Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 oktober 2011, 08:40   #81
Travis66
Europees Commissaris

Travis66's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Tja dan zit jij met normvervaging vrees ik.
Welke norm? Waarom wil je de vraag niet beantwoorden? Waarom zijn vrouwen die een abortus hebben lager dan stinkdieren?
Oud 4 oktober 2011, 10:16   #82
Duupje
Secretaris-Generaal VN

Duupje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mam Bekijk bericht

Maar alle gekheid op een stokje: de morning after pil kan toch niet duurder zijn dan een abortus?
Toch wel.
MA-pil : 10€
Abortus : 3.17€
Duupje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2011, 12:51   #83
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis66 Bekijk bericht
Welke norm? Waarom wil je de vraag niet beantwoorden? Waarom zijn vrouwen die een abortus hebben lager dan stinkdieren?
Een stinkdier is misschien nog te goed voor hun. Een konijn is beter. Die eten hun eigen jongen op als ze te vaak achtereen bevallen.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2011, 13:17   #84
Travis66
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Een stinkdier is misschien nog te goed voor hun. Een konijn is beter. Die eten hun eigen jongen op als ze te vaak achtereen bevallen.
Waarom wil je niet antwoorden? Wat doen die vrouwen verkeerd dat die verkrachte vrouwen niet doen?
Oud 4 oktober 2011, 13:25   #85
Mam
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Toch wel.
Serieus? En je hebt het over legale manieren?
Mam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2011, 13:27   #86
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
http://www.nieuwsblad.be/article/det...cleid=G4CE5510

€ 2,90, wie doet beter? En maar goed ook.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2011, 13:40   #87
Mam
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
http://www.nieuwsblad.be/article/det...cleid=G4CE5510

€ 2,90, wie doet beter? En maar goed ook.
Goed? De belastingbetaler betaalt de andere 248 euro. Dus het is zowel sociaal, als moreel onverantwoord om een abortus boven de pil te verkiezen. En amai, zoveel psychosociale bijstand nodig om die vrouwen van een abortus te overtuigen, hé Travis.

Laatst gewijzigd door Mam : 4 oktober 2011 om 13:41.
Mam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2011, 13:47   #88
Travis66
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Goed? De belastingbetaler betaalt de andere 248 euro. Dus het is zowel sociaal, als moreel onverantwoord om een abortus boven de pil te verkiezen. En amai, zoveel psychosociale bijstand nodig om die vrouwen van een abortus te overtuigen, hé Travis.
Ooooh, doet het pijn?
Oud 4 oktober 2011, 13:54   #89
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Toch wel.
Dat is typisch een discussie die beter zou gevoerd worden, het kan toch niet dat de moeilijkste oplossing de goedkoopste is. Op den duur pak je die morning after niet omdat ze gewoonweg niet terugbetaald wordt, terwijl de andere oplossing voor een prikje komt.

Het subsidieren van oplossingen zou in feite ook economisch moeten bekeken worden, zijn er mensen die deze drempel niet halen en beslissen op basis van die drempel om de goedkoopste oplossing te kiezen
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2011, 13:56   #90
Duupje
Secretaris-Generaal VN

Duupje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Volstrekt legale manier.
Duupje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2011, 17:17   #91
Travis66
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Dat is typisch een discussie die beter zou gevoerd worden, het kan toch niet dat de moeilijkste oplossing de goedkoopste is. Op den duur pak je die morning after niet omdat ze gewoonweg niet terugbetaald wordt, terwijl de andere oplossing voor een prikje komt.

Het subsidieren van oplossingen zou in feite ook economisch moeten bekeken worden, zijn er mensen die deze drempel niet halen en beslissen op basis van die drempel om de goedkoopste oplossing te kiezen
Ik denk niet dat je je daar zorgen in moet maken. Ik vermoed dat er niet veel vrouwen bestaan die de volgende ochtend de overweging maken: "de M.A. pil of een abortus? Wat zou dat kosten?"
Ze zullen veeleer denken: "Bwa, ik ben TOCH niet zwanger".
Ze kiezen niet voor hun portemonnee, ze nemen gewoon het risico.

Denk ik hé, ik ben geen vrouw. Ook nooit het risico gelopen om iemand zwanger te maken. Condoom, pil, sterilisatie. In die volgorde. En dat laatste was veruit het goedkoopste.

Laatst gewijzigd door Travis66 : 4 oktober 2011 om 17:24.
Travis66 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2011, 17:20   #92
Inno
Minister-President

Inno's schermafbeelding

Standaard

Abortus is big business geworden. Die centra kunnen daar goed geld aan verdienen en promoten de dood.
Inno is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2011, 17:37   #93
Steve_M

Standaard

Citaat:
Als je die vergelijking echt op basis van de kostprijs aan de belastingbetaler wil maken (vrij beschamend, maar jij vraagt, wij draaien), dan moet je natuurlijk ook de kosten die ongewenst geboren kinderen later aan de maatschappij veroorzaken meerekenen.

Je kan hiermee alvast beginnen: http://en.wikipedia.org/wiki/Legaliz...d_crime_effect

Als je dat graag wil, kan ik nog wel enkele kostenposten bedenken.

Bovendien kunnen we die redenering ook omdraaien, natuurlijk: waarom zou de belastingbetaler wel moeten opdraaien voor bijvoorbeeld IVF, maar niet voor abortus? Ik vraag me af hoe de kosten van die twee zaken zich tegenover elkaar verhouden. Als jij cijfers hebt, mag je ze altijd geven.
Oud 4 oktober 2011, 17:38   #94
Steve_M

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Inno Bekijk bericht
Abortus is big business geworden. Die centra kunnen daar goed geld aan verdienen en promoten de dood.
Cijfers graag. Anders ben je cafépraat aan het verkopen. Allez, parochiehuispraat.
Oud 4 oktober 2011, 17:40   #95
Inno
Minister-President

Inno's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Cijfers graag. Anders ben je cafépraat aan het verkopen. Allez, parochiehuispraat.
Oei oei, jouw leven ziet er niet zo leuk uit. Iedereen die geen cijfers geeft aan jou verkoopt cafépraat. OOk saai voor je vrouw als ze zegt: ik zie je graag en jij cijfers graag! een wetenschappelijke studie! haal de statistieken maar boven schatje.
Inno is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2011, 17:43   #96
Steve_M

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Inno Bekijk bericht
Oei oei, jouw leven ziet er niet zo leuk uit. Iedereen die geen cijfers geeft aan jou verkoopt cafépraat. OOk saai voor je vrouw als ze zegt: ik zie je graag en jij cijfers graag! een wetenschappelijke studie! haal de statistieken maar boven schatje.
Lees: je kletst uit je nek. Als mijn vrouw me zegt dat ze me graag ziet, dan is dat een gevoelskwestie. Als jij beweert dat ziekenhuizen en centra grof geld verdienen aan abortus en dat daarom maar aanmoedigen, dan is dat perfect aan te tonen. Met cijfers dus. Als je nu gewoon zou zeggen dat je tegen abortus bent om sentimentele redenen, dan zal ik je niet om cijfers vragen, hoor. Beloofd.
Oud 4 oktober 2011, 17:54   #97
poekieJ
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Als je die vergelijking echt op basis van de kostprijs aan de belastingbetaler wil maken (vrij beschamend, maar jij vraagt, wij draaien), dan moet je natuurlijk ook de kosten die ongewenst geboren kinderen later aan de maatschappij veroorzaken meerekenen.
Waar slaagt dat nu weer op? Als we geen kinderen meer zouden kopen omdat ze "kosten aan de maatschappij veroorzaken' kunnen we ons beter allemaal laten steriliseren. Geen kinderen meer. En waarom niet meteen iedereen die niet werkt, kinderen, werklozen, bejaarden wegwerken?

Het is natuurlijk maar een vergelijking van je, maar die strookt mijns inziens helemaal niet met de gegeven vergelijking. Het kan toch niet dat een medische ingrijp zoals een abortus goedkoper is dan een morning after pil?

Bijna minder dan een brood, stuitend..
poekieJ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2011, 17:58   #98
Steve_M

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door poekieJ Bekijk bericht
Waar slaagt dat nu weer op? Als we geen kinderen meer zouden kopen omdat ze "kosten aan de maatschappij veroorzaken' kunnen we ons beter allemaal laten steriliseren. Geen kinderen meer. En waarom niet meteen iedereen die niet werkt, kinderen, werklozen, bejaarden wegwerken?
Vandaar dat ik erbij schreef dat het vrij beschamend is om maatschappelijke problemen louter op die manier te becijferen. Maar de kosten van de ene ingreep zomaar als argument gebruiken, zonder de kosten van niet ingrijpen in rekening te brengen is compleet oneerlijk. En nietszeggend.

Citaat:
Het is natuurlijk maar een vergelijking van je, maar die strookt mijns inziens helemaal niet met de gegeven vergelijking. Het kan toch niet dat een medische ingrijp zoals een abortus goedkoper is dan een morning after pil?

Bijna minder dan een brood, stuitend..
Waarom zou dat stuitend zijn? Dat men dan de morning after pil gratis maakt. Vind je het dan minder stuitend dat er her en der ongewenste kinderen geboren worden, waarnaar dan achteraf niet omgekeken wordt?
Oud 4 oktober 2011, 18:13   #99
Travis66
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Vandaar dat ik erbij schreef dat het vrij beschamend is om maatschappelijke problemen louter op die manier te becijferen. Maar de kosten van de ene ingreep zomaar als argument gebruiken, zonder de kosten van niet ingrijpen in rekening te brengen is compleet oneerlijk. En nietszeggend.

Waarom zou dat stuitend zijn? Dat men dan de morning after pil gratis maakt. Vind je het dan minder stuitend dat er her en der ongewenste kinderen geboren worden, waarnaar dan achteraf niet omgekeken wordt?
Ach, die discussies zullen nooit stoppen. De ene ziet abortus als moord, de andere als een kans op "een leven".
De ene kant is onderbouwd door natrekbare argumenten, de andere kant kan niet anders dan met sentimentele argumenten komen. Ze hebben geen andere.
Oud 5 oktober 2011, 09:28   #100
Egmond Codfried
Banneling

Standaard

Als man wil ik best geloven dat een abortus, onder bepaalde omstandigheden, een bepaalde vrouw later kan opbreken, maar ik ben geneigd te denken dat het schuldgevoel ons wordt aangepraat door de godsdienstrakkers. De geestelijk pijn van een abortus zou moeten lijken op de geestelijk pijn na een operatie waarbij een stuk orgaan is verwijderd. Of de geestelijke pijn na een spontane abortus. Of een doodgeboren kind. Zou het ook voorkomen dat een vrouw die ooit een foetus liet aborteren, later geen kinderen kan krijgen, en dan een soort berouw voelt? Maar wat het meest in mijn gedachten speelt is dat het leven zo vol trauma's en gevoelens van verlies is, die wij hoe dan ook overleven, moeten overleven. Verlies is zo erg deel van het menszijn. Omdat een mens zoveel moet meemaken, lijkt het mij moeilijk het incident van een abortus te isoleren van alles wat een mens op zijn pad kreeg: en de abortus als hoofdschuldige aan te wijzen. Ik vraag mij opeens af of er literatuur is van vrouwen die later ernstig in de fout zijn gegaan en de abortus als oorzaak voor hun ontsporing aanwijzen.

Laatst gewijzigd door Egmond Codfried : 5 oktober 2011 om 09:32.
Egmond Codfried is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:31.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be