![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#341 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ní neart go cur le chéile! Laatst gewijzigd door edwin2 : 23 september 2011 om 21:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#342 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Frankrijk en de Franstaligen hebben het gestolen, ja ge hoort goed, gestolen, bezet. Niet een militaire verovering maar een sociaal\linquistische culturele. http://nl.wikipedia.org/wiki/Brussel...edelijk_Gewest http://www.taalrespect.be/nederlands...amse-stad.html Deze links bevestigen nog eens wat Leonard zei: het frans linquistisch superioriteitscomplex, de arrogantie en hoogmoed van wie frans klapt zich meer waant dan anderen, bah !! En dat is me tijdens afgelopen uitstapje in Voeren en Wezet\Visé tijdens een gezellig babbelke met een Voerenaar nog een bevestigd. Hij zei me woordelijk erover: Leonard was juist, ze graken die houding niet kwijt, het zit erin. Uitzonderingen daar gelaten want de straatwaal wil en kan misschien anders. Ik werd wel netjes in het nederlands geatwoord op een vraag in Wezet en door een groepje franstalige scouts op wandel in Voeren. Vlaanderen Vrij, Brussel Vlaams !! Nederlanden herenigt U
Wie het verleden niet kent, weet ook zijn toekomst niet !!! Laatst gewijzigd door stropke : 24 september 2011 om 08:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#343 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ![]() Brussel Nederlands. |
![]() |
![]() |
![]() |
#344 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#345 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Een héél erg dubbelzinnige houding i.v.m. taalrespect. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#346 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() U bent weer helemaal uit de bol aan 't gaan...
Uw regelmatig interessante kritieken zouden aan kracht winnen als u realistische cijfers zou beginnen hanteren, en niet zou overdrijven om de zaken wat dramatischer te maken dan ze zijn.
Bart De Wever: * "In dit land word je als Vlaming staatsman door je eigen overtuiging in de frigo te stoppen zolang de carrière dat vereist. Een staatsman is een man op wie geen staat te maken valt." (2007) * "Je kunt in dit land geen federale regering meer maken die onze welvaart kan redden. Ik doe daar niet meer aan mee." (30.11.23) * "Wie lokaal een bestuur maakt met PVDA sluit zichzelf uit voor een coalitie met N-VA. Daar ga ik na de verkiezingen zeer principieel in zijn." (2.11.23) Laatst gewijzigd door E. Gidius : 24 september 2011 om 12:30. |
![]() |
![]() |
![]() |
#347 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het gaat om de situatie nu. En de toestand nu is helaas van zodanige aard dat Brussel in de praktijk hoofdzakelijk een Franstalige stad is. En als u me niet gelooft, gaat u dan maar daar een tijdje wonen. Laatst gewijzigd door system : 24 september 2011 om 12:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#348 | |
|
![]() Citaat:
Maar genoteerd zij dat u de Vlamingen vergelijkt met verdreven Indianen.
![]() |
![]() |
#349 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het aantal inwoners bedraagt 1.134.638 800.000 migranten dus. Bijna net zoveel als in heel Vlaanderen. Citaat:
Citaat:
a) De Vlamingen zijn en masse weggetrokken b) Veel Vlamingen zijn verfranst c) Vlaanderen heeft totaal gefaald om de 800.000 nieuwkomers te vernederlandsen. Dat weggeven van Brussel gaat tot op de dag van vandaag door overigens. Een eigen keuze van het eigen volk. Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 24 september 2011 om 13:26. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#350 |
Banneling
|
![]() Maastricht heeft diep geleden onder de knoet van de Hollander. Wees daar maar zeker van. Die arrogante noorderlijke calvinistische hufters dachten dat ze zich alles konden permitteren. Ze zijn van een kale reis thuisgekomen. En Dibbets heeft het geweten. Zelfs tot lang na zijn dood.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#351 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bron?
Bart De Wever: * "In dit land word je als Vlaming staatsman door je eigen overtuiging in de frigo te stoppen zolang de carrière dat vereist. Een staatsman is een man op wie geen staat te maken valt." (2007) * "Je kunt in dit land geen federale regering meer maken die onze welvaart kan redden. Ik doe daar niet meer aan mee." (30.11.23) * "Wie lokaal een bestuur maakt met PVDA sluit zichzelf uit voor een coalitie met N-VA. Daar ga ik na de verkiezingen zeer principieel in zijn." (2.11.23) |
![]() |
![]() |
![]() |
#352 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bart De Wever: * "In dit land word je als Vlaming staatsman door je eigen overtuiging in de frigo te stoppen zolang de carrière dat vereist. Een staatsman is een man op wie geen staat te maken valt." (2007) * "Je kunt in dit land geen federale regering meer maken die onze welvaart kan redden. Ik doe daar niet meer aan mee." (30.11.23) * "Wie lokaal een bestuur maakt met PVDA sluit zichzelf uit voor een coalitie met N-VA. Daar ga ik na de verkiezingen zeer principieel in zijn." (2.11.23) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#353 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Franstaligen zijn geen haar beter dan de moslims. Als die in de meerderheid zijn pakken ze ook alles. Een straat met 10 bewoners, waarvan 2 moslims, geen punt. Als in die straat er 6 moslimgezinnen zijn menen die gasten dat ze er de baas kunnen spelen. En de Franstaligen doen precies het zelfde, maar nie mee mij. Ik moe niet in Brussel gaan wonen, zal eens een dagje gaan shoppen daar en een cafeeke doen enz. Kijken hoeveel ik int vlaams aangesproken ga worden, ben curieus. ![]() Citaat uit: 1830: Taalvrijheid en verfransing Onder het Nederlandse bewind werd het Nederlands de officiële taal. Voor de Franstalige bourgeoisie was dat echter een minderwaardige taal omdat zij die taal gelijkstelde met de dialecten van het volk (hun huisbedienden, de arbeiders en de boeren), terwijl het Standaardnederlands voor het dialectsprekende volk eigenlijk een vreemde taal was. De verfranste ambtenarij en burgerij reageerden scherp tegen de verplichte vernederlandsing van het leger, het gerecht, het bestuur en het onderwijs. Onder het bewind van Willem I verdubbelde het aantal lagereschoolkinderen van 150.000 tot 300.000 dankzij de oprichting van 1500 nieuwe scholen. Omdat evenwel iedereen les kreeg in de volkstaal, betekende dit dat in heel Vlaanderen (Brussel inbegrepen) alle scholieren 'onderworpen' werden aan Nederlandstalig onderwijs. Eén der eerste daden van het Voorlopig Bewind was dan ook de afschaffing van álle openbare scholen in België, met uitzondering van de Franstalige universiteiten van Gent en Luik die dienden om de nieuwe elites op te leiden. http://nl.wikipedia.org/wiki/Staatsh...g_(Belgi%C3%AB) Hier ziet ge dat Leonard weer gelijk had: frans taal superioriteits complex. En het zit er nog steeds. Een schandalige discriminatie van mijn moedertaal en persoon die ik op alle gebied zal bestrijden. Ze willen oorlog...?? Wel ze krijgen oorlog want ik vind het ook een persoonlijke belediging mij als mens minderwaardig te achten vanwege mijn moedertaal. Zooooo hier kunt ge het mee doen. ![]() ![]()
Wie het verleden niet kent, weet ook zijn toekomst niet !!! Laatst gewijzigd door stropke : 24 september 2011 om 20:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#354 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#355 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#356 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ziedaar de belgische Western....Jiehaaaaaaaaaaaa !!! ![]() ![]()
Wie het verleden niet kent, weet ook zijn toekomst niet !!! Laatst gewijzigd door stropke : 24 september 2011 om 21:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#357 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#358 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#359 | ||
|
![]() Citaat:
Daar is trouwens een zeer interessant werk over geschreven, 'Maastricht, Maestricht, Mestreech.' Ik meen zelfs dat je dat voor een groot deel online kan lezen. Maastricht is nooit Nederlands geweest. De bevolking sprak/spreekt Limburgs de standaartaal was in het verleden Frans. Citaat:
Zonder het plaatselijke carnavalgebeuren, dat hoopte dat hun Limburgse moedertaal beter gediend zou zijn met een Germaanse standaartaal zou men er wellicht nu nog steeds Frans spreken. Maastricht bevrijd? Je moet eens wat werken lezen die over die periode. De troepen van Willem die daar vee stalen, velden verwoesten, vrouwen verkrachten enz. Denk je dat ze die als bevrijders zagen? Ja volgens de geschiedenisboeken van de scholen. Onderzoekers die de plaatselijke archieven lezen ontdekken een heel andere historie. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#360 | |
|
![]() Citaat:
Stel - irrealis in feite - , dat Antwerpen op een of andere manier bij NL aansluit , dan kan dat toch alleen maar de Franstalige druk op de rest vergroten?
![]() |