Qaeda website qoqaz.net.

http://www.investigativeproject.org/...radicalization

Abdur Raheem Green is een moslimbekeerling die ondermeer werkte in de London Central Mosque en Brits Dawah-coördinator was. De Nigeriaanse 'underwear bomber' Omar Farouk Abdulmutallab nodigde hem uit in de Islamic Society aan de University College London. Daar predikte Green ondermeer het volgende: "'Dying while fighting jihad is one of the surest ways to paradise and Allah's good pleasure". In 2005 verbood de Australische overheid Green om voet aan grond te zetten op de luchthaven in Brisbane tijdens een tussenlanding omdat hij op een zwarte lijst zou staan van de veiligheidsdiensten en een gevaar zou vormen voor de nationale veiligheid.

http://www.dailymail.co.uk/news/arti...-students.html

Sheikh Shady al-Suleiman is afkomstig uit Sydney (Australië) en preekt er in een moskee. Hij is een vurig voorstander van steniging bij zina (overspel) en nodigde Al Qaeda sheikh Anwar al-Awlaki uit om te komen prediken voor zijn studenten. Shady wordt door de veiligheidsdiensten ook gelinkt aan twee 9/11 vliegtuigkapers en 'underwear bomber' Omar Farouk Abdulmutallab.

http://www.guardian.co.uk/politics/2...conference-ban

We waarschuwen al geruime tijd voor de contacten van Al Mawada met internationale moslimextremisten / terreurverdachten. Maar de media en politici zijn blind en doof! Op zondag 14 november organiseert Al Mawada opnieuw een islamcongres in Antwerpen. In het verleden haalde de vereniging nog de extremisten Bilal Philips, Khalid Yassin en Hussein Yé naar Antwerpen. Ook nu zal je tijdens de pauzes jihadi lectuur zoals 'De Weg van de Moslim' kunnen aankopen. Dit met dank aan het beruchte terreurboekhandeltje Iqra gelegen in de Anwerpse Abdijstraat.

http://www.facebook.com/photo.php?fb...4.334302342592
Neptunus is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:43.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be