![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#181 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ik denk niet dat junks op latere leeftijd nog hiermee geconfronteerd willen worden, hoor.
|
|
|
|
|
|
#182 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Als "je er slechts met veel moeite van afraakt" lijkt dit toch eerder op verslaving dan op gebruik.Ga je hier niet mee akkoord? |
|
|
|
|
|
|
#183 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Dat zou toch een interessant onderzoek zijn. We doen dat ook voor alcohol gebruikers. Doe je mee? |
|
|
|
|
|
|
#184 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Proberen ervan af te raken, of het nu gebruik is of verslaving, dat is intelligent. |
|
|
|
|
|
|
#185 |
|
Banneling
|
Bij mijn weten is er geen verband tussen intelligentie en verslaving.
Verslaving (of gemakkelijk verslaafd raken) is deels erfelijk bepaald. Het zit deels in de genen. Als je weet dat je makkelijk verslaafd raakt, blijf je best van alle drugs af. |
|
|
|
|
|
#186 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#187 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Niet alleen dat, hoe weet je wanneer iemand verslaafd is, en wanneer iemand slechts een occasioneel gebruiker is ?
Veel zgn. occasionele gebruikers vertellen zichzelf immers graag dat ze niet verslaafd zijn en kunnen stoppen wanneer ze maar willen. Tja, een goed gedacht is ook iets waard uiteraard... |
|
|
|
|
|
#188 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#189 |
|
Banneling
|
Ik heb dat toch al verteld.
verslaving : Onweerstaanbare behoefte en dwang om het drugmisbruik voort te zetten ten einde opnieuw het gewenste effect van een psychofarmacon te verkrijgen Gevonden op http://www.woorden-boek.nl/woord/verslaving |
|
|
|
|
|
#190 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Kan je ook nog verklaren waarom drugsgebruikers per definitie idioten zijn, dat ze op één vlak in elk geval achterlijk zijn? |
|
|
|
|
|
|
#191 | ||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
En ik zou dat voor jou eventjes uit de doeken moeten doen? Citaat:
Blij dat je toegeeft dat het inderdaad gebeurd. Hoe zit het nu met de staving van jouw bewering? Hoe zit het met een voorbeeldje van een posting van Artisjok, waaruit blijkt dat je Artisjok heel gemakkelijk iets kan laten inzien als het maar onderbouwd is, terwijl ik vond van niet. Per slot van rekening, heb jij je bewering eerst geplaatst. Citaat:
Hoe zit het nu met de onderbouwing van uw bewering? Ga je die nog geven of niet? Paulus. |
||||
|
|
|
|
|
#192 |
|
Banneling
|
Paulus, misschien eens iets on-topic te vertellen?
Laatst gewijzigd door artisjok : 23 november 2011 om 12:04. |
|
|
|
|
|
#193 | |
|
Banneling
|
Citaat:
I idioot Uitspraak: idiˈjot Bijvoeglijk naamwoord bespottelijk. Synoniem: dwaas. Synoniem: belachelijk `Wat een idioot gedrag om 's zomers in je winterkleren te lopen.` II idioot Zelfst. Naamw. Meervoud van idioot 1 <als scheldwoord voor iemand die iets heel doms of verkee... Gevonden op http://www.woorden.org/woord/idioot Eno2: Dwaas dom belachelijk verkeerd om jezelf te drogeren Laatst gewijzigd door eno2 : 23 november 2011 om 12:13. |
|
|
|
|
|
|
#194 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#195 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#196 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#197 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#198 | ||
|
Banneling
|
Zou jij misschien iets on-topic te vertellen hebben?
Citaat:
Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#199 | |
|
Banneling
|
Citaat:
verslavingsrisico gezondheidsrisico verminderde functionaliteit verhoogde persoonlijke sociale, contact- en communicatie-problemen crimineel (wetsovertreding) verhoogde kans op psychosen maatschappij-ontwrichting verlies van persoonlijke en economische productiviteit gevaar in het verkeer overlast voor familie, vrienden en relaties. kan financiële problemen veroorzaken een mogelijke doodsoorzaak van de gebruiker een mogelijke schadezaak & doodsoorzaak van anderen door wat de druggebruiker onder invloed verkeerd doet gedeeltelijk of geheel verlies van autonomie en zelfstandigheid verdwazing, tijdelijk of irreversibel. alteratie van het bewustzijn kosten en overlast voor de maatschappij Je lichaam is een tempel en vele druggebruikers maken door druggebruik van hun tempel een ruïne. Laatst gewijzigd door eno2 : 23 november 2011 om 13:00. |
|
|
|
|
|
|
#200 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Je kan daardoor niet stellen dat druggebruik per definitie "dwaas, dom, belachelijk, verkeerd" Alles hangt er van af wat en hoe je gebruikt en hoeveel. Net door zo'n selectieve, onvolledige en niet correcte informatie te geven, zorg je ervoor dat potentiële drugsgebruikers niets meer geloven van wat je vertelt. Jongeren zijn niet achterlijk. Die merken zo wel dat er amper iets klopt van wat vertelt wordt, en dan geloven ze niets meer. |
|
|
|
|