![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Je kan natuurlijk niets anders meer dan je minabele obligate persoonlijke aanvalletjes bovenhalen Laatst gewijzigd door eno2 : 11 december 2011 om 00:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#142 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Neem nu maar je pilletjes en kruip in je bed voor je weer dingen post waar je spijt kan van krijgen. En wat is dat met die moeilijke woorden allemaal, ben je weer een boek aan het lezen?
Laatst gewijzigd door Xenophon : 11 december 2011 om 00:21. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#143 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Sla nog maareen dosis alcohol achterover voor je in bed kruipt na onder invloed een hoop zever gepost te hebben en P.A, zoals naar slechte maar vaste gewoonte. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#144 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Is ook niet mogelijk, de parketten zijn hopeloos overbevraagd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#145 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En wat je zegt geldt alleen voor cannabis Laatst gewijzigd door eno2 : 11 december 2011 om 00:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#146 |
Banneling
|
![]() Help, ik ben verslaafd aan het argumenteren tegen drugverslaving!
Mijn pillekes, snel! |
![]() |
![]() |
![]() |
#147 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als ik je goede raad mag geven, neem dan je onderlip met twee handen vast en trek ze helemaal over je hoofd en leg je dan ergens te slapen zodat je morgen uitgerust en goedgemutst weer kan posten zonder in zever te vervallen.
![]() |
![]() |
![]() |
#148 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#149 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Nu moet de maatschappij dubbel en dik betalen voor een repressief beleid dat grotendeels haar doel mist en een negatief effect heeft op de controleerbaarheid en kwaliteit van de drugs, en de maffia in de hand werkt. Prof. Tom Decorte vermeldde ooit eens in een radioprogramma dat de jaarlijkse omzet wereldwijd meer dan 500 biljoen dollar bedraagt --> allemaal geld dat de legale economie en de staat misloopt. Merk op dat de drugsproblematiek sinds de invoering van het internationaal verbod alleen maar is toegenomen -- meer nog: door een volledig repressief beleid verplicht men de drugsmarkt om te innoveren in nieuwe synthetische drugs. Op dit ogenblik komen er elke dag nieuwe drugs bij. En dat terwijl middelen als MDMA, cocaïne, LSD en amphetamine een lange historiek hebben en men medisch zeer goed kan inspelen op de problemen die zich kunnen stellen. Inderdaad: er staan nu synthetische alternatieven van cocaïne op stapel die soms tot 100 keer krachtiger zijn dan echte cocaïne, en om het even waar ergens gemaakt kunnen worden... En dan spreek ik nog niet over de immense milieuschade die aangericht wordt doordat illegale telers constant dieper in natuurgebieden moeten doordringen. Denk aan de cocateelt in Z.-Amerika en cannabis in het Segolia National Park in N.-Amerika. In heel wat landen is men dat aan het beseffen. In Tsjechië en Portugal b.v. is de drugsproblematiek gevoelig afgenomen door decriminaliseren en legaliseren van kleine hoeveelheden. In een of ander Z-Amerikaans land heeft het hooggerechtshof onlangs bepaald dat het verbieden van drugs ongrondwettelijk is. Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#150 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#151 |
Banneling
|
![]() Tuurlijk is iemand die geen drugs gebruikt zuur.
Kijk maar naar A,verzuurd omdat er niet gelegaliseerd wordt en nog steeds gestraft, tot op het punt van het plegen van dertig dubbeldraden over legalisering. Laatst gewijzigd door eno2 : 11 december 2011 om 01:12. |
![]() |
![]() |
![]() |
#152 |
Minister
|
![]() Men kan zelfs een afgesloten ruimte tussen 4 muren met maximum bewaking (aka gevangenis) niet drugsvrij krijgen. Wat een illusie om te denken dat je een heel land drugsvrij kan krijgen...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#153 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#154 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#155 |
Minister
|
![]() Onwetendheid en cultivatie door 50 jaar repressiebeleid.
Maar een beleid dat zo oud is MOET gewoon dringend eens herzien worden. Letop, op dat ogenbik (jaren '60) had men bijlange niet zoveel inzicht in de mechanismen, zowel van drugs zelf op de hersenen en de gezondheid, als op de maatschappij in zijn geheel. Op DAT ogenblik was dat volgens mij de beste keuze. Maar wetenschappelijk staan we nu zó veel verder dat het niet meer juist is om alle nieuwe resultaten te negeren in het voordeel van een conservatieve keuze. |
![]() |
![]() |
![]() |
#156 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#157 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#158 | |||
Banneling
|
![]() [quote]
Citaat:
Dus door repressie gaan mensen in het geheim van een stemhokje voor repressie stemmen ![]() ![]() ![]() Ze gebruiken drugs, maar ze zijn onwetend over drugs ![]() ![]() ![]() Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door eno2 : 11 december 2011 om 01:20. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#159 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar terwijl de ene cipier op zoek is naar drugs in de cellen smokkelt de andere cipier er nog wat binnen. Ook die mensen verdienen graag wat gemakkelijk geld.
![]() |
![]() |
![]() |
#160 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |