![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#541 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#542 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Op z'n minst zal men wel gaan testen op bloedgroep, niet ? alvorens het zaakje bij elkaar te gooien Bovendien krijg je de resultaten te horen als er wat ernstig mis ( oa hiv) met die donatie Dus dan zou het zo zijn dat _ als ik je goed begrijp _ dat indien er wat mis zou zijn en de zaak dient vernietigd te worden ( of voor andere doeleinden gebruikt te worden ) dat een hele rimram aan donoren verwittigd worden dat er eventueel iets ernstigs mis zou kunnen zijn met hun bloed en dat ze maar best zo dringend mogelijk de mogelijke tests laten uitvoeren Citaat:
Maar wat dat nu precies met een méér risico te maken zou hebben van een homoseksueel tov heteroseksueel als zij beide zouden behoren tot zowat de meest veilige categorie is me een raadsel. Citaat:
Er scheelt ook wat in die beschrijving en methodiek. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#543 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#544 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Neene... het probleem ligt er eenvoudigweg in als je dat soort van onzekerheid ( het dus niet kunnen of willen vertrouwen op het woord van de donor om dat venster te overbruggen ) eruit wilt dat de huidige werkwijze/procedures schromelijk tekort schiet. Dan kan je niet anders dan beginnen met de zaak vier maanden in de kast te houden. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#545 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Alles hangt net af van die arbitraire indelingskes. Zo zijn er bv 4x meer mannen besmet dan vrouwen. Een van de redenen is uiteraard dat oa homoseksuelen toch wel wonder boven wonder ook per ongeluk vallen onder die groep mannen tiens. Een andere reden zou kunnen zijn dat de overige mannen méér wisselende contacten ( misschien ook wat minder veilige seks ) erop nahouden. Met welke vrouwen ( of sporadisch mannen ) is dan weer een raadsel... dat zou dan al een select zootje ongeregeld moeten zijn. ![]() En nog even ( recent onderzoek ) en vrouwen zullen het record breken. Bij een zelfde viral load vordert het hiv-virus blijkbaar sneller bij vrouwen. ( zie ook Afrika bv ) Misschien heb je dus gelijk... uit alle cijfers blijkt dat het leeuwendeel van de nieuwe diagnoses bij vrouwen ligt bij heteroseksuele contacten en nog steeds oplopende is. Het wordt dus misschien dringend tijd dat het rode kruis nog een extra maatregeltje uitvaardigt en 'vrouwen die seks hebben met mannen' uitsluit. ![]() Laatst gewijzigd door praha : 24 september 2011 om 00:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#546 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Soms vraag ik me af waarom ik eigenlijk nog probeer.
![]() |
![]() |
![]() |
#547 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hier vond ik 't tijd worden om tussen te komen prahake, en even recht te zetten.
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#548 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#549 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nee, die term zou ik willen voorbehouden voor mensen die op politieke fora volstrekte onzin komen verkopen, zoals bijvoorbeeld dat het rode kruis mensen zou weren die anale seks hebben.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#550 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En terecht. Er is hier niemand die er een probleem mee heeft dat mensen met wisselende seksuele contacten - homo of hetero - worden uitgesloten. Probeer eens een klein beetje bij de zaak te blijven.
![]() |
![]() |
![]() |
#551 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Uiteraard. Èn gelovig!
![]() |
![]() |
![]() |
#552 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#553 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#554 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() En de medewerkers krijgen, letterlijk, een aalmoes http://www.indymedia.be/index.html%3...252F27271.html Laatst gewijzigd door Quorn : 24 september 2011 om 08:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#555 |
Banneling
|
![]() Diene van UNICEF, je moet tenslottet geld laten rollen, doet net nog net iets beter
![]() ![]() Laatst gewijzigd door Quorn : 24 september 2011 om 08:21. |
![]() |
![]() |
![]() |
#556 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Niemand betwist dat. Het is alleen geen reden om 19/20 andere mensen uit te sluiten.
![]() |
![]() |
![]() |
#557 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik mocht van hem nog een standpunten aanschouwen; enkel getrol.
![]() |
![]() |
![]() |
#558 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dus; alle Afrikanen die hier wonen mogen geen bloed meer geven? Ze komen immers uit risicolanden waar een hoog aantal mensen aids heeft. Mogelijk hebben ze dus ooit seks gehad met iemand die besmet is. Uitsluiten dan maar? In de hoerenbuurt loopt een hoog aantal mannen, gezien de wisselende contacten van prostituees lijkt het aangewezen gewoon alle mannen uit te sluiten, niemand geeft immers toe naar de hoeren te gaan maar je loopt wel een verhoogd risico, veel prostituees zijn illegalen en neuken met of zonder condoom ,indien daarvoor meer betaald wordt. Om die risico's te vermijden( ga maar eens kijken in de hoerenbuurt, ziet zwart van het volk!) sluiten we dus gewoon alle mannen uit? Want de kans dat ze liegen over al of niet naar prostituees te gaan.... Goed op weg zo?? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#559 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Dat gemakshalve de slechts 20% van de homo's die geen wisselende seksuele contacten heeft (4/5 oftewel 80% heeft immers wél wisselende seksuele contacten) ook geen bloed mag geven? Als dat inderdaad het probleem is, is dat dan jammer voor die 20%, maar wel begrijpelijk. Homo's als groep vormen gewoon een risico voor de volksgezondheid als ze zomaar bloed mogen geven. Indien die 20% toch bloed wil geven, kan, zoals ik eerder al zei, die 20% zelf een bloedgeversorganisatie oprichten. Het "Roze Kruis" o.i.d.
![]() |
![]() |
#560 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat mensen zonder reden uitgesloten worden. Was dat niet duidelijk genoeg voor u?
![]() |
![]() |