![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
jij moet zwijgen, jij. Uw loon stijgt veel te snel! volgende keer kraantjeswater met misschien wat droog brood, en content zijn! (sarcasme)
![]() |
![]() |
#122 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Een product is waard datgene wat de mensen bereid zijn ervoor te betalen. Als U zo weigeren om zo'n hoge prijzen voor uw koffie aanvaarden, en meer mensen zouden dat doen, dan zou ik misschien ook nog eens een kofiie kunnen gaan drinken, die goedkoper is. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Vele dingen zijn gewoon buiten proportie geworden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Als een koffie 2,5 euro kost op een terrasje zal ik uiteindelijk wat minder terrasjes doen per maand. De vicieuze circel is dan natuurlijk dat men nog meer moet vragen voor die koffie. En ik heb de indruk dat dit met alles zo is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Daartegenover staat echter dat de koopprijzen en huurprijzen van huizen en de energiekosten de pan uitswingen. Ook wat aannemers vragen voor uit te voeren werken zijn niet meer normaal. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De aannemers zullen evenwel in de nabije toekomst anders gaan piepen... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#128 |
Minister-President
|
![]() Ge hebt dan ook niet betaald voor een koffie, dan wel voor een koffie op een terras dat gehuurd wordt, gemaakt door personeel dat betaald wordt, met een eigenaar die er liefst zelf ook nog iets aan overhoudt. Al bij al bezien is uwe koffie nog goedkoop geweest, in de gemiddelde hoofdstad betaal je rap 5 euro voor een vergelijkbaar drankje.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Prijs is nu dus 2.5€ of 100BF; nog geen 10 jaar geleden was dat nog maar de helft. Nachtje stappen in mega-discotheek bv: 10€ gemiddeld inkom (403BF); 4€ voor een redbull (161BF) 10€ voor een sterke cocktail (403BF) en laat ons zeggen nog minimum 4 colaatjes aan 2.5€ per stuk en 4 watertjes aan zelfde prijs (20€ of 806BF) maakt 44€ of 1775BF. En da's dan heel economisch geteld en de nacht overleeft. Eind jaren 90 ging ik nog met 2000BF al goed op de lappen, nu is dat makkelijk 4000BF voor hetzelfde. En als we echt goed willen doorzakken nog eens maal 2 (8068BF of 200€ - 4034BF of 100€). Voorbeeld bioscoop: vroeger met 4 man naar de film voor ongeveer 600BF, snoep en drank inbegrepen - nu: 4x9€ + 4x4€ (drank en snoepgoedje) of 52€ - 2098BF Enige dat we kunne concluderen is dat sinds 2002 met de invoering van de euro de prijzen harder de pan uitgeswingt zijn dan ooit ervoor. Ik vind dat beangstiogend zeker gezien alles blijft stijgen en we in verhouding evenveel verdienen als vroeger.
"Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom." "Voorstellingsvermogen is belangrijker dan kennis." "Je kunt een probleem niet oplossen met de denkwijze die het heeft veroorzaakt." "If you can"t explain it simply, you don't understand it enough" - Albert Einstein |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#132 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
U moet toch minstens ook berekenen hoeveel U in 2001 verdiende en nu in 2011... ![]() ------------------------------ En hoeveel betaalde U in 2001 voor een notebook? Voor een harde schijf? Voor een TV? ![]() Laatst gewijzigd door freelancer : 9 november 2011 om 19:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#133 |
Minister-President
|
![]() Probeer Londen, Barcelona of Rome eens. Voor minder dan 5 euro kom je daar niet weg met een simpele koffie. De enige reden dat u in België "maar" 2.5 euro betaalt is om de simpele reden dat uw serveerster in het zwart betaald wordt.
Nodig wat vrienden uit en zet thuis uw eigen koffie, voor 5 euro kan iedereen zich een hartaanval drinken aan espresso's. Ahmaja dan zit ge niet meer op een terras in de zon op de markt van Brussel.... tis het een of het ander. Ik noem zoiets hypocriet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#134 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Onze koopkracht is hoger dan ooit te voren, met dank aan de index (waar ik compleet PRO ben, for the record). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#135 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Hier ben ik helemaal niet zo van overtuigd. Ik denk dat bvb zaken als energie en een eigen woning nog een stuk sneller in prijs gestegen zijn dan het gemiddeld salaris. Ik vind het ook niet echt correct om het salaris dat u nu heeft te vgln met het salaris dat u 10 jaar geleden had. Een relevantere vergelijking lijkt me hoe het salaris van iemand die nu de job doet die u 10 jaar geleden had zich verhoudt qua koopkracht tegenover dat van u destijds. (Tenzij uw carrière sindsdien een volledig vlak verloop heeft gekend natuurlijk) Laatst gewijzigd door Rr00ttt : 9 november 2011 om 21:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#136 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Daarvoor geen enkele. We kunnen zelf vergrijzen.
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible" Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.” |
![]() |
![]() |
![]() |
#137 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Dus vertel me eens, op welk gebied is het leven duurder geworden? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#138 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Water... Verzekeringen... Eerlijk gezegd... enorm veel dingen... Wat ook een pak goedkoper geworden is (uitgezonderd de merkartikelen): kleding, schoenen (en de artikelen reeds eerder gemeld)... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#139 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#140 |
Gouverneur
|
![]() Niet om ambetant te zijn maar als je het precies wilt moet het eigenlijk Jonker Mambo zijn.