![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#381 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Ok, nu ben ik volledig mee.
|
|
|
#382 |
|
Banneling
|
Nu is er centraal verwarming
En dit werd niet opgedrongen door een misplaatst schuldgevoel voor de lust der mannen. Vroeger /= nu. Verlichting is hier reeds gepasseerd. Laatst gewijzigd door Baka : 7 januari 2012 om 15:05. |
|
|
|
|
|
#383 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#384 |
|
|
Een verbod van de hoofddoek in het zwembad?
|
|
|
#385 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik draag allang niet meer overal wat ik wil Ik wordt soms op straat lastig gevallen, steeds door moslims, en wanneer mijn dochter of vriendinnen erbij zijn gebeurt dit minstens een keer per uitstapje! Het drugdealen en overvallen in mijn wijk gebeuren zowat uitsluitend door jonge moslims of migranten! Even een wandelingetje doe je dus niet meer na 10.00 uur en dochters komen naar huis per taxi terwijl je hen aan de deur opwacht. Kortom, wat veiligheid en vrijheid betreft boeten vooral vrouwen en jongeren in, dat vind ik wel een probleem! |
|
|
|
|
|
|
#386 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#387 |
|
|
Zolang er geen problemen mee zijn zie ik geen heil in een verbod.
|
|
|
#388 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Het is nu eenmaal niet mogelijk om precies vast te stellen of iemand uit vrije wil een hoofddoek draagt of niet. Sommigen zullen dat zeker doen anderen dan weer niet. Dus ... Ofwel is er geen verbod en gaan de hoofddoek-liefhebbers daar blij mee zijn maar diegenen die de hoofddoek als onderdrukkend ervaren dan weer niet Ofwel is er een verbod en gaan de hoofddoek-liefhebbers balen maar diegenen die het een onderdrukkend kledingstuk vonden gaan zich dan bevrijd voelen. De vraag is dan voor wie je gaat kiezen bij gebrek aan een accurate indicator wie vrijwillig een hoofddoek gaat dragen of niet. Of ze moesten eerst allemaal langs een leugendetector passeren. PS Gelieve dit laatste niet ernstig te nemen |
|
|
|
|
|
|
#389 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#390 |
|
|
Die doeken zijn uit dezelfde stof als badpakken.
Wat is daar onhygiënisch aan? Nu, ik ben er zeker geen voorstander van, ook niet van de hoofddoeken in het algemeen, mocht ge dat denken. Persoonlijk vindt ik een hoofddoek of bourkini in het zwembad belachelijk. Maar ik respecteer de mensen die het nodig vinden en het verbieden ervan gaat me een stap te ver.
|
|
|
#391 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#392 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#393 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#394 | |
|
|
Citaat:
Tijdens de trainingsuren van de lokale waterpoloploeg mag ik ook niet binnen. Ik zie daar geen problemen in zolang het zwembad op voldoende uren open blijft voor iedereen.
|
|
|
|
#395 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Bij discussies over dresscode vind ik dat we moeten onderscheid maken tussen de verschillende levenssferen.
In de privee-sfeer mag/moet het principe 'baas in eigen huis' prevaleren. Wie dus in zijn huis, of bedrijf een bepaalde dresscode wil opleggen of verbieden, moet daar vrij in zijn. Dat kan perfect, omdat niemand verplicht is om bij jou op bezoek te komen, of bij jou te werken, zodat niemand zich bijgevolg aan jouw dresscode hoeft aan te passen. Een specifiek geval zijn de huisgenoten. Echtgenotes hoeven geen echtgenote te blijven als ze de dresscode van 's mans religie niet fijn vinden. Op termijn kunnen ze ervandoor gaan. Kinderen moeten het daarentegen uitzingen tot ze meerderjarig zijn, waarna ze zich alsnog aan de huiselijke reglementen kunnen onttrekken. Het specifieke dwangverhaal inzake hoofddoeken geldt geloof ik niet eens voor kinderen. Dus in de praktijk lijkt het 'dwangargument' me niet echt relevant. Dan de publieke sfeer. Daar moet het principe gelden van zo weinig mogelijk regulering, enkel waar mekaars vrijheden in gedrang komen. Ik kan me haast niet voorstellen dat hoofddoeken, petten, hoeden of welk hoofddeksel dan ook iemands vrijheid in gedrang brengen. Wat een ander draagt, maakt geen zak uit voor jouw kledijkeuze. Tot dusver las ik nog geen enkel valabel argument om hoofddoeken te verbieden.
|
|
|
|
#396 | ||
|
Banneling
|
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Baka : 7 januari 2012 om 15:37. |
||
|
|
|
|
|
#397 | ||
|
Banneling
|
Citaat:
Jongen wordt niet omgekeken, geen huistaken, geen discipline, straat voedt hen wel op. De gevolgen zijn bekend. Desondanks ontelbare onderzoeken die de "oorzaken" moeten blootleggen *zucht* Citaat:
Zo moest ik een dame eens uitleggen dat de glinstering die ze zag s'nachts in feite een ruimtestation was met Frank aan boord. Ze kon het zich haast niet voorstellen en toch ... Laatst gewijzigd door Baka : 7 januari 2012 om 15:52. |
||
|
|
|
|
|
#398 |
|
Lokaal Raadslid
|
De absolute oplossing voor hun vrijheden en gedachten is simpel...
Ga terug naar jullie zandbak,daar mag je zoveel burka's en andere oefeningen doen zoveel je wenst. Ik ben er absoluut voor,ze mogen zelfs 30 uur op de 24 hun kont in de lucht steken,hopelijk heeft hun god,ook ziekenkas en ocmw,en hallal opereren,maar het laatste zal wel wat anders zijn....... Laatst gewijzigd door cairn : 7 januari 2012 om 15:57. |
|
|
|
|
|
#399 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#400 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ook ik niet-moslimgezinnen is er wel eens dispuut omtrent kledijregels, kan ik me voorstellen. Citaat:
Leg me dan eens uit hoe iemands kledij jouw vrijheden of rechten in het gedrang brengt.
|
|
|