![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Bovendien moet je je steeds meer verantwoorden t.o.v. de ouders bij niet-slagen, want voor de ouders ligt het falen van hun kinderen bij de leerkracht en niet bij hun lievelingen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Juist, ja.
![]() |
![]() |
![]() |
#123 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Nu uiteindelijk zijn die taalfouten erg genant bij universitairen, maar niet de essentie. Dat een aantal van mijn medestudenten er niet in slaagt om abstract of logisch te denken baart mij meer zorgen... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
"Jaja, hier is een getuigenis waaruit blijkt dat de butler de moord heeft gepleegd!" Adcocaat van de tegenpartij:"jamaar, dat bewijsstuk moet nietig verklaard worden want er staat een dt-fout in!"
![]() |
![]() |
#126 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
De overtreder zouden ze moeten vervolgen voor assisen verdorie.
![]() |
![]() |
#127 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Ik herinner mij nog de les wiskunde: Wat is de definitie van een cirkel? "Dat is de verzameling van alle punten die op een gelijke afstand liggen van een gemeenschappelijk punt x" Alle leerlingen begonnen dat daar luidop 10x te herhalen tot ze da zinneke vanbuiten konden zeggen. Op de toets wisten ze dan perfect te vertellen wat de definitie van een cirkel is...maar of ze de inhoud van die definitie kenden... En dat soort papegaaiewerk werd daar dan nog aangemoedigd. Een goeie leerkracht stelt geen letterlijk vragen uit de cursus of definities. Leerlingen leren dat anders toch maar vanbuiten. Inzichtsvragen stellen en toepassingen geven en de papegaaien vallen direct door de mand ("jamaa meester, da stond toch nergens in de cursus!") Eén keer wanneer de papegaaien dan naar de unief gaan en cursussen van 500 bladzijden moeten kennen vallen ze finaal door de mand, want 500 bladzijden vanbuiten leren gaat natuurlijk niet. Structuren vinden in grote hoeveelheden leerstof, ze met elkaar kunnen verbinden, daar draait het om, niet om klakkeloos stomme lijstjes te kunnen opzeggen. Het belangrijkste gedeelte van de cursus is dan ook de inhoudstafel.
![]() |
![]() |
#128 |
Burgemeester
|
![]() Pedagogisch gezien geen goed idee om punten af te trekken voor taal op bvb een examen aardrijkskunde. Zwakke leerlingen die misschien dan is hun best gedaan hebben en hun aardrijkskunde uiteindelijk redelijk kunnen krijgen dan nog steeds slechte punten geven vanwege hun Nederlands is ongelofelijk demotiverend.
Bij thesissen zou ik ook enkel inhoudelijk verbeteren. Zolang de inhoud duidelijk is, is de student er in geslaagd deze over te brengen. Als er af een toe een taalfout in een thesis staat zou ik dat gewoon negeren. Als ge 60pgs moet typen zijn fouten snel gemaakt en zelf uw eigen schrijffouten terugvinden is erg moeilijk. Verschillend aantal taalfouten zegt eigenlijk niets over de kwaliteit van de student. De ene student heeft een foutloze thesis omdat papa toevallig leraar Nederlands is. Studenten zonder een uitgebreid netwerk Nederlandstaligen zijn hierdoor benadeeld. Bvb studenten van Turkse origine ofzo. Die kunnen hun thesis ook niet door papa laten nalezen want papa is niet zo taalvaardig in het Nederlands. |
![]() |
![]() |
![]() |
#129 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | |
|
![]() Citaat:
Historische gebeurtenissen situeren is nog zoiets waarover vaak geklaagd wordt, maar ook daar geldt hetzelfde: als je niet weet dat bepaalde historische gebeurtenissen op hetzelfde moment plaatsvonden, hoe ga je dan verbanden leggen? De beste studenten zijn diegenen die zowel goed zaken uit het hoofd kunnen leren en slim genoeg zijn om verbanden te leggen. Dikwijls vallen die twee zaken ook samen. EDIT: uiteraard kende ik voor elk examen mijn inhoudstafels en schema's uit het hoofd. Laatst gewijzigd door Steve_M : 21 september 2011 om 12:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#132 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat is heel wat anders. Om ingenieur te worden hoef je zékèr niets van buiten te leren, maar vooral te begrijpen, te analyseren, synthetiseren en logisch combineren. Om advokaat of rechter te worden moet je vooral van buiten leren en zeker géén logische of combinatorische talenten hebben. Soms wel, maar ik ken véél tegenvoorbeelden. Aan de schoolresultaten van vele hoogbegaafden te zien (bv Einstein) is dit duidelijk geen must. Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#133 | ||||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
http://www.nowpublic.com/culture/top...learned-school Citaat:
Citaat:
Citaat:
La vie n'est bonne qu'à deux choses, découvrir les mathématiques et enseigner les mathématiques ~Siméon Poisson (Wiskundige) ]*-~{&O@o._.o@O&}~-*[ Laatst gewijzigd door gehuigert : 21 september 2011 om 12:55. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#134 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#135 | ||
|
![]() Citaat:
Btw ik heb als vader geen enkel thesis van de zonen nagelezen. Want na een halve blz. wist ik al niet meer over wat het ging. Zij lieten dat nalezen door broer of medestudenten. Je kan natuurlijk stellen dat een thesis vol taalfouten wetenschappelijk waardevol kan zijn. Maar goede thesissen worden door de unief opgenomen als 'te raadplegen werken'. Je gaat toch geen thesis in de openbaarheid brengen vol taalfouten. Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#136 |
Banneling
|
![]() Tegen al dat pedagogisch geblaas hierboven leg ik graag het verhaal van de uitvinder van één van de meest ingenieuze motoren : de Wankel-motor.
Boswachterszoon Felix Wankel is niet bepaald een wonderkind. Zijn resultaten voor wiskunde zijn ronduit matig en zijn interesse in natuurkundige formules is beneden alle peil. Vooruitstrevende techniek boeit hem echter mateloos. Felix Wankel ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#137 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#138 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Om te zien of de formules wel geleerd waren, werd overigens op het examen gevraagd de oefening 'op twee manieren' op te lossen, omdat de formules konden omzeild worden mits enige creativiteit. Of wat dacht je van mijn onlangs examen maattheorie: te bewijzen dat een afbeelding f: X -> [0;+\infty] is meetbaar als en slechts als f de puntsgewijze limiet is van een stijgende rij van niet-negatieve simpele afbeeldingen. In het bewijs moet je zo'n stijgende rij van niet-negatieve simpele afbeeldingen 'vinden'. Deze bestaat uit n keer de karakteristieke afbeelding van de verzameling f>=n + de sommatie van k=1 tot n*2^n van (k-1)/2^n maal de karakteristieke afbeelding van (k-1)/2^n<=f <= k/2^n. (Sorry voor de uitgeschreven formule, politics.be kent geen LaTeX) Ik ben vrijwel zeker dat op een genie na niemand geslaagd kan zijn voor deze examens als deze niet vanbuiten leert. Intuïtie heb je nodig, maar met alleen maar intuïtie ga je er nooit komen in de wiskunde.
![]() |
![]() |
#139 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Een kwestie van attitude dus: wie niet eens de moeite neemt om zelfs maar een automatische spellingscontrole uit te voeren, hecht geen waarde aan de algemene kwaliteit van zijn werk. En ja, sommige dingen moet je gewoon "uit het hoofd" kennen. Als je naar de dokter gaat, wil je toch niet dat die je symptomen even googlet? Daarbij hoort uiteraard ook de algemene basiskennis. Wie moet opzoeken waar de Noordzee ligt of wat het kookpunt is van water, wordt met de vinger gewezen als een dommekloot.
Rock 'n' roll is the only religion that will never let you down. Laatst gewijzigd door Johan217 : 21 september 2011 om 13:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#140 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |