Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 27 december 2011, 16:26   #13121
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Tot zo'n 50 jaar geleden, was behoren tot de arbeiders klasse, in een sociale wijk wonen,.... de oorzaak van criminaliteit.
Dan zou een groot deel van mijn familie crimineel moeten zijn ...
Oud 27 december 2011, 16:30   #13122
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
die van mij ook... maar wij hebben ons dankzij eigen inzet en hard werken eruitgewerkt. Stom dat ze dat nu niet meer kunnen precies.

(tenzij enkel de crimi's overbleven?)
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2011, 17:01   #13123
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
2
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2011, 18:18   #13124
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik denk dat we het wel eens zijn dat die schoenmaat niet hoeft geregistreerd te worden.

Zijn er zo nog factoren waarvan je denkt, dat zal wel overbodig zijn?

In een Nederlands onderzoek, dat Cynara Cardunculus aanhaalde in een andere draad,
http://forum.politics.be/showpost.ph...postcount=1010
blijkt dat volgende factoren worden geregistreerd :
Geslacht, leeftijd, generatie, schoolsoort, onderwijsniveau en voortijdig schoolverlaten, werk en uitkeringsafhankelijkheid, pleegcarrière (beginners, meerplegers, veelplegers), aard van de criminaliteit, burgerlijke staat, gezinssituatie.
Met "generatie" wordt bedoeld : nieuwkomer, 1ste generatie, 2de generatie,...
En denk je, als bovenstaande factoren zouden worden nagekeken... dat het uiteindelijke resultaat anders zou zijn dan wat we nu gewoon kunnen vaststellen via de gevangenissen, de media, persoonlijke vaststellingen enz?
Jij zuigt om het even wat uit je duim om de waarheid niet te moeten toegeven. Ontkennen is niet oplossen.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2011, 18:20   #13125
Elbow
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
volgens artisjok ligt het probleem zoals vijftig jaar geleden (zonder sociale voorzieningen, zonder opleiding, zonder ondersteuning) bij de lagere sociale klassen.

dus nu is dat ook zo volgens haar. en volgens haar denken wij dat het komt omdat hun schoenmaat te groot is, hun tenen te lang en hun huid te groenig.

Maar het is vooral NIET omwille van een niet-economisch gerichte cultuur, het is NIET omwille van een totaal afwijkende arbeidsethiek, het is zeker NIET omwille van een middeleeuwse kijk op het maatschappelijke gebeuren, en het is uiteraard NIET ik herhaal NIET een gevolg van hun pre-middeleeuwse veroveringsideologie waarbij ze gedurend anderhalf millenium bestaande bloeiende culturen hebben leeggezogen zonder ooit zelf enige bijdrage te leveren. Daar is het vooral GEEN GEVOLG van. Ik herhaal: GEEN GEVOLG VAN HUN RELIGIE.
Een vergelijkende studie over de criminaliteitsgraad bij autochtonen in een sociaal-economisch benepen positie en allochtonen in een een sociaal-economisch benepen positie zou zeer verhelderend zijn over de cultureel-religieuze factor.
Elbow is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2011, 18:21   #13126
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is vriendelijk. Je bent zo wat de eerste die wil toegeven dat voor jou de oorzaak vaststaat en wil roepen "het is de origine".

Of wil de ware oorzaken vinden, en dan kan er iets aan gedaan worden.
Oh! Moet jij de ware oorzaken nog "vinden"?
En onze gemeenschap heeft ze al vanalles zo goed als gratis op een dienblad aangeboden om één en ander te verhelpen, maar het blijft boter aan de galg bij "bepaalde bevolkingsgroepen" in het bijzonder! Voor zovelen onder hen is de minste inspanning en aanpassing taboe.
Laten we stoppen met dat geld over de balk te gooien, en al diegenen die denken voor de rest van hun dagen een job te hebben aan het multicul-ondersteunend gedoe aan ander werk te helpen...
De meeste mensen hebben dat al lang gesnapt en hoeven echt niet meer uitleg erbij.
Wel het opkuisen van de multiculstal.

Laatst gewijzigd door andev : 27 december 2011 om 18:26.
Oud 27 december 2011, 18:25   #13127
Elbow
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
De meeste mensen hebben dat al lang gesnapt en hoeven echt niet meer uitleg erbij.
Wel het opkuisen van de multiculstal.
Nee artisjok moet geen oorzaken vinden, ze wil er zich gewoon op voorhand van vergewissen dat de onderzoeksresultaten 100% kloppen met wat in haar politiek correcte extreemlinkse kraam past, nog voor het onderzoek gestart is.
Oud 27 december 2011, 18:34   #13128
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Inderdaad, Marie.
Maar dat zijn de oorzaken die men tot die tijd naar voor schoof.
In die tijd kreeg men iets tegen de arbeiders-klasse uit de sociale wijken.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2011, 18:36   #13129
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
3x
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2011, 18:37   #13130
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
En denk je, als bovenstaande factoren zouden worden nagekeken... dat het uiteindelijke resultaat anders zou zijn dan wat we nu gewoon kunnen vaststellen via de gevangenissen, de media, persoonlijke vaststellingen enz?
Jij zuigt om het even wat uit je duim om de waarheid niet te moeten toegeven. Ontkennen is niet oplossen.
Ik heb daar geen gedacht van, wat het uiteindelijke resultaat zal zijn.
Daarvoor hebben we dat wetenschappelijk onderzoek nodig.
Oud 27 december 2011, 18:38   #13131
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elbow Bekijk bericht
Nee artisjok moet geen oorzaken vinden, ze wil er zich gewoon op voorhand van vergewissen dat de onderzoeksresultaten 100% kloppen met wat in haar politiek correcte extreemlinkse kraam past, nog voor het onderzoek gestart is.
so true!!
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2011, 18:45   #13132
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik weet wel dat dit voor jou een uitgemaakte zaak is.
Daarom ben jij geen vragende partij voor een wetenschappelijk onderzoek.
Oud 27 december 2011, 18:48   #13133
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
4

Citaat:
oorspronkelijk geplaatst door Artisjok:

Wie is die 'men' ? De corrupte bourgeoisie die diezelfde arbeidersklasse al generaties lang uitzoog en ze nadien nog 's zwaar zjoste, door trossen noord-afrikaanse migranten in diezelfde sociale wijken te droppen ?
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2011, 18:56   #13134
Elbow
Banneling

Standaard

Citaat:
Inderdaad, Marie.
Maar dat zijn de oorzaken die men tot die tijd naar voor schoof.
What a truckload of crap.
In die tijd had men enkel de bourgeoise, de kerk en het werkvolk. Er was geen midden klasse. De bourgeoisie keek neer op het werkvolk, niet omdat het criminelen waren maar omdat het krotters waren die geen Frans spraken, geen étiquette bezitten en niet geeduceerd waren.
Oud 27 december 2011, 18:57   #13135
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik weet wel dat dit voor jou een uitgemaakte zaak is.
Daarom ben jij geen vragende partij voor een wetenschappelijk onderzoek.
Stop eens met beweren te weten wat anderen willen of niet willen aub...
Ik ben alvast vragende partij voor het verwijderen van dat deel van de multicul dat enkel last en miserie meebrengt, sedert decennia en steeds erger en erger wordend. Zelfs een "wetenschappelijk onderzoek" kan dat alleen maar vaststellen, niet oplossen. Althans niet voor diegenen die het niet eens opgelost willen zien, en gewoon verder willen doen zoals ze bezig waren!
De ongebreidelde, ongecontroleerde uitgesmeerde multicul over onze landen is een ramp en een vergissing. De "wetenschap" zal dat ook maar enkel kunnen vaststellen.
Blijf ondertussen nog maar eens herhalen wat je al honderden keren aan het herhalen bent...
Oud 27 december 2011, 19:01   #13136
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Ik weet niet waarom u dat "eerst" zo letterlijk neemt. Ik heb alleszins geen censuur om alle factoren die kunnen bijdragen tot een studie uit te sluiten. Maar dan moet men ook werk maken van bepaalde registraties die nu niet gebeuren.

Ik hoop dat dit duidelijk is?
En hoe gaat u dan in dat onderzoek opnemen, wat de invloed van culturen zijn op die sociaal economische factoren?
Neem de groep mensen die via gezinsvorming en hereniging hier naartoe komen. In Marokko en Turkije ligt de algemene welvaart en scholing lager dan hier, dus zijn die mensen hier vaak ook economisch zwakker. Zegt u dan" kijk, dat is de oorzaak" of kijkt u ook naar de invloed om te trouwen met mensen uit land van herkomst, het nooit zelf initiatief genomen hebben opleidingen te volgen of zelfs maar de taal behoorlijk te spreken?
Want ook die factoren kunnen van belang zijn, daarom pleit ik, in tegenstelling tot mevrouw A ervoor om eerst daderschap en origine te onderzoeken en pas in later stadium en afhankelijk van welke groepen dit oplevert, andere factoren waarbij je ook rekening houdt met culturele invloeden.
Pas dan kun je conclusies maken en niet eerder.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2011, 19:09   #13137
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
En hoe gaat u dan in dat onderzoek opnemen, wat de invloed van culturen zijn op die sociaal economische factoren?
Neem de groep mensen die via gezinsvorming en hereniging hier naartoe komen. In Marokko en Turkije ligt de algemene welvaart en scholing lager dan hier, dus zijn die mensen hier vaak ook economisch zwakker. Zegt u dan" kijk, dat is de oorzaak" of kijkt u ook naar de invloed om te trouwen met mensen uit land van herkomst, het nooit zelf initiatief genomen hebben opleidingen te volgen of zelfs maar de taal behoorlijk te spreken?
Ik zou kijken naar de initiele scholingsgraad, welke beroepen er voorhanden zijn met die bepaalde scholingsgraad, de bereidheid tot het vinden van werk aan de hand van statistieken van de VDAB, vergelijken met andere bevolkingsgroepen en hun bereidheid tot scholing en het zoeken van werk. Ook zou er kunnen nagegaan worden wat de redenen zijn voor ontslag of het weigeren van een aanwerving. Men zou dit verder kunnen specifieren naar elke bevolkingsgroep toe.

Ik zou ook kijken naar taalbeheersing per bevolkingsgroep, hoe lang er gemiddeld over gedaan wordt om een taal te leren en bij welke bevolkingsgroepen het meer of minder voorkomt dat men huwt met iemand uit het land van afkomst.

Laatst gewijzigd door Elio di Supo : 27 december 2011 om 19:11.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2011, 19:17   #13138
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik zou kijken naar de initiele scholingsgraad, welke beroepen er voorhanden zijn met die bepaalde scholingsgraad, de bereidheid tot het vinden van werk aan de hand van statistieken van de VDAB, vergelijken met andere bevolkingsgroepen en hun bereidheid tot scholing en het zoeken van werk. Ook zou er kunnen nagegaan worden wat de redenen zijn voor ontslag of het weigeren van een aanwerving. Men zou dit verder kunnen specifieren naar elke bevolkingsgroep toe.

Ik zou ook kijken naar taalbeheersing per bevolkingsgroep, hoe lang er gemiddeld over gedaan wordt om een taal te leren en bij welke bevolkingsgroepen het meer of minder voorkomt dat men huwt met iemand uit het land van afkomst.
En je denkt dat dat iets anders aan het licht zou brengen dan hetgeen we nu weten en vaststellen?
Het zou alvast veel tijd en veel geld kosten, nutteloos. Maar dat kan er zeker nog bij in de bodemloze financiële put van de multicul, wat geheim moet blijven om de bevolking niet te doen steigeren!
Misschien zou het nuttiger zijn daar eens onderzoeken naar te doen!
Oud 27 december 2011, 19:23   #13139
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
En je denkt dat dat iets anders aan het licht zou brengen dan hetgeen we nu weten en vaststellen?
Het zou alvast veel tijd en veel geld kosten, nutteloos. Maar dat kan er zeker nog bij in de bodemloze financiële put van de multicul, wat geheim moet blijven om de bevolking niet te doen steigeren!
Misschien zou het nuttiger zijn daar eens onderzoeken naar te doen!
Ik ben alleszins geen voorstander van het censureren van gegevens. Als er zich idd samenlevingsproblemen voordoen zal dit ook wel naar boven komen in een onderzoek. In Nederland zijn er dan ook veel meer studies dan in Belgie simpelweg omdat men hier te benepen is om een registratie te doen mbt afkomst in criminele zaken. Als dit taboe kan doorbroken worden is dat alvast een stap in de goede richting.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2011, 19:31   #13140
Elbow
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik ben alleszins geen voorstander van het censureren van gegevens. Als er zich idd samenlevingsproblemen voordoen zal dit ook wel naar boven komen in een onderzoek. In Nederland zijn er dan ook veel meer studies dan in Belgie simpelweg omdat men hier te benepen is om een registratie te doen mbt afkomst in criminele zaken. Als dit taboe kan doorbroken worden is dat alvast een stap in de goede richting.
Tja we hebben gezien hoe achterbaks de linkse club reageerde toen Guido De Padt (VLD) de registratie vroeg van de etnische afkomt van de daders.
Je had de artisjokskes moeten zien hun gal opgeven.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:45.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be