Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 november 2011, 14:13   #121
freelancer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tejokus Bekijk bericht
Juist.
En ook niet denken dat onze centen het volk van Griekenland redt.
Er is nu al meer armoede en meer werkloosheid.
Wij moeten geld ophoesten om de Noord-Europese banken te redden.

Tegenwoordig cirkelen zelfs voorstellen of ideeën rond die enkele weken
geleden onbespreekbaar leken.
Zou er minder armoede en werkloosheid zijn als we de banken zouden failliet laten gaan?

Het kan natuurlijk... in de hoofden van sommigen...
freelancer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2011, 18:14   #122
Tejokus
Minister-President

Tejokus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freelancer Bekijk bericht
Zou er minder armoede en werkloosheid zijn als we de banken zouden failliet laten gaan?
Zeker, want nu hebben we allemaal miljarden op tafel moeten leggen.
(geld dat we zelfs niet hebben en nog moet bij elkaar gesaneerd worden)
In het andere geval zou dit niet zo zijn.
En dan blijft de vraag nog open of het wel degelijk zal helpen.
================================================== =======
Een grote Belgische schande vind ik die 4500 Porsches die als bedrijfswagens
staan ingeschreven.
En die worden ook door de gewone man gesubsidieerd.
Voor de O-VLD blijkt het nog onvoldoende te zijn als ik ze bezig hoor.
Tejokus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2011, 19:26   #123
freelancer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tejokus Bekijk bericht
Zeker, want nu hebben we allemaal miljarden op tafel moeten leggen.
(geld dat we zelfs niet hebben en nog moet bij elkaar gesaneerd worden)
In het andere geval zou dit niet zo zijn.
En dan blijft de vraag nog open of het wel degelijk zal helpen.
================================================== =======
Een grote Belgische schande vind ik die 4500 Porsches die als bedrijfswagens
staan ingeschreven.
En die worden ook door de gewone man gesubsidieerd.
Voor de O-VLD blijkt het nog onvoldoende te zijn als ik ze bezig hoor.

Nog een poging...

Zou er minder armoede en werkloosheid geweest zijn... indien 'we' geen miljarden op tafel zouden gelegd hebben... en dus de banken failliet zouden (hebben) laten gaan?

Het is niet omdat U waarschijnlijk geen centjes op de bank hebt staan dat de armoede en werkloosheid niet zou toenemen...

Persoonlijk denk ik dat we een ongelooflijke armoede en werkloosheid zouden gekend hebben of gaan kennen...

U moet die slogans van de PVDA... U kent waarschijnlijk dat populistisch partijtje wel... niet altijd geloven...

Dat er in de bankwereld zeer grondig moet gesaneerd en hervormd worden dat weten zelfs mensen buiten de lui-linkse kringen...

------------------------------------------

En dat die Porsches door de kleine man zouden gesubsidieerd worden... dat is waarschijnlijk de slogan van het jaar van de PVDA...

En wat vindt U van de Audi A8 met chauffeur van Elio Di Rupo? Dat is alleszins een wagen die met chauffeur door de kleine man wordt (mee)betaald...

Laatst gewijzigd door freelancer : 12 november 2011 om 19:27.
Oud 13 november 2011, 07:01   #124
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Het kan natuurlijk... in de hoofden van sommigen...
Als je het terughaalt is dat geen probleem en wie het heeft weet je ook.
Gewoon terughalen en verdelen, lijkt me een goede oplossing.

Het zou ons ook niet meer kosten, want in feite zijn we al eigenaar van die banken omdat we ze zelf financieren.

Laatst gewijzigd door subocaj : 13 november 2011 om 07:04.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2011, 08:14   #125
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Als je het terughaalt is dat geen probleem en wie het heeft weet je ook.
Gewoon terughalen en verdelen, lijkt me een goede oplossing.

Het zou ons ook niet meer kosten, want in feite zijn we al eigenaar van die banken omdat we ze zelf financieren.
Het meeste geld zit in Frankrijk, ik wens je veel succes om dit terug te halen.
Oud 13 november 2011, 08:42   #126
subocaj

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Meuh Bekijk bericht
Die indien nodig dat is het nu net. Wij hebben momenteel geen steun nodig (met het kindergeld dat je krijgt kom je er niet hoor ) en ik ben dan ook van het principe dat dat moet gaan naar mensen die het wel nodig hebben! En daar wringt nu dikwijls net het schoentje met mensen die net de omgekeerde mening zijn toegedaan!
Ik (vrouw) werk parttime zolang de kinderen klein zijn, maar daartegenover staat dat mijn man gemiddeld 70 uur per week werkt, wat het praktisch gezien zelfs onmogelijk maakt voor mij om voltijds te gaan werken. Dus daar is al aan gewerkt. Hiermee kost ik niet aan de staat (de eventuele fiscale voordelen even buiten beschouwing gelaten) en ik wens dat zo te houden.

Even een bijkomend vraagje: een werkloze die geschorst wordt, wat betekent dat in de praktijk? Dat ze gaan aankloppen bij het OCMW zeker?

En werklozen zijn ook niet het enige probleem he, mensen die een invaliditeitsuitkering krijgen die het niet nodig hebben bijvoorbeeld (ja ook zo ken ik er jammer genoeg . Ik ken er zelfs eentje die zich vrijwillig laat opereren om toch maar verder te kunnen profiteren). Ze gaan regelmatig op hun controle en alhoewel ze niets mankeren slagen ze erin om een verlenging te krijgen. Ik vraag mij eerlijk waar echt af hoe ze het doen hoor!

En wat het aangeven van mensen betreft: daar houd ik mij niet mee bezig. Denk dat we ambtenaren genoeg hebben om dat te controleren!

Denk dat ik het ook ergens anders reeds gezegd heb, voor mij mogen werklozen hun uitkering houden als ze daar een wederdienst voor verlenen aan de maatschappij. Het probleem met ons systeem is dat je mensen de kans geeft om lekker niets te doen en er geld voor te krijgen en door die mensen worden degenen die het wel goed menen en er wel moeite voor doen om werk te vinden maar bij wie het gewoon niet lukt scheef bekeken. En dat vind ik nu eens echt jammer!
Om je even uit te leggen, kijk even wie de grote profiteurs zijn van ons systeem.

Begrotingstekort cijfers 2007 voor de banken crisis: 284,87 miljard

2008 het jaar van de banken crisis: 310,83 miljard
2009: 321,28 miljard
2010: 341,81 miljard
Op 9/2011: 350,94 miljard, maar daar is ondertussen weer echte steun aan Dexia van 4 miljard bijgekomen. Daarbij staan we ook nog eens garant voor de banken voor ongeveer 110 miljard wat hierboven niet in verrekend is.
Als je ziet dat van in begin jaren 80 de stijgingen gemiddeld rond de 6 miljard per jaar lagen, kan je zien dat het dus niet de "kleine profiteurs" zijn die dat gat gemaakt hebben.

De enige oplossing voor dit probleem ligt er dus in, de volledige rotzooi van partijen dus politici, die hieraan meegewerkt hebben en diegenen, die ons nu het six pack van Europa "minutieus" door de strot proberen te duwen, zo snel mogelijk weg te stemmen.

Goede raad, haal je geld van de bank en steek het in een sok, dan hou je tenminste nog een gedevalueerde euro over als het banken stelsel in elkaar stuikt.
Als kapitalisten zelfs de Euro obligaties niet meer zien zitten, moet je je echt zorgen beginnen maken.
Oud 14 november 2011, 17:11   #127
subocaj

Standaard

http://www.nu.nl/economie/2667150/24...ekeringen.html

Klein voorbeeld van in Nederland, het gaat dus over de bijkomende hospitalisatie verzekeringen in Nederland privé, in België aangeboden door de mutualiteiten, die in België ook aan een stevige opmars bezig zijn.
Als je 65 word heb je geluk want dan gaat de premie van 381 € per jaar naar 706,08 € per jaar. Gelukkig dat je verjaart?
Je bent natuurlijk niet verplicht die te nemen.
Als je denkt eeuwig gezond te blijven is er geen enkel probleem.
Oud 14 november 2011, 18:55   #128
freelancer
Banneling

Standaard

Citaat:
Om je even uit te leggen, kijk even wie de grote profiteurs zijn van ons systeem.

Begrotingstekort cijfers 2007 voor de banken crisis: 284,87 miljard

2008 het jaar van de banken crisis: 310,83 miljard
2009: 321,28 miljard
2010: 341,81 miljard
Op 9/2011: 350,94 miljard, maar daar is ondertussen weer echte steun aan Dexia van 4 miljard bijgekomen. Daarbij staan we ook nog eens garant voor de banken voor ongeveer 110 miljard wat hierboven niet in verrekend is.
Als je ziet dat van in begin jaren 80 de stijgingen gemiddeld rond de 6 miljard per jaar lagen, kan je zien dat het dus niet de "kleine profiteurs" zijn die dat gat gemaakt hebben.

De enige oplossing voor dit probleem ligt er dus in, de volledige rotzooi van partijen dus politici, die hieraan meegewerkt hebben en diegenen, die ons nu het six pack van Europa "minutieus" door de strot proberen te duwen, zo snel mogelijk weg te stemmen.

Goede raad, haal je geld van de bank en steek het in een sok, dan hou je tenminste nog een gedevalueerde euro over als het banken stelsel in elkaar stuikt.
Als kapitalisten zelfs de Euro obligaties niet meer zien zitten, moet je je echt zorgen beginnen maken.
Maar leg nu eens op een al dan niet populistische manier uit hoe U de banken momenteel kunt laten betalen...
Denkt U werkelijk dat die nu veel speling (of spoeling) hebben?
Oud 15 november 2011, 04:16   #129
subocaj

Standaard

Citaat:
Maar leg nu eens op een al dan niet populistische manier uit hoe U de banken momenteel kunt laten betalen...
Als jij morgen iemand besteelt voor 10.000 €, vlieg je de bak in voor enkele jaren.
Kan je die 10.000 € niet terugbetalen worden je bezittingen aangeslagen en openbaar verkocht.
Als politici en bankiers een ganse bevolking bestelen, van een pasgeboren kind tot de oudste inwoner van België, voor 36.000 €,
worden ze niet voor de rechter gebracht, maar moeten ze enkel ondervraagd worden achter gesloten deuren.
En ondanks bewezen feiten worden ze nog minister van staat.
Hoe vergevingsgezind kan men in België toch zijn voor de grootste criminelen.

Laatst gewijzigd door subocaj : 15 november 2011 om 04:17.
Oud 15 november 2011, 05:01   #130
subocaj

Standaard

Citaat:
De spoeling gebeurt nog iedere dag, naar de zakken van het topmanagement.
Daar gaat nog steeds 45% van hun winsten naartoe. Niets verandert sedert 2008.
Voor die speling zijn ze al een paar keer bij jou en mij en iedereen, langs geweest.
En nu zorgt de Euro maffia ervoor dat ze terug wat speling krijgen, door jou en mij en iedereen vriendelijk te dwingen die speling, voor eventjes, terug wat te vergroten.
Omdat geld het belangrijkste is, worden de problemen vanzelf opgelost. Jij en ik en iedereen mogen beginnen kin kloppen, omdat bedrijven enkel nog willen werken met geleend geld.
Je zou wel gek zijn, dat je je eigen winsten op het spel zet, in een tijd van recessie. Maar als je dan geen geld meer kan lenen van je eigen kapitalisten vriendjes, omdat die je ook niet meer vertrouwen zit je met een probleem.
Je vriendjes zitten op een pak geld, maar lossen het niet.
Blijft slechts een mogelijkheid over.
We zetten onze politieke Euro en nationale marionetten in, om langs sociale afbraak en belastingen toch nog iets in de pot te krijgen.
Die hun kiezers geloven toch alles, als het maar goed gebracht word.
Het word alleen een probleem als die kiezers beginnen nadenken en onze marionetten niet meer geloven.
Maar dan gooien we de kopstukken van het ogenblik eruit en vervangen ze door andere marionetten, die beter in de markt liggen.
Het kies vee heeft dat toch niet door, die laten de champagnekurken knallen op hun eigen verarming en wij zijn weer vertrokken zonder gezichtsverlies.
Mooi toch!
Oud 15 november 2011, 09:11   #131
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knabbelaar Bekijk bericht
.....Iedereen moet nu eindelijk eens begrijpen dat boekhouden de motor is van de economie, niet de mensen die ze maken!
De motor v.d. ekonomie is de NIJVERHEID. D�*�*r produceren we toegevoegde waarden.
Vraag het aan ELKE ekonoom.

Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2011, 09:16   #132
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

...De enige oplossing voor dit probleem ligt er dus in, de volledige rotzooi van partijen dus politici, die hieraan meegewerkt hebben en diegenen, die ons nu het six pack van Europa "minutieus" door de strot proberen te duwen, zo snel mogelijk weg te stemmen.

Ik zou met het geld dat ik op de bank ZOU hebben, gouden munten kopen en DIE in een sok steken.
Op een dag kan die € ook devalueren...
Goud stijgt in waarde, onophoudelijk...
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2011, 09:23   #133
Conscience
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Dat moet je toch 's uitleggen. Het topmanagement kan pas 45% van de winst 'in zijn zakken steken' als zij 45% van het kapitaal in handen hebben. Of denk jij dat je aandeelhouders zomaar kan bedotten?
Die aandeelhouders zijn in grote mate institutionele investeerders, dat zijn pensioenfondsen en verzekeringsmaatschappijen. Zij leggen de druk, omdat ze pensioenen moeten uitbetalen in een steeds meer grijze samenleving, aan mensen die buiten consumptie niet echt nog (economische) waarde creeren.
Misschien is de huidige crisis in het westen enkel een schot voor de boeg van een samenleving die het volgende wacht: overbevolking, vergrijzing, afbraak van eeuwenoude maatschappelijke structuren, economische machtsverschuivingen, klimaatveranderingen, kortom een botsing op de grenzen van het westers model. Een thermometer als het ware.
Conscience is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2011, 13:18   #134
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

the_dude's schermafbeelding

Standaard

zolang bedrijven hier geen of bijna geen belastingen betalen zal onze ongelijkheid blijven en zal belgië een zware belasting op arbeid blijven dragen. De werknemende bevolking betaald hier vrijwel alle belastingsinkomsten van de staat; dit kan niet langer. En hoe lost men dan op???? Door diegene die reeds veel belastingen betalen nog meer te laten betalen. Er is geen enkele loontrekkende arbeider die verantwoordelijkheid draagt voor deze huidige "crisis" en toch zijn wij de enigen die moeten betalen voor het incompetent destructief gedrag van veelverdieners.
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2011, 13:36   #135
subocaj

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Ik zou met het geld dat ik op de bank ZOU hebben, gouden munten kopen en DIE in een sok steken.
Op een dag kan die € ook devalueren...
Goud stijgt in waarde, onophoudelijk...
Maar het verteerd heel slecht als je het moet eten.
Oud 15 november 2011, 13:41   #136
freelancer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the_dude Bekijk bericht
zolang bedrijven hier geen of bijna geen belastingen betalen zal onze ongelijkheid blijven en zal belgië een zware belasting op arbeid blijven dragen. De werknemende bevolking betaald hier vrijwel alle belastingsinkomsten van de staat; dit kan niet langer. En hoe lost men dan op???? Door diegene die reeds veel belastingen betalen nog meer te laten betalen. Er is geen enkele loontrekkende arbeider die verantwoordelijkheid draagt voor deze huidige "crisis" en toch zijn wij de enigen die moeten betalen voor het incompetent destructief gedrag van veelverdieners.
Leg me toch eens uit wie de werknemende bevolking betaalt...
Oud 15 november 2011, 13:45   #137
freelancer
Banneling

Standaard

Citaat:
Voor die speling zijn ze al een paar keer bij jou en mij en iedereen, langs geweest.
En nu zorgt de Euro maffia ervoor dat ze terug wat speling krijgen, door jou en mij en iedereen vriendelijk te dwingen die speling, voor eventjes, terug wat te vergroten.
Omdat geld het belangrijkste is, worden de problemen vanzelf opgelost. Jij en ik en iedereen mogen beginnen kin kloppen, omdat bedrijven enkel nog willen werken met geleend geld.
Je zou wel gek zijn, dat je je eigen winsten op het spel zet, in een tijd van recessie. Maar als je dan geen geld meer kan lenen van je eigen kapitalisten vriendjes, omdat die je ook niet meer vertrouwen zit je met een probleem.
Je vriendjes zitten op een pak geld, maar lossen het niet.
Blijft slechts een mogelijkheid over.
We zetten onze politieke Euro en nationale marionetten in, om langs sociale afbraak en belastingen toch nog iets in de pot te krijgen.
Die hun kiezers geloven toch alles, als het maar goed gebracht word.
Het word alleen een probleem als die kiezers beginnen nadenken en onze marionetten niet meer geloven.
Maar dan gooien we de kopstukken van het ogenblik eruit en vervangen ze door andere marionetten, die beter in de markt liggen.
Het kies vee heeft dat toch niet door, die laten de champagnekurken knallen op hun eigen verarming en wij zijn weer vertrokken zonder gezichtsverlies.
Mooi toch!
Bon... mijn vrienden...

Maar vertel me eens welke banken bvb in ons landje momenteel winsten maken?
KBC? Dexia? BNP Paribas Fortis?

Het zal al een hele prestatie zijn als die niet over kop zouden gaan...
Oud 15 november 2011, 14:12   #138
subocaj

Standaard

Citaat:
Bon... mijn vrienden...

Maar vertel me eens welke banken bvb in ons landje momenteel winsten maken?
KBC? Dexia? BNP Paribas Fortis?

Het zal al een hele prestatie zijn als die niet over kop zouden gaan...
Die romen het weinige aan winst dat ze maken met onze belasting centen nog even hard af als voorheen.
Of zijn er qua beloningen van het topmanagement al structurele maatregelen genomen, door hun marionetten, wegens hun mismanagement. De werkende loketbediende daarentegen...
Oud 15 november 2011, 14:25   #139
Fred uit Gent
Staatssecretaris

Fred uit Gent's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the_dude Bekijk bericht
zolang bedrijven hier geen of bijna geen belastingen betalen zal onze ongelijkheid blijven en zal belgië een zware belasting op arbeid blijven dragen.
Deze draad gaat over de sociale bijdragen, niet over de balastingen. Zelfs al betalen die (grote) bedrijven helemaal geen belastingen (wat ik betwijfel) dan nog betalen ze pakken geld aan sociale bijdragen voor hun vele werknemers. Tevens houden ze een ganse keten van toeleveranciers in leven. Vaak zijn dit kleinere bedrijfjes, die wel degelijk belastingen betalen.

Citaat:
De werknemende bevolking betaald hier vrijwel alle belastingsinkomsten van de staat; dit kan niet langer. En hoe lost men dan op???? Door diegene die reeds veel belastingen betalen nog meer te laten betalen. Er is geen enkele loontrekkende arbeider die verantwoordelijkheid draagt voor deze huidige "crisis" en toch zijn wij de enigen die moeten betalen voor het incompetent destructief gedrag van veelverdieners.
Deze crisis is iets collectiefs. We zijn er allemaal samen voor verantwoordelijk. Iedereen, klein en groot, wil alsmaar meer en niemand is nog tevreden met wat hij heeft, behalve ik.

Fred.

Laatst gewijzigd door Fred uit Gent : 15 november 2011 om 14:26.
Fred uit Gent is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2011, 14:28   #140
Fred uit Gent
Staatssecretaris

Fred uit Gent's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De werkende loketbediende daarentegen...
Die werkende loketbediende wordt riant vergoed voor hetgeen hij maar moet doen. Wil hij hogerop, dan moet hij maar een tandje bijsteken.

Fred.
Fred uit Gent is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:19.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be