Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 20 oktober 2011, 13:53   #561
Torkilson
Gouverneur

Torkilson's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door frank1234 Bekijk bericht
als die cijfers juist zijn en men die cijfers gebruikt , hoe kan er dan sprake zijn van propaganda?
Omdat er meer cijfers zijn dan enkel degene die men gebruikt.
bijvoorbeeld, toen telenet nog maar juist bestond, kregen wij een folder in de bus met daarop het prijsverschil tussen hen en belgacom in de bus. Ze hadden er nette staafdiagrammen van gemaakt, alleen hadden ze de onderkant er afgeknipt waardoor het verschil buiten proportie groot werd. De diagram was even juist als misleidend.

cijfers moet men wetenschappelijk kaderen, voor men er iets mee kan aanvangen. Dat wil zeggen: het geheel aan factoren vergelijken en zien wat de correlatie juist is.
Oud 20 oktober 2011, 14:23   #562
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Onthoud het nu ook.
De mannen plegen de meeste criminaliteit.

Is dat het onderwerp?
Ik dacht dat het onderwerp dat voorstel van De padt was, om de origine te registreren bij criminaliteit.
Ik wil nog altijd graag weten wat daarvan het nut en het doel is.

Om dat te evalueren moet je toch meer weten over welke allochtonen het gaat.
Kennen ze de taal? Hebben ze een diploma? Werk (treffelijk betaald of onder de armoedegrens)? ...

Heb ik ergens iets geschreven waardoor jij de indruk hebt dat ik niet op zoek zou zijn naar de waarheid?
Zo ja. Wat? Waar? (graag met citaat en link)
Ben jij op zoek naar de waarheid?
Hoe komt het toch dat we zo dikwijls de indruk krijgen dat je de waarheid zo vlug en zo veel mogelijk onder het tapijt wil schuiven door de discussie te blokkeren met niet ter zake doende prietpraat omdat je de waarheid niet onder ogen wil zien?
Wat maakt het uit "welke" allochtonen, als het maar allochtonen zijn!
Vooral mannen ja, mannelijke allochtonen dus.
Kennen ze de taal, hebben ze een diploma enz: als ze dat niet hebben/kunnen is het maar normaal dat ze onze gevangenissen vullen misschien? En is het dus onze schuld of zo?
Al is de leugen nog zo snel, de waarheid achterhaalt ze wel! Hier stellen we vast, dat al je gekronkel ten spijt, onze gevangenissen vooral vol zitten met mannelijke allochtonen. Punt, verdere discussie is daar niet bij nodig.
Blijkbaar is de enige oplossing het grootste deel alvast weer het land uit te zetten. Wij kunnen alle vreemde klaplopers van dat soort niet blijven onderhouden, werk geven, geld geven, ons onderwijs naar de bliksem helpen door hun aanwezigheid, huizen ter beschikking stellen, de rest van hun familie binnenhalen om het nog erger te maken enz enz enz
Ga zelf gaan kijken en bewijs dat we ongelijk hebben....

Laatst gewijzigd door andev : 20 oktober 2011 om 14:50.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2011, 14:29   #563
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Torkilson Bekijk bericht
Men stemt in het parlement niet op slogans, maar op een wettekst. We kunnen ons dus enkel uitspreken voor of tegen een volledige tekst, niet op de verkorte inhoud zoals gij hem ziet.
Snapt ge?
Ja dat weet ik en dat snap ik. Maar weet jij soms een betere manier om Artisjok kleur te doen bekennen?

In een discussie moet men toch elkaars standpunt mogen weten nietwaar?

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2011, 14:31   #564
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik vroeg naar het nut van :
de vaststelling dat allochtonen oververtegenwoordigd zijn in de criminaliteitscijfers, wel nuttig vinden als gegeven.
Je stelde dat "dit gegeven belangrijk kan zijn voor het evalueren van het integratiebeleid bijvoorbeeld. "

Ik doe niet alsof...
Waar heb je dat nu weer gelezen?
Hoe mogen we dit noemen?
Niet stropop, wel leugen?

Dit schreef ik wel :
Kennen ze de taal? Hebben ze een diploma? Werk (treffelijk betaald of onder de armoedegrens)? ...
Schenk nu eens klare wijn.
Heeft het enig nut om enkel de origine te registreren?
Of heb je dan nog de registratie nodig van andere factoren?
Citaat:
Vooral niet opgeven, Arti! Blijven komedie spelen!
Waarom was dat weer dat van alle vreemdelingen die we hier al decennia opvangen de islamsoort voor 10x (of is het 50x ) meer problemen zorgt?
En dan moeten we dat vooral niet uitzoeken en bewijzen (wat al lang niet meer nodig is)! Alle Westerse landen die met die groeiende kanker zitten en dat niet leuk vinden, dat zijn allemaal racisten! Jij kan het weten!
O ja: je moest nog één of meerdere Westerse landen opgeven die wel blij zijn met het overspoelen van hun land door de multiculmiserie (voor jou multiculrijkdom)! Overal in Europa nazi's en racisten?
Oud 20 oktober 2011, 14:31   #565
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik vroeg je
Heb ik ergens iets geschreven waardoor jij de indruk hebt dat ik niet op zoek zou zijn naar de waarheid?
Zo ja. Wat? Waar? (graag met citaat en link)
En jij antwoordt (naast de kwestie)
Al je schrijfsels op dit forum geven allerminst de indruk dat de waarheid voor jou belangrijker is dat je eigen gelijk.
Gelieve te antwoorden op de initiële vraag. (graag met citaat en link)
Citaat:
Waarom was dat weer dat van alle vreemdelingen die we hier al decennia opvangen de islamsoort voor 10x (of is het 50x ) meer problemen zorgt?
En dan moeten we dat vooral niet uitzoeken en bewijzen (wat al lang niet meer nodig is)! Alle Westerse landen die met die groeiende kanker zitten en dat niet leuk vinden, dat zijn allemaal racisten! Jij kan het weten!
O ja: je moest nog één of meerdere Westerse landen opgeven die wel blij zijn met het overspoelen van hun land door de multiculmiserie (voor jou multiculrijkdom)! Overal in Europa nazi's en racisten?
Oud 20 oktober 2011, 14:32   #566
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is wel naast de kwestie.
Ik noteer dat jij niet kan aantonen dat ik niet op zoek zou zijn naar de waarheid.
Citaat:
Oud 20 oktober 2011, 14:32   #567
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je bent daar weer met je stropop/propaganda/leugen!
Heb ik ergens beweerd dat het nutteloos is om het integratiebeleid te evalueren misschien.
Stop daar nu toch meer, met die leugens!

Ik schreef dat het nutteloos is om enkel de origine te registreren.
Ik schreef, en herhaalde dit net
Je moet me niet wijsmaken dat je dit niet begrijpt.
Jij schrijft hier moedwillig een stropop/leugen.
Citaat:
Oud 20 oktober 2011, 14:33   #568
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik ben benieuwd of je eenduidig zal antwoorden :
Schenk nu eens klare wijn.
Heeft het enig nut om enkel de origine te registreren?
Of heb je dan nog de registratie nodig van andere factoren?

Indien enkel de origine wordt geregistreerd bij criminaliteit ben ik tegen, want dit is nutteloos om enig onderzoek te doen op basis van enkel de origine.
Indien behalve de origine ook andere gegevens worden geregistreerd, (zoals bijvoorbeeld taalkennis, diploma, werk, ...) ben ik voor, omdat er dan wel een goed onderzoek kan gedaan worden.

Ik hoop dat jij nu ook een eenduidig antwoord geeft, en je stropoppen/leugens achterwege laat.
Citaat:
Oud 20 oktober 2011, 14:34   #569
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat is het nut om enkel de origine te registreren?

Wat is het nut van het vaststellen wat het aandeel is van de allochtonen in de criminaliteit?

Tegen wat ben ik?

Dit is ook geen correcte weergave.

Ik draai niet rond de pot zoals jij Artisjok.

Paulus.
Dit
Ik hoop dat jij nu ook een eenduidig antwoord geeft, en je stropoppen/leugens achterwege laat.
Was dus ijdele hoop.
Citaat:
Oud 20 oktober 2011, 14:36   #570
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja, Paulus, als je het telt, dan weet je het.
Wat is daar nu het nut van?

Dit schreef ik
Indien enkel de origine wordt geregistreerd bij criminaliteit ben ik tegen, want dit is nutteloos om enig onderzoek te doen op basis van enkel de origine.
Indien behalve de origine ook andere gegevens worden geregistreerd, (zoals bijvoorbeeld taalkennis, diploma, werk, ...) ben ik voor, omdat er dan wel een goed onderzoek kan gedaan worden.

Je gaf geen antwoord (dus ook geen eenduidig) over het nut van enkel de origine de registreren.
Ik had het ook over de hoop dat je die stropoppen/leugens zou achterwege laten.
Waarom doe je dat eigenlijk, die leugens verzinnen?

Jij denkt blijkbaar binair.

Dat staat daar niet los van. Dat is nu net van belang. Daarom wil ik het doel van die registratie weten.

Jij denkt nog altijd binair.

Wat je indrukken waard zijn, weten we ondertussen al.

Het spijt me, ik denk niet binair.

Je hebt dan toch die indien zien staan. Waarom doe je hierboven alsof je die niet zag staan?
Wat is er niet eenduidig aan mijn antwoord met indien?
Mijn antwoord is niet binair, maar wel eenduidig.
Citaat:

... en zo doen we verder arti !
Je hebt lang genoeg de meespelers alhier voor het lapje gehouden, ik ga je een beetje helpen. Te gek om nog meer tijd dan dat in je geneuzel te stoppen...

Laatst gewijzigd door andev : 20 oktober 2011 om 14:38.
Oud 20 oktober 2011, 14:44   #571
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Als ze voor niets dienen is het weggegooid belastinggeld.
Ik denk dat we in deze tijd wel betere bestedingen kunnen vinden zoals het zoeken naar oorzaken bv.
Je ganse multiculgedoe dient voor niets en is weggesmeten geld!
Tijd dat er verder geen meer bijkomen en dat het deel waar we niets aan hebben dan last en kosten terug het land uitvliegt.
We kunnen inderdaad ons belastingsgeld beter gebruiken dan ze uit te geven aan dat gedoe...
Als voorbeeld van verloren moeite en geld kan dit tellen!
Oud 20 oktober 2011, 14:45   #572
Torkilson
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Ja dat weet ik en dat snap ik. Maar weet jij soms een betere manier om Artisjok kleur te doen bekennen?

In een discussie moet men toch elkaars standpunt mogen weten nietwaar?

Paulus.
Vraag dan naar een standpunt Paulus, niet naar slogans. We zijn anders gewend van u. Ik vind het perfect legitiem om voorwaarden te verbinden aan de eventuele ja. Als men op zoek gaat naar factoren die tot criminaliteit leiden, mag daar gerust origine bij zijn, vooropgesteld dat factoren die daar onlosmakelijk mee verbonden zijn worden meegerekend. Dus op de vraag die ge stelde is geen antwoord mogelijk, tenzij men op zoek is naar polarisering. Zowel "ja" als "nee" leiden daar immers toe.
Oud 20 oktober 2011, 14:50   #573
Torkilson
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Wat maakt het uit "welke" allochtonen, als het maar allochtonen zijn!
Vooral mannen ja, mannelijke allochtonen dus.
Kennen ze de taal, hebben ze een diploma enz: als ze dat niet hebben/kunnen is het maar normaal dat ze onze gevangenissen vullen misschien? En is het dus onze schuld of zo?
Het doet er nochtans veel toe, tenzij ge hardwerkende allochtonen op één hoopje wilt gooien met zij die in de criminaliteit belanden. Natuurlijk doet het er toe.

Als ze geen diploma hebben is de kans natuurlijk groter dat men in de criminaliteit belandt, dat is bij autochtonen ook zo. Wil dat dan zeggen dat we iedereen zonder diploma maar preventief moeten opsluiten? Nee, we moeten hen aan zinvol werk helpen. Allochtoon/autochtoon doet er, ook in dat geval, niet toe.
Oud 20 oktober 2011, 15:00   #574
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Vraag dan naar een standpunt Paulus, niet naar slogans. We zijn anders gewend van u.
Daar ben ik al een paar pagina's mee bezig.

Citaat:
Ik vind het perfect legitiem om voorwaarden te verbinden aan de eventuele ja.
Dat begrijp ik, maar het moeten wel realistische voorwaarden zijn. Als je als voorwaarde stelt dat de verkregen kennis door registratie niet misbruikt mag worden, dan is dat niet realistisch. Alle kennis wordt namelijk gebruikt en misbruikt. Dat is zo door de ganse menselijke geschiedenis heen.

Citaat:
Als men op zoek gaat naar factoren die tot criminaliteit leiden, mag daar gerust origine bij zijn, vooropgesteld dat factoren die daar onlosmakelijk mee verbonden zijn worden meegerekend. Dus op de vraag die ge stelde is geen antwoord mogelijk, tenzij men op zoek is naar polarisering. Zowel "ja" als "nee" leiden daar immers toe.
Is het dan niet de reëele situatie die tot polarisering leidt? Het gaat immers om een registreren van een reële situatie. is het niet daarom dat de waarheid niet gezegd mag worden?

Paulus.
Oud 20 oktober 2011, 15:00   #575
OilOnFire
Gouverneur

Standaard

Er is geen keuze mogelijk tussen het overtollige overheidsgeld aan arme gelukzoekers besteden of het; aan oerrijke bankiers en politici toe te vertrouwen.

Deze laatst genoemden, welke jullie spaar en belastinggeld meteen op het altaar van 'Het KAPITALISME' zullen gaan opofferen.

De eersten die teruggefloten moeten, zijn de 'CORRUPTE POENMANIAKKEN'

Wie zou er in huidige rampsituatie geen 'VERONTWAARDIGING' willen uitten?
OilOnFire is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2011, 15:02   #576
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het doet er nochtans veel toe, tenzij ge hardwerkende allochtonen op één hoopje wilt gooien met zij die in de criminaliteit belanden. Natuurlijk doet het er toe.

Als ze geen diploma hebben is de kans natuurlijk groter dat men in de criminaliteit belandt, dat is bij autochtonen ook zo. Wil dat dan zeggen dat we iedereen zonder diploma maar preventief moeten opsluiten? Nee, we moeten hen aan zinvol werk helpen. Allochtoon/autochtoon doet er, ook in dat geval, niet toe.
Weer een poging om de zaken te verdraaien?
Het zullen wel niet de "hardwerkende" allochtonen zijn die de gevangenissen vullen zeker? Wie geen diploma heeft opsluiten? Neen, allen die wel een diploma hebben en allen die geen diploma hebben en die het krapuul uithangen opsluiten.
Weer dat domme spelletje van "je gooit ze allen op een hoop"?
En neen, we kunnen ze geen werk geven dat er niet is. Er lopen al genoeg werkloze autochtonen rond, maar dat is een andere discussie en weer een middeltje om over iets anders te beginnen zaniken?
We hebben het duidelijk over diegenen die de gevangenissen vullen dacht ik!
Of zal De Padt de hardwerkende allochtonen buiten de gevangenis er ook bij tellen ?
Dat zou trouwens wel eens nuttig kunnen zijn om vast te stellen hoeveel er hier nu al rondlopen zonder een klop te doen maar wel onze centen oprapen!

Hebben we meteen weer eenzelfde soort "discussie" als diegene waar we mee bezig zijn, of toch pogen bezig te zijn! Arti loopt al te kwijlen bij de gedachte alleen al...
Oud 20 oktober 2011, 15:06   #577
Torkilson
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Is het dan niet de reëele situatie die tot polarisering leidt? Het gaat immers om een registreren van een reële situatie. is het niet daarom dat de waarheid niet gezegd mag worden?

Paulus.
Ik post regelmatig over dit onderwerp, maar heb nog nooit gezegd dat de waarheid niet gezegd mag worden. Statistieken misbruiken is echter niet zinvol als het gaat over het bedenken van oplossingen. natuurlijk mogen statistieken worden aangehaald, maar niet alleen die ene statistiek. Ze moeten immers op een wetenschappelijke basis behandelt worden, niet zomaar ergens uitgelicht om het eigen gelijk aan te tonen. Daarom is het niet echt zinvol om alleen statistieken bij te houden over criminele allochtonen. Dat leidt tot niets.
Oud 20 oktober 2011, 15:16   #578
Torkilson
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Weer een poging om de zaken te verdraaien?
Het zullen wel niet de "hardwerkende" allochtonen zijn die de gevangenissen vullen zeker? Wie geen diploma heeft opsluiten? Neen, allen die wel een diploma hebben en allen die geen diploma hebben en die het krapuul uithangen opsluiten.
Ik verdraai geen zaken, ik haal uw woorden aan om te zeggen dat dat niet is wat ik zou willen voor onze maatschappij. krapuul opsluiten? Geen probleem voor mij, ik wil echter ook dat men investeert in preventie, niet alleen repressie.

Citaat:
Weer dat domme spelletje van "je gooit ze allen op een hoop"?
Inderdaad, dat "spelletje". Dat is toch wat gij doet? Het maakt voor u niet uit welke allochtonen, zegt ge, wat moet ik dan anders concluderen?

Citaat:
En neen, we kunnen ze geen werk geven dat er niet is. Er lopen al genoeg werkloze autochtonen rond, maar dat is een andere discussie en weer een middeltje om over iets anders te beginnen zaniken?
We hebben het duidelijk over diegenen die de gevangenissen vullen dacht ik!
Is dat zo? is er te weinig werk? Ga dan op zoek naar de oorzaken dáárvan.
Er zijn trouwens steeds meer vacatures, waarom vinden zowel allochtonen als autochtonen dan niet allemaal een job?
Aantal vacatures

Citaat:
Of zal De Padt de hardwerkende allochtonen buiten de gevangenis er ook bij tellen ?
Dat zou trouwens wel eens nuttig kunnen zijn om vast te stellen hoeveel er hier nu al rondlopen zonder een klop te doen maar wel onze centen oprapen!

Hebben we meteen weer eenzelfde soort "discussie" als diegene waar we mee bezig zijn, of toch pogen bezig te zijn! Arti loopt al te kwijlen bij de gedachte alleen al...
We meoten op zoek gaan naar de ware reden waarom mensen in de gevangenis belanden. niet die reden waarin gij geloofd, en die gij met alle macht wilt bewijzen. dat valt wetenschappelijk niet te verantwoorden. Subjectief onderzoek staat gelijk aan geen onderzoek.
Oud 20 oktober 2011, 15:17   #579
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik post regelmatig over dit onderwerp, maar heb nog nooit gezegd dat de waarheid niet gezegd mag worden. Statistieken misbruiken is echter niet zinvol als het gaat over het bedenken van oplossingen. natuurlijk mogen statistieken worden aangehaald, maar niet alleen die ene statistiek. Ze moeten immers op een wetenschappelijke basis behandelt worden, niet zomaar ergens uitgelicht om het eigen gelijk aan te tonen. Daarom is het niet echt zinvol om alleen statistieken bij te houden over criminele allochtonen. Dat leidt tot niets.
Wie zegt dat de geregistreerde cijfers van het aandeel van de allochtoonse gemeenschap in de criminaliteit, zouden moeten gebruikt worden voor onderzoek?

Het kan evengoed gebruikt worden om in de geschiedenisboeken terecht te komen, of als gegeven voor de artropologie bijvoorbeeld.

Vraag is mogen we het weten? Ik vraag me af waarom niet?

Iedereen weet toch dat elk voor elk serieus onderzoek verschillende parameters moeten worden gebruikt? Een onderzoek met als enige parameter de geregistreerde cijfers van het aandeel van de allochtonen in de criminaliteit, valt zo door de mand.

Niemand hoeft daar bang voor te zijn.

Je kunt, mijn inziens, veel beter bang zijn van een overheid, die dingen verzwijgt, die informatie achterhoudt, die cencureert, die potjes toedekt enz...

Alles wat geen kritiek verdraagt is ernstig te wantrouwen.

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 20 oktober 2011 om 15:18.
Oud 20 oktober 2011, 15:18   #580
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Om eventjes aan te vullen:
Er zijn ook andere "bevolkingsgroepen" uit de vier wereldhoeken (vroeger/nu Chinezen, Italianen enz) die wellicht geen diploma hebben/hadden en dus volgens jouw redenering even dikwijls in de gevangenis zouden moeten terecht komen! En daar wringt het schoentje: de ene bevolkingsgroep (met evenveel armoede, achterstand enz op alle gebied) komt blijkbaar minder in aanmerking dan de andere groep!
En de groep onder al die "vreemde bevolkingsgroepen" die het meest in aanmerking komen voor een verblijf in de gevangenis zijn.... juist!
En het erge is: niet alleen in ons land maar ook elders waar ze de gemeenschap met hun aanwezigheid verblijden!
In Nederland zijn ze daar wat duidelijker in, hier moet er gezwegen worden en de gegevens weggestopt (zoals met Van San). En waarom zouden wij zo verschillend zijn van Nederland?

Laatst gewijzigd door andev : 20 oktober 2011 om 15:25.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be