![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
Bekijk resultaten enquête: Wat is jouw geloofsovertuiging? | |||
Catholicisme |
![]() ![]() ![]() |
22 | 11,89% |
Protestantisme of andere vorm van Christendom |
![]() ![]() ![]() |
11 | 5,95% |
Islam |
![]() ![]() ![]() |
9 | 4,86% |
Jodendom |
![]() ![]() ![]() |
1 | 0,54% |
Boedhisme/Taoisme |
![]() ![]() ![]() |
2 | 1,08% |
Shintoisme |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Wotanisme/Asatru |
![]() ![]() ![]() |
5 | 2,70% |
Wicca |
![]() ![]() ![]() |
2 | 1,08% |
LaVey Satanisme |
![]() ![]() ![]() |
2 | 1,08% |
Atheisme |
![]() ![]() ![]() |
73 | 39,46% |
Agnosticisme/Deisme |
![]() ![]() ![]() |
18 | 9,73% |
Een eigen mix |
![]() ![]() ![]() |
30 | 16,22% |
Ik sta er eigenlijk nooit bij stil |
![]() ![]() ![]() |
10 | 5,41% |
Aantal stemmers: 185. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik ben atheïst.
"Er zijn twee soorten mensen op deze wereld, die met verstand en zonder godsdienst, en die met een godsdienst en zonder verstand." Abu al Ala'a al Ma'ari - Syrië(973-1057)
![]() |
#82 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() [size=6]Atheïst tot in de kist![/size]
![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
|
![]() Citaat:
Mss moet ik gaan combineren dan ![]()
![]() |
![]() |
#84 |
Vreemdeling
|
![]() Wotanisme is eigenlijk meer een intresse dan een geloof, ik vind het eigenlijk gewoon het intressantste geloof, ik vind boeddhisme ook zeerintressant, ik zeg niet dat ik erin geloof, ik vind het gewoon interessant
En zelfs als de Belgen z'n ondergang schreeuwen, Vlaanderen is sterker dan duizenden eeuwen, Vlaanderen is niet dood, Vlaanderen zal leven, Vlaanderen doet Belgie barsten en beven, weg met die bastaard de Belgische staat, Vlaanderen is alles wat nog bestaat, Vlaanderen mijn volk, mijn vlakkeland, Vlaanderen is mijn vaderland |
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
Europees Commissaris
|
![]() Is Raven moslim?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Over Ibn ar-Rawandi en Abu al Ala'a al Ma'ari werd er heel wat controversieel verteld, vaak tegenstrijdige meningen en meningen zonder bronnen en/of authentieke overleveringen. http://www.muslimphilosophy.com/ip/rep/H035.htm En twee, atheïsme in het islamitisch denken betekent vaak iets anders dan wat men als goddeloosheid kan zien (niet in God geloven) en zo waren Aristoteles, Spinoza en Einstein atheïsten, maar ook geen atheïsten, naargelang wat je met atheïsme bedoelt. Niet in God geloven? Het bestaan niet bewonderen en niet op een of een andere manier religieus zijn? Niet denken dat er meer is dan wat we als materie beschouwen? Die mannen waren dan geen atheïsten. Democritus, Marx en Friedrich Engels is iets anders ![]() Laatst gewijzigd door porpo : 8 december 2009 om 21:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
|
![]()
![]() |
![]() |
#88 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Inclusiefda'zoons'verhaaltje !! IKniks hebbenvan geloofsgeloven & aanverwante , inclusief attributen , maarda's mijn persoonlijke overtuiging !! IKheb destijds mij duslaten uitschrijven !! Ik benniet-geloofsgelovig !! http://forum.politics.be/showpost.ph...5&postcount=13 http://forum.politics.be/showpost.ph...5&postcount=42
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
Gouverneur
|
![]() Alle godsdiensten zijn zoektochten naar het Al. Ze volgen verschillende wegen maar hun kronkelende paadjes leiden naar hetzelfde.
'Alle wegen leiden naar Rome' zou ik willen schrijven, als dat niet zo Katholiek klonk. ![]() Het geloof in een God op zich vormt ook nooit een probleem. Het is 'het grote gelijk' dat altijd voor bloed en tranen zorgt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Een richting waarin het ego op 0 komt te staan combineren met een kerk voor egomaniakken?
![]() |
![]() |
#91 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mijn 'geloofsovertuiging': ik ben te dom en ik leef niet lang genoeg om 'écht' te kunnen begrijpen waar het hier op deze aarde en in dit heelal allemaal om draait.
Ik voel me daar echter niet ongelukkig om, en als het mij al eens droef te moede wordt, troost ik me met de gedachte dat mijn mede-mensen ook niet van de slimste zijn en evenmin lang genoeg leven/leefden om er veel van te snappen. Wat ik echter in geen geval wil is anderen tot mijn 'geloof' te bekeren. Ik heb echt wel wat beters te doen: zo weinig mogelijk schade aanrichten en zo weinig mogelijk verdriet veroorzaken, bijvoorbeeld. Dat is al moeilijk genoeg voor een lomp wezen als homo sapiens sapiens. Verder breng ik graag tijd door in het gezelschap van goede vrienden en vriendinnen, om fijne muziek te maken en daarvan zo intens mogelijk te genieten. Ik zwerf ook graag in een bos rond. Wat mij betreft noemen jullie mij maar een 'mysticus', of een 'zwever'.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() Laatst gewijzigd door djimi : 22 juni 2010 om 11:16. |
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
Minister
|
![]() Vorm van agnosticisme, hoewel ik wel geloof in een leven na de dood.
"Vrijheid is niets meer dan een lege doos zolang de ene klasse de andere tot de hongerdood kan veroordelen en er geen maatregelen tegen hen worden genomen" Jacques Roux, Franse radicaal en Enragé ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Daar sta ik niet bij stil, als ik er zou over nadenken, dan zou ik eraan kapot gaat.
![]() |
#94 | |
|
![]() Waarom denk je dat jij daaraan zou kapot gaan, from?
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Voor de rest alles in orde?
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Aanleunend bij agnosticisme, maar misschien eerder een eigen mix die ik soms 'relevantisme' noem, in vraag stellend het belang van een antwoord op vragen als 'bestaat God?'.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
Parlementslid
|
![]() Newton had toch wel verstand veronderstel ik, maar hij had wel een godsdienst en die praktiseerde hij zeer strikt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 |
Parlementslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Waar hij over schrijft getuigt nu niet bepaald van een dogmatisch denkpatroon. http://en.wikipedia.org/wiki/Isaac_N...occult_studies |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |