![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#541 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#542 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
http://en.wikipedia.org/wiki/Prohibi..._United_States |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#543 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik denk wel dat er veel minder straatdealers zullen zijn. Dat kan je in elk gemeentelijk verslag uit nederland lezen. Telkens wanneer shops sluiten, verdwijnen, er pasjes ingevoerd worden, stijgt het aantal straatdealers en runners en ook de overlast. Toen de shops in Terneuzen, denk ik, moesten sluiten en later de shops in Roosendaal en Bergen op zoom; verplaatste de verkoop zich naar de straat en werd er meer zogenaamde harddrugs verkocht. Ik heb niet het idee dat je een perfect sluitend systeem kan implementeren, maar wel dat je een systeem kan implementeren met een betere bescherming voor jongeren, met minder misbruiken en een betere controle. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#544 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Merk op dat roken niet onder mijn definitie valt.. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#545 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
In het drugsbedat wil ik alleen spreken over een ev. cannabisregularisatie..de rest komt er voor mijn part niet in.. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#546 | |
|
![]() Citaat:
http://www.vacature.com/carriere/waa...reventiebeleid |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#547 |
|
![]() Je lijkt er vanuit te gaan dat de strijd tegen andere drugs niet verloren is. Pas op, ik geloof niet dat legalisering van die drugs grote veranderingen met zich mee zou brengen, maar ik geloof evenmin dat een verbod erg effectief is.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#548 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#549 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#550 |
Minister
|
![]() Lees hier steeds weer dezelfde argumenten en tegen argumenten over drugs, de oorzaak en hoe het al dan niet moet behandeld of gestraft worden,...
Heeft er hier al iemand eens de moeite getroost zich echt af te vragen hoe het in de eerste plaats komt dat mensen zich op allerlei drugs storten en er sommige in een verslaving belanden en sommigen niet? Tenslotte is het hier waar het in feite over gaat in heel de discussie; over de huidige manier we als maatschappij en mens tegen de dingen aankijken. Kijk maar eens wat een expert in behandelingen van (drugs-)verslavingen er over te zeggen heeft, Dr. Gabor Maté: http://www.youtube.com/watch?v=Bk4B7...eature=related
"Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom." "Voorstellingsvermogen is belangrijker dan kennis." "Je kunt een probleem niet oplossen met de denkwijze die het heeft veroorzaakt." "If you can"t explain it simply, you don't understand it enough" - Albert Einstein |
![]() |
![]() |
![]() |
#551 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wel... geef me dan de desbetreffende artikels
|
![]() |
![]() |
![]() |
#552 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En welke ouder zegt tegen zijn kind als het een gaatje in zijn tand heeft..stop maar met tanden poetsen want dat helpt toch niet ? Laatst gewijzigd door Eigenzinnig : 14 december 2011 om 23:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#553 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik werk in een grote privé = nultolerantie tov ALLE drugs... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#554 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#555 |
Banneling
|
![]() Dat zegt hij niet.
De zoveelste verdraaiing. Dat is ook alles wat jullie kunnen: verdraaiingen Ik heb trouwens al tien keer opgemerkt dat we de strijd tegen de criminaliteit OOK niet opgeven omdat die niet uit te roeien valt. Bovendien is drughandel wel degelijk criminaliteit. En als die door de overheid beoefend wordt is dat OOK wel degelijk criminaliteit. Dat soort legalisatie is immoreel en het is verantwoord zich daartegen te (blijven) verzetten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#556 |
Banneling
|
![]() Iedereen is geacht de vigerende wetgeving te kennen, a fortiori zij die ze aan hun laars lappen.
Laatst gewijzigd door eno2 : 15 december 2011 om 03:04. |
![]() |
![]() |
![]() |
#557 |
Banneling
|
![]() Ik heb al drie keer de desbetreffende artikels gegeven
Ik heb ook al tien keer de definitie van criminaliteit gegeven. Ik ben het een beetje beu nu |
![]() |
![]() |
![]() |
#558 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |