Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 31 oktober 2011, 17:33   #721
Stingray
Banneling

Standaard

* KNIP * Gelieve niet persoonlijk te worden.

Laatst gewijzigd door Arnold Layne : 2 november 2011 om 16:47.
Stingray is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2011, 17:44   #722
Stingray
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Jawel, de laatste keer hebben ze zelfs een interventie gedaan op mijn aangifte en de jouwe, met een waarschuwing het gekissebis stop te zetten.

In die draad had jij niets in te brengen behalve persoonlijk gelul

Vettaks in Finland...
* KNIP *

Laatst gewijzigd door Arnold Layne : 2 november 2011 om 16:46.
Oud 31 oktober 2011, 18:00   #723
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
baja, dat is toch simpel jongens

een zelfstandige die uitsluitend voor bedrijven werkt, krijgt NOOIT zwart. Een zelfstandige die alleen voor particulieren werkt krijgt continu de vraag voor zwart.

Dan vanaf je subsidies vangt, verdwijnt dat zwart als sneeuw voor dezon. Wie wil er nu zonnepanelen in het zwart ?
Ik wil die in het zwart, steek ik de BTW in de pocket. Ik zorg ervoor dat geen stroom naar het net moet (de buurman heeft er geen probleem mee dat hij gratis stroom krijgt) en de staat kan me niet belasten op mijn zonnepanelen, omdat ik officieel geen zonnepanelen heb.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2011, 18:02   #724
Stingray
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Ik wil die in het zwart, steek ik de BTW in de pocket. Ik zorg ervoor dat geen stroom naar het net moet (de buurman heeft er geen probleem mee dat hij gratis stroom krijgt) en de staat kan me niet belasten op mijn zonnepanelen, omdat ik officieel geen zonnepanelen heb.
Ik moet zeggen dat ik daar ook aan gedacht heb, maar dan is het totaal geen interessante investering meer, dan kan je beter stroom van het net gebruiken.
Oud 31 oktober 2011, 18:16   #725
subocaj

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stingray Bekijk bericht
Ik moet zeggen dat ik daar ook aan gedacht heb, maar dan is het totaal geen interessante investering meer, dan kan je beter stroom van het net gebruiken.
Als je geen 200 m2 kan leggen is het in België zelfs met subsidies niet interessant om er aan te beginnen. Investering te duur naargelang de opbrengst en de levensduur voor vervanging te kort.
Oud 31 oktober 2011, 18:19   #726
Stingray
Banneling

Standaard

Citaat:
Als je geen 200 m2 kan leggen is het in België zelfs met subsidies niet interessant om er aan te beginnen. Investering te duur naargelang de opbrengst en de levensduur voor vervanging te kort.
Ik heb nochtans mijn berekening gemaakt en niet louter aanvaard wat men mij voorgeschoteld heeft. Ik was er zeer sceptisch tegenover.
De enige reden waarom het wel rendabel was, is omwille van de groenestroomcertificaten. Net iets meer dan 5 jaar en ik ben eruit. De panelen leveren dan nog genoeg stroom om gedurende de volgende 15 jaar mijn stroomverbruik te dekken. Tegen dan is er allang iets anders.
Oud 31 oktober 2011, 22:43   #727
Boontjes
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Het enige verschil met vroeger is, dat je voor de aankoop/bouw van een huis tegenwoordig tweeverdieners moet zijn. Klein voorbeeld van op straat. Man en vrouw worden beiden ontslgen op Ford. Mooi pas gebouwd huis en Ford Mondeo voor de deur gekocht met lening aan 80% op Ford. Leningen samen 1.680 €. Rest van het geld is op aan meubilering. Hij en zij gaan op zoek langs verschillende uitzendkantoren naar werk. Worden geregeld opgeroepen als invallers op verschillende plaatsen soms 3 soms 2 X per week. Maar mevrouw heeft enkel de auto als de man niet werkt en kan dus niet alle oproepen beantwoorden. Ze besluit dus thuis te blijven en haar man de kans te geven sneller een voltijdse baan te vinden. Na 1 jaar hij nog steeds uitzendkracht en zij valt terug op +/- 680 €. Dus een half jaar later echtscheiding omdat de deurwaarder de ene aanmaning na de andere brengt. Gevolg huis kwijt en ieder nog 400 € schuld gedurende 5 jaar. Als een van de 2 een vaste job had gekregen en de andere deeltijds had kunnen blijven werken waren ze er misschien nog uitgekomen. Nu hebben ze niets meer en nog schulden. Hun inkomen was op het moment voor hun ontslag nochtans hoog genoeg om aan alle verplichtingen te voldoen.

Moet erbij zeggen dat de ouders van beiden er ook zo voorzaten dat ze niet konden bijspringen.
Helaas maar al te veel waar!!! Probleem: beleidsmakers hebben ABSOLUUT GEEN contact meer met de realiteit!! Politiekers MOETEN weer-zoals vroeger- de straat, het café én de volksbuurten op i.p.v. in hun gesubsidieerde luxe-voituuur te zitten...
Boontjes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2011, 06:58   #728
subocaj

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boontjes Bekijk bericht
Helaas maar al te veel waar!!! Probleem: beleidsmakers hebben ABSOLUUT GEEN contact meer met de realiteit!! Politiekers MOETEN weer-zoals vroeger- de straat, het café én de volksbuurten op i.p.v. in hun gesubsidieerde luxe-voituuur te zitten...
Die hebben het te druk met bedrijven op hun "studie" en "economische" missies in lage loon landen te introduceren en goedkope voorwaarden voor die bedrijven te onderhandelen, op kosten van hun belastingbetalers.
De straat op is te moeilijk, want dan moeten ze teveel moeilijke vragen beantwoorden.
Het is veel gemakkelijker, om met niet kritische journalisten op TV, hun "beleidsplannen" op een door hun gefinancierd "reclamebureau", geformuleerde halve waarheden te verkondigen.
Geen tegenspraak en je bereikt er op enkele minuten al je kies vee mee.
Oud 1 november 2011, 09:48   #729
subocaj

Standaard

Citaat:
Kom, doe nog maar een driehoekje, je kan het best, alleen op dat dingetje daar rechts klikken.
Blijf er alle 2 op drukken dan kunnen anderen een serieuze discussie starten.
Oud 1 november 2011, 09:53   #730
Fred uit Gent
Staatssecretaris

Fred uit Gent's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En gij zoudt dus open en bloot panelen op je dak laten plaatsen.. in het zwart. En waar haalt die installateur dan die panelen? Op de rommelmarkt zeker.

Fred.
Fred uit Gent is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2011, 10:01   #731
subocaj

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fred uit Gent Bekijk bericht
En gij zoudt dus open en bloot panelen op je dak laten plaatsen.. in het zwart. En waar haalt die installateur dan die panelen? Op de rommelmarkt zeker.

Fred.
Fred witte panelen zijn minder effectief, dat weet jij toch ook. En waar een wil is is een weg. Wit word zwart en omgekeerd, als iemand er iets aan wil verdienen.
Oud 1 november 2011, 13:36   #732
Stingray
Banneling

Standaard

Citaat:
Blijf er alle 2 op drukken dan kunnen anderen een serieuze discussie starten.
Ik zit niet te drukken, dat doet alleen hij.

Om even terug te komen op dopgeld : ze mogen van mij de langdurig werklozen wel wat minder dopgeld geven, zodat ze geen internet aansluiting meer kunnen betalen. Dan hebben ze misschien wat meer tijd om werk te zoeken.
Oud 1 november 2011, 13:52   #733
Stingray
Banneling

Standaard

Citaat:
Zouden die ook privé-bijdragen moeten betalen voor die gesubsidieerde luxevoiture ?
Oud 1 november 2011, 13:55   #734
subocaj

Standaard

Citaat:
Ik zit niet te drukken, dat doet alleen hij.

Om even terug te komen op dopgeld : ze mogen van mij de langdurig werklozen wel wat minder dopgeld geven, zodat ze geen internet aansluiting meer kunnen betalen. Dan hebben ze misschien wat meer tijd om werk te zoeken.
Nog minder als na 2 jaar nu? Jij wil wel dat iedereen echtscheiding neemt en naar het OCMW holt voor een leefloon en een betaalbare sociale woning.
Een tweedehands laptop vind je nu ook al voor 100 €, dus je opponent zal zich die zeker kunnen veroorloven van zijn leefloon, dop of loon.
Schiet je dus niet veel mee op.

Laatst gewijzigd door subocaj : 1 november 2011 om 14:09.
Oud 1 november 2011, 13:57   #735
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Nog minder als na 2 jaar nu? Jij wil wel dat iedereen echtscheiding neemt en naar het OCMW holt voor een leefloon en een betaalbare sociale woning.
Een tweedehands laptop vind je nu ook al voor 100 €, dus je opponent zal zich die zeker kunnen veroorloven van zijn leefloon.
Laster
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2011, 14:10   #736
subocaj

Standaard

Citaat:
Een tweedehands laptop vind je nu ook al voor 100 €, dus je opponent zal zich die zeker kunnen veroorloven van zijn leefloon, dop of loon.
Zo beter?
Oud 1 november 2011, 14:13   #737
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Zo beter?
Pensioen, oen.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2011, 15:39   #738
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja, ik ken dat.

Dan gaat er eens ene met den trein, en dan zit hem daar te bellen dat iedereen het kan horen, over dinges die niet in de gazetten mogen komen.
(maar goed, van den dien zijn we toch van af ... )

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2011, 16:42   #739
kameleon
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ja, ik ken dat.

Dan gaat er eens ene met den trein, en dan zit hem daar te bellen dat iedereen het kan horen, over dinges die niet in de gazetten mogen komen.
(maar goed, van den dien zijn we toch van af ... )
Ik ken dat ook. Handje schudden, als ik voor u iets kan doen komde maar eens langs op het gemeentehuis.

Op het gemeentehuis:
"Jamaar, ge gaat toch aan mij denken bij de volgende verkiezingen ?"
kameleon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2011, 02:00   #740
subocaj

Standaard

Citaat:
Pas op, hij gaat weer op het driehoekje drukken. Anders voelt hij zich niet belangrijk genoeg.
Er is toch al eno op pensioen.
Van driehoekjes drukken word zijn pensioen niet hoger. Zijn gal kan er wel onder lijden.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be