![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#661 | ||
Banneling
|
![]() Of produceer ze zelf; in afwachting dat de overheid de keuze maakt om de maffia niet meer te sponsoren middels een drugsverbod
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door artisjok : 15 december 2011 om 12:35. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#662 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik pleit niet enkel voor een verbod.
Citaat:
Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#663 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
... dat het gevolg zal zijn dat jij minder gaat gebruiken? Maar dat mijn grootje wijs, maar niet mij. Paulus. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#664 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Ik maak geen reclame voor vrije drugsconsumptie. Ik ben daar immers tegen. Welke wet overtreed ik, dat je verwacht dat ik zou toegeven de wet te overtreden? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#665 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Je weet zelfs niet of je het gebruik kan doen verminderen. Je gelooft het, maar je weet het niet. Citaat:
Citaat:
Misschien moeten we eens eerlijke en volledige informatie verspreiden. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#666 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
2) Bijgevolg kan de ellende bespaard worden door cannabis/opium/coca-boeren te laten verdienen voor hun werk ipv als slaven behandeld te worden via maffiakartels. Daar moet u toch voor zijn? 3) Non-gebruik is geen optie, mensen zoeken naar genot en dit is zelfs een recht in een maatschappij die zo al veel te veel op presteren gericht is. Ieder is vrij op zijn eigen manier genot te zoeken, zolang geen derden geschaad worden. Daar moet u toch voor zijn? 4) De kwaliteit van alle drugs kan gegarandeerd worden net zoals de kwaliteit van alcohol gegarandeerd wordt (geen giftige methanol bvb). Daar moet u toch voor zijn? 5) Wanneer kwaliteit van overheidswege gegarandeerd wordt, kunnen er ook taksen op gehoffen worden. Daar moet u toch voor zijn? 6) Hoge kwaliteit zorgt voor minder kosten door doden en verslaafden, en de kosten die er zijn kunnen door taksen gedekt worden ipv door alle belastingbetalers. Daar moet u toch voor zijn? 7) Mijn persoonlijke vrijheid hoeft helemaal niet ten koste te gaan van anderen. Integendeel het kan veel geld opleveren van de kleine papaverboer tot de belgische overheid en eliminatie van drugsmaffia. Daar kan u toch enkel voor zijn? Dit alles met dank aan legalisering. Wil u al deze goede dingen in de prullenmand gooien omwille van uw persoonlijke afkeer voor drugs? 8) U bent agnosticus met een duidelijke fundamentalistisch-christelijk geïnspireerde moraal. Zelfde beestje andere naam. Uw plan van repressie resulteert in drugskartels, boeren die als slaven behandeld worden en miljoenen drugsdoden wereldwijd. Dit is een gevolg van de ideologie die U handhaaft. Vreemdgenoeg geeft u mij de schuld voor dit alles. Dergelijks noem ik hypocriet. We willen allen ons steentje bijdragen voor een eerlijke en rechtvaardige wereld. Daarmee bedoel ik dat ik op mijn manier en zonder schrik voor politie mag ontspannen en daarmee derdewereldboeren wil kunnen steunen zonder langs drugskartels te moeten passeren. Eerlijk, rechtvaardig. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#667 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Paulus. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#668 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
redelijke mensen zouden hiermee akkoord gaan. Effect jong, ik lees dezelfde argumenten als ikzelf ettelijke malen reeds opgegeven heb in deze zichzelf steeds herhalende threads. Uw tegenstanders hebben in x-aantal threads geen enkel openheid getoond naar wetenschappelijk onderbouwde stellingen; ik wens u veel succes toe.
"Het is de gelovige die, niet het geloof dat bescherming nodig heeft. Mensen hebben mensenrechten, religies, geloven en ideeën hebben die niet.'' Laatst gewijzigd door the_dude : 15 december 2011 om 13:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#669 | ||||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
D�*t is kwaliteit waar de gebruikers om vragen. Niet de hygienische omstandige waarin geproduceerd werd. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Paulus. |
||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#670 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat zal geen enkele gebruiker minder doen gebruiken. Integendeel. Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#671 | ||||||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
BTW ik weet dat ik in deze post scheld, het is echter een kopie van wat u van mij zegt dus wees eens niet hypocriet en lees erover heen. Het is ironisch bedoeld, niet kwetsend. |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#672 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Tijd om te stoppen denk ik dan. Veel succes nog. Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#673 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
We hebben een ander uitgangspunt, dat begrijp ik. Maar het mijne heeft een realistische oplossing voor de problemen, terwijl het uwe ze alleen vergroot. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#674 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Veel succes nog. Ik neem aan dat u nu deze draad gaat verlaten tenzij u met cijfers of krantenartikels komt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#675 |
Banneling
|
![]() Spreken vanuit de eigen beleving, is niet hetzelfde als het geven van een uiteenzetting.
Ik vermoed dat de draadopener een hele andere agenda heeft dan rationeel argumenteren over legalisatie. Het feit dat ze niet wil antwoorden op vragen naar haar beleving, bevestigt dat. Het feit dat ze tegenstanders nooit het scoren van een argument toegeeft, ook. Aan de andere kant is het logisch dat ze geen wetsovertredingen toegeeft. Alles wat je op dat gebied toegeeft kan tegen je gebruikt worden. Maar naar de discussiepartner toe is het katjeduuk spelen. En het is waar dat ik m e nooit zolang zou bezig houden met druggebruikers. Ik verwacht dus dat A bevestigt dat ze geen drugs (meer) gebruikt, zoniet stop ik de hele hypocriete discussie. Laatst gewijzigd door eno2 : 15 december 2011 om 13:48. |
![]() |
![]() |
![]() |
#676 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Reclame maken voor het niet bestraffen van druggebruik is dus geen reclame maken voor vrije drugconsumptie in jouw ogen. Als er niet bestraft wordt, dan kan consumptie alleen maar vrij zijn. reclame maken voor het ene, is reclame maken voor het andere. Laatst gewijzigd door eno2 : 15 december 2011 om 13:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#677 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daarom sta ik er ook op om de draad te verlaten zonder natrapperij van mijnentwege naar u toe. Bedankt om even naar me te luisteren/lezen. Het is duidelijk dat we allebei minder drugellende willen, en daarom verdien je ook mijn respect in deze kwestie. Ik heb mijn zegje wel gehad in deze thread. Gezien ik toch maar in herhaling zou vallen, hou ik me verder liever afzijdig. Probeer het te begrijpen/aanvaarden. Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 15 december 2011 om 13:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#678 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Jouw redenering is altijd een gemakkelijke strohalm voor criminelen. Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#679 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#680 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
uiteraard lach je daarmee, dat is ook niet terzake doende. Mensen gebruiken wat ze gebruiken, het is aan de wetenschap om duidelijk te maken hoe we dingen kunnen gebruiken, welke gevolgen dingen hebben als we ze op een bepaalde manier gebruiken enzoverder. Wie wat gebruikt is persoonlijke voorkeur en over persoonlijke voorkeuren valt niet te discussiëren.
![]() |